T 148
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
- Kontaktovať užívateľa:
T 148
Ahojte, chcel by som sa opytat, ze ci nahodou niekto nevie, ze kde je rieseny medzinapravovy diferencial??? a resp. ako??? lebo niekde som cital, ze na T138 boli napravy spojene a nemalo to medzinapravovy diferak. an T148 to malo poslednu napravu hnanu z tej hrusky zo strednej napravy, a potom ze vraj bolo aj nieco take, ze to uz malo dute hrusky a medzinapravovy diferak bol v pridavnej prevodovke. tak ako to bolo??? a neviete, ze ako to je vyriesene na T 815??? dik za odp.
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 148
"niečo také" je v rouře na 148....
http://www.youtube.com/watch?v=8fEFvfQA-q8
http://www.youtube.com/watch?v=8fEFvfQA-q8
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 148
akoze mne je jasne, ze ako to funguje, a aj princip, mam doma 805 a uz coto prekutil na nej, a konkretne toto videjko som uz aj videl asi tak dva dni dozadu...ale dik za prispevok...
http://www.tatra.cz/web_cz/roura_cz.asp
myslim, ze tu je to lepsie vysvetlene...resp. lepsie pochopitelne...mna zaujima nieco taketo...
ze skade je brany pohon zadnej poslednej napravy???
http://www.tatra.cz/web_cz/roura_cz.asp
myslim, ze tu je to lepsie vysvetlene...resp. lepsie pochopitelne...mna zaujima nieco taketo...
ze skade je brany pohon zadnej poslednej napravy???
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 148
Tak Ti napíšem ako tomu rozumiem ja.
Na spodku skrine prídavnej prevodovky (v úrovni kde sú na ňu prišrubované nosné rúry k prednej a z opačnej strany k zadnej náprave;na boku jej skrine nájdeš ventil uzávierky tohto diferáku)
je medzinápravový diferenciál.Z tohto diferáku vychádzajú dozadu dva hnacie hriadele:jeden hrubý dutý-ten poháňa prvú zadnú nápravu a cez ten dutý prechádza tenší,plný,ktorý pokračuje až ku zadnej náprave a poháňa ju.
Tatra 138 ho nemala.T815 v klasických verziách 6x6,aspoň civilné verzie vyrábané za socializmu by to mali mať rovnako.Zaviedlo sa to kvôli zníženiu opotrebovania pneumatík a hnacieho traktu.
Odporúčam stiahnuť Dielenskú príručku na T148 z uložto.cz,na strane 236 je to pekne rozkreslené.
Na spodku skrine prídavnej prevodovky (v úrovni kde sú na ňu prišrubované nosné rúry k prednej a z opačnej strany k zadnej náprave;na boku jej skrine nájdeš ventil uzávierky tohto diferáku)
je medzinápravový diferenciál.Z tohto diferáku vychádzajú dozadu dva hnacie hriadele:jeden hrubý dutý-ten poháňa prvú zadnú nápravu a cez ten dutý prechádza tenší,plný,ktorý pokračuje až ku zadnej náprave a poháňa ju.
Tatra 138 ho nemala.T815 v klasických verziách 6x6,aspoň civilné verzie vyrábané za socializmu by to mali mať rovnako.Zaviedlo sa to kvôli zníženiu opotrebovania pneumatík a hnacieho traktu.
Odporúčam stiahnuť Dielenskú príručku na T148 z uložto.cz,na strane 236 je to pekne rozkreslené.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných