Brzdy T603-2 (kotoučovka)

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
tatrawerke
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)

Príspevok od užívateľa tatrawerke » 12 Okt 2013, 18:45

pokud zústavají svítit světla, je to posilovač. Musí se vyměnit(opravit)
Fragokov vyrábí brzdové válce - http://www.fragokov.sk/sk/brzdove-a-spo ... enu_9.html

mato075
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 03 Dec 2012, 19:26
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám T 75 cabrio 1936 T 75 Limosine 1938 a T 603 - 2 1970
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)

Príspevok od užívateľa mato075 » 13 Okt 2013, 08:42

A ešte jedna blbá otazka pýtam sa jak madar :) :) hlavný brzdový som vymenil za kradši teda na kotučovku a v tomto fragokove aký mam kupiť a dať na ten posilovač 22 mm nevedel by si mi poslať presný typ ktorý tam mam dať dakujem

mato075
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 03 Dec 2012, 19:26
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám T 75 cabrio 1936 T 75 Limosine 1938 a T 603 - 2 1970
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)

Príspevok od užívateľa mato075 » 29 Okt 2013, 21:43

Tak opať do krasne jazdí repasovaný posilovač kratký hlavný brzdový válec, nanovo sme všetko ovzdušnili a tatra ide bez problemov neni pribrzdena nič všetko funguje jak ma mam stoho radost a diky za rady :D :D :D

Užívateľov profilový obrázok
sqad
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)

Príspevok od užívateľa sqad » 05 Jún 2014, 18:23

Prajem všetkým dobrý deň, taktiež by som mal pár otázok k téme, pridám ich teda sem...

Nedávno sa mi stala dosť nepríjemná vec - na podlahe mojej Tatry (r.v. 75) mi rozdrapilo brzdovú trubku, takže na podlahe som mal trochu kvapaliny, našťastie sa nejednalo o nejako nebezpečnú situáciu (vtedy stála na meracích valcoch bŕzd na STK, a z nej domov odťahovkou...).

Čaká ma teda oprava bŕzd, a keď to už budem robiť, asi by bolo lepšie ich kompletne zgenerálkovať. Vzhľadom na zlé skúsenosti so servismi-fušermi asi bude lepšie si to spraviť sám a poriadne (aj keď tipom na kvalitný servis sa nebránim), a preto som sa chcel spýtať na niekoľko vecí:
1. Na stránke bekas.cz som našiel veľa komponentov, ktoré sa budú hodiť, vrátane sady na úpravu brzdových trubiek, uvažujem nad touto http://www.bekas.cz/detail-zbozi/sada-c ... -507634262
Je mi jasné, ako sa robí kužeľovité rozšírenie konca trubky, avšak vedeli by Ste mi poradiť, ako sa robí po tomto rozšírení to zahnutie dovnútra? Ak máte s touto sadou skúsenosti, dá sa to spaviť aj s touto sadou?

2. Aký priemer trubiek (asi 4.75mm) a typ zakončení je použitý u T603? (E alebo F - viď obrázok zobrazený pri spomínanej sade)

3. Ako sa zatesňuje spoj trubky a šróbu? Je to len kov na kov, pritlačený prevlečenou maticou, alebo je dobré/žiaduce tento spoj zatesniť nejakým prídavným tesnením?

4. Trochu nerozumiem ako je vôbec možné, že v T603 sú použité jednookruhové brzdy (zdajú sa mi riadne nebezpečné). Uvažovali Ste niekto, či by bolo možné ich prerobiť výmenou brzdového valca na dvojokruhové (1. okruh predná a 2. zadná náprava), a aký typ valca použiť?

5. Aký je rozdiel medzi spojkovým a brzdovým jednookruhovým válcom? Myslím všeobecne, nie konkrétne u T603. Je rozdiel len v priemere, resp. mechanickom prevodovom pomere, alebo zdvihu válca?

V príručke sa taktiež píše, že trubky a hadičky, aj keď vypadajú a fungujú v poriadku, by sa mali meniť každých 100000km, alebo 5 rokov. Robia to vôbec aj tí najväčší pedanti z Vás? :)

Taktiež by som bol vďačný za skúsenosti, ktoré som nespomenul, na čo si dať pozor, od človeka, ktorý brzdy u T603 už generálkoval.

Ďakujem za užitočné príspevky.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)

Príspevok od užívateľa Jerry » 05 Jún 2014, 20:55

Ta sada je dobrej nápad, ikdyž se zdá někomu drahá, je kvalitní. Doma jí máme už z předrevolučních let a udělala toho opravdu hodně. Návod na zhotovení zakončení typů E a F je v příloze. Mám ho ze sady, ale tušim, že bejval i na stránkách bekasu.

Trubky si změř na autě, myslim, že některý byli i 6mm a ne jen 5mm (omlouvam se za celomilimetrový průměry, mam je tak zažitý).

S dvouokruhem jsme se zabývali na T805 a je to z bláta do louže, neni to jen vyměnit válec. Nakonec se dospělo k tomu, že pokud se dá původní řešení do 100% stavu a použije nový obložení, dokáže razantnost brzd až zaskočit.

Spojkovej a brzdovej válec by měl bejt stejnej u kotoučový verze 603, u bubnovejch byla ještě pružina uvnitř, co držela zpětnej tlak v potrubí (nevim jak s posilovačema, ale tam se měnily i průměry hl. válce). Z hlavy nedam vrtání hlavních válců, to už si nepamatuju a doufám, že mě jiní doplní.

Pokud hledáš firmu na repas brzdičů a válců, mohu doporučit pana Fiegra, dělá to zodpovědně a za dobrou cenu. Osobní zkušenost s prasátkama a hl. válcem pro T805, když je procha vyrezlá, vyfrézuje jí, pokoví, a pak opraguje do originál vrtání. Vnitřky dělá nový, vlastě domů dorazí fungl nový prase, brzdič, nebo válec. :wink:

Jedinou připomínku mám jen k trubkám, už se to tu řešilo. Kup si dvouplášťový, dělá se s nima dobře a vydrží. Jsou ocelový, uvnitř poměděný a z venku zalitý do plastu. Sám co jsem dělal na autě brzdy, tak trubky jsem měnil jen poškozený. Kapalinu měnit doporučuju, žlutý do sebe vážou vzdušnou vlhkost a pak se snižuje bod varu a selhává účinnost brzd.
Prílohy
Navod_Bekas.jpg

Užívateľov profilový obrázok
sqad
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)

Príspevok od užívateľa sqad » 02 Júl 2014, 20:11

Zaujimavo riešené brzdy som našiel na nasledujúcom linku:
http://t603-marathon.tatraportal.sk/fot ... az/008.htm
(stránka http://t603-marathon.tatraportal.sk/replika.htm)

Máte niekto tip na konkrétny typ dvojokruhového brzdového válca, ktorý by vyžadoval čo najmenej úprav v karosérií T603 r.v.75?
Razantnosť bŕzd môjho auta bola nanajvýš dostačujúca, už raz sa mi stalo, že som zablokoval všetky kolesá...
Ide mi však v prvom rade o zvýšenie bezpečnosti brzdového systému.

Užívateľov profilový obrázok
sqad
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)

Príspevok od užívateľa sqad » 21 Sep 2015, 13:09

Ahojte, mal by som jednu otázku k téme, preto nech nezakladám ďalšiu...

Snažím sa zohnať vymedzovacie podložky medzi brzdový strmeň a rameno nápravy. Prešiel som rôzne obchody od Bekasu až po obchody so spojovacím materiálom, ale nikde som nezohnal.

Prosím poraďte mi, kde by sa dali zohnať na T603, resp. typ novšieho auta, na ktorý sa montovali zámenné. Vnútorný priemer podložky je 13mm (to je priemer drieku šróbu upevňujúci strmeň), vonkajší aspoň 25mm, hrúbka v desatinách mm.

Vďaka za pomoc.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných