Brzdy T603-2 (kotoučovka)
- OpatrnýTatrovák
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 25 Apr 2007, 20:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Zdravím všechny tatrováky!
Měl bych dotaz ohledně brzd T603-2 (kotoučovka). Nevrací se mi patřičně rychle do horní polohy brzdový pedál a Tatra je na chvíli nepříjemně přibržďována. Čím to může být způsobeno?
Děkuji za všechny rady.
Měl bych dotaz ohledně brzd T603-2 (kotoučovka). Nevrací se mi patřičně rychle do horní polohy brzdový pedál a Tatra je na chvíli nepříjemně přibržďována. Čím to může být způsobeno?
Děkuji za všechny rady.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Máš originál krátký brzdový válec průměru fí 25,5..?? Posilovač, i když je nový, jsi před namontováním do vozu rozebral, vyčistil a vymazal hrnec posilovače vazelínou?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Kamarád měl podobný problém na T613, kde musel odbržďovat špičkou boty. Nakonec stačilo pořádně vyčistit a namazat uložení brzdového pedálu a bylo po přibržďování.
- Jozef
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 11 Nov 2005, 15:20
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 model 68
Tatra 603 72
Tatra 603-1 1960 - Bydlisko: Jablonica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Ak nemaš nový posilovač, napíš
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Problém je v hlavním brzdovém válci, i když ten problém není tak úplně v průměru, i tak je lepší tam mít správný průměr 25,5mm jak psal Jack.
Problém spočívá v tom, že to není válec na kotoučovou brzdu, ale na bubnovou. Brzdový válec na kotoučovku musí mít přepouštěcí ventil (nevím přesný termín, ale znalci mě kdyžtak opraví). Bubnovka má pružiny na paknách, které zajistí vrácení tlaku v brzdovém okruhu, ale kotoučovka ne.
Problém spočívá v tom, že to není válec na kotoučovou brzdu, ale na bubnovou. Brzdový válec na kotoučovku musí mít přepouštěcí ventil (nevím přesný termín, ale znalci mě kdyžtak opraví). Bubnovka má pružiny na paknách, které zajistí vrácení tlaku v brzdovém okruhu, ale kotoučovka ne.
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Možná to bude ucpaný přechod otvor u hlavního válce že nedochází k rychlému odpouštění kapaliny zpět. (jen doměnka pokud je vše správné)Jak zde již bylo psáno byly dva druhy hlavních brzd.válců 25,5mm tzv krátký a dlouhý.Vzhledem k dřívějšku a u mé 603 jsem měl krátký válec u bubnovky a pořád mě vadilo stálé seřizování vůle na paknách.Po dlouhé době jsem na to přišel že tam mám krátký 25.5mm.Vyměnil jsem ho za delší a byl pak delší klid se seřizováním vůle na paknách.Jen detail uvnitř válce pro kotoučovou brzdu je jen jedna gumička ve tvaru ( kdežto u bubnové jsou ty gumky dvě jedna na pístu a druhá u východu z válce a ta udržuje dalo by se říci zbytkový tlak které pružiny bobnovky přetlačí a dovoluje tzv pumpování .Kdežto u kotoučovky není co by vracelo pístky vlastně jen gumky pístků a u starších verzí dle dílenské příručky i vratný mechanizmus co byl uvnitř pístků kot.brzdy.Dali jste mi docela dobrý nápad mám ještě 22mm že vyzkouším zda je to lepší na brždění u bubnovek někde jsem četl že by brzdy měly byt ostřejší.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Bubnovka by měla mít 22mm.
Jinak máš pravdu, že kotoučovka potřebuje přepouštět tlak, takže by mělo stačit ten válec rozebrat a tu jednu gumičku vytáhnout, pak by to nemělo držet tlak.
Stalo se mi, že jsem nechal přes servis repasovat 25,5mm válec na kotoučovku a oni mi z toho udělali válec na bubnový brzdy, takže stačilo rozebrat a tu jednu gumičku vytáhnout (já to nedělal, ale tak mi to bylo řečeno v servise, kde mi ty brzdy dělali).
Jinak máš pravdu, že kotoučovka potřebuje přepouštět tlak, takže by mělo stačit ten válec rozebrat a tu jednu gumičku vytáhnout, pak by to nemělo držet tlak.
Stalo se mi, že jsem nechal přes servis repasovat 25,5mm válec na kotoučovku a oni mi z toho udělali válec na bubnový brzdy, takže stačilo rozebrat a tu jednu gumičku vytáhnout (já to nedělal, ale tak mi to bylo řečeno v servise, kde mi ty brzdy dělali).
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Taky mi zůstala zabržděná brzda, ale po chvilce se sama odbrzdila. Tak jsem nechal zrenovovat u odborné firmy hlavní brzdový válec a po namontování přibržďuje dál. Pedál se chová jako pumpa. Takže chyba bude asi v tom, že jsem sebral v bedně starý válec a ten zaslal na opravu. Nenapadlo mě, že je jiný. Mám tedy super renomovaný válec a na nic. Pokud by jste jej někdo potřeboval, tak je u mě.
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
No ono se stane nekdy ze posilovac posiluje az moc a neustale pribrzduje, odpoj ho, ucpi podtlak a jed to skusit jestli bude pribrzdovat, jestli ne, mas problem v posilovaci...
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Kde sháníte brzdové destičky??????
Děkuji
Děkuji
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 05 Okt 2011, 21:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Dobrý den,
nabízím nové jak přední, tak zadní kotouče na T603. Jedná se o nové odlitky. Více info na www.tatrovaci.cz
nabízím nové jak přední, tak zadní kotouče na T603. Jedná se o nové odlitky. Více info na www.tatrovaci.cz
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Na kolik vyjde sada?
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Také by mě docela zajímalo, nerad bych vracel na auto staré, byť by ještě byly v toleranci
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 05 Okt 2011, 21:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Dobrý den, cenovou nabídku komukoliv rád zašlu e-mailem.
S pozdravem Zdeněk Hajdušek
S pozdravem Zdeněk Hajdušek
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 03 Dec 2012, 19:26
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám T 75 cabrio 1936 T 75 Limosine 1938 a T 603 - 2 1970
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
zdravím pani tak ma i ja problém hlavný brzdový valec som vymenil za kratší zo začiatku auto brzdilo v pohode aj sa pedal vracia pri nenaštartovanom motore pedal sa vracia pekne aj odbrzí auto akonahle sa naštartuje opat pedal stvrdne ako keby tam bol vysoký tlak a auto mi zostane 5 - 8 sekund pribrzdnené nerozumiem tomu akonahle zhasnem motor tak pedal sa normalne hned vracia čo može mat nato vpliv diky za radu. Vravim auto bez naštartovania brzi normalne sa vracia pedal a akonahle sa naštaruje pedal je tvrdí auto pribrzdne a tažko sa to odlepuje ešte raz diky za radu rad by som to odstranil
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Potom je to pravdepodobne chyba v posilovači, ako ti radil koušák. Pri spustenom motore pracuje aj posilovač, pri zhasnutom nie.
- tatrawerke
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Standa Karban mi poradil a fakt to funguje. Pokud při zapnutém motoru zůstanou svítit brzdová světla a zhasnou po chvíli, je to posilovač. Pokud ne, je to hlavní brzdový válec. Stačí koupit Fragokov 22 bez zpětného ventilku a je vyřešeno.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 03 Dec 2012, 19:26
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám T 75 cabrio 1936 T 75 Limosine 1938 a T 603 - 2 1970
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
Presne toto mi robi tatra, valec som vymenil. A co je to ten fragokov 22, nech som v obraze. Co mam teda spravit, aby som to odstranil?
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 03 Dec 2012, 19:26
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám T 75 cabrio 1936 T 75 Limosine 1938 a T 603 - 2 1970
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdy T603-2 (kotoučovka)
A ked by som dal novy posilovac tak by sa to malo odstranit dufam
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní