603

Technické problémy s našimi tatrovkami

roman59
Diskusný nováčik
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 20 Okt 2009, 16:12
Kontaktovať užívateľa:

603

Príspevok od užívateľa roman59 » 25 Okt 2009, 17:07

chci se poradit. budu sprovoznovat t 603, ktera stala v garazi 15 let. predtim to dobre jezdilo a vsecko fungovalo. vidim tri problemy. motor, karburator, brzdy. co este?

ocekavam, ze valce motoru budou rezavy, nebo ne? mam to rozebrat a vyhonovat nebo roztocit tak jak to je? co bych v tom pripade nalil do svicek, normalny volej nebo penetracni nebo neco jinyho? to samy s brzdami (kotouce). vyhonovat nebo rozhejbat? a pak karburator. myslim ze bude zalepenej. nerad bych to rozebiral, protoze byl bezvadne nastavenej a serizenej. jak vypada membrana vstrikovadla po te dobe? staci to proplachnout v aute, nebo sundat a proplachnout, nebo dat do ultrazvuku nebo neco rozumnejsiho?

zdravim

roman

Užívateľov profilový obrázok
tatrawerke
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
Kontaktovať užívateľa:

Re: 603

Príspevok od užívateľa tatrawerke » 25 Okt 2009, 18:08

Ahoj, prosim Ťe co bys honoval. Já rozhejbal auta, co stály 20 let v kopřivách. Šoupni sítko před pumpu, ať Ti to nenasaje bordel z nádrže, vylej benzin a olej. Dej tam čerstvej a startuj. Nech tam filtr. Ať se nedivýš, jako pán z filmu na hlavní straně.Občas to buchne do karbeců. Co se týče brzd, pokud to bude fungovat, vyměň brzdovku. Možná budou hlavní válce v pytly, ale nemusej. Uvidíš, třeba bude chtít vyměnit membránu v pumpě, membrány v akceleračních pumpičkách atd. Prostě až to poběží, uvidíš co je třeba.
Ještě, startuj ze zadu, ale nestuj za větrákem. Asi z toho vyletí trochu bordel . . . :D

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: 603

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 25 Okt 2009, 19:29

Já jsem oživoval motor na T613 takto:

Vyndat svíčky a opatrně zkusit pootočit motorem (ručně) jestli není kousnutý. Zárověň uvidíš jak ty svíčky vypadaj a jestli jsou použitelný alespoň na pokusy.

Zkontroloval jsem motorový olej, který vypadal velmi slušně (byl světlý) auto nestálo tak dlouho jako to tvoje.

Pokud jde motor otočit v celé otáčce bez problémů, nalil jsem do každého válce injekcí cca 20 ml benzínu s olejem.
Pak několikrát protočit motor (už startérem) aby se promazaly válce (zároveň naplníš mazací okruh motoru, nebo by jsi teoreticky měl jsestli je olejové čerpadlo v pořádku)

Odpojil jsem hadici z palivového čerpadla od nádrže a benzín pro motor bral za sklenice.

Postupně zaplavil benzínovou pumpu a oba karburátory (byly zavzdušněné, a ruční čerpání benzínu to nepřetlačí).

Odvzdušnil jsem akcelerační pumpičky.

Namontoval svíčky, vytáhnul sytič a motor na první cuknutí naskočil.

Vyndat a pročistit minimálně volnoběžné trysky není níc složitého a karburátor tím nerozšteluješ.

Určitě dej pozor na těsnost palivové soustavy (přívod benzínu do karburátoru) a přeplavení karburátoru (zaseklý ventilek hladiny). Hasící přístroj po ruce také není k zahození :wink: .

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných