Seřízení spojky Tatra 57 /A/B/K

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Seřízení spojky Tatra 57 /A/B/K

Príspevok od užívateľa Karel » 13 Júl 2008, 12:44

Vzhledem k dost častým osobním dotazům na seřízení spojky u T-57 rozhodl jsem se zde umístit podrobný návod. Sice jsem to tu již jednou uváděl, ale zřejmě to někam zapadlo.

Seřízení spojky
Vzdálenost vypínacího ložiska spojky od tlačného kroužku (1 - 2 mm) se seřizuje šroubem na spodku převodovky, který je hned nad prostředním spodním šroubem příruby motoru.
Povolí se pojistná kontramatka (5) a otáčením za čtyřhran (7) vytvořený na šroubu (4) se tento vyšroubovává směrem dozadu a svou hlavou táhne dozadu spodní konec vypínací vidličky (3), která se přes vypínací tyčku (2) která je opřena o vypínací vačku (1) hřídele pedálu spojky překlápí svým horním koncem dopředu a přibližuje tak vypínací ložisko (6) k vypínací plošce na spojce.
Naopak při zašroubovávání šroubu (4) dopředu, samozřejmě při povolené kontramatce (5), povoluje jeho hlava spodní konec vypínací vidličky (3), která jde svým spodním koncem dopředu a přes vypínací tyčku (2) se její horní konec s vypínacím ložiskem (6) překlápí dozadu (je tam přitahován vratnou pružinou) a tak se zvětšuje vůle mezi vypínacím ložiskem a vypínací ploškou spojky.
Prílohy
seřízení spojky.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných