Strana 3 z 7

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 30 Apr 2008, 20:23
od užívateľa kovoo
Jozef ďakujem!!!
pokial ja viem tak v Trnavská STSka už nepieskuje :roll:

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 28 Júl 2008, 19:30
od užívateľa ladis
Jak to dopadlo, vili? Dnes jsem se byl zaregistrovat u Linde. Kilo pelet za bratru 30Kč bez DPH. Pěkně to poskočilo :-(. A když jsem viděl jak to tím strojem sviští... Ovšem při odběru nad 50t/rok klesá cena na 21Kč.

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 28 Júl 2008, 20:05
od užívateľa vili
Zdravim,

dal som in na skusku zadny lapac vzduchu.Este som vysledok nevidel akurat ma telefonicky informovali ze to sice ide ale nevedia dobre nastavit trysku...bud berie vela a robi hrby alebo potom zase malo...Oni auto robia prvy krat takze sa aj trochu boja aby to nedodrbkali....
Asi z toho nic nebude...dam to opieskovat... :cry: vh

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 29 Júl 2008, 10:42
od užívateľa ladis
Přiznám se, že mi dělá problémy spojit Tvoji informaci se skutečností. Na trysce není co nastavovat, její parametry jsou dány konstrukcí, případná změna se řeší výměnou trysky. Na stroji je možné měnit jen dva parametry a to tlak před tryskou a množství pelet za jednotku času. Nedokážu si představit, že tryska "bere příliš a dělá hrby anebo potom zase málo". Tryskání suchým ledem je neabrazivní technologie, takže nemá jak "dělat hrby", snad jen ve vrstvě nátěru. Ale jaký by měl kdo důvod neodstranit jej všechen až na plech?

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 29 Júl 2008, 12:30
od užívateľa vili
Zdravim,

asi mas pravdu,ja sa v tom az tak nevyznam...odrbkali ma...asi to nechcu robit.Nebudem ich do toho tlacit.Mame niekoho kto to uz robil s ladom??? pripadne cenu??Chcel by som to v septembri zrealizovat.Dakujem.

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 29 Júl 2008, 12:42
od užívateľa D.A.
Ladisu, ja bych realizoval klidne i koncem augusta... Vic prosim pres maila.

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 29 Júl 2008, 13:56
od užívateľa ladis
Klidně to napíšu sem, ono to zajímá víc lidí. (Varování: delší příspěvek nepřímo související s vozy Tatra)

Čištěním suchým ledem se zabývá několik firem, první na českém trhu byl, pokud vím, Oxys. Cena je ve většině případů odvislá od hodiny práce stroje a tím spotřeby suchého ledu. Před třemi lety se pohybovala kolem 2500Kč/hod. plus 1000Kč/hod. (bez DPH) za pronájem kompresoru nebyl-li na pracovišti zdroj tlakového vzduchu. Ceny vypadají na první pohled šíleně, ale je třeba si uvědomit, že nový stroj se prodává za nějakých 33.000USD a výrobce používá koeficient známý odjinud jako Apple-dolar (viz ceny počítačů Apple na americkém a českém trhu). Decentní tryska sežere za minutu asi čtyři kubíky vzduchu a kolem jednoho kila ledu.

Ve stodole je nainstalováno:
  • Kompresor Sullair SEC 35E. 18.5kW (fázový proud 40A, automatický spouštěč Y/D, proudový ráz 125A), 10bar, 2.7m3/min. (eBay, z Německa spoluřídil heky)
  • Vzdušník 1000l, 10bar. TOS Čelákovice (Zajistil Radek, přivezla hekyho trojka).
  • Cold Jet RDS-1000D, 2ks (velký a malý). (původně majetek US Army, Phoenix, AZ, eBay, doprava na pobřeží Small Business Transportation, dále v kontejneru Expoline Auto. Z Prahy za AEKem, spoluřídil heky). Zařízení bylo očesané a přebastlené na dálkové ovládání. Toto bylo při prodeji ustřiženo. Chybějící výstupní hadice byla nahrazena výrobkem firmy VenAir a krmí trysku 523 SF.
(Odkazy na firmy výše mají reklamní charakter. Vím, že se to tady nemá, přesto si dovolím toto pravidlo porušit v dobré víře, že se budou hodit někomu, kdo bude chtít něco podobného realizovat - například dovést pneumatiky s bílým pruhem za rozumnou cenu)

Poznámky ze zkušebního provozu:
  • 1.5mm2 měď udrží 40A po dobu asi sedmi minut. Pak dojde k prohoření izolace a mezifázovému zkratu.
  • Při čtení stupnice manometru je dobré jistit v jakých jednotkách měří. Je možné, že na vzdušník do 10bar někdo namontoval manometr do 16MPa. Druhotným efektem byla zkouška pojišťovacího ventilu...
  • Hadici 6/4" je při tlaku 10bar velmi obtížné udržet. Proud vzduchu dokáže rozfoukat hromadu sena na vzdálenost 10m a hladina hluku je na prahu bolesti.
  • Zrnko písku urychlené tryskou dokáže proseknout kůži na dlani.
  • Stroje byly vyrobeny k práci, ne ke skladování. Na kompresoru je pravděpodobně přirezlý ventil nejnižšího tlaku, který funguje zároveň jako zpětná klapka. Občas zavře až za několik vteřin, takže vzduch v zásobníku ("v ten moment") roztočí šrouby obráceně a kompresor vyflustne olej přes filtr. Oprava by měla byla být snadná a doufám, že se k tomu zase brzo dostanu.
Další fotografie večer zavěsím do galerie lhotkanetu. Fotky prvního otryskaného skeletu pošlu Zdichovi, aby byly zařazeny tematicky správně. Žádné termíny neslibuju a všechny informace jsou bez záruky ;-)

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 30 Júl 2008, 08:00
od užívateľa čadík
ladis napísal:...Klidně to napíšu sem, ono to zajímá víc lidí...
Tak, tak. Děkuji za aktuální informace.

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 01 Aug 2008, 21:24
od užívateľa Luboš
A kolik na ten skelet padlo "ledu"? :)

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 11 Aug 2008, 11:10
od užívateľa D.A.
No podle Greenpeace bude sev. polokoule bez čepičky do 50 let...

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 22 Okt 2008, 09:55
od užívateľa vili
Zdravim Vas,

takze s ladom mi to padlo a nic ine mi nezostalo len piesok...Povazany.Kedze zatial sa mi nepodarilo zohnat klampiara a ani tema na TP nepomohla bude musiet tatra cakat na vhodnu prilezitost.
Takze otazka ako najlepsie osetrit karosku aby nevznika korozia a aby potom klampiar a lakyrnik nemal problem co stym.??? Dakujem.
PS<>Tatara bude uskladnena v nevykurovanej garazi...

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 22 Okt 2008, 11:53
od užívateľa ladis
Téma na TP samo o sobě nepomůže, vždycky musí jít někdo do dílny a začít dělat. Problém byl v prasklé pružině sacího ventilu (na obrázku leží na bloku kompresoru). Naneštěstí už se v tom někdo vrtal a přilepil sedlo na sacím hrdle, takže nešlo jinak, než kompresor rozebrat. Těsnění samozřejmě nejsou k sehnání, naštěstí lze sehnat šikovné lidi, takže MarekK tvoří výkresy a o zbytek se postará vyřezávací plotr ARISTOMAT. A kdyby jel někdo přes Brno na Olomouc a chtěl mi udělat radost dvaceti litry oleje, vůbec se nebudu bránit ;-)

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 22 Okt 2008, 18:29
od užívateľa MarekK
sakra , ja nečítam TP, práve som sa vrátil z brna.... :oops:

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 23 Okt 2008, 20:13
od užívateľa D.A.
Mně téma taky nepomáhá :wink: .

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 23 Okt 2008, 21:49
od užívateľa ziza
D.A. napísal:Mně téma taky nepomáhá :wink: .
A to přestože Ty tématům pomáháš. Ach ten nevděk! :wink: 8)

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 24 Okt 2008, 09:26
od užívateľa ladis
Právě že nepomáhá, ale o víkendu by to mohl spravit ;-)

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 09 Nov 2008, 23:26
od užívateľa vili
Zdravim Vas,

tento tyzden pride tatra z Povazan...uvidime co na tatre robili.... :?: Na moj dopyt ako osetrit karoseriu po opieskovani so nedostal odpoved. Kamarad mi odporuca Zinga- zinkovanie za studena a da sa to nanasat aj stetcom. No neviem ci to nebude mat potom vplyv na pouzitie dalsich farieb. Ma stym niekto skusenost? Dakujem.

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 09 Nov 2008, 23:30
od užívateľa ladis
Zkušenosti jsou katastrofální. Ta sračka se po pár letech začíná loupat a podrezá. U pískování je důležité natřít karoserii okamžitě, protože písek není nikdy zcela vysušený a pískování značně zvětší povrch a tím i velikost plochy na které se plech potká s atmosférou. A pak to jde rychle...

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 09 Nov 2008, 23:42
od užívateľa vili
Dakujem za odpoved. Myslel som si ze to nebude az taky ideal....tak kua cim to mam natriet...? Dakujem

Re: Piesok alebo suchy lad?

Napísané: 10 Nov 2008, 00:06
od užívateľa Roman Maďar
vili napísal:Dakujem za odpoved. Myslel som si ze to nebude az taky ideal....tak kua cim to mam natriet...? Dakujem
zbaviť zbytkov piesku, odmastiť a základý náter :D