Strana 1 z 1

Dvojité plechy na blatnících

Napísané: 18 Dec 2006, 23:30
od užívateľa .:Jitka.F:.
Zajímalo by mě, z jakého důvodu byly u T603-1 dvojité plechy na předních a zadních blatnících (jestli tedy byly u všech jedniček)?

Napísané: 19 Dec 2006, 00:17
od užívateľa 603-1 pepa
tak trošku nechápu kde máš na mysli kde maji být tydvojitý plechy. Můžeš to nějak více popsat anebo ještě líp, vyfotit?

Napísané: 19 Dec 2006, 00:37
od užívateľa Roman Maďar
Další, kto podlahol mýtu?Žiadne dvojité plechy na 603 nie sú, je to aj z konštrukčného hladiska nelogické. Ak ich tam máš, tak si to buď pletieš so spojením blatníka s podblatníkom, alebo to tam dovylepšoval nejaký naslovovzatý odborník z miestneho JRD/JZD :D

Napísané: 19 Dec 2006, 02:33
od užívateľa Luboš
Co jiného lze nazývat "dvojitými plechy" než pevné spojení blatníků s podběhy v lemech? Pravděpodobně to bylo zvoleno díky použití skořepinové karosérie bez odnímatelných panelů, kde k jinému řešení nebyl důvod. Karosérie všech automobilů této typové řady jsou řešeny stejně.

Napísané: 19 Dec 2006, 10:17
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Luboš napísal:Co jiného lze nazývat "dvojitými plechy" než pevné spojení blatníků s podběhy v lemech?
Tedy podle této logiky každé spojení dvou dílů karoserie svarem lze označit za "dvojité plechy"? Nebo je podobné "odborné" názvosloví povoleno jen u nadpozemských vozidel z reklamních důvodů, aby vznikl dojem mimořádné odolnosti?

Napísané: 19 Dec 2006, 11:32
od užívateľa radek
Je to spojení dvou jednoduchých plechů, ne? Za dvojitý plech lze spíš považovat některé části výlisku skeletu dveří 613, tam je "technologie" dvou plechů na sobě celkem patrna.....

Napísané: 19 Dec 2006, 14:15
od užívateľa TatraplanuZdar
Ambiciózní tajemníček napísal:
Tedy podle této logiky každé spojení dvou dílů karoserie svarem lze označit za "dvojité plechy"? Nebo je podobné "odborné" názvosloví povoleno jen u nadpozemských vozidel z reklamních důvodů, aby vznikl dojem mimořádné odolnosti?
No ja neviem. Ako jednoduchý automobilový ignorant hmátnem na blatníky "bežného auta" a mám prsty pri sebe, je medzi nimi len jednoduchý plech. Hmátnem na jedničku a mám ich 1,5 cm od seba. Súvislý plech v celom profile to nie je, to ani OTčko nemá. Takže je dvojitý. Nechápem prečo sa v tom hľadá akýkoľvek skrytý význam. Naznačuje to akurát o ťažkosti pri oprave, pieskovaní, vyváraní. Určite sa Jitka pýtala na toto a nenaznačovala nič o mimoriadnej ani riadnej odolnosti. Takže treba povedať že áno, je to normálne, je to v poriadku.

Napísané: 19 Dec 2006, 14:25
od užívateľa jack
TatraplanuZdar napísal:
Ambiciózní tajemníček napísal:
Tedy podle této logiky každé spojení dvou dílů karoserie svarem lze označit za "dvojité plechy"? Nebo je podobné "odborné" názvosloví povoleno jen u nadpozemských vozidel z reklamních důvodů, aby vznikl dojem mimořádné odolnosti?
No ja neviem. Ako jednoduchý automobilový ignorant hmátnem na blatníky "bežného auta" a mám prsty pri sebe, je medzi nimi len jednoduchý plech. Hmátnem na jedničku a mám ich 1,5 cm od seba. Súvislý plech v celom profile to nie je, to ani OTčko nemá. Takže je dvojitý. Nechápem prečo sa v tom hľadá akýkoľvek skrytý význam. Naznačuje to akurát o ťažkosti pri oprave, pieskovaní, vyváraní. Určite sa Jitka pýtala na toto a nenaznačovala nič o mimoriadnej ani riadnej odolnosti. Takže treba povedať že áno, je to normálne, je to v poriadku.
Máš, ale odvahu, opravit neomylného pana Tajemníčka.. :lol:
Já každopádně souhlasím..!! :wink:
Jitko a co je s tou Tvou 603kou, která měla špatnou elektriku..?? :?:

Napísané: 19 Dec 2006, 14:38
od užívateľa Luboš
Ríšane, Radku, tady jsou pod slovem "plechy" myšleny spíše rozlišitelné součásti karosérie. Názvosloví to není odborné, ale lidové...

Napísané: 19 Dec 2006, 15:34
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Já myslím, že Tatraplanuzdar až tak velkou odvahu neprokázal. Co bych mu asi tak mohl přes internet udělat. :D

Pod pojmem "dvojité plechy" jsem si představil spíš dva plechové díly s toutéž funkcí svařené k sobě, prostě musím prorazit dva plechy než se dostanu do dutiny. Ale uznávám, že dokud se dívám na obrázky, je to jedno. Pokud jsou mi ale takové věci jedno i v momentě, kdy navleču montérky a jdu do dílny, tak potěš koště. Technika nepřesnosti neodpouští.

Napísané: 19 Dec 2006, 22:20
od užívateľa .:Jitka.F:.
Můj dotaz opravdu směřoval k tomu, jestli je to obvyklé u T603-1, protože jsem se setkala s tím, že pravá polovina vozidla měla na blatnících dvojité s mezerou 15mm (nebo tzv.dvojité, chcete-li) a levá polovina vozu má plechy jednoduché 1mm, bez mezery, což jsem zjistila tím že jsem na blatníky prostě sáhla. Zajímalo mě pouze to, jestli jsou možné na původní T603-1 obě varianty, případně co je dílem pozdějších oprav.

Napísané: 20 Dec 2006, 12:24
od užívateľa Roman Maďar
.:Jitka.F:. napísal:Můj dotaz opravdu směřoval k tomu, jestli je to obvyklé u T603-1, protože jsem se setkala s tím, že pravá polovina vozidla měla na blatnících dvojité s mezerou 15mm (nebo tzv.dvojité, chcete-li) a levá polovina vozu má plechy jednoduché 1mm, bez mezery, což jsem zjistila tím že jsem na blatníky prostě sáhla. Zajímalo mě pouze to, jestli jsou možné na původní T603-1 obě varianty, případně co je dílem pozdějších oprav.
tie jednoduché, bez mezery, sú zrejme produktom neskorších opráv typu samo-domo :lol: , už som sa s takýmto zjednodušením stretol viac krát

Napísané: 20 Dec 2006, 14:23
od užívateľa Luboš
Občas tuhle práci za kutila udělá i koroze...

Re: Dvojité plechy na blatnících

Napísané: 25 Feb 2008, 14:18
od užívateľa burtin
Zdravím Vás Tatrováci.Při renovaci 603 ky,jsem se stímto problemem také setkal.Levá strana mezera 15mm,pravá souběžně blatník i podblatník od prolisu.Potřeboval bych poradit jakým zpusobem jste měnily lemy,lepší řečeno jakým zpusobem jste ošetřili zvar z vnitřní strany.Děkuji předem za radu.Burtin.