Pomoc

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Pomoc

Príspevok od užívateľa Erik » 22 Okt 2005, 23:10

Nevie mi niekto poradit, ako mam vymontovat starter zo 613 bez toho, aby som musel vyberat motor? lebo ta druha skrutka je tam nepekne skryta a v dielenskej prirucke iba sucho pisu- odpojte kable, odskrutkujte 2 skrutky a starter vyberte... Len nepisu ako odskrutkovat tu 2.

Užívateľov profilový obrázok
mato
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 843
Dátum registrácie: 26 Máj 2004, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Petrzalka
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa mato » 23 Okt 2005, 00:18

da sa to, sice budes asi hodne zasvineny od oleja, ale da sa. treba najst nejaky vhodny kluc. mozno nejaku kratsiu ockovu ?17tku?.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 23 Okt 2005, 00:58

A nemusim demontovat jednotlive casti startera? ani tiahlo plynu? To vobec nevadi ze budem od oleja, hlavne ze bude vonku...

smejo

Príspevok od užívateľa smejo » 23 Okt 2005, 09:34

ako tu pisal mato treba najsť kluč a potom mať nervy zo železa lebo kym uvolniš horný šrob ktory nebol uvolnený dosť dlho bude to fuška a budeš to odkrucať po pol obratke ,ten spodný odtahuj až ked bude ten horný preč :? :? :?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 23 Okt 2005, 10:14

Musíš mať dobrý klúč na ten horný šrúb.

Nie je to 17-ka, je to 16-ka !! a 17kou ním nepohneš. Dá sa to, ja som to odmontovával cez blatník ale 2 dni kým som prišiel na to že čo a jak.
Nešiel povoliť, tak som ho pritiahol ako keby som ho chcel ešte viac pritiahnuť a vtedy sa to poddalo

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 23 Okt 2005, 23:08

Dakujem velmi pekne za rady, pozeral som to, najlepsie to pojde asi fakt cez ten blatnik, no dnes som sa uz k tomu nedostal, tak demontaz bude az buduci tyzden. Tak este raz diky za pomoc...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Okt 2005, 23:49

Přes jaký blatník? :o Já jsem to vždy tak nějak normálně válejíc se pod autem očkovým klíčem povolil a blatník vždy zůstal nedotčen... Ani táhlo plynu nebylo myslím potřeba rozpojovat...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 24 Okt 2005, 00:23

Cez zadný pravý blatník Luboško môj zlatučký

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Okt 2005, 00:44

To tuším, že asi né přes přední, co má ten blatník proboha společného se startérem??? :shock: :shock: :shock: Když na něj půjdete ze strany, tak vám tam snad bude vadit ještě kolo, náprava a podběh, né? :P

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 24 Okt 2005, 00:45

Ešte čo múdre mi napíšeš ty lobogo?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Okt 2005, 00:58

A co by jsi, Matěji, rád viděl? Třeba: "Za volant jen v střízlivém stavu!"? :wink: Ale kdo by kam v jednu v noci jezdil, že...

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 24 Okt 2005, 08:16

Promiňte, ale blatník taky nechápu. Dělal jsem to vlastnoručně tak 2x za deset let, jediná komplikace, kterou si uvědomuju, byl v obou případech mráz kolem -10. Jinak to šlo "hladce". Vzhledem k promrzlosti jsem tenhle zážitek úspěšně vytěsnil, takže obdivuju lidi, kteří si pamatují, jestli je tam 16 nebo 17mm hlava ;-) . V takových případech vtáhnu s sebou pod auto celý čínský kufřík :lol: .

Užívateľov profilový obrázok
mato
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 843
Dátum registrácie: 26 Máj 2004, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Petrzalka
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa mato » 24 Okt 2005, 08:27

teraz som nie isty, ale tusim je dobre aj vypnut baterky

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 24 Okt 2005, 08:31

Mato, nemusi, pokial v tom zapale boja proti starteru, neoprie kable o kasnu :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 24 Okt 2005, 08:35

No to mě ke startéru soudruzi z Kopřivnice (Příbora?) původně dodali "horní" šroub s hlavou pro klíč cca 13,2 mm, dle vizuálního průzkumu se jedná o hlavu původně na 16mm klíč, leč zřejmě v rámci odlehčovacích předpisů byl následně šestihran hlavy poněkud excentricky (patrně některým z učňů) v ruce flexou upraven na výše zmíněný rozměr. Důvod je poměrně prostý, 16mm klíč nelze vzhledem k rozměrovým dispozicím předního víka startéru s redukční převodovkou u "horního" šroubu použít. Protože mi to nedalo (a to jsem na "kopřivnické" montážní finesy už poměrně zvyklý), šel jsem se tady do bývalého ČSAO (dnes autorizovaného servisu Daewoo-Avia) podívat, jak tam ten startér drží a ejhle - tam imbus. Tak jsem ho tam dal místo toho těžce "speciálního" šroubu taky........

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 24 Okt 2005, 08:48

ja si tam tiež dávam imbusy

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 24 Okt 2005, 10:36

Někteří nemají doma klíč 13,2mm :shock: .
Ještě, že 13 z gumové čínské sady lze aplikovat i na 14mm matici 8) .

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 24 Okt 2005, 14:34

Ked sa zlozi koleso, tak tam je docela pekny priestor a pekne vidno spominanu skrutku. Lebo ked lahnem pod auto, tak tu skrutku ani nevidim a ani neviem, kade by som mal k nej prestrcit ruku... No ale nemozem nic rozpravat, budem tu mudrovat az ked sa mi to podari zlozit...
a s tymi imbusmi je to sikovny napad...

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 24 Okt 2005, 15:21

Už si vzpomínám, v servise jsem kdysi viděl kombinaci kolo dole + hever asi 100 cm nad zemí. Já se osobně radši válím. :D

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 24 Okt 2005, 17:03

Já imbusy po předchozím majiteli zase postupně odbourávám :D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných