Strana 3 z 3

Re: Virtualni trucktrial

Napísané: 29 Júl 2011, 10:50
od užívateľa Jerry
Davide, eliptický pera, popř čtvrteliptický pera, co jsou na 128 mají progresivní charakteristiku, jak správně uvádíš, s větším zatížením klade pružina větší odpor (podle přibejvajících listů, progresivita je dána dýlkou listu, poloměrem prohnutí jednotlivých listů, popř. tloušťkou, nebo šířkou listů, nebudu uvažovat, že by byl odlišnej materiál listů). A jak je psáno přímo v odkazu:
U pružin s lineární charakteristikou je tuhost pružiny konstantní, u ostatních pružin je tuhost proměnlivá.
Když se rozhlídneš kolem např. na Trambus, nebo Liánu, tak má vlastně dvě listový pružiny nad sebou, první (delší pera) pruží při jízdě prázdnym autem, a když ho naprdneš nákladem, tak dosednou na kratší pera (spolští se do většího poloměru) a tlumení přebírá z větší části spodní svazek, kerej má kratší pera a tim pádem je musí deformovat větší síla, jak ty listy delší. :wink:
Kdybych měl něco takovýho počítat, tak bych asi laicky začal s modelem jednoho dlouhýho listu a postupně bych přidával kratší a pak bych zkusil skládání sil, možná by se ta konstanta pak nějak dala vypočítat pro danej svazek, ale to je to moje nedostatečný vš. vzdělání, kdybych byl pozornější, asi bych tu vyšvihnul vzorec. :lol:
Doufam, že sem se nikde příliš neukec.

Re: Virtualni trucktrial

Napísané: 29 Júl 2011, 11:07
od užívateľa Jerry
Tak s liánou sem se opravdu seknul.
Obrázok

Obrázok
Ta má dva svazky nad sebou a každej svazek má svůj opěrnej bod. Omlouvám se.
Tu první variantu mají auta s menším zatížením, např. Avia, ještě to nastuduju. :oops:

Re: Virtualni trucktrial

Napísané: 29 Júl 2011, 11:13
od užívateľa DRracer
Jerry napísal:Davide, eliptický pera, popř čtvrteliptický pera, co jsou na 128 mají progresivní charakteristiku, jak správně uvádíš, s větším zatížením klade pružina větší odpor (podle přibejvajících listů, progresivita je dána dýlkou listu, poloměrem prohnutí jednotlivých listů, popř. tloušťkou, nebo šířkou listů, nebudu uvažovat, že by byl odlišnej materiál listů).
Díky za potvrzení mé domněnky, takže s rostoucí výchylkou roste "k" nějakým definovaným způsobem. Ok, tomu už bych věřil spíš, simulace by nemusela být takový problém. Každopádně kachní jízda v podobě T128 vypadala dost podezřele :) . Aspoň vím, že T805 se bude simulovat správně :mrgreen: s lineární charakteristikou torzních tyčí.

PS: "ukec" jsi se jen drobně, T128 má půlelipťáky ;)

Re: Virtualni trucktrial

Napísané: 29 Júl 2011, 11:53
od užívateľa Jerry
Dobrá to beru, čtvrt má 111...

Re: Virtualni trucktrial

Napísané: 03 Aug 2011, 18:46
od užívateľa DRracer
Testy chování listových pružin na T128. Problém kachního houpání bude spíš v nedostatečném tlumení, protože dle skript "Části strojů", co jsem ukořistil kolegovi, mají svazková listová pera stále lineární charakteristiku s velkou mírou tlumení :?.

http://www.youtube.com/watch?v=oATB-_bbUro

Technické údaje k videu:
popis scény je stále mé oblíbené VRML97
3D engine (grafika): Ogre3D (http://www.ogre3d.org/)
Fyzika: ODE (http://opende.sourceforge.net/)

Re: Virtualni trucktrial

Napísané: 01 Dec 2012, 03:28
od užívateľa DRracer
Od posledního videa uplynul více než rok, tak zase něco pro potěchu oka :) . Začneme Kolosem, pak důvěrně známý pohled řidiče přes kapotu T130, pak čerstvě zprovozněná Tatra 85 (ona potvora nemá vpředu kyvné polonápravy, ale dvojice ramen nad sebou :) ) a nakonec moje oblíbená Tatra 84.

http://www.youtube.com/watch?v=OkgkqOyNZdo

Technické informace jsou shodné, jako u předchozího videa.