Zvedák na motor
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Zvedák na motor
Tak jsem šel do železářství Rousek na náměstí Bratří Synků v Praze a náhodou jsem tam zakopl očima o hydraulický zvedák, který by se možná dal využít také na vyjmutí motoru. Jen si říkám, že by opěrná plocha byla dobrá asi větší. Velikost plochy jsem bohužel neměřil, mohla být asi 30 x 30 až 35 x 35 cm. Co si myslíte o použitelnosti?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
Pro ty zhruba 4 metráky vidím zásadní nedostatek v poddimenzování podvozku a bez výroby spolehlivého "rámu" a jeho adaptace na opěrnou plochu to dost zavání i vachrlatostí/nebezpečím úrazu pádem/převržením......
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
okrem toho, čo napísal Radek, sa mi vidí pomerne vysoký v spustenej polohe a obávam sa , že by sa pod ten motor nedostal
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
Za podobné peníze se dá koupit pořádný (velký s velkým zdvihem, ne takovej ten z Tesca) pojízdný hever, který poslouží stejně, ale dá se sním dělat i spousta jiné práce. O moc víc vratké to na něm nebude, na nějaké velké převážení stejně není ani tenhle motor-speciál.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
No ba Romane, výška není z nejmenších, nicméně výšku jsem "neřešil", neboť jaksi automaticky předpokládám, že při demontáži/montáži motoru je přítomen automobilový sloupový zvedák, kterým se výška celého vozidla vhodně a bezpečně upraví..... že bych už měl pracovní deformaci, nebo ještě stále existují lidé, co se pod těmi 4mi metráky hliníku a železa plazí po podlaze garáže a místo dvacetiminutového nenáročného úkonu prožívají mnohdy až půldenní otročinu v nevhodných a nedůjstojných polohách tělesné schránky?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
To co píše Radek jsem si také myslel, ale co se týče zajetí pod motor by snad neměl být problém. Udávají minimální výčku 130 mm. Na fotce není zvedák na minimu.
Re: Zvedák na motor
No bať, Radku, ja zase nechapu lidi co nechodi na jidlo restaurace a ruzne se lopoti a hmozdi doma u sporaku.Obcas se jim i neco pripali, srazi, nebo jinak pokazi. Nekdy i dojde k ujme jejich telesna schranka.....radek napísal:No ba Romane, výška není z nejmenších, nicméně výšku jsem "neřešil", neboť jaksi automaticky předpokládám, že při demontáži/montáži motoru je přítomen automobilový sloupový zvedák, kterým se výška celého vozidla vhodně a bezpečně upraví..... že bych už měl pracovní deformaci, nebo ještě stále existují lidé, co se pod těmi 4mi metráky hliníku a železa plazí po podlaze garáže a místo dvacetiminutového nenáročného úkonu prožívají mnohdy až půldenní otročinu v nevhodných a nedůjstojných polohách tělesné schránky?
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Zvedák na motor
Tento zvedák je k vidění v každém "železářství" v obchodňácích u zlých Němců. Cenu z hlavy nevím, ale bude určitě příznivější.
Já dal přednost klasicému "paleťáku" z Transporty na 2000kg. Přišel mne na 920,-Kč po repasi. Přesněji, 120,- stál samotný vyřazený verk a 800,- repase u odborné firmy.
Já dal přednost klasicému "paleťáku" z Transporty na 2000kg. Přišel mne na 920,-Kč po repasi. Přesněji, 120,- stál samotný vyřazený verk a 800,- repase u odborné firmy.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
Veru Radku už ani ja sa neplazím, 24 rokov stačilo
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
to tak casto vyberate motor...? ja motor vyberam len (raz) pri strednej alebo generalnej oprave... potom uz sa opravuje pripadne nastavuje len prislusenstvo, napriklad aj spojka sa vymiena cez demontovanu prevodovku.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Zvedák na motor
Ergo, 613 občas potřebuje vyndat motor a s generálkou to vůbec nemusí souviset.
/spojka, hadičky a trubky, výfukové svody apod./
/spojka, hadičky a trubky, výfukové svody apod./
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
Stryci, jak často pro dobrého a správného tatristu je to "občas" ? Mary Loo totiž měla venku motor jen jednou. Jakým heverem ho v nejmenovaném servisu poblíž brna vyjmuli kvůli zatuhlému synchronu trojky - netuším a bylo mi to dočista fuck. Ale teď jsem zneklidněn, zda jednou za devět let a cca 120000km je dostatečně občas Já si nedovedu ani představit, jak bych tu mrchu doma vyndaval?D.A. napísal:Ergo, 613 občas potřebuje vyndat motor /
OK, kaji se a zkusím se polepšit:
"Můj Tatrabože, pokorně prosím, odpusť mně všechny údržbářské viny a rouhání. Slibuji, že již tento týden vyluxuji v kabině všechen popel z cigaret, odstraním písek a klíčící trávu z koberců, stříknu WD na pedál plynu, osobně zkontroluji hladinu oleje v motoru a dokonce se podívám, zda kola nestojí na ráfkách. Kdyby Ti to, Tatrabože, bylo pro mé pokání málo, jsem ochoten vyměnit i vzduchový filtr i tu prasklou (už rok a půl ) žárovku v couvačce a nabouraný blinkr. Také slibuji měnit brzdové destičky včas a nepřetáčet studený motor. Co jiného, můj Tatrabože, po mně ještě žádáš?"
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
Pánové, děkuji všem za odpovědi, vyjádřené pochybnosti o nedostatečné stabilitě jsem očekával a posílily mě v mém podezření. Jen Peter se odchýlil a má naopak osobní kladné zkušenosti. Peter, pokud bys je mohl více rozvést, uvítám to. Zejména, zda jsi musel stabilitu řešit zvýšenou opatrností a jak dalece má zvedák problémy s hmotností motoru. Dnes uváděným číslům o nosnosti „bižuterie“ nevěřím, z obchodních důvodů bývají nadsazené a nejednou jsem se o tom přesvědčil. Co se týče stability, myslím si, že při použití jakéhokoli zvedáku je vhodné motor pro vlastní práci po jeho vyjmutí co nejdříve spustit jen na pevný rám. Je tedy otázkou, zda stabilita zvedáku po tuto nezbytnou dobu je nebo není za hranicí bezpečnosti. K horší bezpečnosti pochopitelně nepříznivě přispívají vedle nedostatečně tuhé konstrukce i malá kolečka v kombinaci s horším povrchem podlahy vyžadující větší cuknutí k popojetí. No, kupovat teď nic nebudu, zatím zvedák nutně nepotřebuji, ale o jeho pořízení do budoucna již déle uvažuji. Mám tedy dost času na neunáhlené rozhodnutí, sbírám zkušenosti a zároveň čekám na výhodnou příležitost.
Jinak se přiznám, že patřím mezi plazivce a někdy to opravdu stojí za to. Vzpomínám na luxus, když jsem mohl přechodnou dobu okusit výhody zvednutí vozu do libovolné výšky. Nemohl jsem se nabažit, a tak jsem s autem hýbal kvůli každé maličkosti pro pohodlnější práci. Jo, ty časy jsou pryč a zase se soukám sem a tam pod autem. A není to jen o pohodlí, ale i o neefektivně vynaloženém čase, kdy práce v krkolomných podmínkách neodsejpá. Ale co budu povídat, vždyť to dobře znáte. Tak ještě jednou díky.
Jinak se přiznám, že patřím mezi plazivce a někdy to opravdu stojí za to. Vzpomínám na luxus, když jsem mohl přechodnou dobu okusit výhody zvednutí vozu do libovolné výšky. Nemohl jsem se nabažit, a tak jsem s autem hýbal kvůli každé maličkosti pro pohodlnější práci. Jo, ty časy jsou pryč a zase se soukám sem a tam pod autem. A není to jen o pohodlí, ale i o neefektivně vynaloženém čase, kdy práce v krkolomných podmínkách neodsejpá. Ale co budu povídat, vždyť to dobře znáte. Tak ještě jednou díky.
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
Tak pokud na to nespěcháš a vyčkáváš, dej se cestou D.A. Paleťák je dobrý řešení.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Senica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvedák na motor
Ja som s ním vyberal motor z t603,samozrejme nieje to zvihák na vyťahovanie
motorov tak že stabilita nie je stopercentná,ale vpohode som sním na rovnom betóne
pohyboval a čo sa týka nosnosti zdvihol som sním celú zadnú časť t603.
motorov tak že stabilita nie je stopercentná,ale vpohode som sním na rovnom betóne
pohyboval a čo sa týka nosnosti zdvihol som sním celú zadnú časť t603.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 66 neregistrovaných