Aj zima moze byt pekna :)

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Jan 2006, 12:02

A opravdu umí ta 55ka dodat 800A? :o

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Jan 2006, 17:41

:shock:

aaa máte skúsenosti? s týmto? :shock:
http://www.mulac.cz/optima.php#optima_typy_yellow

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 12 Jan 2006, 17:54

Jasneee... ak na to mas drobaky, je to velmi dobra investicia.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 12 Jan 2006, 18:31

MarekK, presne taku bat som mal na mysli.

Olej - stacil by 15W-40, hoci to nieje stale optimum na tuhe zimy, ale je to urcite lepsie ako 15W-50. Najlepsie by bola polosyntetika 10W-40. Myslim, ze je to docela optimalny olej pre T. Len pri prechode na polosynt. treba byt opatrny.

Tu si mozes porovnat napr. Slovnaft. Ked kliknes na nejaky olej, mas tam jeho vlastnosti. http://www.madit.sk/index.php?id=1101

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 12 Jan 2006, 20:37

10W-40 bol v Tatre 613-3 dokonca priamo odporúčaný výrobcom ako optimálna viskozitná trieda priamo v príručke šoféra

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Jan 2006, 21:51

Tomáši, a máš nějaké rozumné vysvětlení proč je za mrazu olej třídy 15W určitě lepší než 15W? :o

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 12 Jan 2006, 21:59

Lubos, ja ti to vysvetlim, ale najprv mi ty vysvetli preco by mali byt vlastnosti 15W-50 a 15W-40 rovnake.
Ale ano, v zasade by to 15W (teda viskozita v nizkych teplotach) mala byt rovnaka. Ale nieje tomu vzdy tak. Preto som nepisal, ze je to do mrazu idealne, alebo hej?
Naposledy upravil/-a tomas v 12 Jan 2006, 22:04, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Jan 2006, 22:04

Protože jsou označeny stejným čísílkem a pravidla pro jejich použití jsou pro výrobce závazná....

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Jan 2006, 22:06

Viskozitná trieda SAE 15W-40(M7ADS III PLUS) SAE 10W-40(M7AD PLUS) SAE 15W-50
Hustota pri 20°C, kg/ m3 890 890 875 (15°C)
Kinematická viskozita pri 100°C, mm2/s 13,8-15,0 13,5-16,0 17,0-21,9
Kinematická viskozita pri 40°C, mm2/s 105 90 130
Dynamická viskozita pri -20°C (CCS), Pa.s 7,0 7,0(-25°C) 7,0
Viskozitný index 130 140 135
Bod tečenia, °C -30 -30 -27
Bod vzplanutia v o. t., °C 210 210 220


neni to prehladné....ale niečo z toho vidiet

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Jan 2006, 22:17

:oops:
Prílohy
Viskozitná triedaSAE.doc
(19 KiB) 197 stiahnutí


Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 13 Jan 2006, 21:01

Tomas ma recht, dynamicka viskozita oleja 15W, 15W40 a 15W50 pri -15°C nieje rovnaka. Olej ktory dokaze vsetko na 100% este nikto nevymyslel.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 23 Jan 2006, 20:03

...zima je krásná...na dnes som bol dohodmuý na "pal test" s T613, ráno vstanem a čo vídím, -22°C!!! , tak s vedomím , že mám nabitú baterku, otváram centrál, kšš, stiahol okamžite, OK! , teraz naštartujem! vravím si...a ouhle, vrrr, vrrrr, vrrrr, tá hore uvedená baterka je pravdepodobne dost slabá na takúto zimu, ale v nedelu pri -11°C na druhý krát naštartovala...tak z tatrovky prejdem do koktávky (1,9 TDi, r.v.2000) s ým že minule tiež nenaštartovala, ale tiež som dobil baterku...a žhavím, a vvr, !!! tak jeden apol otáčky!!! to som čakal viac... a tak "objednávam" telefonom novú koktávku (2.0 PD) ...tá naštartovala ževraj hned...potom sme roztiahli "starú koktávku" , trochu risk že?...višiel...tatrovku som dobil pomocou starej koktávky, a naštartoval, chvýlo to však trvalo, nechal som obe autá nabíjat cca 15 min. Vyrazil som z Olomouca do Lipníka...auto už vybufíkované...zapnuté rozmazovanie zadného okna sa v meste ešte snažilo rozširovat pásiky na zadnom okne, ale na dialnici sa rozširovanie zastavilo a námraza (z vnútra okna) zostala takmer na celom zadnom okne...námraza na vnútorných stranách okna vlastne zostala všade tam kde nefúkal vzduch z bufoou...docela pekná kosa sa ukáže až v servise v ktorom som bol objednaný, mali tam zamrznutú feldu v ktorej našli kanister s "vodou" do ostrekovačov do -30°C zamrznutú!!!!
Další problém bol zahriat motor, ked po 25km mal ledva 50°C!!!

PO nastavení som opet prišiel do OL, a sadol do "starej koktávky", že pojdem kúpit novú baterku a (teplomer v nej ukazoval -15°C) a žhavím žhavím a nič...tak som baterku vyhodil, naštartoval tatru a išiel kúpit baterku novú...namontoval novú a išiel som na jednu schodzku, tak cca 13km od Ol, teplota motora rýchlo stúpla na prevádzkovú teplotu celkom príjemný teplý vzduch z výduchov, ale z bufíkov by išiel teplejší vzduch...na schodzku som dorazil o 15 min skorej, tak som sedel v aute s naštartovaaným motorm a nadoraz pusteným topením, a do cca 10 minut bola teplota motora nemeratelná a z výduchov išiel vlažný vzduch, ...hmm nechcel by som zostat vysiet niekde na dialnici, musel by som viac dýchat aby som sa zahrial... no a potom som si vyskúšal tú novú koktávku...a tá je super...ale aj tam už pri -18°C (pred hodinou) nerozmrazovala všetky okná v aute...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 23 Jan 2006, 20:31

Ja sa pamatam ako som v 97 v horach na chate startoval S120 pri -27. To vam bola sranda. Nebyt toho lepidla v motore, nastartovalo by to uplne fpoho. Ale nakoniec sa podarilo. Dolu briezkom :-)
Este som zazil asi v roku 02 tu v BA -17 a auto nastartovalo nasupu. Pardon nie auto, ale 613 ;)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 23 Jan 2006, 21:13

Však ríkám Tomáš, enem -23 a T613 ktorá paru týždne stála normálne naštartovala. To je nezmar, pila!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Jan 2006, 21:41

Co je na tom zvláštního? Všechna auta, co se tu prodávají jsou navržena tak, aby nastartovala i při teplotách -23°C a ještě mnohem nižších. Jen se předpokládá aspoň minimální údržba a trochu obstojný technický stav.

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 23 Jan 2006, 22:09

lubosi to tento predpoklad spĺna skoro každa tatra :D ... Jen se předpokládá aspoň minimální údržba a trochu obstojný technický stav. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Jan 2006, 22:22

No samozřejmě, kdyby tam Marek měl baterii, co doporučuje výrobce, která navíc nebude na konci své životnosti, tak nebude žádné vrrr, ale ta zvládne točit motorem několik minut, což by mohlo pro téměř jakoukoliv tatru stačit... :D

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 23 Jan 2006, 22:30

hej máš pravdu 8) ona tá baterka fuguje ale nie pri -20°C na tatre :lol:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 23 Jan 2006, 22:31

Luboš máš absolútnu pravdu!!! ale aj tak počas jedenapolhodinového šaškovania (tatrman) sme naštartovali na parkovisku 3 autá, ostatným sa nechcelo trápit štartovaním áut(ak sa vobec dostali do auta) čo neišli naštartovat, a to ozaj naštartovali len tieto 3 autá!!! medzi 7.00 a 8.30 !!!!! a radšej využili MHD,...bolo to krásne vidiet na tom , že ked som sa vrátil z Lipníka o 13.30 mohol som zaparkovat na tom istom mieste kde som ráno stál, to sa mi už nestalo ani nepametám....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných