Aj zima moze byt pekna :)
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
MarekK, presne taku bat som mal na mysli.
Olej - stacil by 15W-40, hoci to nieje stale optimum na tuhe zimy, ale je to urcite lepsie ako 15W-50. Najlepsie by bola polosyntetika 10W-40. Myslim, ze je to docela optimalny olej pre T. Len pri prechode na polosynt. treba byt opatrny.
Tu si mozes porovnat napr. Slovnaft. Ked kliknes na nejaky olej, mas tam jeho vlastnosti. http://www.madit.sk/index.php?id=1101
Olej - stacil by 15W-40, hoci to nieje stale optimum na tuhe zimy, ale je to urcite lepsie ako 15W-50. Najlepsie by bola polosyntetika 10W-40. Myslim, ze je to docela optimalny olej pre T. Len pri prechode na polosynt. treba byt opatrny.
Tu si mozes porovnat napr. Slovnaft. Ked kliknes na nejaky olej, mas tam jeho vlastnosti. http://www.madit.sk/index.php?id=1101
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Lubos, ja ti to vysvetlim, ale najprv mi ty vysvetli preco by mali byt vlastnosti 15W-50 a 15W-40 rovnake.
Ale ano, v zasade by to 15W (teda viskozita v nizkych teplotach) mala byt rovnaka. Ale nieje tomu vzdy tak. Preto som nepisal, ze je to do mrazu idealne, alebo hej?
Ale ano, v zasade by to 15W (teda viskozita v nizkych teplotach) mala byt rovnaka. Ale nieje tomu vzdy tak. Preto som nepisal, ze je to do mrazu idealne, alebo hej?
Naposledy upravil/-a tomas v 12 Jan 2006, 22:04, upravené celkom 1 krát.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Viskozitná trieda SAE 15W-40(M7ADS III PLUS) SAE 10W-40(M7AD PLUS) SAE 15W-50
Hustota pri 20°C, kg/ m3 890 890 875 (15°C)
Kinematická viskozita pri 100°C, mm2/s 13,8-15,0 13,5-16,0 17,0-21,9
Kinematická viskozita pri 40°C, mm2/s 105 90 130
Dynamická viskozita pri -20°C (CCS), Pa.s 7,0 7,0(-25°C) 7,0
Viskozitný index 130 140 135
Bod tečenia, °C -30 -30 -27
Bod vzplanutia v o. t., °C 210 210 220
neni to prehladné....ale niečo z toho vidiet
Hustota pri 20°C, kg/ m3 890 890 875 (15°C)
Kinematická viskozita pri 100°C, mm2/s 13,8-15,0 13,5-16,0 17,0-21,9
Kinematická viskozita pri 40°C, mm2/s 105 90 130
Dynamická viskozita pri -20°C (CCS), Pa.s 7,0 7,0(-25°C) 7,0
Viskozitný index 130 140 135
Bod tečenia, °C -30 -30 -27
Bod vzplanutia v o. t., °C 210 210 220
neni to prehladné....ale niečo z toho vidiet
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
- Prílohy
-
- Viskozitná triedaSAE.doc
- (19 KiB) 197 stiahnutí
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
MarekK, sice stare, ale pre info sa hodi:
http://147.175.125.3/613/vselico/slovnaft_1.jpg
http://147.175.125.3/613/vselico/slovnaft_2.jpg
http://147.175.125.3/613/vselico/slovnaft_3.jpg
http://147.175.125.3/613/vselico/slovnaft_4.jpg
zaujimave citanicko
http://user.upce.cz/~machjar/visk_pro_PH.doc
http://147.175.125.3/613/vselico/slovnaft_1.jpg
http://147.175.125.3/613/vselico/slovnaft_2.jpg
http://147.175.125.3/613/vselico/slovnaft_3.jpg
http://147.175.125.3/613/vselico/slovnaft_4.jpg
zaujimave citanicko
http://user.upce.cz/~machjar/visk_pro_PH.doc
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
...zima je krásná...na dnes som bol dohodmuý na "pal test" s T613, ráno vstanem a čo vídím, -22°C!!! , tak s vedomím , že mám nabitú baterku, otváram centrál, kšš, stiahol okamžite, OK! , teraz naštartujem! vravím si...a ouhle, vrrr, vrrrr, vrrrr, tá hore uvedená baterka je pravdepodobne dost slabá na takúto zimu, ale v nedelu pri -11°C na druhý krát naštartovala...tak z tatrovky prejdem do koktávky (1,9 TDi, r.v.2000) s ým že minule tiež nenaštartovala, ale tiež som dobil baterku...a žhavím, a vvr, !!! tak jeden apol otáčky!!! to som čakal viac... a tak "objednávam" telefonom novú koktávku (2.0 PD) ...tá naštartovala ževraj hned...potom sme roztiahli "starú koktávku" , trochu risk že?...višiel...tatrovku som dobil pomocou starej koktávky, a naštartoval, chvýlo to však trvalo, nechal som obe autá nabíjat cca 15 min. Vyrazil som z Olomouca do Lipníka...auto už vybufíkované...zapnuté rozmazovanie zadného okna sa v meste ešte snažilo rozširovat pásiky na zadnom okne, ale na dialnici sa rozširovanie zastavilo a námraza (z vnútra okna) zostala takmer na celom zadnom okne...námraza na vnútorných stranách okna vlastne zostala všade tam kde nefúkal vzduch z bufoou...docela pekná kosa sa ukáže až v servise v ktorom som bol objednaný, mali tam zamrznutú feldu v ktorej našli kanister s "vodou" do ostrekovačov do -30°C zamrznutú!!!!
Další problém bol zahriat motor, ked po 25km mal ledva 50°C!!!
PO nastavení som opet prišiel do OL, a sadol do "starej koktávky", že pojdem kúpit novú baterku a (teplomer v nej ukazoval -15°C) a žhavím žhavím a nič...tak som baterku vyhodil, naštartoval tatru a išiel kúpit baterku novú...namontoval novú a išiel som na jednu schodzku, tak cca 13km od Ol, teplota motora rýchlo stúpla na prevádzkovú teplotu celkom príjemný teplý vzduch z výduchov, ale z bufíkov by išiel teplejší vzduch...na schodzku som dorazil o 15 min skorej, tak som sedel v aute s naštartovaaným motorm a nadoraz pusteným topením, a do cca 10 minut bola teplota motora nemeratelná a z výduchov išiel vlažný vzduch, ...hmm nechcel by som zostat vysiet niekde na dialnici, musel by som viac dýchat aby som sa zahrial... no a potom som si vyskúšal tú novú koktávku...a tá je super...ale aj tam už pri -18°C (pred hodinou) nerozmrazovala všetky okná v aute...
Další problém bol zahriat motor, ked po 25km mal ledva 50°C!!!
PO nastavení som opet prišiel do OL, a sadol do "starej koktávky", že pojdem kúpit novú baterku a (teplomer v nej ukazoval -15°C) a žhavím žhavím a nič...tak som baterku vyhodil, naštartoval tatru a išiel kúpit baterku novú...namontoval novú a išiel som na jednu schodzku, tak cca 13km od Ol, teplota motora rýchlo stúpla na prevádzkovú teplotu celkom príjemný teplý vzduch z výduchov, ale z bufíkov by išiel teplejší vzduch...na schodzku som dorazil o 15 min skorej, tak som sedel v aute s naštartovaaným motorm a nadoraz pusteným topením, a do cca 10 minut bola teplota motora nemeratelná a z výduchov išiel vlažný vzduch, ...hmm nechcel by som zostat vysiet niekde na dialnici, musel by som viac dýchat aby som sa zahrial... no a potom som si vyskúšal tú novú koktávku...a tá je super...ale aj tam už pri -18°C (pred hodinou) nerozmrazovala všetky okná v aute...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš máš absolútnu pravdu!!! ale aj tak počas jedenapolhodinového šaškovania (tatrman) sme naštartovali na parkovisku 3 autá, ostatným sa nechcelo trápit štartovaním áut(ak sa vobec dostali do auta) čo neišli naštartovat, a to ozaj naštartovali len tieto 3 autá!!! medzi 7.00 a 8.30 !!!!! a radšej využili MHD,...bolo to krásne vidiet na tom , že ked som sa vrátil z Lipníka o 13.30 mohol som zaparkovat na tom istom mieste kde som ráno stál, to sa mi už nestalo ani nepametám....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných