Po dlhsej dobe hadanka...

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 16 Okt 2007, 15:52

ondrej napísal:...V tej vete o brzdách v českom preklade na wikipédii je však jedna väčšia nepresnosť - všimol si si, aká?
Kromě toho jiným členěním (a fundovaným doplněním) v českém překladu vznikla také malinká (a dosti zavádějící) nepřesnost:
"...pod vedením Ing. Ivana Mičíka vznikl od něj odvozený prototyp sanitka a samostatný velmi progresivní návrh Tatra 603X, obsahující mimo návrhu vlastní karosérie i mnohá inovativní technická řešení, zvyšující hlavně kvalitu podvozkových skupin. Tyto vozy patří v současnosti do sbírek muzea Tatra v Kopřivnici.

Jeden z pozdějších návrhů nerealizované modernizace Tatry 603 od karosářské firmy SI-Stille Italia, se bokorysem nápadně podobal Tatře 603X, z čehož bylo často mylně vyvozováno, že návrh karosérie T-603X vznikl právě u této firmy. Donedávna dokonce tuto dezinformaci uváděl i technický popis v muzeu Tatra v Kopřivnici.

Tatře 603X byly vytýkány hlavně menší rozměry oproti původní šestsetrojce a z toho vyplývající menší pohodlí posádky. Vedení továrny rozhodlo o výrobě úplně nového typu (Tatra 613), který však využíval mnohá technická řešení prototypu T 603X.

Návrh tvarového řešení tohoto vozidla taktéž vznikl v závodě Tatra Bratislava. Každého vozu však byl vyroben jen jeden prototyp. Šlo o užitkové vozy
označené Tatra 603 MB a Tatra 603 NP..."

Pro zajímavost originál slovensky:
...pod vedením Ing. Ivana Mičíka od nej odvodené úžitkové prevedenie sanitka a samostatný veľmi progresívny návrh Tatra 603X, obsahujúci okrem návrhu vlastnej karosérie aj viaceré inovatívne technické riešenia, zvyšujúce hlavne kvalitu podvozkových skupín. Návrh tvarového riešenia tohto vozidla tiež vznikol v závode Tatra Bratislava. Z každého vozidla však bol vyrobený iba jeden prototyp. Tieto autá patria v súčasnosti do zbierok múzea Tatra v Kopřivnici.

Jeden z neskorších návrhov nerealizovanej modernizácie Tatry 603 od karosárskej firmy SI-Stille Italia, sa v bokoryse nápadne podobal na Tatru 603X, z čoho bolo často mylne vyvodzované, že návrh karosérie T-603X vznikol práve u tejto firmy. Donedávna dokonca túto dezinformáciu hlásal aj technický popis v múzeu Tatra v Kopřivnici.

Tatre 603X boli vytýkané hlavne menšie rozmery voči pôvodnej Tatre 603 a z toho vyplývajúce menšie pohodlie pre cestujúcich. Vedenie továrne rozhodlo o výrobe úplne nového typu vozidla Tatra 613, ktoré však využívalo viaceré technické riešenia prototypu T603X."

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 16 Okt 2007, 16:51

ondrej napísal:Jack - ako napísal aj Lucián, o tých brzdách by sa dalo polemizovať. Ich licenčná výroba sa naplno rozbehla asi až v 1970..
V tej vete o brzdách v českom preklade na wikipédii je však jedna väčšia nepresnosť - všimol si si, aká?
Jj..dalo by se polemizovat. Měl jsem možnost na vlastní oči vidět již dvě 603ky z roku 1969, které měly od výroby bubnové brzdy.. brzdy byly zapsány i v techničáku, žádná přestavba..prostě tak v tom 69vátém vyjely z fabriky.. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 16 Okt 2007, 17:09

ja som zvedavý na tie bubnové brzdy ako budú fungovať. Ja mám model 68, uvidíme ako to brzdí a potom pre porovnanie ma ešte niekto prevezie so 603-kou s kotúčovými brzdami. Prípadne môžeme spraviť aj nejaké porovnanie :) šalené

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 16 Okt 2007, 17:18

Mojžo napísal:ja som zvedavý na tie bubnové brzdy ako budú fungovať. Ja mám model 68, uvidíme ako to brzdí a potom pre porovnanie ma ešte niekto prevezie so 603-kou s kotúčovými brzdami. Prípadne môžeme spraviť aj nejaké porovnanie :) šalené
Mojžo..hlásím se na test.. :wink:
Jinak s bubnovými brzdami má velké zkušenosti děda(projel s bubnovkou téměř celý východní blok)..nedá na ně dopustit, docela se divil, že ji předělávám na kotoučovku. Jen co bylo jejich velké mínus, praskání pérek na válečcích :? . Když Ti takové pérko praskne, časem se divíš, že motor nějak špatně táhne..ale to se rozšteloval váleček a pomalu, ale jistě zapékáš brzy.. :lol:

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 16 Okt 2007, 18:37

ondrej napísal:...V tej vete o brzdách v českom preklade na wikipédii je však jedna väčšia nepresnosť - všimol si si, aká?
Jj všiml, brzdy byly v licenci Dunlop..holt ten co to překládal byl asi ekonom.. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 17 Okt 2007, 23:47

šalené šalené, teším sa.
dnes som vybral nápravu a na prvý šup všetko povolil!! dokonca aj odvzdušňováky. to je dôvod na oslavu

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Okt 2007, 00:33

Jedna technická, ale trochu mimo. Jak moc náročné je vytáhnout z šestsettrojky motor, když nemám k dispozici ani pořádný hever? Musí tam zůstat převodovka, aby kastle zatím zůstala na kolech nebo zvládnu ty hřídele nějak rozumně odpojit?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Okt 2007, 07:09

Motor na T603 sa vyberá bez prevodovky - vhodne ho podložíš (mierne nadzdvihneš, aby sa pružiny odľahčili o jeho váhu), odpojíš 4 matice M10 na prírube s prevodovkou a karosériu na kolesách odtlačíš dopredu...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 18 Okt 2007, 08:04

To ma čaká tak o dva týždne, uvidíme či niečo nepokazím.
Ondrej inak ešte raz ďakujem za včerajšiu radu, kolo 24:00 som to už začal vyrábať, tak snáď dnes... šalene

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 26 Okt 2007, 19:07

V kterém období mohl vzniknout tento obrázek..?? 8)
Prílohy
d2 (26).jpg

LEON
Diskutujúci
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 04 Okt 2007, 20:00
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa LEON » 26 Okt 2007, 20:07

Hádám 1986/87

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Okt 2007, 21:54

Já si myslým něco kolem roku 78-80... vypadá to na pohlednici a ty bejvaly v tomto období takhle vybl..ý :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 26 Okt 2007, 23:29

Musí to být po roce 79 . Tipoval bych ale až tak kolem 82,83

Užívateľov profilový obrázok
Tatřík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
Bydlisko: Chrudimsko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tatřík » 26 Okt 2007, 23:35

1990

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 27 Okt 2007, 19:02

Bingo 1990.. :wink: Dědova 603ka focena kdesi v Polsku.

STANDA603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 08 Sep 2007, 12:59
Tatry, ktoré vlastním: t603-1958,64,65,66,72
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Po dlhsej dobe hadanka...

Príspevok od užívateľa STANDA603 » 08 Feb 2008, 15:51

Kdy a kde mohly vzniknout tyto snímky?
Prílohy
skenovat0017.jpg
skenovat0016.jpg
skenovat0015.jpg
skenovat0014.jpg
skenovat0013.jpg
skenovat0012.jpg
skenovat0011.jpg
skenovat0010.jpg
skenovat0009.jpg
skenovat0008.jpg
skenovat0007.jpg
skenovat0006.jpg
skenovat0005.jpg
skenovat0003.jpg
76-77.jpg

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Po dlhsej dobe hadanka...

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Feb 2008, 15:57

Ta prvni je 100 procent v Karlovych Varech.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Po dlhsej dobe hadanka...

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Feb 2008, 19:42

Kde nevím, ale mohly vznikout tak v letech 1976-77. :D

Michal B.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 240
Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
Kontaktovať užívateľa:

Re: Po dlhsej dobe hadanka...

Príspevok od užívateľa Michal B. » 08 Feb 2008, 20:54

Jo, na tuto dobu rád vzpomínám. Nemyslím na politický režim, ale na tatrovácké akce. Fotky mně připomínají různé výlety a srazy, kdy jsme jezdívali v kolonách T600, T97, T87, T603 a většinou i za účasti jedné T77. Ostatních Tater bylo v našich výpravách poskromnu, protože nejvíce jsme se účastnili akcí tehdejšího pražského Tatra aerodynamic car clubu. Konkrétní akci na uvedených fotkách nepoznávám, řekl bych, že to odpovídá druhé polovině 70-let.

STANDA603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 08 Sep 2007, 12:59
Tatry, ktoré vlastním: t603-1958,64,65,66,72
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Po dlhsej dobe hadanka...

Príspevok od užívateľa STANDA603 » 08 Feb 2008, 21:10

Rok 1976-77 by odpovídal,protože na krabičce od fotopapíru ve které fotky jsou je napsáno:spotřebovati do červen 1977.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných