Jen tak.....pro potěchu oka
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Jen tak.....pro potěchu oka
To jen staticky, k obohacení archivu fotografií Tatraportálu....
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Tak, pytam sa ci sa nahodou neobjavil nejaky tajny zdroj
Kedysi mi Tomek poradil, ze hreben na monoblok pasuje z nejakeho opla omega. Ale nevedel z ktoreho modelu. Takze ak mate niekto nejaku info ohladom tohto, bol by som velice vdacny. Pretoze moj hreben je v neutralnej polohe vybehany a tak by sa mi hodil novy, alebo aspon vporiadku aby bol. Potom uz len repas a neviem, neviem, ci to budu vediet spravit.
Kedysi mi Tomek poradil, ze hreben na monoblok pasuje z nejakeho opla omega. Ale nevedel z ktoreho modelu. Takze ak mate niekto nejaku info ohladom tohto, bol by som velice vdacny. Pretoze moj hreben je v neutralnej polohe vybehany a tak by sa mi hodil novy, alebo aspon vporiadku aby bol. Potom uz len repas a neviem, neviem, ci to budu vediet spravit.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Hřeben byl vyroben pro Tatru, má společně s pastorkem jiný převod než ten Opel. Futrál použít z Oplovského řízení lze, ale pouze nový (nevydřený od pístu) a ten již několik let jako ND neexistuje. Jít na vrakoviště Opel pro servo kvůli futrálu je zbytečné, protože příslušný opel na vrakovišti bude mít taky odlítáno těch 200 - 300 000 km a tak bude mít ten hliníkový futrál vydřený podobně, jako se to stane u T613. Obecně tohle řízení SERVOCOM je prostě zástupcem rodiny vesměs vzhledově obdobných monobloků, vyráběných v první polovině 90tých let, které byly následně nahrazeny výrobní řadou SERVOTRONIC, avšak jeho vnitřnosti jsou vždy konkrétní dle dané objednávky výrobce aut, pro kterého se vyrábí.
Sami technici ZF navrhují jako jedinné řešení přestavbu vozidla na jiné, dostupné řízení ( a v tom hodlají být maximálně nápomocni), ale samozřejmě někdo se pod tu přestavbu musí podepsat a provést příslušné zkoušky - optimálně výrobce vozidla nebo někdo, kdo přestavbu provede, doloží potřebné zkoušky a oprávnění a stane se tak legálním přestavitelem, nadneseně řečeno jako třeba v případě zakázkové výroby tažných zařízení. Nedokážu si však představit, že se někdo takový najde, aby utopil X desítek až set tisíc do takto pofidérního "kšeftu", bude mu stačit pročíst si reakce a názory jistých tatrovkářů na současné výrobce alternativních nedostatkových dílů pro T613......
Jakékoli amatérské náhrady nejsou v tomto případě moc dobré, protože to není auto na okruhy (kde se vezme svářečka, skelet se upraví, po prvním závodě se počká co se utrhlo či prasklo a to se předělá), ale jsou to auta do běžného provozu, kdy řešit prasknutí nevhodně navrženého držáku při projetí nerovnosti ve 150 km/h na dálnici a následném způsobení nehody není jaksi moc košer....
Můžeme se jen dohadovat, proč tam "na moravě" někdo z konstruktérů nepoužil z nabídky firmy ZF seriově produkované, tehdy ve statisícových seriích vyráběné řízení, ale místo toho prosadil vyrobení mikroserie atypických řízení, kvůli jejichž nedostatku vznikají docela zásadní problémy se současným provozem jím vybavených T613. Ale konekonců, takovýhle podivných "rozhodnutí" je T613 plná......
Sami technici ZF navrhují jako jedinné řešení přestavbu vozidla na jiné, dostupné řízení ( a v tom hodlají být maximálně nápomocni), ale samozřejmě někdo se pod tu přestavbu musí podepsat a provést příslušné zkoušky - optimálně výrobce vozidla nebo někdo, kdo přestavbu provede, doloží potřebné zkoušky a oprávnění a stane se tak legálním přestavitelem, nadneseně řečeno jako třeba v případě zakázkové výroby tažných zařízení. Nedokážu si však představit, že se někdo takový najde, aby utopil X desítek až set tisíc do takto pofidérního "kšeftu", bude mu stačit pročíst si reakce a názory jistých tatrovkářů na současné výrobce alternativních nedostatkových dílů pro T613......
Jakékoli amatérské náhrady nejsou v tomto případě moc dobré, protože to není auto na okruhy (kde se vezme svářečka, skelet se upraví, po prvním závodě se počká co se utrhlo či prasklo a to se předělá), ale jsou to auta do běžného provozu, kdy řešit prasknutí nevhodně navrženého držáku při projetí nerovnosti ve 150 km/h na dálnici a následném způsobení nehody není jaksi moc košer....
Můžeme se jen dohadovat, proč tam "na moravě" někdo z konstruktérů nepoužil z nabídky firmy ZF seriově produkované, tehdy ve statisícových seriích vyráběné řízení, ale místo toho prosadil vyrobení mikroserie atypických řízení, kvůli jejichž nedostatku vznikají docela zásadní problémy se současným provozem jím vybavených T613. Ale konekonců, takovýhle podivných "rozhodnutí" je T613 plná......
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Diky Radku, snad uz len jednu vec.
Este som to rozobrate nemal, neviem ako to tam vyzera, chcem sa len uistit, ci som to dobre pochopil, ze sa daju vymenit len cele creva, alebo je mozne vymenit cisto len ten hreben s pastorkom? Asi len cele creva.
Skusal som odpojit cerpadlo, aby som eliminoval posilovaci ucinok a aby som odskusal len ten hreben. No a v neutralnej polohe bola vola.
Inak sa mi zda, ze to posiluje vo vsetkych polohach rovnako.
Udajne ma to servo teraz len 70tmk, pretoze bolo menene. To som sa dozvedel od cloveka zo servisu, ku ktorym, chodila tatra na servis. Preco sa ale tak skoro vybehal ten hreben mi je zahadou.
Uvividim teda, ci budem zhanat nejaky z opla, alebo skusim dat spravit repas. U nas je jedna firma co sa tym zaobera.
Iny prevod by ma tolko netrapil, ked tam nebudu vole a nebudem tak vyuzivat celu sirku pruhu
Este som to rozobrate nemal, neviem ako to tam vyzera, chcem sa len uistit, ci som to dobre pochopil, ze sa daju vymenit len cele creva, alebo je mozne vymenit cisto len ten hreben s pastorkom? Asi len cele creva.
Skusal som odpojit cerpadlo, aby som eliminoval posilovaci ucinok a aby som odskusal len ten hreben. No a v neutralnej polohe bola vola.
Inak sa mi zda, ze to posiluje vo vsetkych polohach rovnako.
Udajne ma to servo teraz len 70tmk, pretoze bolo menene. To som sa dozvedel od cloveka zo servisu, ku ktorym, chodila tatra na servis. Preco sa ale tak skoro vybehal ten hreben mi je zahadou.
Uvividim teda, ci budem zhanat nejaky z opla, alebo skusim dat spravit repas. U nas je jedna firma co sa tym zaobera.
Iny prevod by ma tolko netrapil, ked tam nebudu vole a nebudem tak vyuzivat celu sirku pruhu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných