Stav km ...

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 28 Jan 2007, 17:01

ondrej napísal:angličania pri skúškach T613 v súvislosti s vývojom Mi motora údajne tvrdili, že pri vyšších rýchlostiach vzniká pod karosériou mierny podtlak (tzv. Ground efect), ktorý zlepšuje adhéziu vozidla - čítal som to v akomsi článku, buď popis Mi v časopise Automobil, alebo v nejakom britskom časopise.
Prisávanie nebude ale asi veľmi výrazné...


Šeďo - nechcem ti kaziť radosť, ale T613-3 s najdlhším prevodom 3,15 ide na 4 stupeň pri 1000ot/min približne 45 km/h. Na otáčkomeri tam máš asi 4250 ot/min a približne platí priama úmera - skús si to prepočítať.
No a viac by som veril otáčkomeru, ako rýchlomeru...
Ja viem Ondro, uz sme to tu raz preberali, ze jeden alebo druhy ukazovatel ukazuje zle.
Nema niekto zdigitalizovanu tu britsku recenziu na Tatru, ze by to sem zavesil, alebo poslal link?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 28 Jan 2007, 21:26

Já ten optimistický blábol někde mám, tuším v pdf..... hledám

Štěpáne, nic tam nepřipojuj, nakope Ti to :lol: . Ale vážně, to co popisuješ je univerzální otáčkoměr, jehož vstup je uzpůsoben pro snímání impulzů na cívce, vzniklých rozpínáním kontaktů přerušovače klasického bateriového zapalování. Kapacitní soustava v t613 však nemá cívku v pravém slova smyslu (i když tvar sedí), ale převodní transformátor se strmým poměrem, do jehož vinutí se vybíjí kondenzátor s aktuálním napětím kdekoli mezi 300 až 400V. Chceš-li mít přesný otáčkoměr, holt do něj vlez - je v něm trimr jímž jde nastavit, zaskoč k někomu kdo má přesný generátor obdélníkového či pilového průběhu a zkalibruj si ten maďarský budík třeba na přesnost 1%.....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Jan 2007, 22:11

Radku, nevíš jestli jde podobně nastavit i ten starší český PAL? Ještě jsem se v tom nehrabal, ale z neznámých důvodů mi to ukazuje otáčky o třetinu vyšší než by odpovídalo.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 29 Jan 2007, 08:31

Starší český PAL jsem nikdá nekuchal, ale předpokládám, obvodová konstrukce prostého čítače impulzů, navíc postavená na RVHP součástkové základně., bude vždy vybavena korekčním prvkem aby šla nějak odladit.....

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 29 Jan 2007, 09:44

radek napísal:Já ten optimistický blábol někde mám, tuším v pdf..... hledám

Štěpáne, nic tam nepřipojuj, nakope Ti to :lol: . Ale vážně, to co popisuješ je univerzální otáčkoměr, jehož vstup je uzpůsoben pro snímání impulzů na cívce, vzniklých rozpínáním kontaktů přerušovače klasického bateriového zapalování. Kapacitní soustava v t613 však nemá cívku v pravém slova smyslu (i když tvar sedí), ale převodní transformátor se strmým poměrem, do jehož vinutí se vybíjí kondenzátor s aktuálním napětím kdekoli mezi 300 až 400V. Chceš-li mít přesný otáčkoměr, holt do něj vlez - je v něm trimr jímž jde nastavit, zaskoč k někomu kdo má přesný generátor obdélníkového či pilového průběhu a zkalibruj si ten maďarský budík třeba na přesnost 1%.....
Radku myslel som to optimisticke video - ja som to videl niekto na DSF ako test maschiny.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 29 Jan 2007, 10:29

tak video nemám, jen ten článek co zmiňuje Matěj...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 29 Jan 2007, 11:15

Slavomíre, gratuluju k pěkné číslici, ale sám za sebe doufám, že k ní se žádnou ze svých v životě nedojedu ;-) , tak maximálně 333.333.

Á propos, co budeš dělat za 111.111 km???

Mojžo, můj tacháč nekmital ani při (myšlených) 230, tak ti nevím, kolik jsi to vlastně jel?

Přisátí potvrzuji. A taky to dost odkrvuje mozek 8) .

Užívateľov profilový obrázok
Slavomir
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 06 Sep 2004, 11:10
Tatry, ktoré vlastním: už žiadnu.
Bydlisko: BA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Slavomir » 29 Jan 2007, 12:24

Stav ktory mam na tachometri je sposobeny tym, ze je tam od vyroby, teda od 1982, pri vymene karoserie a motora sa nemenil, na drobnostiach sa setrilo. Preto take vysoke cislo, a je mozne ze bol istym sposobom pretacany, kvoli spotrebe. Mne kamos ale vravel ze to bolo aj tak zbytocne pretoze norma bola vtedy tak vysoka ze to nestalo za tu namahu. Alebo on to nepotreboval.

A takyto stav km je niekdy na skodu, ked som bol na likvidacii poistnej udalosti tak som mal smolu, za km islo vela dole.

Postupne aj zvysujem ten stav kedze mam zatial iba 1 auto, ale 666666 dosiahnem iba ak tak na motorovej brzde, asi chuderka tolko nevydrzi, pri dennom vyuzivani by mi to trvalo aspon dva tri roky. Pri pomysleni na taketo cislo je to zhruba 400 tisic penazi na benzin ... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 29 Jan 2007, 14:16

Štěpán napísal:Rozdíl mezi udajem gps a stacionárním radarem se zobrazením rychlosti ±2 km/h
No a ty ±2 km/h jsou nepřesnost měření právě toho stacionárního radaru. Tátova stará GPSka měří rychlost obvykle s přesností kolem 0,5 km/hod.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 29 Jan 2007, 14:58

U GPS dost záleží na kvalitě přijmu signálu. Pokud je anténa v autě typicky za předním oknem a ještě se jede třeba ve městě, v lese tak tam nějaká odchylka bude. Při ideálních podmínkách tj anténa přímo "vidí" 8 a více družic, nejsou mraky a podobně může být přesnost i lepší než 0,5km/h

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 29 Jan 2007, 16:37

D.A: Išiel som asi naozaj veľmi, veľmi rýchlo. A rýchlomer osciloval: 80 až 220

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Jan 2007, 17:07

To, že osciloval, májednoduchý vysvětlení. V každym tachometru je použitá Zenerova dioda, jako přepěťová ochrana vstupu. Jak je známo, všechny součástky nemají stejný parametry.... Tak Mojžo mohl dosáhnout napětí, keré ta ZD už omezovala...

Když už sme u těch tachometrů, až mi bude líp tak ho ještě jednou rozeberu, udělam foto "tuningu" vnitřku, i opravy počítadla... a dodělam dodatečně osvětlení počítadla km. Vše zdokumentuju a vystavím zde. :idea:

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa sudetak » 29 Jan 2007, 17:40

Před léty jsem byl na tacho-testu,kde mi naměřili toto:
Tacho: Rychlost skutečná: Rozdíl v %:
30.0 / 24.7 / 17
50.0 / 41.2 / 17
80.0 / 72.1/ 9
100.0/ 89.8 / 10
120.0 / 108.0 / 9

Použity MP 7 diferák 3.15

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Jan 2007, 17:54

Jak moc nebezpečně byly ty gumy ojetý? Aby tachometr ukazoval o tolik víc jsem ještě u žádné tatry na MP7čkách ani u jiného auta nezažil a je to také hodně mimo normu...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Jan 2007, 18:02

Svym způsobem má na přesnost tachometru vliv i přesnost seřízení motoru (ventily). V létě sem měl rychlost podle radaru 50km/h na tacháči 65km/h a po seřízení ventilů se změnily volnoběžný otáčky motoru (bez nastavování karbů) a při dalšim měření už to bylo jen tachometrovejch 55km/h na 50km/h radarovej...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 29 Jan 2007, 18:07

Jerry napísal:Svym způsobem má na přesnost tachometru vliv i přesnost seřízení motoru (ventily). V létě sem měl rychlost podle radaru 50km/h na tacháči 65km/h a po seřízení ventilů se změnily volnoběžný otáčky motoru (bez nastavování karbů) a při dalšim měření už to bylo jen tachometrovejch 55km/h na 50km/h radarovej...
To nemyslis vazne ze nie :shock:
:?:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Jan 2007, 18:48

Jej kecam z hladu :lol: nastavení vůle ventilů má vliv na otáčky motoru (samozřejmě při stejném nastavení karbů), ne na rychlost vozidla!!
Nevim jak mě to zplynulo, ale v létě, když sem projížděl kolem radaru, tak mi ukázal 50km/h a na tachu sem měl 65km/h. A teď v lednu sem jel kolem a 50km/h mi ukázal při tachometrovejch 55km/h, ventily sem nastavoval ze začátku ledna...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 29 Jan 2007, 19:22

tak pozerám, že odkedy som bol mimo sa to zakecalo , ale ja sa vrátim od tých ventilov :lol: k tomu "pricucnutiu"

..."že pri vyšších rýchlostiach vzniká pod karosériou mierny podtlak (tzv. Ground efect), ktorý zlepšuje adhéziu vozidla "...... Tatra pod autom nemá žiaden tvar, ktorý by nejak výrazne urýchloval vzduch pod autom, tj. využíval podtlak vzniknutý zvýšením rýchlosti... leda ak by sa do toho vzduchu pod autom nejak zamotal ešte vzduch od chladenia motora...ale, ten predpokladám, ešte na jednej strane odoberie prúdiacemu vzduchu energiu(na rozbehnutie) ale na druhej strane pridá objem a zvýši rýchlost prúdenia vzduchu. Ktorá možnost bude prevládat je otázne, Navyšše zadná spodná část auta nieje ideálne rovná, a má malú využitelnú plochu a nevhodný tvar.
Ja si myslím, že to bude tak jako som napísal už skorej. Vzdutie vzduchu na kolmom prednom čele a to sposobí odtrhnutie medznej vrstvy od vodorovnej časti kapoty….všimnite si ako sa správajú kvapky na prednej kapote, alebo opadané lístie zo stromov (ak nebudete akcelerovat ako mojžo) vo velkých rýchlostiach. …

michal heky:..."Horní má delší trajektorii než spodní, proto je tam vzduch řidší. Je-li nahoře řidší vzduch, je tam podtlak"... 8) jojo hlavne ,že je tam "rídší vzduch" "díky zákonu zachování hmoty"....rovnica kontuniity(ákon zachovania hmoty) :wink: a hned nejde o dráhu vzduchu :wink:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Jan 2007, 09:18

Jerry, ty říkáš "radary" takovým těm propagandistickým cedulím, které měří pro srandu králíkům s obrovským rozptylem?

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 30 Jan 2007, 09:23

Jerry napísal:Jej kecam z hladu :lol: nastavení vůle ventilů má vliv na otáčky motoru (samozřejmě při stejném nastavení karbů), ne na rychlost vozidla!!
Nevim jak mě to zplynulo, ale v létě, když sem projížděl kolem radaru, tak mi ukázal 50km/h a na tachu sem měl 65km/h. A teď v lednu sem jel kolem a 50km/h mi ukázal při tachometrovejch 55km/h, ventily sem nastavoval ze začátku ledna...
A já bych chtěl vysvětlit zase ten vliv na otáčky. Co to vlastně srovnáváš? A kontrolní otázka konkrétně k tomuto: "nastavení vůle ventilů má vliv na otáčky motoru, ne na rychlost vozidla" - jaký vztah mají mezi sebou otáčky a rychlost vozidla, že něco, co má vliv na otáčky se neprojeví na rychlosti?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných