Stav km ...

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Jan 2007, 13:58

ano ved hovorím, stabilta v priamom smere je dobrá , "Přisátí" pozorujem tiež od podobnej rýchlostnej hranice , ...pravdepodobne je "přísátí" sposobené tým , že pod prednou častou auta je rovná podlaha, čo umožnuje prúdit vzduchu rýchlo(nízky tlak), naproti tomu dlhá predná kapota začínajúca kolmým čelom "vzduje" vzduch , ktorý sa nad takmer vodorovnou kapotou spomalý (oproti rýchlosti vzduchu pod autom) a "velkým" tlakom na velkej ploche auto "pritlačí" k ceste. Podobne to bude aj so zadnou častou auta...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Jan 2007, 14:11

spomalí... :oops:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Jan 2007, 14:16

No MarkuK, tak jak to popisuješ ty, tak by nad autem vzniknul podtlak (podobně jako u křídla letadla nebo u plachty na plachetnici) a auto by se spíš zvedalo od vozovky.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Jan 2007, 14:21

nad krídlom prúdi vzduch rýchlo, pod krídlom pomalu....bernouli....hladaj

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Jan 2007, 14:26

Ano. A nad tatrou taky. Proto se teoreticky časem vznese;-)

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Jan 2007, 14:32

nad prednou kapotou prúdi vzduch po "vzdutí" turbulenne a pomalu.... a dokonca v niektorých častiach prednej kapoty "nefúka" vobec! pozoruj lístie na kapote alebo sneh...

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Jan 2007, 14:44

Před autem/křídlem je stejně vzduchu jako za autem/křídlem, díky zákonu zachování hmoty nikam nemizí.

Vzduch rozdělíme na dva proudy - na dolní a horní, za autem se zase spojí. Horní má delší trajektorii než spodní, proto je tam vzduch řidší. Je-li nahoře řidší vzduch, je tam podtlak. Podtlak zvedá auto/křídlo vzhůru.

Letadlem jsem letěl do Bulharska, mám to vyzkoušené.

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 26 Jan 2007, 15:38

To boli časy - ešte keď bola, aj mi srdce zapiští.

V tejto rýchlosti to tie MP7 ISTILI a riadne so 4 ľuďmi na palube :o
Prílohy
DSC_2887.jpg

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 26 Jan 2007, 15:44

...MP7 a 220km/h na tachometri :?: :!:
nechcem byť nepríjemný :oops: , ale dobre že už nejazdíš.... :twisted:

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 26 Jan 2007, 15:46

kovoo napísal:...MP7 a 220km/h na tachometri :?: :!:
nechcem byť nepríjemný :oops: , ale dobre že už nejazdíš.... :twisted:
No moznoze stastie, ze uz neni :cry: , ze by som zle dopadol.

Vsak ked MP7 spravne nahustis... tak jedes jak ďábel, že Mojžo :)

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 26 Jan 2007, 15:48

:lol:
Mojžo to istí 8)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Jan 2007, 16:17

MP7čky jsou konstruované minimálně na 190 km/h (při zatížení 690 kg/kolo), tak při tomhle osazení to bylo ještě v normě. :D

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 26 Jan 2007, 18:18

Myslím že som pri 200+ km/h nikdy nemenil pruh ale zasa som normálne bočil po dialniciach po tiahlych zákrutách a že by som mal plné gate povedať nemôžem.
Ale so mnou sa nebavte, ja pri 110 km/h na dvojke pod plným plynom som schopný vyletieť s rozhodenou zadnou nápravou z napájacieho pruhu na hlavný pruh. eh 8)
Tatra je istá a drží ako pribitá. Hovorte si čo chcete, ale v tejto oblasti fakt nič zlé nenájdete. Nech nejem.

V článku "Banking on Czechs" z roku 1996 v britskej motoristickej tlači jasne píšu že pri skúškach v aero tuneli Tatre so stúpajúcou rýchlosťou stúpa prítlak (čo môže znamenať aj pokles vztlakovej sily samozrejme). Ten článok som mnohokrát dával na Tatra stránky sakra niekde predsa musí byť ja ho už nemám.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Jan 2007, 19:01

Matěji, tohle jsem nikdy neviděl. Nevíš, co to bylo za časopis?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 27 Jan 2007, 12:39

angličania pri skúškach T613 v súvislosti s vývojom Mi motora údajne tvrdili, že pri vyšších rýchlostiach vzniká pod karosériou mierny podtlak (tzv. Ground efect), ktorý zlepšuje adhéziu vozidla - čítal som to v akomsi článku, buď popis Mi v časopise Automobil, alebo v nejakom britskom časopise.
Prisávanie nebude ale asi veľmi výrazné...


Šeďo - nechcem ti kaziť radosť, ale T613-3 s najdlhším prevodom 3,15 ide na 4 stupeň pri 1000ot/min približne 45 km/h. Na otáčkomeri tam máš asi 4250 ot/min a približne platí priama úmera - skús si to prepočítať.
No a viac by som veril otáčkomeru, ako rýchlomeru...

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 28 Jan 2007, 12:17

Rychloměr v 613-3 ukazuje podle toho jak se vyspí. Jezdím s GPS což při dobrých podmínkách bude tak ±5km/h. Max rychlost dle gps 189km/h, rychloměr ukazoval těsně pod 180. Běžná jízda dle rychloměru 110-120 GPS ukazuje 95-105. Při 50-55 dle gps rychloměr někdy 50, jindy 60. Rozdíl mezi udajem gps a stacionárním radarem se zobrazením rzchlosti ±2 km/h

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 28 Jan 2007, 13:20

Ondrej, ja som skusal merat sedovi ten otackomer, prave koli tymto dohadom ohladom otacok a rychlosti. Porovnaval som ho s "digitalnym", ktory som mal spraveny na osemvalec a prave ten tatrovacky otackomer ukazoval uplne odveci. Ale pravda je, ze ani tomu tachu sa neda velmi verit.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 28 Jan 2007, 14:54

Dají se měřit otáčky takovým tím normálním auto měřákem ? V návodu píšou že vstup se má připojit na přívod cívky a že je chráněný přepěťovou ochranou do 250V RMS - v tatře jde na cívku větší napětí 300V?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 28 Jan 2007, 15:36

Bohužial keď skapem nespomeniem si. Keby som ho videl tak si spomeniem ale takto už nie

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 28 Jan 2007, 15:37

Na čelnej strane sa opieral pán Bishop o kapotu T613-5 takej tmavomodrej metalízy, usmieva sa, T613-5 je tam vo veľmi dobrom uhle kde vynikne pompéznosť kapoty a hore vľavo "Banking on Czechs" a logo Tatra tam bolo a tak. Na bomby sa T613-5 venovali na... 4-5 stranách?

ale fakt neviem si spomenúť a neviem kde ten časopis teraz je

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných