Stav km ...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
ano ved hovorím, stabilta v priamom smere je dobrá , "Přisátí" pozorujem tiež od podobnej rýchlostnej hranice , ...pravdepodobne je "přísátí" sposobené tým , že pod prednou častou auta je rovná podlaha, čo umožnuje prúdit vzduchu rýchlo(nízky tlak), naproti tomu dlhá predná kapota začínajúca kolmým čelom "vzduje" vzduch , ktorý sa nad takmer vodorovnou kapotou spomalý (oproti rýchlosti vzduchu pod autom) a "velkým" tlakom na velkej ploche auto "pritlačí" k ceste. Podobne to bude aj so zadnou častou auta...
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Před autem/křídlem je stejně vzduchu jako za autem/křídlem, díky zákonu zachování hmoty nikam nemizí.
Vzduch rozdělíme na dva proudy - na dolní a horní, za autem se zase spojí. Horní má delší trajektorii než spodní, proto je tam vzduch řidší. Je-li nahoře řidší vzduch, je tam podtlak. Podtlak zvedá auto/křídlo vzhůru.
Letadlem jsem letěl do Bulharska, mám to vyzkoušené.
Vzduch rozdělíme na dva proudy - na dolní a horní, za autem se zase spojí. Horní má delší trajektorii než spodní, proto je tam vzduch řidší. Je-li nahoře řidší vzduch, je tam podtlak. Podtlak zvedá auto/křídlo vzhůru.
Letadlem jsem letěl do Bulharska, mám to vyzkoušené.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Myslím že som pri 200+ km/h nikdy nemenil pruh ale zasa som normálne bočil po dialniciach po tiahlych zákrutách a že by som mal plné gate povedať nemôžem.
Ale so mnou sa nebavte, ja pri 110 km/h na dvojke pod plným plynom som schopný vyletieť s rozhodenou zadnou nápravou z napájacieho pruhu na hlavný pruh. eh
Tatra je istá a drží ako pribitá. Hovorte si čo chcete, ale v tejto oblasti fakt nič zlé nenájdete. Nech nejem.
V článku "Banking on Czechs" z roku 1996 v britskej motoristickej tlači jasne píšu že pri skúškach v aero tuneli Tatre so stúpajúcou rýchlosťou stúpa prítlak (čo môže znamenať aj pokles vztlakovej sily samozrejme). Ten článok som mnohokrát dával na Tatra stránky sakra niekde predsa musí byť ja ho už nemám.
Ale so mnou sa nebavte, ja pri 110 km/h na dvojke pod plným plynom som schopný vyletieť s rozhodenou zadnou nápravou z napájacieho pruhu na hlavný pruh. eh
Tatra je istá a drží ako pribitá. Hovorte si čo chcete, ale v tejto oblasti fakt nič zlé nenájdete. Nech nejem.
V článku "Banking on Czechs" z roku 1996 v britskej motoristickej tlači jasne píšu že pri skúškach v aero tuneli Tatre so stúpajúcou rýchlosťou stúpa prítlak (čo môže znamenať aj pokles vztlakovej sily samozrejme). Ten článok som mnohokrát dával na Tatra stránky sakra niekde predsa musí byť ja ho už nemám.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
angličania pri skúškach T613 v súvislosti s vývojom Mi motora údajne tvrdili, že pri vyšších rýchlostiach vzniká pod karosériou mierny podtlak (tzv. Ground efect), ktorý zlepšuje adhéziu vozidla - čítal som to v akomsi článku, buď popis Mi v časopise Automobil, alebo v nejakom britskom časopise.
Prisávanie nebude ale asi veľmi výrazné...
Šeďo - nechcem ti kaziť radosť, ale T613-3 s najdlhším prevodom 3,15 ide na 4 stupeň pri 1000ot/min približne 45 km/h. Na otáčkomeri tam máš asi 4250 ot/min a približne platí priama úmera - skús si to prepočítať.
No a viac by som veril otáčkomeru, ako rýchlomeru...
Prisávanie nebude ale asi veľmi výrazné...
Šeďo - nechcem ti kaziť radosť, ale T613-3 s najdlhším prevodom 3,15 ide na 4 stupeň pri 1000ot/min približne 45 km/h. Na otáčkomeri tam máš asi 4250 ot/min a približne platí priama úmera - skús si to prepočítať.
No a viac by som veril otáčkomeru, ako rýchlomeru...
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Rychloměr v 613-3 ukazuje podle toho jak se vyspí. Jezdím s GPS což při dobrých podmínkách bude tak ±5km/h. Max rychlost dle gps 189km/h, rychloměr ukazoval těsně pod 180. Běžná jízda dle rychloměru 110-120 GPS ukazuje 95-105. Při 50-55 dle gps rychloměr někdy 50, jindy 60. Rozdíl mezi udajem gps a stacionárním radarem se zobrazením rzchlosti ±2 km/h
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Na čelnej strane sa opieral pán Bishop o kapotu T613-5 takej tmavomodrej metalízy, usmieva sa, T613-5 je tam vo veľmi dobrom uhle kde vynikne pompéznosť kapoty a hore vľavo "Banking on Czechs" a logo Tatra tam bolo a tak. Na bomby sa T613-5 venovali na... 4-5 stranách?
ale fakt neviem si spomenúť a neviem kde ten časopis teraz je
ale fakt neviem si spomenúť a neviem kde ten časopis teraz je
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných