Haáádanka
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
S tou automatikou v T613 to nie je veľmi slávne zvezenie - auto je konštruované hlavne na malé rýchlosti a počas jazdy ten motor dosť "točí". Ja by som už dávno preradil, až sa tej automatike uráči. Zvlášť je to počuť, keď je zložená strecha - ventilátor hvízda poza uši... No a je to 3-stopňová prevodovka, kde prevod na 3° zodpovedá zhruba trojke u krátkych prevodov, takže aj maximálka je nízka. Pre bežné jazdenie by bol preto lepší stály prevod 3,15 - čo by to ale robilo s meničom a teplotou oleja, by bolo treba vyskúšať.
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
To je ale netrpělivosti...vasa26 napísal:prozrad co je to za vůz............
Sedadla z T613 poznal asi každý, ve světě známé a kdysi hojně oblíbené auto i přes nápovědu (na středovém tunelu vozu nenápadně leží jeho uživatelská příručka, název a typ vozu je až příliš dobře zřetelný...) skutečně nikdo?
Jinak tento konkrétní "francouzský Mercedes" (tedy vůz Peugeot 404, provedení sedan) z roku 1968 lze vidět v expozici vratislavického Automuzea (blíže a více dalších zajímavostí na http://www.automuzeum.cz ) a jeho dlouholeté původní umístění prý bylo v garážích S. Hussaina (údajně společně s jediným československým vozidlem - T613. Zdá se, že minimálně její sedadla byla řidiči oblíbena...).
Z ostatních exponátů mě zaujal bývalý Buick Jana Wericha a nejen nebjasněným původem zajímavý prototyp(?) Škody 1200 Sedan - Tudor -Coupé?! (zájemci o záhady nepřehlédněte samostatný článek o ní na http://www.automuzeum.cz )
- Prílohy
-
- Sedan.jpg (124.44 KiB) 7972 zobrazení
-
- Buick.jpg (118.22 KiB) 7971 zobrazení
-
- hádanka-exterier.jpg (119.89 KiB) 7972 zobrazení
-
- hádanka-interier.jpg (214.56 KiB) 7974 zobrazení
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
A toho dotyčného, kdy by to objasnil právě dnešní majitele vozu hledají...ondrej napísal:... Ktovie, čo to je za bastla...
Kdo nečetl ten článek, raději cituji:
"...jeví se jako dokonalá domácí stavba nějakého kutila z padesátých let. Po podrobném přeměření vozu je ale velmi zajímavé, že rozměry našeho vozu se shodují se známým prototypem roadsteru, který byl koncem čtyřicátých let postaven továrnou ŠKODA ještě na podvozku vozu Škoda 1100 Tudor. Náš vůz má ale další zvláštnost. Jeho motor byl umístěn vzadu a provedení kufru pod přední kapotou vůbec nenasvědčuje alternativě, že tak bylo uskutečněno až někdy později. Celá karoserie je dokonale posazena na osvědčený podvozek německého vojenského automobilu KdF 82, ze kterého byl použit i osvědčený vzduchem chlazený poháněcí agregát VW 1200...
...tak mimořádně dokonalé zpracování celé karoserie zase odpovídá používaným technologiím a materiálům, které se používaly na stavbu továrních prototypů značky Škoda. Může to být třeba jeden z nedokončených prototypů, které v roce 1947 automobilka Škoda nechala postavit pro výběrové řízení na malý lidový automobil, který tehdy vypsalo Československé ministrstvo průmyslu...
... bylo v minulosti rozhodně provozováno a byla mu přidělena SPZ. Proto je předpoklad, že by si na něj mohl někdo ještě upamatovat, případně i vyhrabat nějaké dobové fotgrafie, plány a pod... " (ex http://www.automuzeum.cz )
Ono i dnes se již divíme oficiálně vzniklým "bastlům" v rámci vývoje a zkoušek: Vingale T613 po určitou dobu s motorem T603, škodovka zase Mazda 323 s vývojovým motorem budoucí Š-Favorit, či Š-120 s motorem Fiat 124 vpředu atd., z nichž některé posléze v rámci odprodeje provozovali soukromé osoby jako rodinné vozítko...
Krásným příkladem je prototyp Furgonet považovaný úředníkem za 105 SP, později technikem jako kutilem popřevařovaným... ( http://www.tatraklubbrno.cz/phorum/read ... 407&t=1407 )
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Mnohé amatérske prerábky áut z tej doby boli vykonané na vysokej remeselnej úrovni. Skoro vždy sa jednalo o montáž karosérie vtedy moderného vozidla, alebo jej napodobeniny, na nejaký starší podvozok.čadík napísal: ......Ono i dnes se již divíme oficiálně vzniklým "bastlům" v rámci vývoje a zkoušek: Vingale T613 po určitou dobu s motorem T603, škodovka zase Mazda 323 s vývojovým motorem budoucí Š-Favorit, či Š-120 s motorem Fiat 124 vpředu atd., z nichž některé posléze v rámci odprodeje provozovali soukromé osoby jako rodinné vozítko...
Krásným příkladem je prototyp Furgonet považovaný úředníkem za 105 SP, později technikem jako kutilem popřevařovaným...
Nevidím však dôvod, aby Škodovka namontovala akúsi karosériu na neperspektívny a už nevyrábaný podvozok vozidla inej značky. Na súkromného majiteľa mi to však pasuje veľmi dobre.
U tých horecitovaných prípadov sa však jednalo vždy o prípad skúšky nejakého továrenského kompletu za nejakých provizórnych podmienok (skúška karosérie a podvozku, alebo skúška hnacieho agregátu). To, že nejaký úradník nepoznal Š105 SP, ktorá mala oficiálne vydaný technický preukaz pre toto vozidlo, svedčí len o jeho nepozornosti, ak už nie nekompetentnosti.
Nemôžem ani súghlasiť, že tento "Sedan" je rozmerovo totožný s prototypom roadsteru, aj keď fotografia môže klamať, vozidlo sa mi zdá celkovo menšie - nižšie, aj užšie.
Z horeuvedených dôvodov sa mi ako najpravdepodobnejšia preto zdá teória amatérskej (teda nie továrenským vývojom organizovanej) prestavby.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných