Kamarátov prírastok
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Tí dedkovci budú asi poriadne fikaný. Ale záleží na každom či to za tú cenu kúpi. Ale ako my to tu vychádza, Tatru mať v živote nebudem. Tolko financií čo zožerie. Ja som ochotný zmieriť sa z investíciou 100-150 tisíc, ale ako tu čítam nebude my stačiť ani pol metráka. To som naozaj odkázaný na renováciu nanajvíš embéčka.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Maxono, ale to nebudou nekřesťanské peníze. To budou peníze zhodnocené ve vysoce odborné řemeslné práci a v materiálu, který neleží na každém rohu. Je jen a jen na Tobě, zda na to máš (jak sil, tak času a hlavně financí) a pustíš se do toho, či si za ty peníze koupíš fungl nové běžné auto střední třídy v nějakém autosalonu a renovované Tatry budeš pozorovat jen na srazech ..... a bude hůř, "starý fotři" co mají v rukách ten fortel tu nebudou na věky, mládež o zasvěcení do tajů téhle úžasně tvůrčí práce zájem nemá, když budeš otálet, za pár let si k té částce co tu zmiňujeme teď budeš muset přidat buď její X násobek, či dokonce jednu "nulu" navíc. A to myslím smrtelně vážně!
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Každý kto má chuť a je z okolia Ba , môže si to vyzkúšať umňa. Myslím, že po pár dňoch práce na renovácii, bude každému jasné, prečo sa náklady na renováciu pohybujú v stovkách tisíc korún.Nie je to totiž lahká práca a to už ani nehovorím o priestoroch, energiach a materialoch.Tak čo Maxono, alebo ostatní kedy vás môžem čakať?
Ale Radkův scénář je o něčem jiném. Mladých nadšenců s hlavou plnou ideálů a snů je ještě relativně dost. Kde má ale člověk shánět mladé klempíře, lakýrníky, čalouníky, kteří při práci myslí na něco jiného než na prachy. Ne, že by si kvalitní práce nezasloužila dobré finanční ohodnocení. Jenže každý ten mladý dneska ví, že slušnej vejvar hodí snadné výměny celých dílů a opravy bouraček dotažených ze zahraničí. Dřív se dělaly nemožné věci a vyplatilo se hrát si s kde-čím, protože díly nebyly a auto nebylo spotřební zboží. Tak se měla kde vyučit celá další generace řemeslníků. Dneska se zavolá do velkoobchodu, druhý den doveze dodávka díly, ty se nacvaknou na auto, přinejhorším našroubují a je to. A zisk je velký a tutový. Co takový řemeslník pak dokáže udělat s veteránem, když díly z velkoobchodu nepřivezou a je potřeba si pohrát s tím, co zbylo? Kdyby chtěl, jistě by se to naučil, není blbější ani nešikovnější než jeho táta nebo děd. Ale chce vůbec? Stojí mu to za to?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
AT hovorím presne o tom istom ako ty, umňa sa totiž väčšina karosarskych dielov , na opravy repasuje , alebo vyrába.Drevene kopyto , nákova klampiarske babky kladivo, ohybačka , nožnice , falcovačky a len taký šepot . Vymeniť starý diel za nový, dokáže asi každý trochu zručný človek, ale ak taký diel nieje , tak je to pre mňa výzva. Napriklad na T603 1 vid TAKS foto, nebol použitý žiadny nový karosarsky diel, karosarčina si vyžiadala 3 tabule plechu 2X1 m.
Ano Ríšane, 100%. Nefunguje to a obávám se, že to bude jen a jen horší.Vrcholem umu toho co opouští učiliště je zpravidla tuner, co umí provrtat výfuk a přišroubovat tuningový plastový nárazník namísto originálního. A somozřejmě si umí skvěle hrát s počítačem a číst koncernové VAG kódy Tím končí, dáš-li mu do ruky nůžky na plech či ukázeš signovačku, následuje nechápavý pohled. A přitom občas i takovýto produkt moderního vzdělání dokáže půl roku dělat díry do svého auta, čalounit, lakovat, řezat, upravovat, jen aby tam nacpal pokud možno 10 a více reproduktorů......v těch rukách to občas je, ale už ne v té hlavě a ochotě být třeba rok,dva "vychováván" příslušníky té straší generace, kteří by i rádi ten um někomu předali. A to je jeden z hlavních problémů, který budeme za čas řešit.....
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Jak trefné vyjádření.*radek* napísal:...v těch rukách to občas je, ale už ne v té hlavě a ochotě být třeba rok,dva "vychováván" příslušníky té straší generace, kteří by i rádi ten um někomu předali. A to je jeden z hlavních problémů, který budeme za čas řešit.....
Věřím však, že řemeslo určitě přežije. Až ti "mladí" získají určitou stavovskou čest a nepůjde jim jen o peníze na živobytí (jenže oni jsou k tomu dnešní společností tlačení a málokdo je tak nezávislý, aby na peníze nemusel myslet...) pak jim to jistě nedá a budou zkoušet, nejde-li to taky jinak a ti chytřejší budou pátrat v antikvatiátech po starých učebnicích a navštěvovat dědky a tahat z nich rozumy. Ale vždy jich asi bude méně než bude třeba nám, co neumíme vůbec. Rád bych se mýlil:
Jeden známý si na léto přivezl FIAT Barchetta (kabriolet či roadster to je), ale jednou nedobrzdil a o náklaďák "pokrčil plechy", jak hezky bouračce říkají na valašsku. Kapota a přední blatníky a snad i část masky jsou u toho auta z jednoho kusu. Atypické auto, takže FIAT servis jen za novou kapotu (dovoz na objednávku do 4 týdnů) napočítal tolik, že známého, který vůz neměl pojištěn šly mrákoty... Vůz raději zavezl do dílničky za město, kde mu dva mladí "tuneři" (co čipují a jinak "šlechtí" Fáva a Feldy) s jedním učněm jinak dělají běžný servis (olej, destičky apod.), aby mu to nějak opravili, hlavně levně a tak si nedělal o výsledku moc iluze. Vyprávěl mi, jak se jim rosvítili oči, jak se vzájemně začali hecovat, že mladýmu ukážou, co je to správná klempířina... že konečně mají pořádnej kus plechu k vyklepávání... Známý byl prý výsledkem i cenou velice příjemně překvapen a i tím, jak se "tuneři" pyšnili svým dílem a ukazovali mu i bezvadně opravená místa, která jsou běžnému pohledu skrytá...
Těch vyjímek co potvrzují pravidlo(?) je určitě více.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných