Dobové foto
...je pekné pozorovať ako sa líšia názory na niečo také ako je napríklad T-813. Ja tiež uznávam že v tomto prípade bolo asi všetko podriadené funkcii a dizajn okolo toho len letel rýchlosťou svetla, ale niekedy je takéto podriadenie tak absolútne, že konečný efekt je normálne pre niekoho tak škaredý ako pre niekoho pekný.
Mne osobne sa T-813 páči omnoho omnoho viac ako T-815 alebo ak niekto chce tak aj hociktoré moderné vozidlo tejto kategórie. Jednoducho keď sa na to dívam tak mi jej tvar pripadá ako auto pre americký scifi fil . Veď to asi samy poznáte ako američania na tie autá do takýchto filmov nahádžu rôzne blbostičky len aby to vypadalo dôležito a brutálne prešpekulovane, ale 80% všetkých výčnelkov a zárezov je tam úplne na nič, ale jedno je isté musí to vypadať brutálne a agresívne. A takto mi tá 813 pripadá, jednoducho bomba. No a ten kolos je na tom ešte o niečo lepší lebo to už je úplny brutál dať valník zarovno kabíny. Keď som vídaval v parku tak som tam vždy strávil "zopár" minút
Mne osobne sa T-813 páči omnoho omnoho viac ako T-815 alebo ak niekto chce tak aj hociktoré moderné vozidlo tejto kategórie. Jednoducho keď sa na to dívam tak mi jej tvar pripadá ako auto pre americký scifi fil . Veď to asi samy poznáte ako američania na tie autá do takýchto filmov nahádžu rôzne blbostičky len aby to vypadalo dôležito a brutálne prešpekulovane, ale 80% všetkých výčnelkov a zárezov je tam úplne na nič, ale jedno je isté musí to vypadať brutálne a agresívne. A takto mi tá 813 pripadá, jednoducho bomba. No a ten kolos je na tom ešte o niečo lepší lebo to už je úplny brutál dať valník zarovno kabíny. Keď som vídaval v parku tak som tam vždy strávil "zopár" minút
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Nesouhlasím s tím,že tvary T 813 jsou pouze účelové. Ve druhé polovině 60tých let byl tvar T813 plně srovnatelný s konkurencí :např. určitá podobnost tvaru čelního skla s vozy DAF. Hranaté až "ostré" kabiny T813 jsou jasným příkladem ústupu oblých tvarů zastoupených např T138 nebo ŠD11,které ovšem velice obdivuju. Myslím,že jsme si příliš zvykli na propracovaný a krásný design těchto nákl.vozů,autobusů a ani nevíme jaké výtvory jezdily v zemích našich přátel a mnohdy i na západ od Aše. U takového polského nákl. nebo busu bych neváhal použít slova- čistě účelový a nehezký tvar bez špetky tvarové jemnosti a fantazie.
Ondrej má v podstatě při tom svém relativizování čehokoliv tentokrát pravdu. I ten úplně nejtechničtější konstruktér bez špetky estetického citu, když navrhuje něčeho vnější tvar dělá design. Takže o designu T-813 hovořit lze také. Uznávám, že to je prostě ten styl, kdy designéři zahodili všechna křivítka a nechali si jen rovná pravítka. I slavný prof. Diblík měl takové období, vzpomeňme třeba Zetor Crystal nebo návrh T603-X "Krystal". Je to ta doba pohledového betonu a laciných plastů. Karosy řady 7x jsou také z této "školy", i když přišly poněkud pozdě. Jistě že i design tvořený jen pravítkem může mít svůj půvab a já jsem nucen uznat, že jsou horší designy než T-813. Jak správně napsal Ondrej, trochu jsem vás popíchl, protože jste měli zase chuť být nadšení z něčeho, co si nadšení zaslouží až po nadšení z designu řady Š11. A to samozřejmě jen proto, že to je Tatra. Já osobně považuju design nákladních tater obecně za havarijní. A to prosím bez ohledu na to, jestli ostatní výrobci měli design horší nebo ne. D.P. má pravdu v tom, že T-815 je vrchol nevkusu a "nedesignu". Pan konstruktér našel zase ta svá zaprášená křivítka, ale měl je za komínem a celuloid se mu jaksi divně zkroutil. Takže jich hromada byla k nepotřebě, vlastně mu zbyly jen ty nejnemožnější křivky a ty tam nasázel, jak mu to zrovna vyšlo, aby ty llinie nějak propojil. Ondrej to zase zrelativizuje, aby s ním mohly souhlasit oba tábory (čehož já bych se na jeho místě bál), ale já už neustoupím.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
AT, vďaka za uznanie, akurát mi tam akosi prebýva to slovíčko "tentokrát"..Ambiciózní tajemníček napísal:Ondrej má v podstatě při tom svém relativizování čehokoliv tentokrát pravdu......
... Já osobně považuju design nákladních tater obecně za havarijní...
...Ondrej to zase zrelativizuje, aby s ním mohly souhlasit oba tábory (čehož já bych se na jeho místě bál), ale já už neustoupím.
ale teraz vážne - prečo tak záporne hodnotíš dizajn (v tejto debate = grafické spracovanie vozidla) nákladných Tatroviek? Mal by si to odvahu povedať aj napr. pred T111, T141, T138, (T813 si už skritizoval, ale mne sa páči a ja ju obdivujem aj vzľadovo)..?
Ak si však myslel na dizajn dnešnej produkcie, tu ti musím dať žiaľ čiastočne za pravdu. A to slovko "čiastočne" som mohol použiť iba preto, lebo existuje niečo ako T815 TerNo1, ktorú považujem za vyslovene pekné auto. Aj T816 LIWA dokáže zaujať, aj keď tu už treba trocha prižmúriť oči. Ale bežné T815, ako aj Jamal-y... no comment.
A ešte trocha filozofie - určené hlavne pre AT (ostatní môžu preskočiť, ak ich to nezaujíma, nakoľko to tématicky nepatrí do tohoto fóra, za čo sa im ospravedlňujem):
prečo by si sa bál mať stanovisko, s ktorým by mohli "súhlasiť obidva tábory"? Ja sa nebojím a som rád, ak také stanovisko existuje a sa mi ho podarí nájsť. A prečo hneď tá polarizácia na čierne a biele ("dva tábory"... to nepripúšťaš existenciu mnohých stanovísk medzi tebou naznačenými dvomi extrémami?)- to bolo typické vnímanie sveta vnucované nám za obdobia komunistickej totality, kedy bol svet rozdelený na dobrých (=apaticky so všetkým súhlasiacich a tlieskajúcich) a zlých (=ktorí si dovolili mať vlastný názor a preto boli hneď triedni nepriatelia, zapredanci, atď.). To sa nedokážeš zbaviť tohto dedičstva totalitnej minulosti našeho spoločného štátu, v ktorom sme vyrastali? Veď nie si taký starý, aby sa ti to vpilo až tak hlboko do krvi...
Alebo si rád, ak sa ľudia hádajú? Ja som omnoho radšej, ak sa na niečom dohodnú. Ak už hovoríme o tých dvoch polaritách (niekedy sa im nedá vyhnúť, hlavne v zásadných veciach), tak mojou životnou filozofiou je, že láska je lepšia, ako nenávisť. (porozumenie lepšie, ako rozbroj, priateľstvo lepšie, ako nepriateľstvo, veselosť lepšia, ako zlosť...).
Ale aby to celé nevyznelo tvrdšie, ako to cítim, myslím si, že ty tu často ani tak neprezentuješ svoje skutočné názory, ako sa snažíš pomocou niektorých extrémnych prirovnaní, alebo podpichnutí, korigovať opačné extrémy u druhých (napr.nekritické obdivovanie značky Tatra a všetkého, čo s ňou súvisí). A dívaš sa na tieto debaty aj ako na určité "intelektuálne cvičenia", žiaľ, málokedy v tomto natrafíš na vhodného a rovného partnera, ochotného aj prijať túto "výzvu".
Tento postoj beriem, súhlasím s ním, akurát ja volím iný spôsob. Nemám teda výhrady voči obsahu, ale často voči forme. Takže v zásade ťa beriem takého, aký si. (zase môr relativizmus, ako si to nazval? )
A aby bolo jasno - ja ťa nežiadam, aby si ustupoval. Múdry človek pochopí sám, kedy prestrelil a kedy sa patrí ustúpiť. A ty to dokážeš, keď chceš - už som sa viackrát presvedčil.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
...
- Prílohy
-
- 100_0013.JPG (113.5 KiB) 7057 zobrazení
-
- PICT0049.JPG
- (202.5 KiB) 569 stiahnutí
-
- PICT0155.JPG
- (198.65 KiB) 583 stiahnutí
-
- Tatra1.jpg (70.96 KiB) 7059 zobrazení
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Zakulacené tvary T 815 Terno nejsou jedinou změnou od prvních T815. Nový znak a kousek laminátu na dveřích nejsou jedinou invencí kopřivnických konstruktérů!!
Můj dojem z tvarů T815 je velmi dobrý. Řekl bych,že je takový jednoduše elegantní ,nadčasový. Podobný dojem na mě má i tvar stovkové řady Liazů z.r. 1974.
Jistě,že je líbivost tvarů subjektivní dojem,ale existují hranice za které již málokdo vkročí- a když tak jsou-tvary nehezké nevkusné,hrubé nemají vyvážené proporce atd.. Označit touto nálepkou T815 mně připadá hodně přitažené za vlasy.Rozhodně nepatří do jednoho pytle s vozy ,které nám na foto. poslal Michal-díky!!
Můj dojem z tvarů T815 je velmi dobrý. Řekl bych,že je takový jednoduše elegantní ,nadčasový. Podobný dojem na mě má i tvar stovkové řady Liazů z.r. 1974.
Jistě,že je líbivost tvarů subjektivní dojem,ale existují hranice za které již málokdo vkročí- a když tak jsou-tvary nehezké nevkusné,hrubé nemají vyvážené proporce atd.. Označit touto nálepkou T815 mně připadá hodně přitažené za vlasy.Rozhodně nepatří do jednoho pytle s vozy ,které nám na foto. poslal Michal-díky!!
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Tato T813 ma na fotkach nejako neohuruje, ale nazivo je kazdopadne fascinujuce vozidlo. Este omnoho drsnejsie sa tvari kolos. To uz je naozaj pravy drsnak, hodny tvrdeho chlapa
Ten BUS Skoda je nahodou chutny. Rozhodne krajsi ako tieto posledne kockate Karosy. Este par rokov dozadu som sa v nom vozieval a tak mi utkvel v pamati
Co sa tyka 815, tak mne sa napriklad povodny design paci. Posobi na mna silacky, vytrvalo, ako taky kovboj. Disign je podla mna vyvazeny. Nove tvary sice niesu zle, ale ani nic extra. Pripadaju mi, akoby to bol nedorobok, akoby tam bola budka na vtacej nozke.
Vynimka je T816 Liwa, ta sa mi este celkom pozdava a posobi naozaj vojensky.
Ten isty pripad je podla mna Hummer. Povodny vojensky navrh posobi na mna stylom zabijaka a agresivne. Srsi z neho hroza a sila. Ten novy neviem co ma charakterizovat. Nieje ani drsny, nema ani ladne tvary, neviem co cakat od toho auta.
Podla mna by mal design charakterizovat auto.
Napr. vacsina ortodoxnych ofroadistov tvrdi, ze poriadny offroad ma byt hranaty a nie nejaka nafucana plastova guca.
To co teraz predvadzaju jednotlivi vyrobcovia vo vsetkych segmentoch, to je z mojho pohladu des a hroza. Nechcem tym povedat, ze vsetko co sa teraz vyrobi je skarede a zle, ale povacsinou a hlavne v nizsich kategoriach to tak citim. Najdu sa chvalabohu aj naozaj skvostne auticka, len je skoda, ze povacsine beznym ludom nedostupne
Ten BUS Skoda je nahodou chutny. Rozhodne krajsi ako tieto posledne kockate Karosy. Este par rokov dozadu som sa v nom vozieval a tak mi utkvel v pamati
Co sa tyka 815, tak mne sa napriklad povodny design paci. Posobi na mna silacky, vytrvalo, ako taky kovboj. Disign je podla mna vyvazeny. Nove tvary sice niesu zle, ale ani nic extra. Pripadaju mi, akoby to bol nedorobok, akoby tam bola budka na vtacej nozke.
Vynimka je T816 Liwa, ta sa mi este celkom pozdava a posobi naozaj vojensky.
Ten isty pripad je podla mna Hummer. Povodny vojensky navrh posobi na mna stylom zabijaka a agresivne. Srsi z neho hroza a sila. Ten novy neviem co ma charakterizovat. Nieje ani drsny, nema ani ladne tvary, neviem co cakat od toho auta.
Podla mna by mal design charakterizovat auto.
Napr. vacsina ortodoxnych ofroadistov tvrdi, ze poriadny offroad ma byt hranaty a nie nejaka nafucana plastova guca.
To co teraz predvadzaju jednotlivi vyrobcovia vo vsetkych segmentoch, to je z mojho pohladu des a hroza. Nechcem tym povedat, ze vsetko co sa teraz vyrobi je skarede a zle, ale povacsinou a hlavne v nizsich kategoriach to tak citim. Najdu sa chvalabohu aj naozaj skvostne auticka, len je skoda, ze povacsine beznym ludom nedostupne
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných