Strana 3 z 4

Napísané: 28 Jan 2007, 17:01
od užívateľa Sedo
ondrej napísal:angličania pri skúškach T613 v súvislosti s vývojom Mi motora údajne tvrdili, že pri vyšších rýchlostiach vzniká pod karosériou mierny podtlak (tzv. Ground efect), ktorý zlepšuje adhéziu vozidla - čítal som to v akomsi článku, buď popis Mi v časopise Automobil, alebo v nejakom britskom časopise.
Prisávanie nebude ale asi veľmi výrazné...


Šeďo - nechcem ti kaziť radosť, ale T613-3 s najdlhším prevodom 3,15 ide na 4 stupeň pri 1000ot/min približne 45 km/h. Na otáčkomeri tam máš asi 4250 ot/min a približne platí priama úmera - skús si to prepočítať.
No a viac by som veril otáčkomeru, ako rýchlomeru...
Ja viem Ondro, uz sme to tu raz preberali, ze jeden alebo druhy ukazovatel ukazuje zle.
Nema niekto zdigitalizovanu tu britsku recenziu na Tatru, ze by to sem zavesil, alebo poslal link?

Napísané: 28 Jan 2007, 21:26
od užívateľa radek
Já ten optimistický blábol někde mám, tuším v pdf..... hledám

Štěpáne, nic tam nepřipojuj, nakope Ti to :lol: . Ale vážně, to co popisuješ je univerzální otáčkoměr, jehož vstup je uzpůsoben pro snímání impulzů na cívce, vzniklých rozpínáním kontaktů přerušovače klasického bateriového zapalování. Kapacitní soustava v t613 však nemá cívku v pravém slova smyslu (i když tvar sedí), ale převodní transformátor se strmým poměrem, do jehož vinutí se vybíjí kondenzátor s aktuálním napětím kdekoli mezi 300 až 400V. Chceš-li mít přesný otáčkoměr, holt do něj vlez - je v něm trimr jímž jde nastavit, zaskoč k někomu kdo má přesný generátor obdélníkového či pilového průběhu a zkalibruj si ten maďarský budík třeba na přesnost 1%.....

Napísané: 28 Jan 2007, 22:11
od užívateľa Luboš
Radku, nevíš jestli jde podobně nastavit i ten starší český PAL? Ještě jsem se v tom nehrabal, ale z neznámých důvodů mi to ukazuje otáčky o třetinu vyšší než by odpovídalo.

Napísané: 29 Jan 2007, 08:31
od užívateľa radek
Starší český PAL jsem nikdá nekuchal, ale předpokládám, obvodová konstrukce prostého čítače impulzů, navíc postavená na RVHP součástkové základně., bude vždy vybavena korekčním prvkem aby šla nějak odladit.....

Napísané: 29 Jan 2007, 09:44
od užívateľa Sedo
radek napísal:Já ten optimistický blábol někde mám, tuším v pdf..... hledám

Štěpáne, nic tam nepřipojuj, nakope Ti to :lol: . Ale vážně, to co popisuješ je univerzální otáčkoměr, jehož vstup je uzpůsoben pro snímání impulzů na cívce, vzniklých rozpínáním kontaktů přerušovače klasického bateriového zapalování. Kapacitní soustava v t613 však nemá cívku v pravém slova smyslu (i když tvar sedí), ale převodní transformátor se strmým poměrem, do jehož vinutí se vybíjí kondenzátor s aktuálním napětím kdekoli mezi 300 až 400V. Chceš-li mít přesný otáčkoměr, holt do něj vlez - je v něm trimr jímž jde nastavit, zaskoč k někomu kdo má přesný generátor obdélníkového či pilového průběhu a zkalibruj si ten maďarský budík třeba na přesnost 1%.....
Radku myslel som to optimisticke video - ja som to videl niekto na DSF ako test maschiny.

Napísané: 29 Jan 2007, 10:29
od užívateľa radek
tak video nemám, jen ten článek co zmiňuje Matěj...

Napísané: 29 Jan 2007, 11:15
od užívateľa D.A.
Slavomíre, gratuluju k pěkné číslici, ale sám za sebe doufám, že k ní se žádnou ze svých v životě nedojedu ;-) , tak maximálně 333.333.

Á propos, co budeš dělat za 111.111 km???

Mojžo, můj tacháč nekmital ani při (myšlených) 230, tak ti nevím, kolik jsi to vlastně jel?

Přisátí potvrzuji. A taky to dost odkrvuje mozek 8) .

Napísané: 29 Jan 2007, 12:24
od užívateľa Slavomir
Stav ktory mam na tachometri je sposobeny tym, ze je tam od vyroby, teda od 1982, pri vymene karoserie a motora sa nemenil, na drobnostiach sa setrilo. Preto take vysoke cislo, a je mozne ze bol istym sposobom pretacany, kvoli spotrebe. Mne kamos ale vravel ze to bolo aj tak zbytocne pretoze norma bola vtedy tak vysoka ze to nestalo za tu namahu. Alebo on to nepotreboval.

A takyto stav km je niekdy na skodu, ked som bol na likvidacii poistnej udalosti tak som mal smolu, za km islo vela dole.

Postupne aj zvysujem ten stav kedze mam zatial iba 1 auto, ale 666666 dosiahnem iba ak tak na motorovej brzde, asi chuderka tolko nevydrzi, pri dennom vyuzivani by mi to trvalo aspon dva tri roky. Pri pomysleni na taketo cislo je to zhruba 400 tisic penazi na benzin ... :lol:

Napísané: 29 Jan 2007, 14:16
od užívateľa michal heky
Štěpán napísal:Rozdíl mezi udajem gps a stacionárním radarem se zobrazením rychlosti ±2 km/h
No a ty ±2 km/h jsou nepřesnost měření právě toho stacionárního radaru. Tátova stará GPSka měří rychlost obvykle s přesností kolem 0,5 km/hod.

Napísané: 29 Jan 2007, 14:58
od užívateľa Štěpán
U GPS dost záleží na kvalitě přijmu signálu. Pokud je anténa v autě typicky za předním oknem a ještě se jede třeba ve městě, v lese tak tam nějaká odchylka bude. Při ideálních podmínkách tj anténa přímo "vidí" 8 a více družic, nejsou mraky a podobně může být přesnost i lepší než 0,5km/h

Napísané: 29 Jan 2007, 16:37
od užívateľa Mojžo
D.A: Išiel som asi naozaj veľmi, veľmi rýchlo. A rýchlomer osciloval: 80 až 220

Napísané: 29 Jan 2007, 17:07
od užívateľa Jerry
To, že osciloval, májednoduchý vysvětlení. V každym tachometru je použitá Zenerova dioda, jako přepěťová ochrana vstupu. Jak je známo, všechny součástky nemají stejný parametry.... Tak Mojžo mohl dosáhnout napětí, keré ta ZD už omezovala...

Když už sme u těch tachometrů, až mi bude líp tak ho ještě jednou rozeberu, udělam foto "tuningu" vnitřku, i opravy počítadla... a dodělam dodatečně osvětlení počítadla km. Vše zdokumentuju a vystavím zde. :idea:

Napísané: 29 Jan 2007, 17:40
od užívateľa sudetak
Před léty jsem byl na tacho-testu,kde mi naměřili toto:
Tacho: Rychlost skutečná: Rozdíl v %:
30.0 / 24.7 / 17
50.0 / 41.2 / 17
80.0 / 72.1/ 9
100.0/ 89.8 / 10
120.0 / 108.0 / 9

Použity MP 7 diferák 3.15

Napísané: 29 Jan 2007, 17:54
od užívateľa Luboš
Jak moc nebezpečně byly ty gumy ojetý? Aby tachometr ukazoval o tolik víc jsem ještě u žádné tatry na MP7čkách ani u jiného auta nezažil a je to také hodně mimo normu...

Napísané: 29 Jan 2007, 18:02
od užívateľa Jerry
Svym způsobem má na přesnost tachometru vliv i přesnost seřízení motoru (ventily). V létě sem měl rychlost podle radaru 50km/h na tacháči 65km/h a po seřízení ventilů se změnily volnoběžný otáčky motoru (bez nastavování karbů) a při dalšim měření už to bylo jen tachometrovejch 55km/h na 50km/h radarovej...

Napísané: 29 Jan 2007, 18:07
od užívateľa Stevo
Jerry napísal:Svym způsobem má na přesnost tachometru vliv i přesnost seřízení motoru (ventily). V létě sem měl rychlost podle radaru 50km/h na tacháči 65km/h a po seřízení ventilů se změnily volnoběžný otáčky motoru (bez nastavování karbů) a při dalšim měření už to bylo jen tachometrovejch 55km/h na 50km/h radarovej...
To nemyslis vazne ze nie :shock:
:?:

Napísané: 29 Jan 2007, 18:48
od užívateľa Jerry
Jej kecam z hladu :lol: nastavení vůle ventilů má vliv na otáčky motoru (samozřejmě při stejném nastavení karbů), ne na rychlost vozidla!!
Nevim jak mě to zplynulo, ale v létě, když sem projížděl kolem radaru, tak mi ukázal 50km/h a na tachu sem měl 65km/h. A teď v lednu sem jel kolem a 50km/h mi ukázal při tachometrovejch 55km/h, ventily sem nastavoval ze začátku ledna...

Napísané: 29 Jan 2007, 19:22
od užívateľa MarekK
tak pozerám, že odkedy som bol mimo sa to zakecalo , ale ja sa vrátim od tých ventilov :lol: k tomu "pricucnutiu"

..."že pri vyšších rýchlostiach vzniká pod karosériou mierny podtlak (tzv. Ground efect), ktorý zlepšuje adhéziu vozidla "...... Tatra pod autom nemá žiaden tvar, ktorý by nejak výrazne urýchloval vzduch pod autom, tj. využíval podtlak vzniknutý zvýšením rýchlosti... leda ak by sa do toho vzduchu pod autom nejak zamotal ešte vzduch od chladenia motora...ale, ten predpokladám, ešte na jednej strane odoberie prúdiacemu vzduchu energiu(na rozbehnutie) ale na druhej strane pridá objem a zvýši rýchlost prúdenia vzduchu. Ktorá možnost bude prevládat je otázne, Navyšše zadná spodná část auta nieje ideálne rovná, a má malú využitelnú plochu a nevhodný tvar.
Ja si myslím, že to bude tak jako som napísal už skorej. Vzdutie vzduchu na kolmom prednom čele a to sposobí odtrhnutie medznej vrstvy od vodorovnej časti kapoty….všimnite si ako sa správajú kvapky na prednej kapote, alebo opadané lístie zo stromov (ak nebudete akcelerovat ako mojžo) vo velkých rýchlostiach. …

michal heky:..."Horní má delší trajektorii než spodní, proto je tam vzduch řidší. Je-li nahoře řidší vzduch, je tam podtlak"... 8) jojo hlavne ,že je tam "rídší vzduch" "díky zákonu zachování hmoty"....rovnica kontuniity(ákon zachovania hmoty) :wink: a hned nejde o dráhu vzduchu :wink:

Napísané: 30 Jan 2007, 09:18
od užívateľa D.A.
Jerry, ty říkáš "radary" takovým těm propagandistickým cedulím, které měří pro srandu králíkům s obrovským rozptylem?

Napísané: 30 Jan 2007, 09:23
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Jerry napísal:Jej kecam z hladu :lol: nastavení vůle ventilů má vliv na otáčky motoru (samozřejmě při stejném nastavení karbů), ne na rychlost vozidla!!
Nevim jak mě to zplynulo, ale v létě, když sem projížděl kolem radaru, tak mi ukázal 50km/h a na tachu sem měl 65km/h. A teď v lednu sem jel kolem a 50km/h mi ukázal při tachometrovejch 55km/h, ventily sem nastavoval ze začátku ledna...
A já bych chtěl vysvětlit zase ten vliv na otáčky. Co to vlastně srovnáváš? A kontrolní otázka konkrétně k tomuto: "nastavení vůle ventilů má vliv na otáčky motoru, ne na rychlost vozidla" - jaký vztah mají mezi sebou otáčky a rychlost vozidla, že něco, co má vliv na otáčky se neprojeví na rychlosti?