Tuning dajaký

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Jún 2005, 19:25

Ty tabulky se snad dají běžně objevit i na internetu. Ale jak renému drží 205 mm široká pneumatika na disku širokém 230 mm, když šestsettřináctka má tuhle gumu na disku o 8 cm užším, to je mi opravdu záhadou...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 24 Jún 2005, 22:09

Obut 225/60 na 9 palcovy disk nieje najmensi problem ak su gumy nove a disky nezvetrane, neposkodene. Vtedy pneumatike nevadi A-ckovy profil. Ale ak nahodou straca niektore koleso tlak, tak ti pojde auto tatam v ostrejsej zakrute.

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MECSI » 24 Jún 2005, 22:30

čo sa týka kombinácie pneu a disku. Ja som mal disky 7J14 a na tom pneu 195/60R14. nikdy lepšiu kombináciu som nemal. ( velmy presné riadenie, reakcia aj na milimetrový pohyb s volantom, žiadne hojdanie v zákrutách, trošku nervózna reakcia na pozdlžnych nerovnostiach ale to bolo asi kvôli zmenenému ET, mierne zvýšenie spotreby a nižšia Vmax cca. o7-10Kmh oproti 165R13)
Je to zaujímavé lebo tie pneu závod radí na disky 5,5J14, čiže moje boli o 1,5 palcov širšie. Vyskúšal som aj tú radu od Opla(5,5J14+195/60R14), hocikdo to môže u mňa vyskúšať lebo pneu s úzkym diskom mám na tom dodnes. ( úplné sklamanie, hojdanie v zákrutách a pruženie je len o chlp jemnejšie) Dal som tam zimné pneu na disku 5,5J13 + 165R13, keď som to nafúkol nad 2,1bar boli ovela lepšie ako úzke 14ky.
195 ky na 7palcových diskoch vyzerali tak akurát velmy dobre, opticky spôsobili ovela širšie boli také baculaté (aj ich zvuk bolo počut ako keby boli širšie). Kamoš mal na rapide kolesá 195/50R15 na diskoch 8J15 !!!, vyzerali už prehnane a bolo ich strašne ťažké namontovať(aj tie moje, treba mať k tomu velký kompresor)Ja osobne by som takú kombináciu nedal.
Konzekvencia:
Treba rozhodnúť že na čo to chceme používať, pre ostré zákruty asi predpis výrobcu bude málo, ale v bežnej premávké bude sa chovať tak všeobecne.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Jún 2005, 00:15

Tak jen pro zajímavost a porovnání, fabie má rozměrově stejné disky jako tatra - 6Jx14 a obouvá se na to 185/60 R14. Ale to se pořád pohybujeme v normálních mezích, kdy guma je vždy o několik cm širší než disk. Renému se ta guma musí příšerně deformovat, asi se to bude ojíždět jenom po krajích běhounu, střed bude vmáčklý dovnitř, nedokážu si představit, že by to pořádně těsnilo (pokud to neplní dvakrát větším tlakem, ale i tak), jízdní vlastnosti musí být taky otřesné, no fakt nevím, co to bylo za nápad...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 25 Jún 2005, 09:21

No ja som tu z trochu opačného hľadiska dačo prišiel povedať:

Mám na 5,5Jx14 disku obuté 205/70. Chlapi je to na úrovni prúseru. Ja by som sa zahrával na aute so všeličím, ale s kolesami a brzdami či riadenou nápravou asi fakt nie :-)

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 25 Jún 2005, 11:44

Marekk: na te fotce je uz vytunenej kufr? nebo pred tunenim?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 27 Jún 2005, 21:14

No neni to dokonalé, ale je to lepšie ako ten otlčený plech....koberec 4,5m2 za 80kč no nekup to

nám 18.......v nedelu som dostal defekt.....
Prílohy
IMGA0581_1.jpg
IMGA0581_1.jpg (153.72 KiB) 7538 zobrazení

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 28 Jún 2005, 07:39

Takže som zistil, že predný disk nieje 9" ale 8", inak zbytok sedí takže v predu už by tie 215-stky mohli sedieť.
Ale mám tu inú zaujímavosť. teraz mám na T-613 17"/7,5" a gumy 225/45?, no a efekt je asi taký že tie gumy dnes zhodím!!! Ono to síce brutálne drží v zákrutách, ale naozaj perfektne a to asi tak,m že si to rozdám s akým koľvek bežným moderným autom a určite to vyhrám, ale na ceste kde sú vyjazdené koľaje sa to nedá doslova udržať na ceste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takže neviem ako to robia autá typu Ferrari, Lambo, alebo Porsche, ktoré majú v zadu motor a predok tiež pomerne ľahký? Asi to bude tým servom.

Inak Tomáš tatra je do určitých polomerov zatáčania naozaj nedotáčavá to je fakt, ale od určitých polomerov, ktoré sú vyššie a teda na ich prejazd je treba viac rýchlostia teda aj odvahy a zručnosti je tatra jednoducho pretáčavá a ak ide o klasickú tatru tak je pretáčavá moc nepríjemne, lebo pri ubratí plynu v jej pretáčavosti sa dostane ešte do väčšej pretáčavosti!!! Teda jediná obrana je stlačiť spojku a dorovnať to!!!
Inak mne sa podarilo dať tatru trochu do neutrality ale stále viac uchádza zadok ale už to vyrovnám aj s obyčajným ubratím plynu, čo je pri klasickej T-613 nemožné!

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 28 Jún 2005, 08:42

D.P. mne to plava a mam 195 14" a servo, takze tym to asi nebude. Zrejme tam mas nieco nafigu :P

Co sa tyka nedotacavosti a pretacavosti, zatial som mal moznost iba neutralneho spravania, alebo nedotacavosti.
Na Mi je to vcelku neutralne, nech som siel cez akukolvek zatacku, ci uz pomaly, alebo rychlo. Na jednej trojke to tiez bolo vcelku neutralne, pokial som nesiel do kopca, tam to bolo nedotacave.
Na druhej trojke som pocitoval silnu nedotacavost, za vsetkych podmienok.

Vsetko toto moze zavisiet aj od pouzitych pneu, geometrie, vysky predku, zadku, no ja som zatial pretacavu 613 nemal v ruke.

Samozrejme, ze umelo sa da vyvolat hocico aj pretacavost aj otocenie na strechu ... :P

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 28 Jún 2005, 10:14

Spojku stlačiť a dorovnať to? Tss... to už radšej prejdem s kvílením gúm dvermi napred kua

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 28 Jún 2005, 10:36

Tomáš to môže byť aj čapmy ale tie mám OK, ešte som si to naschval kontroľoval.

Inak Mojzo moja reč!!!! Keď naprieč tak naprieč :D Ako minulý týždeň keď už som na rondli v Žiline išiel 95 a auto bolo tak naprieč že som sa díval na zvodidlá :D . Ale ako som púovedal ten podvozok je teraz úplne ako športovom aute a stačí len ubrať a dorovnať.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 28 Jún 2005, 11:22

Boze, jeste ze to Slovensko je daleko...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 28 Jún 2005, 11:24

Rene, capy mam OK ... chyba bude inde ... a ja tusim kde ... teda aspon u mna ...

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MECSI » 28 Jún 2005, 11:54

to správanie na pozdlžnych nerovnostiach som mal aj ja, asi preto lebo ET bolo zmenené. Stred kolesa sa posunulo o 19 mm smerom von,kvôli čomu sa zmení celá geometria, čo má za následok budenie vačších momentov na kolese čo musí vodič podržať.

Eešte niečo niekto spomenul roztiahnuté pneu na šprint. Situácia je taká že nizkoprofilové pneu zmenší priemer kolesa od čoho auto bude viacej ťahať ale občas nie sú najlepšou volbou na šprint hlavne na betónu. Totiž beton sa "lepí" najviac z bežných povrchov s gumou čo má za následok skákanie kolesa. (viacerí sa sťažovali na to na šprintoch na čistom betóne, napriek športovému podvozku).

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 28 Jún 2005, 12:24

MECSI, ja mam na aute kola original co sa montovali vo fabrike a auto plava. Naopak na speciale mam sirsi disk s ET11, cim trci o 3cm aj nejake drobne viac von ako original a auto neplava. Na trojke som mal tiez orig. disky a auto neplavalo.
Teda ja zatial s tymi diskami nemozem suhlasit.
Je toho vela, kde hladat pricinu :wink:

Kto da nizkoprofilace, je to jeho problem, ze ma mensi priemer kolesa. Vsak ked si to vie vypocitat, tak moze mat nizkoprofilace na vacsich diskoch a priemer kolesa bude rovnaky ...

Beton ma vacsi sucinitel trenia ako asfalt, preto to asi tak robi ... ja som napriklad videl skakat trabik na asfalte, ked hrabal :twisted:
Inak nepocul som zatial o tom, ze guma sa lepi na beton :P

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 28 Jún 2005, 19:04

So 613-kou tak nejazdím, snažím sa k nej správať čo najšetrnejšie, na takéto blbosti mám iné auto.

Jo... a teraz s tým čerstvo repasovaným motorom jazdím ako lekvár. Ešte som ani nevyskúšal ako ide lebo jazdím max 2000 za minútu a 1/4 plynu. Ale to stačí aby som šiel 100 km/h taže pohoda :)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Jún 2005, 15:09

D.P. napísal: .... ale na ceste kde sú vyjazdené koľaje sa to nedá doslova udržať na ceste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takže neviem ako to robia autá typu Ferrari, Lambo, alebo Porsche, ktoré majú v zadu motor a predok tiež pomerne ľahký? Asi to bude tým servom.....
Porsche sú tiež citlivé na pozdĺžne koľaje a zďaleka nie všetky majú servo!

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MECSI » 29 Jún 2005, 23:59

tomas napísal:....ja som napriklad videl skakat trabik na asfalte, ked hrabal :twisted:
Inak nepocul som zatial o tom, ze guma sa lepi na beton :P
Kamoš mal š100 s trochu natiahnutým motorom, aj ten skákal keď hrabal, ale on mal tlmiče na pohlavný orgán :D To bol zážitok, ako lowrider :D


Lepí="lepí"? lepí≠"lepí"! :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 30 Jún 2005, 17:19

Hmmm, tlmice maju nieco spolocne so svetlou vyskou auta? Zaujimave...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Jún 2005, 19:42

To víš Števo, když ti auto díky zkráceným pružinám sedí až na dorazech, tak potom mají na světlou výšku vliv i ty tlumiče... :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných