Strana 1 z 1

Výmena motora.

Napísané: 09 Aug 2004, 16:12
od užívateľa matúš
Chalani menili ste teraz niekto motor ? Práve som odkonzultoval byrokratický postup a bolo mi povedané, že potrebujem doklad od výrobcu, že motor ktorý tam chcem dať je z rovnakého typu vozidla a môžem si ho namontovať do toho čo už mám. Máte niekto skúsenosť či by mi vedeli niekde v Čechách také potvrdenie dodať ??
Možnosti sú aj iné ale ja som sa chcel chváliť, že mám auto s takým motorom ako atm má byť teda neekonomik, a tie ostatné možnosti nepredpokladajú že tam v budúcnosti to originálne číslo zostane.

Napísané: 09 Aug 2004, 17:44
od užívateľa Palo
Menil som minulý rok a potreboval som protokol z STK a doklad od nového motora (t.j. velký TP z ustrihnutými rožkami z auta ktorému motor patril) na STK ešte chcel emisnú a potom som zaplatil 150 sk kolok a motor mi prepisali.

Napísané: 09 Aug 2004, 18:38
od užívateľa Mojžo
A keď chcem vymeniť motor a nemám doklady od auta, v ktorom ten motor namontovaný bol, čo potom?

Napísané: 09 Aug 2004, 18:43
od užívateľa Palo
neviem :?

Napísané: 09 Aug 2004, 18:50
od užívateľa tomas
Mojžo, možno na základe kúpnej zmluvy. To si ale treba overiť :wink:

Napísané: 09 Aug 2004, 21:58
od užívateľa Luboš
Výrobce vozidla skoro tak nějak ještě existuje... :wink:

Napísané: 10 Aug 2004, 07:55
od užívateľa fantomas
jednodnaznečne musí doklad od povodu motoru / karosérie. Ak nič také nie je treba dať žiadosť na centrálny DI a nechať overiť či nie je nikde prihlásený. Vedú evidenciu tak 15 dozadu. Potom je to už horšie. Neviem čo sa stane keď sa teraz bude robiť to hromadné vyraďovanie - tí čo si nestihnú vymeniť čísla :)

Napísané: 10 Aug 2004, 08:58
od užívateľa etienne
Neda sa ta cast motoru kde je vyrazene cislo jednoducho pouzit a zvysok bude novy (vymeneny) motor ?

Napísané: 10 Aug 2004, 09:38
od užívateľa fantomas
etienne:

da sa použiť, musí by ty ale rovnaký typ čiže od E do E1/I boli viac menej rovnaké a pasujú medzi sebou. "4" a vyšie sú už iné. Je to ale všetko moc náročné. Tre kôli tomu rozhodiť skor 3/4 motora :) a samozrejme ho celý pretesniť

Napísané: 10 Aug 2004, 12:28
od užívateľa matúš
Ten policajt ale odo mna chcel potvrdenie o tom, že motor ktorý som kúpil patrí na karosériu akú mám a na akú ho chcem dať. Že by mu úplne stačilo niečo opečiatkované od výrobcu. :roll:
Riešenie je aj napr. zbrúsiť číslo, povedať že je nečitateľné a povedať že nech mi pridelia nové, ale na to som dva roky nezháňal jedničkový motor, aby som z neho potom zbrúsil číslo. Alebo preraziť tam rovno to číslo pôvodné ale to je detto.
Takže asi mi zostáva len telefonovať do Čiech.
Okrem toho naši príslušníci samozrejme potrebujú aj doklady o pôvode a najlepšie s odhláseným TP ale to už budem riešiť inak, teda v tejto časti viem ako na to.

Napísané: 10 Aug 2004, 19:22
od užívateľa Luboš
A motor T613 se od T613E liší jak? Na první pohled ani šroubek jinde... :wink:

Napísané: 11 Aug 2004, 08:43
od užívateľa Jirka
Nevím jakou máš karosérii a jaké číslo motoru, ale nedala by se použít tabulka z nějaké dílenské příručky?

Napísané: 11 Aug 2004, 11:21
od užívateľa matúš
Oni potrebujú potvrdenie o zhode od výrobcu. :evil:
Vizuálna kontrola im nestačí, ako priklad mi uviedol nejaké dva motory od skodovice ktoré sa vraj tiez nelíšia ale sú iné a nemožno ich zamienať.
To s tou dielenskou príručkou je už lepší nápad ale ja takú nemám :cry: . Kto má a vie ukázať ako to tam vyzerá a čo je tam vlastne napísané ??

Napísané: 11 Aug 2004, 12:02
od užívateľa Luboš
Na Dílenskou příručku T613-3, kde je tabulka všech aut a k nim typů motorů rychle zapomeň. Nějaký blbec tam uvedl ke všem jedničkám od 3/74 do 8/80, čísel 00001-04581 motor T613-E!!!

V DP z roku 1975 je ale uveden motor T613, ale to je pro úředníka příliš staré, ale myslím že existovala ještě jedna dílenská příručka na chromku z 80. let. Ale neviděl jsem ji.

Napísané: 11 Aug 2004, 13:37
od užívateľa fantomas
skúsim pozrieť ja mám chromkovú príručku z 1979 alebo 1980 - neviem presne