Tlmice SACHS

Technické problémy s našimi tatrovkami

SC 552 AN
Diskutujúci
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 21 Jan 2005, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 r.v.1989
Bydlisko: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa SC 552 AN » 02 Feb 2005, 07:58

Luboš.Mne ich predali bez montáže a namontované boli problémov.Je tam rozdiel len v matke ktorú si sami vyrábajú.Tá matka ti potom zostáva a môžeš si tlmiče meniť aj sám.Chlapci si to sami vymysleli a chcú aby sa im snaha nejak vrátila,preto to predávajú aj s montážou.

SC 552 AN
Diskutujúci
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 21 Jan 2005, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 r.v.1989
Bydlisko: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa SC 552 AN » 02 Feb 2005, 07:59

Chcel som povedať bez problémov.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 02 Feb 2005, 09:15

Kludne sa pripojim a zoberiem aspon 2-3 sady...

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 02 Feb 2005, 11:33

Jestli to budou plynové tlumiče Sachs v originální kvalitě, mám zájem o jednu sadu, složím zálohu dopředu.
A byt tebou oznamím to, že je někdo schopen zařídít (až to bude 100%), švedské trojce, Ševčík - Dvořáček - Krnepo kontakty viz. servisy.

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 02 Feb 2005, 11:56

Tlmiče sa dajú aj zrepasovať vraj niekde v Leviciach a robia aj repasáciu čapov a všetko za cca 10 000 Sk. Pre anonymných tunerov :) , tie tlmiče vedia prerobiť na športovú charakteristiku :D

...Zistím tel. číslo, napíšem.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 02 Feb 2005, 11:59

Za 10 tisic si to mozu nechat, to robia ovela blizsie za polovicu a kvalitnejsie.

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 02 Feb 2005, 12:04

Tam ale robia predné aj zadné + [b]zhodia aj nahodia [/b]na auto samozrejme že aj tie čapy a všetky.

Ale ak máš lacnejšie tak napíš kde.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 02 Feb 2005, 15:53

Ještě před dvěma lety běžné repasy nepřečkali prvních 1000km... Už to umí někdo lépe?

Mariane: s matkou, kterou sami vyrábějí si děláš srandu, že? Všechny tlumiče vyráběné v jakékoliv civilizované zemi mají nějak standardní závit a matky se na ně dají koupit...

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 02 Feb 2005, 16:08

Já asobně považuji tlumiče za vyřešené.

V jednom pražském servise mi namontovali sachsy s tím, že sice nejsou originál na tatru, ale že vršek je upravený. Bylo mi řečeno něco o záruce 200 000 km a že prý ,,na tom jezdíme všichni".

No tak na nich jezdím i já a -- líbí se mi to.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 02 Feb 2005, 16:40

Tak všichni na tom nejezdíme, páč tu panuje obava, že by to podstatně slabší uchycení taky nemuselo všechno přežít....

SC 552 AN
Diskutujúci
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 21 Jan 2005, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 r.v.1989
Bydlisko: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa SC 552 AN » 02 Feb 2005, 20:29

Luboš.Ja som nemyslel vrchné matky na tlmičoch,lebo tie sú dodávané spolu s tlmičmi,ale tie ktoré držia tlmič v teleskope.To je tá veľká.A čo sa týka toho či vydržia,ja si myslím že určite,lebo sú z auta ktoré má motor vpredu a dosť ťažký/diesel/.Ako som spomínal ja mám už na nich 20 000 km a sú v pohode.Jazdíme aj plne naložený do Prahy,čo si myslím že je dosť dobrý test.

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 03 Feb 2005, 14:00

SC 552 AN

...úplne s tebou súhlasím. Akurát som to chcel napísať!!!

Luboš

zase vŕtame, čo :wink:

...ale ozaj niekedy treba najprv poremýšlať až potom písať. :wink:
Veď to bolo úplne logické že tie tlmiče sú z auta s motorom v predu!!!

Takéto kŕčovité držanie sa originálnych dielov Tatra sa mi zdá minimálne nezdravo konzervatívne, veď pokrok ide ďalej míľovými krokmi a to čo bolo "dobré" pred 30 rokmi za komančov nieje ani z ďaleka dobré dnes a som rád že väčšina ľudí tomu rozumie a idú s dobou!

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 03 Feb 2005, 14:17

Ja len tak, ze original SACHS pre tatru - niesu 30 rocne tlmice ... Na pneumaticke pruzenie sice nemaju, ale netreba to s tym vekom zasa podcenovat ... :wink:

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 03 Feb 2005, 14:20

Veď to je jasné.

Ja som to myslel tak všeobecnejšie... :wink:

Upravujem:

Veď tie SACHSy tiež niesú originál z 1972 ale nové tlmiče. V Tatre tento trend pokroku vždy chápali, preto boli vo svojej dobe špička a dokázali niečo aj počas komančov.
To len nekto sa stále drží minulosti. Ja to nechápem, ak majú radi veterány nieje problém sú tu na to kolonky, ja si to rád pozriem. :wink:

Tomas OK? :wink:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 03 Feb 2005, 15:27

D.P.. napísal:SC 552 AN

...Takéto kŕčovité držanie sa originálnych dielov Tatra sa mi zdá minimálne nezdravo konzervatívne, veď pokrok ide ďalej míľovými krokmi a to čo bolo "dobré" pred 30 rokmi za komančov nieje ani z ďaleka dobré dnes a som rád že väčšina ľudí tomu rozumie a idú s dobou!
Tak pozor, s touto obecnou vetou zasadne nesouhlasim. Zda se mi, ze soucasne vyrobky maji mensi zivotnost nez tomu bylo pred ctyriceti lety.

Nikdo dnes nema cas neco testovat, tovarny chrli neustale nove a nove typy aut, nakladaku, lokomotiv. Ale testuje se hlavne na PC, zkracene. Hlavni je dnes prodat za co nejnizsi cenu.

Komu se dnes vyplati to, ze jeho vyrobek bude o 15% drazsi vuci konkerenci, protoze vydrzi 20 let???

Jeden z mnoha prikladu, ktere mohu dodat: Mam znameho v autorizovanem servise na nakladni vozy mercedes. Fabrika dodala cca 100 novych vozu zakaznikovi do Kolina. Po dvou letech provozu servis predelava vsem kompletne uchyceni zadni napravy, protoze se prislo na to, ze je silne poddimenzovana.

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 03 Feb 2005, 15:52

To beriem.
Každopádne v minulosti boli problémi s technológiami omnoho väčšie a niekedy sa im vôbec nepodarilo urobiť to čo plánovali.

Keby ten Mercedes chcel tak to urobí ako pred 100 rokmi a bude to fungovať, ale oni išli do predu. To že to je takto a bez poriadnych skúšok ma mrzí.

Ale mi si nebudeme dávať na autá až tak nové a neoverené veci, nie?
Veď máme aj mi nejaký ten rozum a vieme rozmýšlať, toto fórum je toho príkladom, takže si určite väčšina z nás bude vedieť medzi tými výrobkami vybrať najlepšie. Aspon ja určite áno.

SC 552 AN
Diskutujúci
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 21 Jan 2005, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 r.v.1989
Bydlisko: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa SC 552 AN » 03 Feb 2005, 18:34

S tou životnosťou nových vecí to naozaj stojí za nič.Ja si tiež myslím,že za komančov bola aspoň Tatra veľmi kvalitné vozidlo a predčuje v mnohých smeroch dnešné autá.Máme nový mercedes a po 2 mesiacoch nám menili celé predné teleskopy,lebo bol použitý zlý materiál pri výrobe a najhoršie je že sme každý mesiac v servise,čo sa my s Tatrou nikdy nestalo.Mercedes je sračka a ľutujem že som si zvolil túto značku.

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 03 Feb 2005, 19:22

Ja sa pridavam. Este vacsia sracka ako Mercedes je Renault. Je to uplne hrozne, stale behame po servisoch. A najhorsie je, ze odchadzaju uplne take veci, ktore spolu nesuvisia - elektrika, potom riadiace tyce a pod. Je to uplny srot, ludia, ktori tam stali v Renaulte presne to iste. Je to katastrofa a hanba!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Feb 2005, 20:44

D.P.. napísal:Takéto kŕčovité držanie sa originálnych dielov Tatra sa mi zdá minimálne nezdravo konzervatívne, veď pokrok ide ďalej míľovými krokmi a to čo bolo "dobré" pred 30 rokmi za komančov nieje ani z ďaleka dobré dnes a som rád že väčšina ľudí tomu rozumie a idú s dobou!
Také jdu s dobou, v rodině máme jedno auto o 30 let mladší než je tatra. :P

To tvé zastávání se montáží nebezpečných, neschválených, nepasujících a jinak nevyhovujících dílů mi ale připomíná ty chudáky, co na tu svou Š105S pořád lepí nějaké lamináty a myslí si, že mají díky tomu tu nejmodernější káru na světě...

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 04 Feb 2005, 09:52

...stabilizátor určite nieje nebezpečný, je síce neschválený ale nieje nepasujúci a nevyhovujúci! Keby spĺňal to čo vravíš tak by ho nikdy nikdo nevymyslel.

Ja len ďakujem bohu že ho v Tatre navrhli aspon na prednú nápravu lebo keby nie tak by to podľa teba bola najväčšia blbosť ho tam dať!

Keby bol až tak nevyhovujúci tak by ho nemontovali do ťažších vozidiel Tatra 613 v modifikáciách. Takže opodstatnenie má, a vedeli to aj v Tatre.

A vedia to aj všetky svetové automobilky vrátane dnešnej Škody. Nevedia to len taký chudáci (použil som tvoje slová) čo si nedovidia na špičku nosa a ich prístup k pokroku je totožný s názorom cirkvi v stredoveku. (aj tá bola možno pokrokovejšia, lebo ich armády využívali najmodernerjšie poznatky z vtedajšej vedy!!!)

Keby to bola tak nepotrebná vec tak by ma moc zaujímalo prečo je zadný stab. na zadnej náprave Ecorry keď je ľahšia, má tvrdé prušiny a závodné tlmiče? Veď to by jej malo stačiť?




PRE OSTATNÝCH ČO SI CHCÚ ROZŠÍRIŤ OBZOR POZNANIA

Ak si niekto prečíta články o T 613 tak mu bude hneď jasné na aký účel bola T613 zkonštruovaná. Ak si to porovná s najmodernejším výskumom vozidiel tak zistí že dnes sa vozidlá s takýmito vlastnosťami nevyrábajú. Nieže by jej vlastnosti boli z hľadiskja komfortu nepohodlné, ale niesú podľa najnovších poznatkov doslova zdravé ak berieme vplyv na osádku. Zvyslé zrýchlenia pri jazde T613 sú až príliš malé a pôsobia skôr "uspávajúco", čo nieje vhodné tak pre vodiča ako aj pre osádku.

Za ďalšie: pre človeka prijateľné hodnoty zvislého zrýchlenia sú na úrovni dnešných áut ako napr. Škoda fabia.

Ďalej- bočný náklon pri prejazde zákrutou už vôbec nevyhovuje najnovšiemu výskumu, a to z hľadiska bezpečnosti jazdy, z hľadiska toho že niektoré kvapaliny ako elektrolyt v bat. alebo olej v motore dosahujú hladiny ktoré sú pre životnosť dielov nevhodné ale hlavne preto že tento náklon vôbec neprispieva ku komfotu jazdy!

Ak niekto nevie tak stabilizátor nedovoľuje vonkajšiemu kolesu "vtláčaniesa" do blatníka, a zároveň pružine vnútorného kolesa aby ho neustále tlačila von. Čiže stabilizátor udržuje maximálny možný kontakt kolis s vozovkou čo sa z ďaleka nevyužíva len u závodných áut ale je to nesmierne dôležité aj pre bežné vozidlá hlavne pri jazde(aj v rámci predpisov) po mokrej alebo zasneženej vozovke.

Toto sú nevyvrátiteľné fakty ktoré "vymysleli" ľudia, ktorý nerobia nič iné len skúmajú vlastnosti jazdy a jej vplyvy na všetko možné.

Ja absolútne nechápem čo je na tomto nebezpečné keď chce mať niekto bezpečnejšie auto. A dokonca chce použiť originálne diely z fyrmy kde sa tie autá vyrábajú?!

Luboš od teba odpoveď nečakám lebo neznášam mlátenie prázdnej slamy!
Ešte jeden odkaz pre teba - áno som ..., ešte že si to myslí tak fudovaný odborník ako ty. Inak som si myslel že toho vieš viac, podľa toho aké suverénne odpovede si tu prezentoval.
Ja ale viem že ti málokto protirečí len preto že do toho vôbec nevidia, alebo ešte nepoznajú t613 alebo na to nemajú nervy.

PS: ...poznať detailne konštrukciu T613 ešte neznamená vedieť všetko! Vedomosti treba mať širšie aby sa dalo aj premýšľať a nie slepo prímať všetko od tzv. autorít.
Pozn.:
Aj v knihách sú chyby!!!!!!!!!!

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných