Strana 1 z 2

Geometrie T613-4

Napísané: 09 Nov 2010, 10:29
od užívateľa Lucián
Nesetkali jste se náhodou s problématickým seřízením geometrie v tatra servise v Brně Holáskách? Jaké máte v poslední době ušenosti? Netvrdím zatím, že za to mohou oni.
Po opravě přední nápravy jsem dopadl takto:
Když jsem začal jezdit s T613 po vyzvednutí ze servisu, tak se chovala normálně, ale časem se mi začalo zdát, že nesedí v zatáčkách a občas jsem měl pocit, že jde do smyku.
Z počátku jsem tomu moc pozornost nevěnoval, protože jsem měl hodně práce a s T613 jsem nejezdil. 28. září jsme pořádali akci k 80. letům Masarykova okruhu na starém startu v Bosonohách, ten den hodně pršelo. Byl jsem tam i se synem. Cestou domů jsem dostal na mokré vozovce smyk, který nešel zvládnout , ale naštěstí se nic vážného nestalo, jen jsem zavadil nárazníkem o mez (nárazník už mám opravený).
Nejdříve jsem příčinu přičítal vadným pneu, jejichž stav opravdu byl horší, ale po výměně pneumatik se to vůbec nezlepšilo a mám pocit, že je to horší a horší.
Příznaky:
1. v zatáčkách mám pocit, že má tendenci ustřelit zadek, i když projíždím zatáčku rychlostí do 30 km/h.
2. mám pocit,jakoby každé přední kolo zatáčelo jinam
3. špatně se vrací volant, musím ručně (toto jsem začal pozorovat jako první, již v první půlce září)

Přijde mi že je geometrie špatně, jak středy os přední a zadní nápravy, tak sbíhavost předních kol (jako by se rozbíhaly), jako by nebyl dotažen šroub na čepu rejdové tyče (povolil se) nebo se uvolnil monoblock.
Upozorňuji, že se jedná o T613-4 MiLong M'95 s monoblockem.
Rozhodně jsem divné chování zaznamenal již před nehodou, ale stále se to zhoršuje.

Prostě jsme se s tím autem málem i se synem zabili :( , naštěstí jsem jel hodně pomalu a odnesl to pouze nárazník

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 09 Nov 2010, 10:30
od užívateľa Lucián
ušenosti = zkušenosti

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 09 Nov 2010, 16:37
od užívateľa Havrla
Ahoj
No asi bejt tebou bych se ohnul a kouknul pod auto v jakem stavu to tam vsechno je :-)))

Havrla

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 09 Nov 2010, 19:06
od užívateľa ondrej
Lucián - píšeš, že auto sa sprvu chovalo normálne a až neskôr sa správanie auta začalo zhoršovať, takže podľa toho geometria bola nastavená v servise dobre. Pracovníkov spomínaného servisu považujem za dobrých odborníkov.
Ja by som auto zobral zase k D&S, nech sa na to pozrú - na podvozku sa mohlo zatiaľ udiať všeličo - od povolených nejakých skrutiek až po prasknutú nápravnicu...

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 09 Nov 2010, 20:52
od užívateľa MarekK
s duom D+S mám dobré skusenosti...

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 09 Nov 2010, 23:09
od užívateľa Lucián
Co by mělo praskat nebo, proč by měl být náprava ve špatném stavu, když právě prodělal předek kompletní repasi.
Zajedu tam na kontrolu geometrie.

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 10 Nov 2010, 10:33
od užívateľa Roman Maďar
ja by som to tiež typoval na odhnitú zadnú nápravnicu, na vedení vozidla sa totiž podielajú všetky kolesá, nie len predok :-) a pokial bol predok v stave, v akom bol tak zadok na tom nebude lepšie :-)

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 10 Nov 2010, 15:48
od užívateľa Lucián
Zítra se ukáže, jestli uhnilo uchycení zadní nápravy nebo se povolilo něco na předku.

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 11 Nov 2010, 14:46
od užívateľa Lucián
Mám verdikt a pravdu měl Roman!
Je uhnilé uchycení nápravnice ke karosérii na obou stranách, díry durch. Takže plave zadek.

Monoblok se nehýbe a předek drží.
Jen mi přidali na předku sbíhavost o 2 mm, prý to bude lepší a opravdu se o trochu jízdní vlastnosti zlepšili.

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 11 Nov 2010, 14:47
od užívateľa Lucián
Jo, a vlastně i Ondrej!

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 11 Nov 2010, 16:39
od užívateľa Roman Maďar
nebolo to auto, nedávno kompletne vyvárané?To je divné, že po kompletnej rekonštrukcii karoserie najprv odhnije mcpherson a nasledne nápravnica, hm, nič v zlom

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 11 Nov 2010, 16:40
od užívateľa Roman Maďar
Ostatne riešiť odhnitú nápravnicu pridaním zbiehavosti, mi tiež príde divné :-)

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 12 Nov 2010, 07:58
od užívateľa jack
Počkej chvíli, jak to bude lepší, když Ti upravili sbíhavost o 2 mm? Snad když teď víš v jakém je auto stavu, tak pro bezpečnost svou a hlavně pro bezpečnost ostatních účastníku silničního provozu, nevyjedeš na cestu dřív, než po opravě?!

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 14 Nov 2010, 02:33
od užívateľa radek
U D+S neumí napoprvé trefit geometrii, že se čeká až se zákazník s autem skoro zabije, a pak ji tedy milostivě udělají? To je vskutku originální přístup, až z něj jde mráz po zádech.... nemůže podle nich za plavání auta taky současná politická situace v této zemi v kombinaci s kurzem eura?

Si vlastně vzpomínám na opravu dveřní zádrže od tohoto dua, to byl taky čin pětiletky....

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 14 Nov 2010, 22:54
od užívateľa Havrla
Radku cetl jsi cele forum, nebo jenom zacatek ?
Jemu to plave protoze ma vzadu unilou napravnici ..., ne pro to ze ma spatne serizenou geometri... no tu ted uz ma po tom co to uhnilo, ale predpoklad je ze v dobe serizovani to auto drzelo aspon trosku pohromade, a postupem casu... :-)

Havrla

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 15 Nov 2010, 11:19
od užívateľa radek
Četl Zdenku, pokud si anabázi pamatuju správně, Lucián kdyžtak upřesní, tak:

- auto jezdilo a drželo na silnici úplně normálně, s novým servem řekl bych až moc pěkně, jako hodně málo T613, řídilo se příjemně a v rámci trvajícího konstrukčního nedostatku "prázdný kufr" i poměrně přesně
- pak náhle, za běžného ježdění s nezměněnými jízdními vlastnostmi korozí oslabený person povolil tlaku pružiny, z auta byly tedy demontovány oba mcpersony, zrenovovány, vč. tlumičů dány zpět a udělána prý geometrie, ještě se do toho nějakým způsobem vložil "S.O.S" řka něco o tom, že monoblok serva nebyl vystředěn vůči ose auta a tak s ním a tím celým řízením při té repasi nápravy nějak manipulovali
- od této renovace přední nápravy a tajemným "středěním" monobloku se auto začalo postupně chovat hůře a hůře až životu nebezpečně (crash na "starém" okruhu)
- Duo D+S na toto reaguje tím, že za to nemůže přední náprava, za jejíž ustavení zodpovídají, ale nahnilé vnější domečky zadní nápravnice, které jsou na tom autě chatrné už hodně dlouho a které z nějakého neznámého důvodu najednou mají zásadní vliv na to, že nejde projet zatáčka víc jak třicítkou (úsměvné, ale nechci takovéto odůvodnění komentovat), přesto honem šoupnou sbíhavostí o 2 mm, aby se s tím vůbec dalo jet (a možná utáhnou něco, co předtím utáhnout zapomněli, kdo ví....)

Suma sumárum mi to přijde jako velký ojeb při seřizování geometrie přední nápravy a špatné přesazení monobloku serva (se kterým pokud hnuli, MĚLI krom geometrie přední nápravy udělat geometrii též nápravy zadní a sestředit nápravy k podélné a příčné ose auta, což jim ale přeci nebude radit zákazník), možná kombinované s tím, že při té geometrii něco opomněli utáhnout. Svádět rozbíhavá přední kola a nesamočinně se vracející volant na korozi uchycení zadní nápravnice je holý nesmysl.....

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 15 Nov 2010, 12:02
od užívateľa Lucián
Osobně proti D+S nic nemám a v poslední době jsem s nimi byl spíše spokojený než nespokojený. Je fakt, že na nehodě se projevil i fakt, že pneumatiky byly v dosti špatném stavu, viz obrázek. Takže z počátku jsem nevěděl čemu přikládat hlavní díl viny.
Co se týče uchycení zadních nápravnic, tak se to opravdu zhoršuje (lze pozorovat na různém sklonu zadních kol).
Nyní mám pneumatiky nové, byl jsem v pneuservise upozorněn, že z počátku nebudou úplně dobře sedět, dokud se nezajedou.
Po zvýšení sbíhavosti o ty 2 mm se opravdu jízdní vlastnosti zlepšili (ale třeba si i sedly ty pneu). Vysvětleno mi bylo, že na mém autě bude lepší vyšší sbíhavost, bohužel důvod jsem si nezapamatoval (nějak to musí souviset s vahou a bílými tlumiči ATESO).
Bylo mi též řečeno, že se na přední nápravě nic nepohnulo a vše bylo správně dotaženo a nemám důvod nevěřit.
Zadní náprava nebyla seřízena, protože to prý nemá smysl, když nedrží pevně a hýbe se.
Musí se to vyvařit, jen se musí najít prostor u některého klempíře, co to zvládne.

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 15 Nov 2010, 14:52
od užívateľa Roman Maďar
No a to mi je práve divné, že auto po renovácii karoserie, musí znova ku klampiarovi, alebo snád spodné partie nie sú karoseria? hm hm

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 15 Nov 2010, 15:13
od užívateľa Lucián
Ano, nedělalo se vše, tzn. na spodku skoro nic. Netušil jsem v jak hrozném stavu je.

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 15 Nov 2010, 16:21
od užívateľa Roman Maďar
To je ovšem iná vec. Aký má však význam robiť rekonštrukciu karoserie na viackrát, je z tohoto prídadu asi jasné. Mimochodom, keby sa to robilo u mňa, odmietol by som , len čiastočnú rekonštrukciu, najmä preto, že majitel spravidla ani netuší v akom stave jeho auto je :-)