Chcem Vas poprosit ak mi niekto vie dat radu, navod, pomoc, ako sa spravne pustit do nastavovania ventilov. S ktorym zacat na co si davat pozor a ako postupne pokracovat bol by som velmi zaviazany. Vopred velmi pekne dakujem za Pomoc
Vlado
Nastavenie Ventilov ako spravne?
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Nastavenie Ventilov ako spravne?
AKE AUTO?
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Nastavenie Ventilov ako spravne?
Ak je to tatra 613 - tak podla prirucky je to takto:
Kontorla vole ventilov sa prevadza zasadne na studenom motory. Pre lahsie
otacanie klukovym hriadelom motoru najskor vymontujte zapalovacie sviecky.
pred samotnym nastavovanim vole ventilov demontujte vicka ventilov. doporuca
sa najskor demontaz vicok sasich ventilov(pri pohlade na motor tie vertikalne)
a potom vyfukovych( pri pohlade na motor horizontalne)-pri montazi sa postupuje
opacne -vyluci sa tym spadnutie podlozky alebo matice do vackovej komory.
Pri nastavovani ventilov je dolezite, aby vahadla ventilov boly pri kontrole
ventilovej voli uplne uvolnene- TJ.- aby vahadlo nebolo tlacene zostupnov alebo
nabehovou plochov vacky. Preto pomaly otacajte klukovym hriadelom motoru a
pozorujte otvaranie a zatvaranie ventilov kontrolovaneho valca( prveho), tak dlho
az sa zavrie vyfukovy ventil a po nom aj saci ventil. po zavreti sacieho ventilu
otocte klukov priblizne o dalsiu stvrtinu otacky (90°) az sa vam kryje ryska na
remenici s hodnotou 0° na kontrolnej stupnici motoru.- Obidve ventily su zatvorene
- mozete nastavovat prvy valec. Po nastaveni prveho valca otocte klukou o dalsich 90°
a mozete nastavovat treti valec, pri dalsom otoceni o 90° mozete nastavovat siesty
valec, atd. podla postupu zapalovania ktore je 1-3-6-2-7-8-4-5.....
VENITLOVE VOLE -SACIE VENTILY- 0,10 mm
VENITLOVE VOLE -VYFUKOVE VENTILY- 0,10 mm
ale da sa to aj inak nemusite postupovat podla poradia zapalovania mozte ist aj za radom
--nic sa stym nepokazy akurat sa usetri cas a obskakovanie okolo motora
Kontorla vole ventilov sa prevadza zasadne na studenom motory. Pre lahsie
otacanie klukovym hriadelom motoru najskor vymontujte zapalovacie sviecky.
pred samotnym nastavovanim vole ventilov demontujte vicka ventilov. doporuca
sa najskor demontaz vicok sasich ventilov(pri pohlade na motor tie vertikalne)
a potom vyfukovych( pri pohlade na motor horizontalne)-pri montazi sa postupuje
opacne -vyluci sa tym spadnutie podlozky alebo matice do vackovej komory.
Pri nastavovani ventilov je dolezite, aby vahadla ventilov boly pri kontrole
ventilovej voli uplne uvolnene- TJ.- aby vahadlo nebolo tlacene zostupnov alebo
nabehovou plochov vacky. Preto pomaly otacajte klukovym hriadelom motoru a
pozorujte otvaranie a zatvaranie ventilov kontrolovaneho valca( prveho), tak dlho
az sa zavrie vyfukovy ventil a po nom aj saci ventil. po zavreti sacieho ventilu
otocte klukov priblizne o dalsiu stvrtinu otacky (90°) az sa vam kryje ryska na
remenici s hodnotou 0° na kontrolnej stupnici motoru.- Obidve ventily su zatvorene
- mozete nastavovat prvy valec. Po nastaveni prveho valca otocte klukou o dalsich 90°
a mozete nastavovat treti valec, pri dalsom otoceni o 90° mozete nastavovat siesty
valec, atd. podla postupu zapalovania ktore je 1-3-6-2-7-8-4-5.....
VENITLOVE VOLE -SACIE VENTILY- 0,10 mm
VENITLOVE VOLE -VYFUKOVE VENTILY- 0,10 mm
ale da sa to aj inak nemusite postupovat podla poradia zapalovania mozte ist aj za radom
--nic sa stym nepokazy akurat sa usetri cas a obskakovanie okolo motora
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 21 Aug 2008, 17:38
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Nastavenie Ventilov ako spravne?
jap jap 613/4 dobre diky moc keby niekto mal este niejaky postreh na co si davat pozor rad uvitam
Vopred dakujem.
Vopred dakujem.
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Nastavenie Ventilov ako spravne?
tak najvacsi pozor by som daval na to aby ti tam nic nevpadlo --- aa co ja viem hmm poriadne dotiahni zaistovacie matice -aby sa ti tie vole zasa velmi rychlo nerozhadzali ostatne by problem byt nemal -- a este k tej sparovej mierke -nesmie ist ani velmi z tuha a nesmie byt ani volna --musis na nej citit take drnkanie vtedy je to ok
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných