Strana 1 z 1

Kam s vlaječkama Tatra 613

Napísané: 23 Júl 2010, 21:03
od užívateľa Jan Papírník
Ahoj,
koupil jsem si držáky vlaječek, ale nevím do kterých míst jej umístit. Má někdo foto vozu s vlaječkama, popřípadě ví někdo do kterých míst příjdou?

Děkuji.

Honza

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Napísané: 23 Júl 2010, 21:47
od užívateľa ondrej
Pokiaľ máš originálne stožiarky na vlajočky, a nie tie trocha pochybné a lacno vyzerajúce náhrady, ktoré sa pricvikávajú do medzery medzi prednú kapotu a blatník, tak ich umiestnenie na blatník je pre T-613 predpísané (už od roku 1975) takéto:
- vzdialenosť osi otvoru pre stožiarik od prednej hrany predných dverí hore pri chromovej lište - 900 mm
- vzdialenosť osi otvoru od vonkajšej hornej hrany blatníka - 16 mm (tu sa mnohí dopúšťajú chyby a otvor vŕtajú do stredu šírky hornej plochy blatníka, čo jednak nevyzerá dobre, jednak je potom problém pritiahnuť odspodu upevňovaciu maticu)
- otvor v blatníku má predpísaný priemer 16,2 mm
- vyrovnávaciu podložku je potrebné natočiť tak, aby stožiarky stáli zvislo
Myslím, že rovnaký predpis sa používal neskôr aj pre T-613S...

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Napísané: 23 Júl 2010, 21:57
od užívateľa Jan Papírník
Děkuji za info. Mám ty origoš, žádné napodobeniny.

Honza

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Napísané: 24 Júl 2010, 07:24
od užívateľa arcibalt
Ahoj Honza,

dovolím si doplniť Ondreja..
ak máš tie origo vlajočky s pružinou, tak na T-613-S za zo spodu blatníka v mieste diery na vlajočku naváral vystužovací plech hrúbky cca 1,5-2 mm, tvaru obdĺžnika rozmeru cca 20cm x cca 5cm(resp.koľko šírka blatníku v tom mieste dovolí). Myslím že to bolo kôli tomu aby to spevnilo blatník voči kymácaniu vlajočky za jazdy vplyvom vetra pri rychlejšej jazde s vlajočkami - aby blatník ta pružiaca vlajočka nenamáhala.

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Napísané: 25 Júl 2010, 12:49
od užívateľa Jan Papírník
Děkuji za veškeré info. Ještě mám jeden dotaz - jaké mají rozměry vlaječky?


Co na nich bylo? Česká vlajka?


Dále - mám laminátové blatníky a ty jsou dostatečně silné tak je možná ani podkládat nemusím...

Honza

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Napísané: 25 Júl 2010, 19:38
od užívateľa ondrej
Na stožiaroch sa používala hlavne československá vlajka, spravidla v kombinácii s inou podľa použitej príležitosti - celé zdobenie však neurčovala Tatra, ale sa riadilo príslušným v tej dobe platným diplomatickým protokolom.
Vlajky boli spravidla ľahké silonové, aby pri vyšších rýchlostiach nadmerne nezaťažovali stožiar. Hlavne v daždi by prírodné vlákno nadmerne oťaželo a takéto vlajky by boli nepoužiteľné. Rozmery asi tiež určoval príslušný protokol, výška zodpovedala približne vzdialenosti otvorov na stožiari, dĺžka sa potom odvodzovala od toho.
Bližšie detaily by vedel možno Čadík...