Studený motor

Technické problémy s našimi tatrovkami

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Studený motor

Príspevok od užívateľa sudetak » 01 Nov 2009, 11:57

Momentálně jezdím s motorem 613 S1,který se za studena chová velice nevlídně.Nastartuje perfektně,když se na místě přidá plyn,jde pěkně do obrátek,ale když má hýbat s vozem,tak potřebuje míti delší dobu sytič,aby sebou netrhal jak vzteklý pes a normálně začne fachčit až po cca 10Km.Dokud bylo venku ještě 15° bylo to relativně v pohodě.
Karburátory+vetily čerstvě nastavené.
Včil mudrujte.

peto
Diskutujúci
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 21 Máj 2009, 20:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603-2 r.v.1968 čaká na renováciu
Tatra 603-3 r.v.1974 čaká na renováciu
Tatra 613/2 prerobená na 3 v prevádzke
Tatra 613/4 r.v. 1992 započatá renovácia
Tatra 613/3 r.v. záchranný systém slovakia
Tatra 613/4 r.v. 1992 nekompletná s dokladmi
Bydlisko: SI
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa peto » 01 Nov 2009, 21:09

Ahoj takýto problém som mal aj ja pridal som na zmesi a bol pokoj hlavne v zime. Prečo ju dusiť ,ked si pýta .Peter

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa sudetak » 02 Nov 2009, 11:06

Peto myslím,že směs je dostatečně bohatá-v pondělí mi mechanik šteloval karbce a konstatoval:jde ti do toho málo benzínu a přidal mu.Je to znát,neboť před tím po natočení se sytičem měl až 2000 ot.a teď má jen něco nad 1500.
Motor sice má ještě původní "krabicový" výfuk,takže déle trvá,než se vzduch do karbů ohřeje,ale tomu vinu nedávám-kamarádovi ohřev na trojce zhnil,vyhodil to úplně a jezdí tak roky bez problému.

zbyněk
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 20 Máj 2009, 21:22
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa zbyněk » 02 Nov 2009, 15:48

a co podtlak.....funguje jak má.........?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa radek » 02 Nov 2009, 21:06

Celkem standardní problém úloženek, ale to je teď vedlejší, dokud se tu neobjeví typ a elektrodová vzdálenost použitých svíček, emisní hodnoty z levé a pravé půlky motoru, naměřený předstih bez a s regulací (naměřený, nikoli přečtený podle od oka ustavených rysek v rozdělovači), těžko něco konstruktivního radit nebo snad dumat....... samozřejmě se předpokládá dokonalá těsnost sacího potrubí k hlavám, přírub karburátorů k sacímu potrubí, včetně podložek, řádné ustavení klapek karburátorů a těsnost vzduchového filtru na hrdla karburátorů....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Nov 2009, 23:12

sudetak napísal:...Motor sice má ještě původní "krabicový" výfuk,takže déle trvá,než se vzduch do karbů ohřeje,ale tomu vinu nedávám-kamarádovi ohřev na trojce zhnil,vyhodil to úplně a jezdí tak roky bez problému.
hmm... :-(
aj ty si myslíš, že tí konštruktéri boli hlupáci, ktorí nevedeli, čo robia a dávali na to auto nejaké diely len tak - zbytočne, aby bolo auto drahšie a ťažšie!? Keď kamarátovi odhnijú napr. blatníky, vyhodí ich úplne a bude tak roky bez problémov jazdiť?
Pozri, či tam nemáš na prvých stupňoch vzdušníky 200 a trysky 115, čo bude dosť pravdepodobné. Toto "ekonomické" usporiadanie vyžaduje okrem účinného predohrevu od zberného výfukového potrubia (od tlmiča výfuku v tomto prípade nestačí) aj perfektné nastavenie motora - si si istý, že ho máš?

peto
Diskutujúci
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 21 Máj 2009, 20:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603-2 r.v.1968 čaká na renováciu
Tatra 603-3 r.v.1974 čaká na renováciu
Tatra 613/2 prerobená na 3 v prevádzke
Tatra 613/4 r.v. 1992 započatá renovácia
Tatra 613/3 r.v. záchranný systém slovakia
Tatra 613/4 r.v. 1992 nekompletná s dokladmi
Bydlisko: SI
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa peto » 03 Nov 2009, 10:05

No škoda moja rada bola z vlastnéj skúsenosti ale podla tíchto odkazov skús prejsť základné nadstavenie od ventylov,tlaky valcov,zapalovanie,rozvod podtlaku,trisky karburatora,jeho klapky,víšky hladiny v karburatoroch,tesnosť sania. A KLAPKA V PRIVODE VZDUCHOVEHO FILTRA jej funkčnosť. čau Peťo ps nech sa darí.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 03 Nov 2009, 16:54

Peto :to sa ani nedá čítať, huh, kde si chodil do školy?

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa sudetak » 08 Nov 2009, 18:14

Závada odhalena:dělala to podtlaková regulace.Díky Zbyňku!

@Ondrej-trysky mám 118 a moudrá kniha o karburátorech praví,že:při teplotách 5-10°C a 75-100% relativní vlhkosti vzduchu vzniká u většiny vozidel námraza na škrtící klapce,která způsobí zastavení motoru při volnoběhu.Lze to odstranit vyhříváním příruby šktící klapky vodou z motoru,nebo nasáváním teplého vzduchu od výfuku a u vzduchem chlazených motorů lze na tento účel použí ohřátý chladicí vduch motoru.
Takže mi není jasné, proč Tatra potřebuje extra teplý vzduch,aby fungovala hlavní soustava karburátoru?

@Radek-copak uloženka,spíš oživovaná částečně rozkradená odloženka.Pokud ale i na tu použiju čistý karbec a dobrý rozdělovač,kabely a svíce,musí fachčit-pakliže nemá nějakou mechanickou závadu.

Použité svíčky Brisk L14YC mají za sebou již cca 8 tisíc mám je tam ještě nechat a nebo už je vyhodit?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Studený motor

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Nov 2009, 21:14

U motoru typu 613 se karburátory chladícím vzduchem neofukují...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 74 neregistrovaných