Strana 2 z 3

Re: cukání tatry 613

Napísané: 21 Okt 2009, 09:21
od užívateľa burtin
Dobrý den. Já jsem měl ten samý problem, trvalo dva měsíce než jsem to odstranil násl. zpusobem: Výčistil karburátory, trysky, zkontroloval správné osazení trysek (pruměry) profoukl přechodové kanálky, nastavil škrtící klapky, nastavil volnoběh (předtím ventily a předstih) skontroloval či nejsou přidřené škrtící klapky (deformované hřídelky klapek teplem, musí uplně lehce chodit, pokud ne třeba vyrovnat) a celý problem byl v tom, že klapky neotvíraly spolu naráz (nastavit na táhlech otv. klapek).
Doufám,že Vám aspoň trochu pomužu.

S pozdravem Bartoš

Re: cukání tatry 613

Napísané: 22 Okt 2009, 13:31
od užívateľa Dan
S nastavením karburátorů nemám zkušenosti. Dělá to někdo? Můsím je odmontovat z auta nebo na autě?

Re: cukání tatry 613

Napísané: 22 Okt 2009, 16:29
od užívateľa Jerry
Pokud máš karby čistý (vevnitř samozřejmě), tak to můžeš udělat na autě. Odpoj si kloubky z táhla a zkus jednotlivý klapky, zda jdou volně a pokud se vrací až na dorazy. Pokud mají zalehlý uložení (často druhý stupně), lze to vyčistit vazelinou ve spreji a tím se i přimáznou (lze použít i WD40, ale to rychle vyschne). Když budou běhat lehce tak se harzda připojí zpět a podle příručky se ustaví nulová poloha, pak už musí karby otevírat synchronně.

Když ale bude vymačkanej doraz klapky, tak to na volnoběhu bude stejně chcípat, protože klapka se zapře o kanál pod difusorem (nebude tam předepsaná vůle) veškerej vzduch půjde jen přes volnoběžnou trysku. To už ale musí karby dolů a doladit je (šroubek pro seřízení je pod přírubou).

Re: cukání tatry 613

Napísané: 23 Okt 2009, 00:14
od užívateľa Dan
Díky za rady. Musím se na ten výkon připravit. Doufám,že to zvládnu. Není tam moc místa.dalo práci jenom vyměnit vzduchový filtr.

Re: cukání tatry 613

Napísané: 23 Okt 2009, 15:24
od užívateľa Havrla
No ja bych dal v zacatku nove svicky a kabely... :-)
To vzdycky pomuze :D

Re: cukání tatry 613

Napísané: 08 Nov 2009, 12:20
od užívateľa juro 613 NM
V piatok som odstránil problém s trhaním auta, prestavenim zapaľovania na 12 stupňov,takže radosť jazdiť a motor šepot kvetín. Mám ale otázku :?:
keď že tatrou jazdím pravidelne a zima nie je výnimkou. Aké kryty sa vlastne dávaju pri motor ? Aby som nejazdil s podchladeným motorom ?

Re: cukání tatry 613

Napísané: 08 Nov 2009, 20:40
od užívateľa David ABA
no na ventilátor se dává taková plechova krytka a nebo taky taková koženková "dečka" na to žebrování na kapote motoru

Re: cukání tatry 613

Napísané: 09 Nov 2009, 21:09
od užívateľa Luboš
Ano používala se tato dečka s regulací nebo plechová krytka na ventilátor.

Re: cukání tatry 613

Napísané: 10 Nov 2009, 17:58
od užívateľa juro 613 NM
Myslel som, že na ventilátory je ta krytka vačšia... ale Ďakujem :D

Re: cukání tatry 613

Napísané: 10 Nov 2009, 18:48
od užívateľa ondrej
Juro 613 NM - môžeš byť kľudný, vyzerá to presne ako originálna clonka legendárneho zajačieho konštruktérskeho tímu z Kopřivnice.

Re: cukání tatry 613

Napísané: 10 Nov 2009, 18:51
od užívateľa 613krakenn
Caute keby mal niekto zaujem o takuto decku na rebovanie kapoty, tak by som jednu mal na predaj --original nie vyrabanu(ako napodobeninu) :wink:

Re: cukání tatry 613

Napísané: 10 Nov 2009, 23:11
od užívateľa zbyněk
krytka na ventilátoru je dostatečná,cloní přímý směr na olejový chladič........

Re: cukání tatry 613

Napísané: 16 Nov 2009, 16:24
od užívateľa adlof
Ahojky. Je to velice jednoduché. Tatry jsou na to náchylné. Tedy za l. proměřit kabely, za II. nové svíčky, odtrh 0,9 mm.
Zdraví majitel dvou Tater 613. Folda

Re: cukání tatry 613

Napísané: 02 Dec 2009, 19:44
od užívateľa Dan
Dneska jsem od rána čistil a seřizoval karburátory. Výsledek je 0. šroub seřízení chodu na prázdno nereaguje na žádnou stranu.Volnoběh nedrží. Když při jízdě sešlápnu plyn je to hluché až po vytočení se to rozjede na plný plyn.Sytič drží 2500otáček,když ho stahuju tak to zdechne. Už nevím co s tím.Neporadí někdo co tomu je,?

Re: cukání tatry 613

Napísané: 02 Dec 2009, 19:51
od užívateľa vasa26
adlof napísal:Ahojky. Je to velice jednoduché. Tatry jsou na to náchylné. Tedy za l. proměřit kabely, za II. nové svíčky, odtrh 0,9 mm.
Zdraví majitel dvou Tater 613. Folda

no jo ale co když má tatra prasečí chřipku? ahoj majitel x TAvozů :lol:
kabely neměřit koupit nové :idea:

Re: cukání tatry 613

Napísané: 02 Dec 2009, 19:52
od užívateľa Roman Maďar
preplavujú karby

Re: cukání tatry 613

Napísané: 02 Dec 2009, 20:50
od užívateľa Jerry
Dan napísal:Dneska jsem od rána čistil a seřizoval karburátory. Výsledek je 0. šroub seřízení chodu na prázdno nereaguje na žádnou stranu.Volnoběh nedrží. Když při jízdě sešlápnu plyn je to hluché až po vytočení se to rozjede na plný plyn.Sytič drží 2500otáček,když ho stahuju tak to zdechne. Už nevím co s tím.Neporadí někdo co tomu je,?
Měl si karby dole? Víš, že ti nepřisávají mezi jednotlivejma přírubama? (Když dávam papírový těsnění, tak ho vždycky potřu olejem, pak je jistota, že těsní...) Jinak tak vysokej sytičovej volnoběh a chcípání se projevovalo moc chudou směsí. Takže vytočit šrouby bohatosti a vzduchu, zkontrolovat gumičky, když půjdou šrouby vytočit bez odporu tak vyměnit gumičky (při vkládání je pak mázni, mě se povedlo jednu roztrhat když sem točil šroub dovnitř). Potom šrouby natoč nadoraz a s každym otoč proti směru hod. ručiček o 720° tak máš základní nastavení. Předpokládam že máš osazení trysek podle příručky a klapky nemají extra vůle a ani nikde nepřidírají.

Re: cukání tatry 613

Napísané: 02 Dec 2009, 21:35
od užívateľa Dan
Klapky jsem seřídil,nastavil,trysky vyčistil.Byly podle katalogu v pořádku. Měl jsem karburátory samozdřejmě venku.Akorát jsem nenastavoval hladinu v plovákovce. Mám to na LPG. Na plyn to jede dobře,ale jak to dám na benzin tak nedrží volnoběh a přechody do vyšších otáček jsou špatné.Měnil jsem i péředstih ,ale to nepomáhalo.

Re: cukání tatry 613

Napísané: 02 Dec 2009, 21:39
od užívateľa Dan
S těma šroubkama bohatosti je také trochu problém.Jakým šroubovákem se tam dostat?Přes ty spojené táhla se tam blbě dostává. Navíc šroubky jsou zapadlé hluboko v nálitku .Jestli jsou to oni .Podle příručky by to měly být ty šroubky pod regulací vzduchu.

Re: cukání tatry 613

Napísané: 02 Dec 2009, 21:44
od užívateľa Jerry
Jo jsou to ty šroubky, vyrobil sem si na ně ze svářecího drátu šroubovák. Jeden konec sem rozklep kladivem a vybrousil, druhej konec sem ohnul do malýho trojúhelníčku. Dýkla je o trochu víc před větrák a tim se šroubujou dobře.