cukání tatry 613

Technické problémy s našimi tatrovkami

burtin
Diskutujúci
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 12 Feb 2008, 17:40
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa burtin » 21 Okt 2009, 09:21

Dobrý den. Já jsem měl ten samý problem, trvalo dva měsíce než jsem to odstranil násl. zpusobem: Výčistil karburátory, trysky, zkontroloval správné osazení trysek (pruměry) profoukl přechodové kanálky, nastavil škrtící klapky, nastavil volnoběh (předtím ventily a předstih) skontroloval či nejsou přidřené škrtící klapky (deformované hřídelky klapek teplem, musí uplně lehce chodit, pokud ne třeba vyrovnat) a celý problem byl v tom, že klapky neotvíraly spolu naráz (nastavit na táhlech otv. klapek).
Doufám,že Vám aspoň trochu pomužu.

S pozdravem Bartoš

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Dan » 22 Okt 2009, 13:31

S nastavením karburátorů nemám zkušenosti. Dělá to někdo? Můsím je odmontovat z auta nebo na autě?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 22 Okt 2009, 16:29

Pokud máš karby čistý (vevnitř samozřejmě), tak to můžeš udělat na autě. Odpoj si kloubky z táhla a zkus jednotlivý klapky, zda jdou volně a pokud se vrací až na dorazy. Pokud mají zalehlý uložení (často druhý stupně), lze to vyčistit vazelinou ve spreji a tím se i přimáznou (lze použít i WD40, ale to rychle vyschne). Když budou běhat lehce tak se harzda připojí zpět a podle příručky se ustaví nulová poloha, pak už musí karby otevírat synchronně.

Když ale bude vymačkanej doraz klapky, tak to na volnoběhu bude stejně chcípat, protože klapka se zapře o kanál pod difusorem (nebude tam předepsaná vůle) veškerej vzduch půjde jen přes volnoběžnou trysku. To už ale musí karby dolů a doladit je (šroubek pro seřízení je pod přírubou).

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Dan » 23 Okt 2009, 00:14

Díky za rady. Musím se na ten výkon připravit. Doufám,že to zvládnu. Není tam moc místa.dalo práci jenom vyměnit vzduchový filtr.

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Havrla » 23 Okt 2009, 15:24

No ja bych dal v zacatku nove svicky a kabely... :-)
To vzdycky pomuze :D

Užívateľov profilový obrázok
juro 613 NM
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 26 Nov 2008, 17:34
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 613-4 r.v. 1992 stav auta riešim
613-3 zachranný systém slovakia
613-3
Bydlisko: pri NMnV
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa juro 613 NM » 08 Nov 2009, 12:20

V piatok som odstránil problém s trhaním auta, prestavenim zapaľovania na 12 stupňov,takže radosť jazdiť a motor šepot kvetín. Mám ale otázku :?:
keď že tatrou jazdím pravidelne a zima nie je výnimkou. Aké kryty sa vlastne dávaju pri motor ? Aby som nejazdil s podchladeným motorom ?

Užívateľov profilový obrázok
David ABA
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12 Júl 2008, 21:33
Tatry, ktoré vlastním: T623(S)
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa David ABA » 08 Nov 2009, 20:40

no na ventilátor se dává taková plechova krytka a nebo taky taková koženková "dečka" na to žebrování na kapote motoru

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Nov 2009, 21:09

Ano používala se tato dečka s regulací nebo plechová krytka na ventilátor.
Prílohy
08-12-2004_0062.jpg
P1281871m.jpg

Užívateľov profilový obrázok
juro 613 NM
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 26 Nov 2008, 17:34
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 613-4 r.v. 1992 stav auta riešim
613-3 zachranný systém slovakia
613-3
Bydlisko: pri NMnV
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa juro 613 NM » 10 Nov 2009, 17:58

Myslel som, že na ventilátory je ta krytka vačšia... ale Ďakujem :D

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa ondrej » 10 Nov 2009, 18:48

Juro 613 NM - môžeš byť kľudný, vyzerá to presne ako originálna clonka legendárneho zajačieho konštruktérskeho tímu z Kopřivnice.

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 10 Nov 2009, 18:51

Caute keby mal niekto zaujem o takuto decku na rebovanie kapoty, tak by som jednu mal na predaj --original nie vyrabanu(ako napodobeninu) :wink:

zbyněk
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 20 Máj 2009, 21:22
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa zbyněk » 10 Nov 2009, 23:11

krytka na ventilátoru je dostatečná,cloní přímý směr na olejový chladič........

adlof
Diskusný nováčik
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 14 Nov 2009, 12:21
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa adlof » 16 Nov 2009, 16:24

Ahojky. Je to velice jednoduché. Tatry jsou na to náchylné. Tedy za l. proměřit kabely, za II. nové svíčky, odtrh 0,9 mm.
Zdraví majitel dvou Tater 613. Folda

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Dan » 02 Dec 2009, 19:44

Dneska jsem od rána čistil a seřizoval karburátory. Výsledek je 0. šroub seřízení chodu na prázdno nereaguje na žádnou stranu.Volnoběh nedrží. Když při jízdě sešlápnu plyn je to hluché až po vytočení se to rozjede na plný plyn.Sytič drží 2500otáček,když ho stahuju tak to zdechne. Už nevím co s tím.Neporadí někdo co tomu je,?

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa vasa26 » 02 Dec 2009, 19:51

adlof napísal:Ahojky. Je to velice jednoduché. Tatry jsou na to náchylné. Tedy za l. proměřit kabely, za II. nové svíčky, odtrh 0,9 mm.
Zdraví majitel dvou Tater 613. Folda

no jo ale co když má tatra prasečí chřipku? ahoj majitel x TAvozů :lol:
kabely neměřit koupit nové :idea:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 02 Dec 2009, 19:52

preplavujú karby

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 02 Dec 2009, 20:50

Dan napísal:Dneska jsem od rána čistil a seřizoval karburátory. Výsledek je 0. šroub seřízení chodu na prázdno nereaguje na žádnou stranu.Volnoběh nedrží. Když při jízdě sešlápnu plyn je to hluché až po vytočení se to rozjede na plný plyn.Sytič drží 2500otáček,když ho stahuju tak to zdechne. Už nevím co s tím.Neporadí někdo co tomu je,?
Měl si karby dole? Víš, že ti nepřisávají mezi jednotlivejma přírubama? (Když dávam papírový těsnění, tak ho vždycky potřu olejem, pak je jistota, že těsní...) Jinak tak vysokej sytičovej volnoběh a chcípání se projevovalo moc chudou směsí. Takže vytočit šrouby bohatosti a vzduchu, zkontrolovat gumičky, když půjdou šrouby vytočit bez odporu tak vyměnit gumičky (při vkládání je pak mázni, mě se povedlo jednu roztrhat když sem točil šroub dovnitř). Potom šrouby natoč nadoraz a s každym otoč proti směru hod. ručiček o 720° tak máš základní nastavení. Předpokládam že máš osazení trysek podle příručky a klapky nemají extra vůle a ani nikde nepřidírají.

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Dan » 02 Dec 2009, 21:35

Klapky jsem seřídil,nastavil,trysky vyčistil.Byly podle katalogu v pořádku. Měl jsem karburátory samozdřejmě venku.Akorát jsem nenastavoval hladinu v plovákovce. Mám to na LPG. Na plyn to jede dobře,ale jak to dám na benzin tak nedrží volnoběh a přechody do vyšších otáček jsou špatné.Měnil jsem i péředstih ,ale to nepomáhalo.

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Dan » 02 Dec 2009, 21:39

S těma šroubkama bohatosti je také trochu problém.Jakým šroubovákem se tam dostat?Přes ty spojené táhla se tam blbě dostává. Navíc šroubky jsou zapadlé hluboko v nálitku .Jestli jsou to oni .Podle příručky by to měly být ty šroubky pod regulací vzduchu.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: cukání tatry 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 02 Dec 2009, 21:44

Jo jsou to ty šroubky, vyrobil sem si na ně ze svářecího drátu šroubovák. Jeden konec sem rozklep kladivem a vybrousil, druhej konec sem ohnul do malýho trojúhelníčku. Dýkla je o trochu víc před větrák a tim se šroubujou dobře.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní