Strana 1 z 2

Kúrenie a ohrievanie motora

Napísané: 03 Jan 2005, 11:21
od užívateľa René
...mám také drobné vylepšenie ohrievania motora v zime a to spočíva v tom že povolíte v motorovom priestore plech, ktorý je nad tlmičom výfuku a vyklopíte ho tak aby teplý vzduch od tlmiča mohol nasať ventilátor. Tento vzduch sa vám premieša so vzduchom vonkajším a je to OK.

Potom taký malý zlepšovák v kúrení: tu ide o zásah do plechu ktorý oddeľuje motorový priestor od interiéru vozidla.
Pod stredovou opierkou kde je tento plech vyrežete jeden alebo dva kruhové otvory do ktorých sa potom vložia fúkare teplého vzduchu z palubovky na Škode 105-135. Ked tie otvory vyrežete uvidíte že priamo za nimi je olejový chladič a ak máte čistý motor ako ja :D potom tento chladič výborne poslúži ako radiator. Samozrejme je to trochu hlučné ale ten zvuk motora je geniálny. Ale keď to zavriete nič nieje počuť!!!!! Dá sa stým dosť ušetriť a kúri to riadne.

S kamarátom si robíme srandu že máme jediné Tatry na svete v ktorých je vždy teplo!!!!!!!!!

Napísané: 03 Jan 2005, 11:23
od užívateľa Mojžo
Ofuky zo Škody 105 vyvŕtať...? čo?!

no tak to si idem spraviť silnú kávu aby ma to dalo do pôvodného stavu.

A jediné Tatry kde je stále teplo? Haha Miestoprísažne prehlasujem že mňa a určite nielen mňa kúrenie ešte nesklamalo

Napísané: 03 Jan 2005, 11:44
od užívateľa Luboš
To je geniální, takhle primitivní topení měla auta naposledy v roce 1900... :D Proč jen od toho pak upustili... :P

Napísané: 03 Jan 2005, 11:46
od užívateľa tomas
Co sa smejete ... este trabik to tak ma :wink: Ale fungovat to moze ...

Napísané: 03 Jan 2005, 11:47
od užívateľa Mojžo
Trabík to tak má a fungovať to môže? :)

Nie prosím pekne žiadam o zmazanie threadu :-D

Napísané: 03 Jan 2005, 11:57
od užívateľa Luboš
Tenhle dvoutaktní škopek snad nikdo za AUTO nepovažoval, ani když to bylo nové...

Samozřejmě fungovat to může, do určité doby. Spolehlivé to je a většinou ten systém přežije i posádku auta... :P

Napísané: 03 Jan 2005, 12:39
od užívateľa René
Ja do toho nikoho nenútim len hovorím že to funguje. A ja som tiež nemal nikdy s bufíkmi problém len majú dosť nevýhod a je to aj spotreba PH. Každopádne ich stále používam lebo nieje nič lepšie na rýchle vykúrenie auta a roztopenie ľadú na prednom skle!!!!!!!!

PS: zabudol som že väčšina Tatrovákov sú konzervatívci a ťažko prímajú nové veci.

Napísané: 03 Jan 2005, 12:45
od užívateľa Luboš
My ti to nezpochybňujeme, že to funguje. Ale skutečně to není nový objev.

Ale řidiči tatrovek většinou nejsou škudliví důchodci a na tu spotřebu 5 deci za hodinu jsou schopni vydělat...

Napísané: 03 Jan 2005, 12:48
od užívateľa radek
Proboha, co sem zavítalo za exota ????????????? Foukat smrad z motorového prostoru do karoserie? Sát do sání motoru bordel a horkej smrad z okolí tlumiče výfuku? Jezdit s T613 na hranici přetáčivého smyku? Řezat pružiny? :shock: :shock: :shock:

Napísané: 03 Jan 2005, 12:50
od užívateľa Neregistrovaný
Jojo, lad na prednom skle mizne, uvolnuje totiz miesto pre olej zo zajebaneho motora ktory prefukuje cez klapku S120 :twisted:

???

Napísané: 03 Jan 2005, 19:01
od užívateľa carlos
v klude som si prečítal všetky prísrevky,nestačím sa čudovať,kúrenie,úpravy podvozku,lpg......už len čakám kedy niekto príde s tým ,že urobil zo 613 kabriolet,ale nevadí , všelijký sme/hovorí sa v trnave/...... :lol:

Napísané: 03 Jan 2005, 21:38
od užívateľa etienne
Ja osobne som jazdil 2 zimy s tatrou - jednu s T613-4 a druhu s T613-M95. Pri ani jednej som nemal nejaky vyrazny problem auto sa nastartovalo, dal sa sytic (pri t613-4) kym som sa rozbehol a potom uz len jemna jazda a motor sa mi vzdy zohrial... A podla mna je ovela jednoduchsi system dat na vrtulu jednoducho taku malu klapku - niektori majitelia tatroviek to robili...

Napísané: 21 Jan 2005, 15:23
od užívateľa novacik
carlos: ak mam byt uprimny, tak ja som uz nad kabrioletom zo 613ky uvazoval.
Musim ale priznat, ze ked sa to ani panom v koprivnici nepodarilo vyrobit (co je teda obrovska skoda), tak ja asi tiez nevymyslim nic nove.
Akoze oni vyrobili nejake "kabrio" ale ked som ho videl tak ma presla chut. (taky kram).

Ozaj a co takto chop-top, nejakych 10-15 cm??

Napísané: 21 Jan 2005, 15:25
od užívateľa Mojžo
T613K je krám?
Ešte raz si to poprosím napísať? Dobre čítam?

Je to masterpiece!
Navyše to nie je ŽIADNY kabriolet takže bacha!

to je sííííííííííla

Napísané: 22 Jan 2005, 12:11
od užívateľa marian
Keď som si to prečítal,tak som si povedal že ten človek nie je normálny a neviem načo sem píše.Jazdím s tatrou už od 94 roku a nikdy som si nevšimol nejaké problémy s teplotou v aute a s teplotou motora.Načo si dotyčný kúpil tatru keď s ňou nie je spokojný.Určite nevie ovládať kúrenie a jazdiť so studeným motorom.
A vôbec nekritizujte Tatru.Je to najlepšie,najspolahlivejšie a najpohodlnejšie auto.Kto neverí rád dokážem.

Napísané: 22 Jan 2005, 12:47
od užívateľa Luboš
Co bys po něm nechtěl, ovládání topení je poměrně složité, jsou tam čtyři páčky, které mají mnoho poloh, tak na jejich zvládnutí je nutné absolvovat aspoň první stupeň základní školy. :)

Napísané: 22 Jan 2005, 16:35
od užívateľa Zdicho
Ještěže je za tou opěrkou látka, alespoň něco filtruje ten bordel a olej, co tam tlačí ventilátor:D...

Napísané: 22 Jan 2005, 18:53
od užívateľa D.P..
[color=red]Z iného fóra[/color]





Asi to musím vysvetliť lebo to bude téma na pobavenie ešte aj v budúcom miléniu.

Ten otvor sme urobili na Tatre ktorá mala ísť za krátko do šrotu len tak či a ako to bude fungovať, takže o nič nešlo. Samozrejme, urobiť sme to nemuseli ale každá skúsenosť sa môže raz hodiť!

Príklad:
Keď sme sa reaz v škole učili až do noci a už sme nevedeli aj tie primitívne veci asi od únavy(vysokoškoláci to poznajú) tak sme nevedi ani za b... aký krútiaci moment bude na tom kolese keď to auto ich má 8? Niekto povedal že osminový a iný zas že taký ako na motore(samozrejme viem o účinosti). Ale nevedeli sme sa dohodnúť.
Potom ma napadol "zákon zachovania energie" a bolo to jasné! No predsa osminový lebo to by bolo moc jednoduché násobenie momentu len vplyvom kolies!

Takže vidíte že vedomosti z klasickej fyyiky môžu pomôcť aj v predmete z konštrukcie vozidiel. A potom niekto povie "načo nám to bude veď to aj tak nikdy v živote nevyužijeme", ale túto odpoveď učiteľom veľmi dobre poznáte.

Takže prečo sme to kúrenie a ohrievanie robili?
A prečo nie, veď je to nová skúsenosť ktorá možno niekedy pomôže.

To je asi všetko k tomuto nápadu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napísané: 23 Jan 2005, 16:24
od užívateľa SC 552 AN
Tragédia!!!!!!!
Plytvaj svojou energiou na užitočnejšie veci.

Kúrenie

Napísané: 24 Jan 2005, 00:50
od užívateľa Otakar
Ja som osobne presvedčený, že neexistuje /u mňa/ krajší pocit, ako v treskúcej sa zime pristupovať k pristavenej svojej T613, pričom počuť
ten až záhrobný hlukot bufíkov a vidieť na tvárach kamošov ako si uvedomujú a vedia že o pár sekúnd nasadnú do nádherne vyhriatej
LEGENDY a že ten pocit len tak hocikedy nezažijú v bežných vozoch pri
vypnutom motore a hlavne že keď príde čas na rozlúčku tak nie a nie
vystúpiť :o :o :!:
A čo sa týka keď už je otom reč ,, vylepšenia vykurovania,, tak mám
jeden podľa mňa veľmi kultivovaný nápad, ktorý môj kamoš tatrovák už
zaviedol u svojej trinástky a funguje to absolútne dokonale bez rôznych
rušivých pachov : okolo telesa tlmiča výfuku sa urobý uzavretý tepluvzdorný balast / obal / s otvorom z ktorého vychádza rúra do kabíny
s otvorom pod zadnými sedadlami / uprostred medzi nádržami /. Horúci
vzduch ktorý sa veľmi skoro po štarte začne hromadiť v balaste je privá-
dzaný ventilátorom / ford scorpio / cez vzduchový filter do kabíny a je
regulovaný klapkou. V lete sa jednoducho odmontuje kryt na balaste
ktorý sa nachádza v celej šírke balastu medzi výfukmi. Je to dokonalé
a môžete to vidieť tentorok v Bečve keď tam pôjdeme.
Nie je to zneúctenie tatry je to len spôsob ako využiť to peklo okolo
výfuku na dobrú vec, a keď sa dostanete do situácie ako raz ja že pri
teplote -10 stupňov som išiel domov z kamošmi ,, narezervu,, a bufiky
už nemali šťavu , tak ďakujete bohu za tento ,,zásah,, :)