Demontáž palubky

Technické problémy s našimi tatrovkami

satan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 12 Apr 2005, 20:48
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Demontáž palubky

Príspevok od užívateľa satan » 15 Júl 2008, 11:00

Vážení,
jak nejrychleji demontovat horní část palubky na 4ce, nemohu se dostat k ovládání topení, resp bovdeny mě nechtějí pustit. Neb mám tvůrčí krizi nechci vymýšlet vymyšlené. Děkuji!

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Demontáž palubky

Príspevok od užívateľa radek » 15 Júl 2008, 11:26

- nedemontovat a získat si trochu přístupu vyjmutím přístrojového štítu
- nebo tedy demontovat - přístrojový štít ven, krajní výdechy vzduchu ven, vyklidit odkládací kastlík. Po obvodě spodní hrany horního dílu přístrojové desky nahmatáš takové kovové "pásky" vedené přes dělící rovinu spodní-horní díl a v nich jsou šroubky - tuším M3 či M4 se šestihrannými hlavičkami, takže nahmatat a poslepu vyšroubovat (počet nevím přesně, tuším že dva na každé "boční" straně přístupné otvory po výdechu, dva přístupné ve výřezech v papíru zevnitř odkládací schránky, jeden plus jeden přístupný otvorem po přístrojovém štítu). Je to taková vysoká technologicky-konstruktérská škola, kterou kombinátu ještě dnes závidí celý svět....

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Demontáž palubky

Príspevok od užívateľa Jelda » 15 Júl 2008, 23:04

Doufám, že i pro majitele "trojek" připravil kombinát krásný, jednoduchý, srozumitelný a hlavně přístupný systém upevnění palubky!:-)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Demontáž palubky

Príspevok od užívateľa radek » 15 Júl 2008, 23:31

No, ona přístrojová deska 613-4 se pro účely vyjmutí/vracení do vozu nemusí rozmontovávat na horní a spodní díl, vyndává se jako celek, který sám o sobě v karoserii drží na šesti šroubech. Satan řeší zvláštní případ vynucení si částečného přístupu formou sejmutí pouze horní části, kdy nejmasivnější základna, jakož i navazující středový panel zůstávají zamontovány v kabině.....

Majitelé interiérů "Zetor", tedy modelů T613/1975 až T613-3/1991 včetně (no fakt, 16! let výroby) mají přístup do útrob přístrojové desky umožněn snímáním horní desky jako celku, plus nezbytné laminátové "kapličky" nad přístroji. Demontáž/montáž se doporučuje provádět co nejpečlivěji a co nejméně, neboť hrozí zkroucení a popraskání vrchního dílu palubní desky, která se následně stává opticky ještě více nevábnou, oproti stavu nepopraskaném. Pro případ nutnosti demontáže celé přístrojové desky z těchto modelů stačí uvolnit šest šroubů a celek vyjmout, případně je praxí ověřeno, že na vskutku rychlou demontáž stačí dvě poctivé hrábnutí širší stranou krumpáče......

Ovšem pro přístup k mikrospínačům a bowdenům ovládajícím topení, což řeší "Satan", není u T613 až T613-3 vůbec této činnosti třeba, leze se k nim spodem, vysunutím toho 2kg šasí z 2mm plechu (po odšroubování) do prostoru kabiny nad kryt topení.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných