Výměna převodovky
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 12 Apr 2005, 20:48
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Výměna převodovky
Odborná veřejnosti,
jak obtížné ( technicky ) je montáž 4 stupňové převodovky namísto 5ti stupňové? Delší kratší hřídel, výměna kulisy řazení, řadící páky? Předem děkuji za všechny konstruktivní odpovědi.
jak obtížné ( technicky ) je montáž 4 stupňové převodovky namísto 5ti stupňové? Delší kratší hřídel, výměna kulisy řazení, řadící páky? Předem děkuji za všechny konstruktivní odpovědi.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
Není to technicky obtížné. Převodovka se prostě, jak píšeš, vymění. Jezdí tak třeba Evil. Ovšem s Mi motorem v dlouhé kastli to se čtyřmi převody není tak hezké svezení...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
No nevím, něco jsem s tím pojezdil (když už jsem to vyrobil, že ) a pojem "dlouhá trojka" lze u Evilovy kombinace opatřit přídomkem "ostrá dlouhá trojka", neb ta agilita vstřikového motoru a chuť točit se je obsluze velmi příjemná a dost šetří spojku tím, že není třebat kvrdlat kombinaci 3-4 jako u pětikvaltu. Nicméně popisuji subjektivní dojem, žádná měření jsem neprováděl.....
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
a čo bráni u 5qvaltu(dalej len 5q) preskočit 4° rýchlostný? bežne 4ku pri agilných rozjazdoch preskakujem, zato agilné jazdenie po meste na 4ke(5q) je ovela príjemnšie ako na podtočenej 5ke/4ke (5q/4q) alebo na zbytočne točiacej sa 3ke u 4qvaltu..... niekedy preskakujem aj dvojku (5q)... a tiež som neprevádzal žiadne merania, len jazdím 5qvaltom cca 350km týždenne...radek napísal:že není třebat kvrdlat kombinaci 3-4 jako u pětikvaltu
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Výměna převodovky
Mno, za posledních 12 měsíců jsem se něco napřeskakoval II. a IV. rychlosti - u malolitrážních klumpů, např. v italské zdechlině 1600ccm. Bylo lze takto jezditi v horském terénu, přes města, po celou cestu práce-domov (50 km), aniž by se zvlášť prodloužil čas jízdy a naopak za velmi zajímavé spotřeby. O čem tedy básníte To dovede každé současné auto (pozn. pro šťouraly: škodovka <> auto).
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
Bezne jezdim I. III. IV.
havrla
havrla
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
Tak od vcera jezdim jenom na V.
zasekla se svine jedna svinuta...
Havrla
zasekla se svine jedna svinuta...
Havrla
Re: Výměna převodovky
Kdyby jsi,Zdeňku, řadil, tak jak se má 1,2,3,4,5 a 5,4,3,2, tak se Ti to nestalo.
Re: Výměna převodovky
a kdyby si zdenku nejezdil vubec, tak se ti to taky nestane. vid milosi...
Re: Výměna převodovky
ano, to je samozrejme nejjistejsi varianta.
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
brr ble bla bla brr ble brrr
a tu o sipkove ruzence?
Jel jsem predpisove, I. do 50km/h, II. do 100km/h, III. do 150km/h, IV. do 200km/h, V. takovej ten solych na 1/2 plynu. Pak jsem to chtel pustit z kopecka po vetru na neutral abych jako sporil benzin a zjistuji ze nevyradim... .
S Hekym jsme se usnesli ze bude vhodne zajet co to pujde nejblize k Praze, dojeli jsme na Cernej Most a dal se jelo na lane.
Jo preklepl jsem se, kdyz jsme linej davat ruko moc daleko tak radim I, III, V.
Havrla
a tu o sipkove ruzence?
Jel jsem predpisove, I. do 50km/h, II. do 100km/h, III. do 150km/h, IV. do 200km/h, V. takovej ten solych na 1/2 plynu. Pak jsem to chtel pustit z kopecka po vetru na neutral abych jako sporil benzin a zjistuji ze nevyradim... .
S Hekym jsme se usnesli ze bude vhodne zajet co to pujde nejblize k Praze, dojeli jsme na Cernej Most a dal se jelo na lane.
Jo preklepl jsem se, kdyz jsme linej davat ruko moc daleko tak radim I, III, V.
Havrla
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
A proč ji tak trápíš ?? Nemyslíš, že řadu problémů, s kterými se svěřuješ, si způsobuješ sám ? Zprvu jsem si myslel, že máš jen smůlu, nebo že předešlý řidič byl drsoň, ale teď mi svítá.
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
Ne, auto ma nejeto 383 000km, hold uz ma vek, a prevodovky nebyli zadnej zazrak, 4q vyskakujou rychlosti, 5q zas nejde vyradit... klasika.
Pouziji vyroku:
"Jak to postavili tak to pouzivam." - hajek
Nespatruji zadne trapeni solychat vuz na luxusni rovne dalnici rychlosti 180- 200km/h, trapeni by bylo pokud bych tvrdil ze bych takto jel treba s Skoda Fabia 1,2HTP do Brna.
Nebo delam neco spatne ?
Havrla
Pouziji vyroku:
"Jak to postavili tak to pouzivam." - hajek
Nespatruji zadne trapeni solychat vuz na luxusni rovne dalnici rychlosti 180- 200km/h, trapeni by bylo pokud bych tvrdil ze bych takto jel treba s Skoda Fabia 1,2HTP do Brna.
Nebo delam neco spatne ?
Havrla
Re: Výměna převodovky
180-200 na 5 stupen na dalnici, mi pripada jedine rozumne co delas. Ostatni rychlosi me prijdou az neprijatelne vytacene. Jednou za cas- budiz, ale z Tveho popisu bohuzel vyplyva, ze tak jezdis porad. Auto dle Tvych vlastnich slov ma uz zenit za sebou, tak by ses mozna mel k nemu podle toho chovat a predesel bys mnoha problemum.
Re: Výměna převodovky
Jednicka 50 PROC??
Ctyrka 200 PROC??
Ctyrka 200 PROC??
Re: Výměna převodovky
Misto aby jste Zdendovi poradili, tak se do nej Milosek navazi. jak jezdis ty? autobusem a proto ti odpada starost o razeni? myslim ze kazdy ridi jak sam chce a ze se popsula prevodovka je jenom nestastna nohoda, proste to ten bazmek nevydrzel a chtel do duchodu. ale pana co jezdi sockou a vyhazuje ,mladsi ze sedadel aby si mohl sednout to asi nezajima, vid MILOSKU...
Re: Výměna převodovky
A co mu mam poradit? Aby jezdil jeste rychleji? Aby o vytacel jeste vic? A ani jsem si nevsiml, ze by Havrla prosil o radu. Jinak nejezdim busem, jezdim Fiatem Panda 0.9l,rok 1994 a jezdim a řadim tak aby me to auto co nejdele vydrzelo. Nezakladej flame, prosim, anonyme.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
Mno, bude to chvíle, ale tohle Zdendovo auto už jednou na přesně stejnou závadu dojelo, tehdá to bylona hranicích s německem, zaplaťpámbu na ČR straně a dojezd do servisu tu noc znamenal kromě demonstrace toho, že se to, když musí, rozjede i na V. stupeň, taky totální likvidaci spojky. Jak tu Zdenda popisuje svůj poněkud svérázný jízdní styl (hodně mi to připomíná majitele koncernových TDi, kteří do svých Octavií a Passatů přelezli z karburačních Favoritů, ale to je vedlejší), k lividaci převodovek bude docházet dál, protože 5Q jsou servisně proslulé svou poruchovostí a mizernou výdrží už ve spojení se standardními motory 3,5i (nejlepší výdrž tyto převodovky prokazují ve spojení s nevýkonnými karburačními motory), nepochybuji že k dalšímu krácení životnosti významnou měrou přispívá motorizace 4,36 a využívání jejího potenciálu. Dokud to auto totiž mělo standardní motor, problémy jeho převodovky se omezovaly pouze na obligátní hučení ložisek předlohy, vůli hřídelů, úniky oleje, drnčící řadící táhlo, a tak podobně, prostě běžné a léty zmapované neduhy 5Q převodovek. Od instalace motoru 4,36 je to však už druhá fatální závada, která na cestě znemožňuje plnou funkčnost převodovky, náhody vylučuji......
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
Můžete mně vysvětlit, jak souvisí otáčky motoru a výkon přenášený přes ozubená kola převodovky, s poškozenou řadicí vidličkou?
Dále bych chtěl podotknout, že havrlovi přeměřuje tachometr asi o 10-15 km/hod.
A jestli už na podobnou závadu auto jednou dojelo, tak to osobně vidím na špatně provedenou opravu.
Já bych tam vrazil čtyřkvalt.
Dále bych chtěl podotknout, že havrlovi přeměřuje tachometr asi o 10-15 km/hod.
A jestli už na podobnou závadu auto jednou dojelo, tak to osobně vidím na špatně provedenou opravu.
Já bych tam vrazil čtyřkvalt.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Výměna převodovky
Pokud si seš jistej tou vidličkou tak ti to vysvětlit nedokážu... já ale bych spíš tipnul na kouslý synchrokroužek.michal heky napísal:Můžete mně vysvětlit, jak souvisí otáčky motoru a výkon přenášený přes ozubená kola převodovky, s poškozenou řadicí vidličkou?
.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní