Strana 2 z 3

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 16 Jún 2008, 10:45
od užívateľa Neregistrovaný
Zlatý (=žlutý) voči! :lol:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 16 Jún 2008, 10:56
od užívateľa čadík
To já když chcu někam jet a zároveň komplexně řešit otázku (svých) pohonných hmot 8) , pak volím komfortní a ekologickou přepravu poloprázdným jídelním vozem tuzemského národního přepravce, který táhne stále moderní, téměř padesát let stará motorová lokomotiva...

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 16 Jún 2008, 11:13
od užívateľa Lukáš_613
Luboš napísal:Lukáši, s dobře seřízeným motorem se dá jezdit už od 1000 ot/min, ale určit nějaké "zelené" pole je dost obtížné. Při běžném stylu (žádné courání) většinou není nutné překračovat otáčky 2500 ot/min.

Jo a mimochodem, ať se škodovkou jezdím jak chci neekonomicky, tak se do normy pro tatru (zdaleka ne 20!) vždycky vejde. :mrgreen:
:D :D :D

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 18 Jún 2008, 19:52
od užívateľa ladis
peterzz napísal:...brzdit motorom,prip.dochadzat zotrvacnostou napr. na semafory...
...Uplne idealne je jazdit okrem toho co som pisal co najviac na tempomat,na nohe taku spotrebu neurobis,tempomat prida max. tolko kolko potrebuje na udrzanie nastavenej rychlosti,nic viac-nic menej...
Brzdění motorem vede ke snížení spotřeby pouze u vozů, které v takovém případě zastavují dodávku paliva. Karburátorové motory, až na vyjímky nic takového nedělají.
Tempomat je prostředek ke zvýšení jízdního komfortu, nikoliv ke snížení spotřeby paliva. Klasickým případem je přejíždění hlavy kopce. Ekonomické je v přiměřené vzdálenosti před vrcholem povolit pedál akcelerátoru, případně podřadit a snížení rychlosti kompenzovat v klesání za pomoci gravitace, tempomat bude stůj co stůj držet nastavenou rychlost.

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 18 Jún 2008, 22:29
od užívateľa radek
No však je tempomat zařízení na udržování nastavené rychlosti, že.... i tempomat "umí" brzdit motorem při sjíždění kopce tím, že úplně zavře škrtící klapku (klapky) v sacím traktu k vyvození maximálního brzdného účinku motoru, čímž se snaží udržet nastavenou rychlost, kterou vozidlo, zejména pokud je hmotnostně "zajímavé" stejně při vhodné konfiguraci klesání překročí....

Jinak od počátku osmdesátých let, kdy tempomat znamenal gumový pytlík na podtlak, kus lanka a logický obvod TTL počítající impulzy z čidla rychlosti automobilu, máme nyní 21. století a současné tempomaty spolupracují jak s ECU motoru (zajímá je aktuální zátěž, neboli požadavek na výkon) tak s čidly náklonu v obou základních osách (ke zjištění důvodu požadavku na výkon - typicky právě jízda k vrcholu stoupání přecházející náhle v odlehčení). To jen na dokreslení současné situace, aby náhodou nedejbože někdo tu 3 kg VDO věc montovanou do bájných Speciááááálů nepovažoval za triumf techniky :mrgreen:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 18 Jún 2008, 22:39
od užívateľa Maroš Niva z Inovca
radek napísal:No však je tempomat zařízení na udržování nastavené rychlosti, že.... i tempomat "umí" brzdit motorem při sjíždění kopce tím, že úplně zavře škrtící klapku (klapky) v sacím traktu k vyvození maximálního brzdného účinku motoru, čímž se snaží udržet nastavenou rychlost, kterou vozidlo, zejména pokud je hmotnostně "zajímavé" stejně při vhodné konfiguraci klesání překročí....

Jinak od počátku osmdesátých let, kdy tempomat znamenal gumový pytlík na podtlak, kus lanka a logický obvod TTL počítající impulzy z čidla rychlosti automobilu, máme nyní 21. století a současné tempomaty spolupracují jak s ECU motoru (zajímá je aktuální zátěž, neboli požadavek na výkon) tak s čidly náklonu v obou základních osách (ke zjištění důvodu požadavku na výkon - typicky právě jízda k vrcholu stoupání přecházející náhle v odlehčení). To jen na dokreslení současné situace, aby náhodou nedejbože někdo tu 3 kg VDO věc montovanou do bájných Speciááááálů nepovažoval za triumf techniky :mrgreen:
Áno, však bo bitve je každy generál,však že Radek?

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 18 Jún 2008, 22:55
od užívateľa radek
Žádnou bitvu nevidím, takže mi nedá se neoptat.... Maroši, máš nějaký problém?

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 18 Jún 2008, 23:08
od užívateľa Maroš Niva z Inovca
Ja žiadny,asi len ty, pretože si prechytralý ako moj trojrocny syn. Vravím len že po bitve býva moc [cenzura]

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 18 Jún 2008, 23:50
od užívateľa radek
Vážně? Díky za poklonu, to potěší. A že pozdravuji synka, doufám že se někde potkáme, rád bych s ním probral radarové tempomaty, které udržují neměnnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, při rozboru strategie systému jejich ECU jsem narazil na pár nejasností ohledně vydání povelu řídící jednotce ABS, takže budu velmi vděčen za jejich osvětlení Tvým geniem, abych měl kontinuelní informace...... :D .

Jinak souhlasím, po bitvě se vždy urodí minimálně dva generálové, to je několik staletí vyzkoušená věc, ale úplně nejvíc se jich vyrojí při utkvělé představě, že se nějaká bitva vůbec odehrála :wink:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 19 Jún 2008, 00:13
od užívateľa Maroš Niva z Inovca
Vieš, Radek, už dĺho ťa sledujem a nestačim sa diviť. Dnes v roce 2008 chcieš hodnotiť našich otcov? Koľko usilia čo vložili do Tatier, toľko hodín zrobených brigádami a ty sa im vysmievaš? Že tempomat dnešných dňov je technicky o 30 rokov dalej,než ten zo špeciály? To by jeden nepovedal.....Prebuď sa!!!!
Prosim ignorovat a neodpovedat na prispevok - Etienne

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 19 Jún 2008, 05:52
od užívateľa Palo
Miloš: Nie v roce ale v roku, chcieš-chceš,dňov-dní ale inak ti to ide.

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 19 Jún 2008, 06:53
od užívateľa etienne
Maroš Niva: Permban. Duplicitné ID usera, fake identity, nadavky.

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 19 Jún 2008, 08:14
od užívateľa Sedo
Etienne: mohol by si napisat s kym bolo to duplicitne ID?

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 19 Jún 2008, 10:00
od užívateľa Lukáš_613
odkaz Marošovi Niva z Inovca a radekovi:
diky za pripomienky a fakty o tempomatoch a inach radach ohladom tejto temy ale poprosim vas vase osobne spory rieste mimo tejto temy. dakujem za pochopenie

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 19 Jún 2008, 11:44
od užívateľa radek
Lukáši, žádný osobní spor zde přítomen není a nikdy nebyl......

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 19 Jún 2008, 12:14
od užívateľa Ergo_sum
Mam uplne iny pohlad na ekonomicku jazdu. Podla mna je zaklad dokonaly technicky stav auta a to ako mechanicky (kompresia, vole v loziskach, nedrhnuce brzdove oblozenie a spravne naplne...) tak nastavovaci (spravny predstih, nastavenie karburatora, geometria...). Jednoducho auto ma byt v dokonalom technickom stave (mna osobne vie neskutocne vytocit akakolvek drobnost co nefunguje ako ma) len tak clovek ziska pocit uplnej istoty a pohodlia od ktorej je len maly krocik k pokojnej a uspornej jazde.

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 19 Jún 2008, 12:58
od užívateľa d_a
Ba právě naopak! Nejúspornější je jízda na odtahovce.

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 20 Jún 2008, 23:00
od užívateľa Luboš
D_A: Která odtahovka jezdí za míň než T613? Nechci slyšet: "kradená"!

Ergo sume: v něčem ano, ale kolikát jsi úplně vedle. Když vezmu třeba nastavení geometrie, tak prakticky všechna nastavení, co doručuje nebo navrhl výrobce (sbíhavost a odklony kol, příklony čepů,...) naopak spotřebu zvyšují, ale mají přínos jinde. Stejně tak správné huštění pneu je blbě, když to nafoukáš na pět atm., tak ti garantuju, že spotřeba o litr klesne! A tak by se dalo pokračovat. To prostě není žádný základ pro ekonomickou jízdu, ale víceméně optimální nastavení pro různé podmínky a režimy provozu. Na nějaký malý krůčik zapomeň, komfort a úspora jsou ve většině případů naprosto rozdílné požadavky.

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 21 Jún 2008, 10:26
od užívateľa Ergo_sum
Luboš: to co popisujes ty je samozrejme pravda, ale len v tom pripade ak ta zaujima minimalna mozna spotreba. EcoRally nie je vhodny sposob na bezne jazdenie, mna viac zaujima realna spotreba pri realnom jazdeni v ramci predpisov a plymulosti premavky.

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Napísané: 21 Jún 2008, 13:26
od užívateľa etienne
Sedo: Nevidim na to dovod. Mozno ked sa zacnes zapajat do diskusie :D