ekonomicka jazda nielen s T 613

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 14 Jún 2008, 15:37

poprosim vas o rady, v akom rozmedzi otacok je najlepsie udrziavat motor ? aby nebola spotreba 20/100 :lol: :lol: :lol: nehovorim teraz len o T613 ale napr.. aj o skodovkach diky

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa etienne » 14 Jún 2008, 16:15

Ktora skodovka ma 20/100?

*FkY

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa *FkY » 14 Jún 2008, 16:30

Lukáš_613 napísal:poprosim vas o rady, v akom rozmedzi otacok je najlepsie udrziavat motor ? aby nebola spotreba 20/100 :lol: :lol: :lol: nehovorim teraz len o T613 ale napr.. aj o skodovkach diky
U každého motoru byla udána měrná spotřeba paliva v závislosti na otáčkách motoru. Tyhle charakteristiky se na TP už objevily alespon u T613.

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 14 Jún 2008, 16:54

etienne napísal:Ktora skodovka ma 20/100?
haha to newiem

Tomek

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Tomek » 14 Jún 2008, 22:13

zaklady ekonomicke jizdy:

- co nejvic vyuzivat hmotnost vozidla (dojizdet na krizovatky na volnobeh, predvidat kudy jedu, vyhazovat rychlost... proste jako kdyby auto nemelo brzdy...)
- co nejdriv zaradit nejvyzsi rychlostni stupen
- motor vytacet do 1/3 max otacek, takze max 2.000 otacek a vzdy pomalym stiskem akceleratoru, zadna tezka noha
- zdrzet se zavodeni s ostatnimi a kochani se zvukem motoru ve vysokych otackach, kazde deci spaleneho paliva se hooodne tezko stahuje na prumerne spotrebe
- mit na pameti ze pri 10l na 100km ujedu na 1l 10km, takze 10km jizdy na volnobeh pri 100km dela usporu litru.... to je co?
- mit na pameti ze na volnobeh to zere cca 2l za hodinu... (vypinani motoru na zavorach atd)

- HODNE JE NA RIDICI
- me rekordy s T613 Mil nejmensi cca 7l na 100km, ale opravdu to bylo desne, prumerna tak 10

- netopit :o))))

Užívateľov profilový obrázok
peterzz
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 20 Sep 2005, 22:08
Tatry, ktoré vlastním: Ex 613-3 `87,84,81,91
Bydlisko: Pod horou,v zime trochu nizsie
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa peterzz » 14 Jún 2008, 22:17

To Lukas_613: "A co si predstavujete pod pojmom skodovka Kefalin ?"

Vseobecne podmienky pre ekonomicku jazdu su stale rovnake,nestlacat prudko plynovy pedal,akcelerovat plynulo,radit hned ako je to mozne (pri T613 napr.uz od 1300-1500 ot./min.) co najvyssi prevodovy stupen,brzdit motorom,prip.dochadzat zotrvacnostou napr. na semafory,pri vyssich rychlostiach jazdit so zavretymi oknami,mat spravne nahustene pneu,nelepit si na vozidlo spoilery a ine kr*viny ktore zhorsuju aerodynamiku,nevozit zbytocne 100kg nakladu v batozinovom priestore,nepouzivat elektricke spotrebice s velkym vykonom (nemyslim tym stretavacie svetla,tie by mali byt zasvietene den-noc,ale mat v aute 400W hudbu a davat tomu "coproto tuc-tuc"),mat vozidlo v dobrom technickom stave (spravne osadene a nastavene karburatory,spravne fungujucu klapku nasavania tepleho vzduchu od vyfuku,cisty vzduchovy filter,motor s dobrymi tlakmi vo valcoch,spravny olej v motore,prevodovke,diferaku koli zbytocnym stratam v prevodoch,loziska nabojov kolies bez voli,nezaseknute brzdy-hlavne rucna),atd...
Uplne idealne je jazdit okrem toho co som pisal co najviac na tempomat,na nohe taku spotrebu neurobis,tempomat prida max. tolko kolko potrebuje na udrzanie nastavenej rychlosti,nic viac-nic menej.Ale poslednu poznamku ber s rezervou,okrem Specialu tempomat v T613 asi nenajdes...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa radek » 14 Jún 2008, 22:24

Ale ano, pár "nespeciálových" T613 s tempomatem jezdí, neboť jejich uživatelé kapitulovali na "nenabídku" výrobce a postarali se sami.....

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 14 Jún 2008, 23:04

Mě se při nočních jízdách osvědčilo jet economic rally. Rozhoupeš to na 80 a pak se vezeš na volnoběh dokud nespadne rychlost na 60, pak zase zařadíš a plynule nabereš rychlost. Tatra to umí velice pěkně využít a na rovince uploužíš až 1km (Po cestě do Plzně si užívam 6km od Míšov až do Hořehled na neutrál je to klesání, ale na dvou místech je stoupání a energie a aerodynamika Tatry ho překoná bravůrně 8) ). Působí to i docela soustředěně. Takhle sem při únavě bojoval proti mikrospánku. Jediná nevýhoda je, že to funguje pouze na silnici bez provozu. Jinak držet stálý otáčky motoru a nehejbat s pedálem akcelerátoru! Při každym sešlápnutí Ti akcelerační pumpička dává palivo navíc.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Stevo » 14 Jún 2008, 23:07

Super ... a za usetrenych 0.8l/100km si kupite co? :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 14 Jún 2008, 23:14

Co bych si kupoval... Prostě jednou jedu svižně, jednou se ploužim krajinou. Nikoho nebrzdim, tak co řešit. :twisted: Nemusim pořád závodit. :wink:

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa etienne » 15 Jún 2008, 10:05

Ja mam na to inynazor, ktory som uz niekolkokrat prezentoval. Ked si kupil napr. jak ja Chevrolet Suburban 5,7 V8, budem potom pozerat na SPOTREBU ? Ked si kupim RR budem nadavat "ako mi to vela zere" ? To iste T613. Ked to auto kupujem, je mi jasne, ze bude mat vyssiu spotrebu. A naco mam potom 0,8 litra setrit ? Radsej si 2 litre priplatim a budem ten nadherny zvuk motora pocuvat namiesto toho aby som ho dusil.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa ziza » 15 Jún 2008, 15:31

etienne napísal:.... budem nadavat "ako mi to vela zere" ? To iste T613.
Ne, nebudeme, proč? :shock:
Už víc jak 100000km v každodenním městském provozu neprůjezdného Brna žereme s Mary Loo trvale pod 8 litrů bencííínu a s nějakou lehkou nohou na pedálu, plížením k semaforu nebo s otáčkama si (namouduši!) vůbec hlavy nelámem. wrou..wroou..wrrooouuuuúúúúíííííííííííííííí:wink:

A za peníz akcízu neodevzdaný si každých 100km kupujeme lahev Henessy V.S.O.P nebo Black Baccardi. 8) :wink: :P

Jediné co mě štve - Nazsrávalovy neskutečně dlouhé dodací lhůty štítků. :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 15 Jún 2008, 16:08

Tomek napísal:zaklady ekonomicke jizdy:

- co nejvic vyuzivat hmotnost vozidla (dojizdet na krizovatky na volnobeh, predvidat kudy jedu, vyhazovat rychlost... proste jako kdyby auto nemelo brzdy...)
- co nejdriv zaradit nejvyzsi rychlostni stupen
- motor vytacet do 1/3 max otacek, takze max 2.000 otacek a vzdy pomalym stiskem akceleratoru, zadna tezka noha
- zdrzet se zavodeni s ostatnimi a kochani se zvukem motoru ve vysokych otackach, kazde deci spaleneho paliva se hooodne tezko stahuje na prumerne spotrebe
- mit na pameti ze pri 10l na 100km ujedu na 1l 10km, takze 10km jizdy na volnobeh pri 100km dela usporu litru.... to je co?
- mit na pameti ze na volnobeh to zere cca 2l za hodinu... (vypinani motoru na zavorach atd)

- HODNE JE NA RIDICI
- me rekordy s T613 Mil nejmensi cca 7l na 100km, ale opravdu to bylo desne, prumerna tak 10

- netopit :o))))

dakujem za rady,
-vyradujem ako ste napisali, skodovka neni az tak tazka ale da sa na zotrvacnosti celkom dobre zajst :-)
- newiem do akych otazok mi ide motor ale na Š 105L r.v. ' 87 radim pri rychlostiach 25km/h, 40km/h, 55km/h, je to 4 stupn. prevod. otackomer nemam, dufam ze je to v tom rozmedzi ako ste napisali
- nezavodim ved na skodovici sa to ani velmo neda pokial nechcete zavodit s trabantom, aj to newiem ci by daco z toho bolo :-)

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 15 Jún 2008, 16:29

peterzz napísal:To Lukas_613: "A co si predstavujete pod pojmom skodovka Kefalin ?"

Vseobecne podmienky pre ekonomicku jazdu su stale rovnake,nestlacat prudko plynovy pedal,akcelerovat plynulo,radit hned ako je to mozne (pri T613 napr.uz od 1300-1500 ot./min.) co najvyssi prevodovy stupen,brzdit motorom,prip.dochadzat zotrvacnostou napr. na semafory,pri vyssich rychlostiach jazdit so zavretymi oknami,mat spravne nahustene pneu,nelepit si na vozidlo spoilery a ine kr*viny ktore zhorsuju aerodynamiku,nevozit zbytocne 100kg nakladu v batozinovom priestore,nepouzivat elektricke spotrebice s velkym vykonom (nemyslim tym stretavacie svetla,tie by mali byt zasvietene den-noc,ale mat v aute 400W hudbu a davat tomu "coproto tuc-tuc"),mat vozidlo v dobrom technickom stave (spravne osadene a nastavene karburatory,spravne fungujucu klapku nasavania tepleho vzduchu od vyfuku,cisty vzduchovy filter,motor s dobrymi tlakmi vo valcoch,spravny olej v motore,prevodovke,diferaku koli zbytocnym stratam v prevodoch,loziska nabojov kolies bez voli,nezaseknute brzdy-hlavne rucna),atd...
Uplne idealne je jazdit okrem toho co som pisal co najviac na tempomat,na nohe taku spotrebu neurobis,tempomat prida max. tolko kolko potrebuje na udrzanie nastavenej rychlosti,nic viac-nic menej.Ale poslednu poznamku ber s rezervou,okrem Specialu tempomat v T613 asi nenajdes...
dakuem za radu, ake je najlepsie rozhranie otazok ? prilis nizke aj prilis vysoke su nem dobre :roll: , dik za uvedenie hodnit

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Stevo » 15 Jún 2008, 19:58

ziza napísal: A za peníz akcízu neodevzdaný si každých 100km kupujeme lahev Henessy V.S.O.P nebo Black Baccardi. 8) :wink: :P
Kazdych 100km flasu Henessy? Respekt, taku spotrebu nemam ani na vlastne narodky...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Jún 2008, 20:48

Lukáši, s dobře seřízeným motorem se dá jezdit už od 1000 ot/min, ale určit nějaké "zelené" pole je dost obtížné. Při běžném stylu (žádné courání) většinou není nutné překračovat otáčky 2500 ot/min.

Jo a mimochodem, ať se škodovkou jezdím jak chci neekonomicky, tak se do normy pro tatru (zdaleka ne 20!) vždycky vejde. :mrgreen:

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Jún 2008, 22:26

:mrgreen: :mrgreen: :(

D._A.

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa D._A. » 16 Jún 2008, 05:45

Tomek má perpetuum mobile, při volnoběhu 0 litrů / 100 km... Peter nelepí spoilery, fajn, ale co takhle vybrat nárazníky s nejlepší aerodynamikou, nejplošší puklice, kapkovitá zrcátka? Uflexovat okapnice :-D ?
Števo to napsal docela hezky, nicméně vítězem je u mne Etienne, zcela jednoznačně. V dnešní médiemi zblbnuté době, kdy konec světa spojený s vytěžením poslední kapky ropy přichází v průměru 3x denně, je absolutní frajer ten, kdo hází fakáče na šejky, túruje to trvale přes 5000, u pumpy otírá pobryndaný blatník dvatisíckorunáčkou. Na rozdíl od LPG břídilů :twisted: .

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa Štěpán » 16 Jún 2008, 09:59

Při tom co se děje na cestách je třeba spíš dávat dobrý pozor na okolí. Na nějaké eco rally to není. Poslední dobou mám pocit, že lidi blbnou za volantem zase o něco víc.
Když chcu jet někam a musím řešit spotřebu nejedu 30let starým, velkým, těžkým autem!

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: ekonomicka jazda nielen s T 613

Príspevok od užívateľa radek » 16 Jún 2008, 10:39

To já když chcu někam jet, neřeším žádnou spotřebu a klidně si vezmu jedno z velkých, starých a těžkých aut. Konekonců k provozování "jízdou" je přeci jejich výrobci zhotovili, že.....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný