prosím o rady!!!:)

Technické problémy s našimi tatrovkami

Presne-ten
Diskutujúci
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 14:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/1 1977
Bydlisko: Bystřice nad Olší
Kontaktovať užívateľa:

prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa Presne-ten » 07 Jún 2008, 12:43

Dobrý den přeji,
tak jsem byl donucen vytáhnout rezervu z "rezervního místa":)... no a když jsem ji pak dával zpět, tak jsem urval takový ten šroub kterým se to celé ovládá:(. Utrhl jsem to tesně nad tím ozubeným kolem uvnitř:(...
a tak bych se rád zeptal jak se tam dostanu,... -prostě jestli už tady někdo náhodou nemáte nějaký nejlepší postup při opravě....?... moc děkuji:) Jirka N.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa Jerry » 07 Jún 2008, 12:47

Zřejmě se jedná o Chromku, u tý se dostaneš na mechanismus pouze po sundání předního čela (šrouby nahoře, co spojují blatníky a snad jsou i vespod). Fotky má Zdicho na stránkách. Pokusím se ja najít a hodim link.

Presne-ten
Diskutujúci
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 14:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/1 1977
Bydlisko: Bystřice nad Olší
Kontaktovať užívateľa:

Re: prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa Presne-ten » 07 Jún 2008, 14:44

:) jo je to chromka:)... a za nějaký odkaz fotky, rady,... budu samozřejmě moc vděčný tzn. díky:)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Jún 2008, 22:12

Teda urvat při natahování rezervy něco takového, to už je teda umění! :shock: Skoro bych si tipnul, že je to jen vytažené, aspoň nějaký přístup je k tomu po demontáži pravého krytu světel (dva šroubky).

Antiperle

Re: prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa Antiperle » 07 Jún 2008, 22:37

Díky pudu na to.

Presne-ten
Diskutujúci
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 14:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/1 1977
Bydlisko: Bystřice nad Olší
Kontaktovať užívateľa:

Re: prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa Presne-ten » 07 Jún 2008, 23:22

no ani to nechtělo nějak moc síly... zřejmě už to bylo nějak načaté:(... každopádně přes kryt světel jsem se koukal a právě tak jsem zjistil že je to ukroucené:(.... ale prostor pro manipulaci tam není:(... takže teda prubnu sundat čelo,... a pak uvidím:)...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa Jerry » 07 Jún 2008, 23:53

Tak jsem fotku nenašel na stránkách, ale vyhrábnul sem jí z disku... Zdá se mi, že je to trubka a u toho ozubenýho kola je nasazená a aretovaná střižnym kolíkem. Z fotky to nejde dobře poznat, nebo si to pletu s něčim jinym...
Doufám, že se Zdicho nebude zlobit.
Prílohy
opr011EP.jpg
Po sundání masky

Presne-ten
Diskutujúci
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 14:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/1 1977
Bydlisko: Bystřice nad Olší
Kontaktovať užívateľa:

Re: prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa Presne-ten » 08 Jún 2008, 11:10

:) tak jsem zvědav jestli to pak složím (až to rozeberu:)... každopádně mám urvanou tu horní tyčku, ale rozhodně myslím že není ani zdaleka tak silná (že je tenčí....?)než ta na obrázku,...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: prosím o rady!!!:)

Príspevok od užívateľa D.A. » 09 Jún 2008, 13:42

Zkrátka to rozhoď, poškozenou část vyměň a hlavně nezapomeň betelně promazat (a čas od času rezervu spustit a zdvihnout), ať to zase neprovozuješ nasucho/zatuhlé! Spouštění musí chodit jako po másle.
Koncem zimy jsem na pažoutovi tento mechanismus revitalizoval - tam sice není řetězový převod, ale přímo šroub, nicméně předešlý majitel na to 15 let nesáhnul (!!!), takže se to dalo už jenom rozřezat a vyrobit nanovo. Ani chudák rezerva se nechtěla nechat urvat od podlahy ;-).
Oproti 613 je to kombinace těch nejhorších vlastností - "šroubováním" se jenom odjišťuje, samotné sklopení držáku už se pak dělá pod autem, jako u "trojky", navíc tam není utěsněný prostor pro rezervu, ale držák ze silného drátu. Francouzi jedni!

Tak jsem si ponadával a je mi líp.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní