karburátory

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa radek » 08 Apr 2008, 09:54

Ladisi, GDI fakt ne, to by se motor fakt roztekl, i když nepopírám, že by se začal chovat jako 3,5 litr :mrgreen: .
Nápad s knocksenzorem je Štěpáne gut, ovšem budeš velmi těžko hledat správné místo na bloku a hlavně by bylo třeba spáchat nějaký sofistikovaný filtr, aby se nechytaly odezvy zejména od rozvodů.... těch "desítek" je zhruba 7 až 11 a ve světle současného trhu s novými i ojetými automobily jest tato investice čistě enthusiastická......

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 08 Apr 2008, 11:22

Co takto pouzit niektoru prestavbovu sadu od Webra? Weber su vynikajuce karburatory, ziadne ochudobnovanie sa u nich nekona, snazia sa vzdy natlacit do motora co najviac zmesy. Dokonca sa robi aj original redukcie na S105,120,130 tak by to pasovalo mozno aj na T613.

http://www.motor-excel.cz/weber.htm

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa michal heky » 08 Apr 2008, 11:43

A co za výhodu by mi to přineslo, kdybych vyměnil SEDRy za Webery? Podle mě nic, vždyť karburátor má své limity dané už z principu.

Neregistrovaný

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 08 Apr 2008, 12:08

jedině snad to že by šly normálně koupit nové - což u orig. asi neni tak jednoduché

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 08 Apr 2008, 12:28

michal, uplne ina kvalita materialu a presnost prevedenia (ziadne ohnute viecka, vydrate ulozenia klapky, akceleracne pumpy co maju kazdy vztrek iny) Hlavne ale bude to celkove naladenie na vykon, co som mal tu cest vidiet takto prerobene motory (nie T613) tak si to majitelia nevedeli vynachvalit, vykon, kultivovanost, prechody, dobry chod za studena atd. treba si ale uvedomit ze to bude zaplatene zvysenim spotreby o 10-30%.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa ladis » 08 Apr 2008, 12:33

Ano, Ergo, ale to popisuješ krok zpět. Původní motory T613 se chovají mnohem decentněji než jejich "E" - jako Ekonomické verze. A vystačí s karburátory od Jikovu ;-)

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa michal heky » 08 Apr 2008, 13:44

U tatry se víčko neohýbá, osičky klapek mi těsní. Dobrý chod za studena znamená zbytečně bohatou směs a zbytečně velkou spotřebu. Od toho je tam ale sytič. A celkové ,,naladění na výkon" v době radarů na každém rohu mě už teprv nechává zcela klidným. Nicméně až karburátory dojdou, třeba mi nezbude nic jiného...

Ne. Když změnu, tak tu, jak popisuje Radek, ovšem 100000 za ní nedám, takže zůstanu tam, kde jsem:-)

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa MarekK » 08 Apr 2008, 17:50


Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 08 Apr 2008, 19:15

MarekK napísal:http://www.motor-excel.cz/images/weber/DGV.jpg tento je krásny.... :twisted:
co je na ňom krásne?
Mne sa ten jikovácky páči viac :-)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Apr 2008, 19:58

Málokdy souhlasím s Romanem, ale tohle bych si dal tak možná z nouze na Dacii nebo Polského fiata, kdybych to dostal zadarmo... Takový designový hnus a nekvalita, no fuj!

Původní motory T613 "neekonomik" mají s jikováckými karburátory DDSR nebo EDSR spotřebu o dobrých 60-70% vyšší, než poslední verze se SEDRy a i tak je to hodně škrcené. Co nejvíce směsi netlačí to dé Ecorry Sport ani Hajdůškové a jezdí jim to asi za 80 litrů na sto, to se vrať na zem, Ergo_sume.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa MarekK » 08 Apr 2008, 20:02

priznávam , že sa mi páči aj preto, že sa dá kupit ako nový. ale ten hranatý tvar je zaujamvý (aj aerodynamicky), a pasoval by ku karoserii 613ky.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Štěpán » 08 Apr 2008, 20:08

dizajn karburátorů???? To mně ještě nenapadlo starat se o to jak vypadají.Možná že kdyby mi to auto 10 let bez problémů jezdilo mněl bych jiné starosti.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 20:14

Luboš napísal:Málokdy souhlasím s Romanem, ale tohle bych si dal tak možná z nouze na Dacii nebo Polského fiata, kdybych to dostal zadarmo... Takový designový hnus a nekvalita, no fuj!

Původní motory T613 "neekonomik" mají s jikováckými karburátory DDSR nebo EDSR spotřebu o dobrých 60-70% vyšší, než poslední verze se SEDRy a i tak je to hodně škrcené. Co nejvíce směsi netlačí to dé Ecorry Sport ani Hajdůškové a jezdí jim to asi za 80 litrů na sto, to se vrať na zem, Ergo_sume.
DDSR je presna kopie soudobeho Vebru Lubosi.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Apr 2008, 20:42

Nevím, co je "vebr", ale ten karburátor vznikl koncem 60.let, tak to kopie něčeho soudobého asi nebude...

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 20:46

Verna kopie soudobeho Weberu, abys Lubosi rozumel lepe. A soudoby neznamena dnesni, vis Lubosi?
A o stranu nazpet, v tomto vlakne, mas na zodpovezeni nejake otazky.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 08 Apr 2008, 20:47

Luboš toto nie je tema pre teba, originalita Tatier v tvojej zbierke je svetoznama a prikladne testovana:mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Apr 2008, 20:57

Miloši soudobý=současný, dnešní, ne tehdejší. Jsi pár dní v cizině a už bys pomalu potřeboval slovník českých slov... :lol:

Ve všech autech (nejen tatrách) mám původní splynovače, ale to není důvod, aby mne nezajímala jiná řešení.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 21:03

Jo mas recht, teprve 6 let......Nepripada Ti ,ze se zcela zbytecne shazujes cim dal tim vic? Pokud mluvime o soudobem ekvivalentu veci 30 let stare, tak se asi nebudeme bavit o dnesku,ze. To snad jen hodne male deti a Ty.....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Apr 2008, 21:16

Miloši, časové souvislosti si v hlavě srovnej sám, to snad není tak těžké. Značka "Weber" ale existuje obdobně dlouho jako "Jikov" a pod oběma značkami bylo vyráběno mnoho různých řad karburátorů, tak by mne opravdu zajímalo přesné označení toho webráckého ekvivalentu jikováckého DDSR.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: karburátory

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 21:21

Pockej a Ty si myslis, ze Ti to reknu? Proc? Zjisti si sam o jaky jde, pokud potrebujes sehnat shodny ekvivalent misto DDSR, ktere mimo jine jiz vice nez 4 roky bez uspechu shanis. Nepotrebuji zrovna Tobe neco dokazovat.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 59 neregistrovaných