Piestne krúžky
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Piestne krúžky
Viem, že sa tu už táto téma preberala, ale mám jednu otázku.
Motor dosť kadí klasicky "olejovo", aj ho dosť dosť zožerie. Je mi to jasné, stierací krúžok už asi nebude taký aký by mal byť. Keď som mal minulí rok motor rozobraný, spravil som chybu a krúžky nemenil. Valce sú v dobrom stave, neboli viditeľne vydrané. Rád by som krúžky vymenil. Tiež neviem, či spraviť výbrus alebo nie, na firmy čo to robia sú aj kladné aj záporné názory. Jednoducho potrebujem radu, potrebujem odstrániť ten dym a určite ani kompresné tlaky nebudú OK. S motorom mám stále nejaký problém a myslým, že nemá význam chodiť po mechanikoch a dávať si to všelijako nastavovať, keď tlaky budú asi biedne.
Takže kde a aké piestne krúžky zohnať a či sa dať na ten výbrus alebo nie. Viem, je to asi blbá otázka, keď neviete o stave motore viac. Výbrus ešte nebol robený. Za mesiac veziem svadbu, tak by som to rád stihol.
Ďakujem.
Motor dosť kadí klasicky "olejovo", aj ho dosť dosť zožerie. Je mi to jasné, stierací krúžok už asi nebude taký aký by mal byť. Keď som mal minulí rok motor rozobraný, spravil som chybu a krúžky nemenil. Valce sú v dobrom stave, neboli viditeľne vydrané. Rád by som krúžky vymenil. Tiež neviem, či spraviť výbrus alebo nie, na firmy čo to robia sú aj kladné aj záporné názory. Jednoducho potrebujem radu, potrebujem odstrániť ten dym a určite ani kompresné tlaky nebudú OK. S motorom mám stále nejaký problém a myslým, že nemá význam chodiť po mechanikoch a dávať si to všelijako nastavovať, keď tlaky budú asi biedne.
Takže kde a aké piestne krúžky zohnať a či sa dať na ten výbrus alebo nie. Viem, je to asi blbá otázka, keď neviete o stave motore viac. Výbrus ešte nebol robený. Za mesiac veziem svadbu, tak by som to rád stihol.
Ďakujem.
Re: Piestne krúžky
A čo takto gufera na ventiloch? Ja sa teda nevyznam do toho skoro vobec, ale mne ked to vymenili, tak prestalo dymet a zrat olej.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Sedo, vyznáš se dost. Takové množství oleje procházejicího přes kroužky, aby způsobilo modrý olejový dým by spolehlivě způsobilo jejich zapečení. Vadné válce by se potom daly najít měřením kompresního tlaku. Gufera jsou dobrá trefa.
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
No veď budem meniť aj to, ale veď to nieje problém zohnať nie? To som bral ako samozrejmosť vymeniť. Len neviem, čo s týmy krúžkami....
Re: Piestne krúžky
Moje znalosti ohladom Tatry a motora su take velke, ako babky niekde z hornej dolnej o fungovani jadrovej elektrarne. Mne to takto bolo povedane, ze toto sa vymenilo (samozrejme motor isiel von) a zlepsilo sa to 1000%. Ale neviem teraz povedat, ci tam Cuker nema este dalsi problem.
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
A kde ti to robili? Teda ak sa môžem spýtať. Lebo momentálne mám fakt málo času, takže ideálne pre mňa by bolo, keby to niekde urobili. Vedel by som to aj sám, ale nie som až taký odborník, tak by som to mal rád spravené dobre. Len po skúsenostiach s Tatrou som nedúfal že sa mi podarí zohnať niekoho, kto by to urobil.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Krúžky nie je problém zohnať ale ked sú zlé tie tak býva opotrebený aj válec. Pri ventiloch býva problém s ich tesnením od gumokovu. Dôležitá je aj vôla ventilov vo vodítkach. Hlavne sacích, u výfukových je daná väčšia vôla už konštrukciou a tam nie je tendencia olej nasávať.
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Dobre, veď keď už si dám tú námahu znovu motor rozobrať, tak už pomením všetko. Viete mi prosím poradiť čo všetko si mám zohnať a hlavne kde? Aké sú tie krúžky, aké treba a hlavne tie ventilové tesnenia? Tie som ešte ani nevidel, a rád by som si všetko zohnal ešte pred začatím prác.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Pre náhradné diely skús SOS Tatra v brne. Dalej záleží ako rozsiahlu opravu motora vlastne chystáš. Podla toho budeš potrebovať vybavenie vhodné k tej oprave. Niektoré náhradné diely možno len tak jednoducho nezoženieš. Ked bude velké opotrebenie ventilov vo vodítkach budeš potrebovať nové hlavy alebo ich nejakým spoôsobom repasovať. Ked vôbec nájdeš firmu ktorá by bola ochotná sa do výroby a výmeny vodítok pustiť tak len táto časť ťa môže stáť desaťtisíce.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
A proč nenecháš rovnou udělat go v odborném servise ??? Jednakl si díly seženou, jednak dostaneš záruku a jednak si ušetříš nervy a starosti. Já nechal svojí udělat teď a 29 bude hotova.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Kdes to nechal dělat? Opravdu sehnali všechny díly na kompeltní GO na motor E1/I?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
GO těžko pořídí levněji než 70.000Kč (a to tam zůstane původní klikový hřídel).
Cuker, zkus napřed změřit kompresní tlaky. Až to budeš rozebírat podívej se na vůle ve vodítkách ventilů. Pokud budou v pořádku kompresní tlaky i vůle ve vodítkách, vyměň ventilová gufera a svatbu stihneš. Dá se to udělat za víkend.
Cuker, zkus napřed změřit kompresní tlaky. Až to budeš rozebírat podívej se na vůle ve vodítkách ventilů. Pokud budou v pořádku kompresní tlaky i vůle ve vodítkách, vyměň ventilová gufera a svatbu stihneš. Dá se to udělat za víkend.
Re: Piestne krúžky
Bol to jeden pan blizko pri Bratislave, ale podla mojich informacii uz Tatry neopravuje. Meno posielam cez SS.Cuker napísal:A kde ti to robili? Teda ak sa môžem spýtať. Lebo momentálne mám fakt málo času, takže ideálne pre mňa by bolo, keby to niekde urobili. Vedel by som to aj sám, ale nie som až taký odborník, tak by som to mal rád spravené dobre. Len po skúsenostiach s Tatrou som nedúfal že sa mi podarí zohnať niekoho, kto by to urobil.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
pořídí to pod 70 000 Kč.ladis napísal:GO těžko pořídí levněji než 70.000Kč (a to tam zůstane původní klikový hřídel).
Cuker, zkus napřed změřit kompresní tlaky. Až to budeš rozebírat podívej se na vůle ve vodítkách ventilů. Pokud budou v pořádku kompresní tlaky i vůle ve vodítkách, vyměň ventilová gufera a svatbu stihneš. Dá se to udělat za víkend.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Ano Luboši sežene veškeré díly na motor E1. A teď perlička. Dokonce jsem viděl že dělal go na motoru do 603 !!! Taky sehnal díly. I když přiznával že mu to již dělalo problémy. Navíc co se týká odbornosti silně pochybuju že se mu někdo vyrovná když celý život dělal na lince a motorové brzdě v TATRA Kopřivnice n.p.Luboš napísal:Kdes to nechal dělat? Opravdu sehnali všechny díly na kompeltní GO na motor E1/I?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Tak to je holt borec. Třeba nový karburátor už jsem neviděl ani nepamatuju.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Luboši,jinak kde jsem to nechal dělat, tady vvěsit nemůžu. Jednak má spoustu zakazníků a jednak to již ani moc nechce. Dle toho jak je vytížen jsem rád že mě vůbec vzal. Ale myslím že takových lidi bude více. Když to již jeden sehnal,musí to jít ! Já vim min o dvou. Akorát toho druhého jsem nezkoušel,tak nevím jak je na tom,ale slyšel jsem taktéž pozitivní hodnocení.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
nevím jestli borec, ale každopádně je to machr přes motory tatra!!! navíc tak jak dokáže poštelovat TATRU právě ON, jsem neviděl již dlouho !ladis napísal:Tak to je holt borec. Třeba nový karburátor už jsem neviděl ani nepamatuju.
Re: Piestne krúžky
V prosinci jsem jeden novy Sedr dostal na 4-ku v Krnepu.Jeste nekde nejaky jsou ale o jejich funkcnosti se vedou pochyby.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Motorů řady 603 vzniklo mnohonásobně tolik a díly na jejich GO si mohl kdokoliv koupit v každé Mototechně, tak jejich repase ani dnes není problém, ale u T613 už to vidím dost skepticky a pod 70 000 Kč (byť i jen za materiál) už jen jako z říše snů.
Nový pár karburátorů SEDR 32-34 už jsem také šest let neviděl a takových dílů, bez kterých se GO neobejde, by bylo mnohem více. Fakt, dokud neuvidím, tak neuvěřím. Ano, všechno se dá nějak provizorně ošulit, ale Generální oprava s garancí na dalších 300 000 km to už nikdy nebude, tolik ty všechny staré unavené díly, které v motoru po GO nemají co pohledávat rozhodně nevydrží. Pro občasný veteránský provoz to může být zcela dostačující řešení, ale nikdy už ne Generální oprava!
Nový pár karburátorů SEDR 32-34 už jsem také šest let neviděl a takových dílů, bez kterých se GO neobejde, by bylo mnohem více. Fakt, dokud neuvidím, tak neuvěřím. Ano, všechno se dá nějak provizorně ošulit, ale Generální oprava s garancí na dalších 300 000 km to už nikdy nebude, tolik ty všechny staré unavené díly, které v motoru po GO nemají co pohledávat rozhodně nevydrží. Pro občasný veteránský provoz to může být zcela dostačující řešení, ale nikdy už ne Generální oprava!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 102 neregistrovaných