Prosím o radu....

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Prosím o radu....

Príspevok od užívateľa Jelda » 15 Mar 2008, 19:42

Tak jsem zase ladil karburátory...auto už konečně jelo tak nějak normálněji. Ještě jsem tomu chtěl trochu dodat a zkusil jsem jinde popisované přidušení karbeců rukou...od té doby mi nedrží volnoběh, nereaguje skoro vůbec plyn, nastartovat to lze jen na sytič. Mohl jsem něco "pokurvit" nebo se jen utrhnul bordel a ucpal co se dalo? (zatím jsem neměl psychicky nato, znova karburátory vyndat)
Jinak auto mi celkově nikdy nechtělo jít do tahu - musel jsem jakoby našlapávat plyn, aby se trochu rozhýbalo - myslel jsem, že to je karbecama. Sehnal jsem jiný, vyčistil, osadil - značně se to zlepšilo, ale pořád to není ono...co bych ještě měl dotvořit, aby motor pěkně reagoval na plyn bez jakýchkoliv prodlev?
Měřil jsem komprese - v rozmezí 10-11 (to si myslim, že by mohlo být dobrý)
Vyměnil jsem rozdělovač za nový, nové svíčky, ještě tedy čekám na nové kably...stávající převádí všechny (ale jak?)
Dík za případné rady!
Jelda

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Prosím o radu....

Príspevok od užívateľa Jerry » 15 Mar 2008, 21:19

Pokud je neochotný jít do tahu, tak bych omrknul a popřípadě nastavil vůle ventilů a pak laboroval s velikostí předstihu, asi ho budeš mít do 8° před HU, když ho zvětšíš, tak auto oživne, pokud to přeženeš, tak ti začne motor po otevření klapek zvonit (detonovat). :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Prosím o radu....

Príspevok od užívateľa Jelda » 16 Mar 2008, 09:12

Na ventily jsem tedy zatim nekoukal, zkusím je projít.
Rozdělovač jsem už nastavoval několikrát...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Prosím o radu....

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Mar 2008, 09:28

Jelda, príčin môže byť naozaj veľa a chce to trocha skúseností, aby si na to "trafil"..
nakoľko podobné dotazy sa tu dosť často objavujú a vidím, že viacerí majú podobné problémy, niečo k tomu napíšem,
postupne bude treba asi prekontrolovať všetko - vylučovacou metódou,
nepíšeš, aké máš auto, ale podľa obr. predpokladám, že 613-3 s motorom E1/I, čo je samo o sebe mimoriadne citlivé na správne nastavenie, nakoľko kvôli extrémnemu ochudobňovaniu zmesi sa tento motor pohybuje na hranici svojich možností...(Pozn.: - mierne obohatenie pri správnom nastavení - viď body dolu - výrazne napomôže jeho dynamike a kultúre chodu)
ak kontrolu a nastevenie nemáš možnosť zveriť niekomu skúsenejšiemu, ale si odkázaný sám na seba, by som ti odporúčal tento postup:
1 - preveriť "mechaniku" motora - kompresia-píšeš OK
2 - nastevenie ventilov na 0,1mm za studena (bežné odchýlky však nemajú podstatný vplyv na chod motora, extrémy už áno)
3 - vzduchový filter - čistota
4 - nastavenie predzápalu - 8° by malo vyhovovať, pokiaľ motor nadmerne nedetonuje, málo to ale určite nie je!
5 - sviečky - správna tepelná hodnota, typ s dlhým závitom a vysunutým iskrišťom, vzdialenosť elektród 0,9mm - (veľmi dôležité!!)
6 - správnu činnosť odstredivého regulátora - najlepšie stroboskopom, ide to aj rukou, ale musíš mať na to skúsenosti
7 - tesnosť pripojenia a činnosť podtlakového regulátora (napr. ústami)
8 - správne nastavenie rozvodov (veľmi dôležité!!)
9 - správna činnosť predohrevu sania (tesnosť prívodu) - skontrolovať preklápania klapky u studeného motora dolu, u teplého hore - a stav "ľadvinky" na prívod teplého vzduchu, ak je skorodovaná a deravá, motor nikdy nebude mať dobré prechody (veľmi dôležité!!)
10 - správne nastavenie klapiek karburátorov a ich ozatváranie v kľudovej polohe - platí pre všetky 4
11 - čistota palivových filtrov
12 - hladina paliva v karburátoroch
13 - správne osadenie karburátorov (silno odporúčam hlavné trysky prvého stupňa 115 nahradiť tryskami 118!!) na spotrebe sa ti to neprejaví, na zlepšení prechodov áno
14 - skontrolovať činnosť akceleračných púmp - primeraný a správne nasmerovaný prúd benzínu z obidvoch injektorov pri plnom stlačení klapky (ak nie, skontrolovať prítomnosť sklenenej guličky pod injektormi a ich priechodnosť - zvyknú sa občas upchať, a stav ich gumového tesnenia) (veľmi dôležité!!)
15 - tesnosť membrány ovládania 2. stupňa karburátorov, ako aj prítomnosť papierového tesnenia medzi ich komorou a telesom karburátora
16 - predpokladám správnu montáž karburátorov (poloha medzikusu pod nimi, poloha plechových podložiek, ak sú montované, rozmer tesnení nezasahujúcich do svetlého prierezu sania, tesnosť pripojenia) (veľmi dôležité!!)
17 - skontrolovať, či tam nemáš po výmene náhodou karburátory z iného auta (napr. zo Škodovky..)
18 - stav VN časti zapaľovania (či niekde neprebíjajú iskry - dá sa kontrolovať sluchom, alebo aj zrakom potme, lokálne jemnobelasé tlecie výboje na povrchu káblov však nie sú na závadu)
19 - až potom nastavovať voľnobeh - na zohriatom motore. Správny postup je popísaný napr. v dielenskej príručke, dodržuj ten a nie rady rôznych miestnych "odborníkov"
20 - natankovať poriadny benzín (u nejakého značkového čerpadla, nie dajaké lacné šmejdy) a jazdiť :)

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Prosím o radu....

Príspevok od užívateľa peter » 16 Mar 2008, 09:47

Ondrej,super som rád že sa dokážeš takto podeliť zo svojmi skusenosťami a znalosťami.Na rozdiel od niektorých ktorý tu
majú veľa príspevkou rovnajúce sa nule :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Prosím o radu....

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Mar 2008, 14:27

Ano Ondřeji, s těma svíčkama máš pravdu, taky mě pěkně potrápily, než sem si to uvědomil, jinak k tomu předstihu, neříkal sem že je 8° málo, pouze sem poukazoval na to že u 613 s karburátorem mít například 6° nebo méně, při palivu o 95 oktanech, je poněkud neštastná volba. Já mám 9,5 až 10°. Když sem měl menší předstih, tak už ten motor nebyl takovej živej. Závisí to kus od kusu. Podle Tvýho postupu sem kráčel před dvěma lety a nemám s motorem žádný problémy.
Ano odpověděl sem trochu unáhleně a očekával vědomost tazatele. Který má již motor mechanicky seřízen a dodělává pouze ty kroky, na které se ptá.

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Prosím o radu....

Príspevok od užívateľa Jelda » 16 Mar 2008, 17:32

Děkuji za vyčerpávající postup Ondreji!
Motor mám jak píšeš E1/I. Všechny body jak píšeš ještě projdu, akorát nerozumim těm rozvodům-jak si to myslel? (rozvodové řemeny mám vyměněné-dělal to dokonce bývalý tatrovácký servisák nyní důchodce)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Prosím o radu....

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Mar 2008, 18:24

Je to myšleno tak, aby byli správně usazený. V příručce je to dobře popsaný i fotky tam jsou. Pokud Ti řemen přeskočí o jeden zub, tak už ten motor neseřídíš, protože budeš mít rozhozený časování.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných