Dobýjanie batérie
Re: Dobýjanie batérie
Určitě je kondicionér ta nejvýhodnější varianta. Já za to startovačku (fa Würth) dával 19 800,- kč a to byly tenkrát nějaké peníze. A navíc, ji musím mít neustále zapojenou v síti, kvůli životnosti zdroje.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Myslím, že dalokovoo napísal:Roman Maďar: dalo by sa zohnať-požičať zapojenie takého kondicoinéra , myslím iba elektro-schéma zapojenia aj s prípadnými vylepšeniami
Re: Dobýjanie batérie
Rodinné stříbro se neprodává!!!!kovoo napísal:Roman Maďar: dalo by sa zohnať-požičať zapojenie takého kondicoinéra , myslím iba elektro-schéma zapojenia aj s prípadnými vylepšeniami
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Miloši:
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Roman: ok niečo poriešime, len čul mám nošu školy
Re: Dobýjanie batérie
Je to fakt. Tatru taky nechtěli jako rodinné stříbro prodat......
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Nikdy som sa netajil s výrobnými postupmi ani s informáciami, ak to niekomu pomôže.Naviac môže to projekt posunúť dopredu- viac hláv, viac vie. kedysi som tu na TP, viedol diskusiu na túto tému, dúfal som , že bude prínosná a konštruktívna, ale ukázalo sa , že som sa mýlil, namiesto toho sa rozpútala flame war, ako pri väčšine tunajších tém, tak som to vzdal. Aj v tomto vlákne už zazneli podobné náznaky, preto vítam každú konštruktívnu debatu a rád poskytnem podklady, aspoň sa tým vyvráti mýtus o zárobkovosti mojich projektov.miloš bukáček napísal:Rodinné stříbro se neprodává!!!!kovoo napísal:Roman Maďar: dalo by sa zohnať-požičať zapojenie takého kondicoinéra , myslím iba elektro-schéma zapojenia aj s prípadnými vylepšeniami
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
nie je problém, nemáme to k sebe daleko a brat dokonca býva k tebe ešte bližšie-v Seredi a iste pre neho nebude problém , podeliť sa o skúsenosti. Stačí sa dohodnúť.Prípadne ti jeden kondicioner môžem požičať, aby si vyskúšal jeho funkčnosť a mohol tak posúdiť, či sa ti oplatí sa tým zaoberať. Záležitosti ohladom autorských práv pri prípadnej hromadnej výrobe, ponechám na tvoje svedomie. . Ak sa elektrotechnikou zaoberáš, možno by som mal aj dalšie prjekty, o ktorých si myslím, že by stály za úvahu realizovať. Spoluprácu rád prijmem.Nie som totiž velmi zdatný elektrotechnik, skôr strojár.kovoo napísal:Roman: ok niečo poriešime, len čul mám nošu školy
Re: Dobýjanie batérie
Což se poohlédnout po nějakém aku který má díky použitým materiálům nebo technologii lepší parametry v mrazech? Nebude sice levná, ale koupě aku 180Ah svojí finanční hodnotou určitě nebude záležitost dvou svačin. Teda svačin normálních lidí, protože například svačina pro Luboše se do kufru T613 zmenšené o objem nádrže LPG nevejde.
Jo a myslet si, že montáží aku gigantické kapacity vyřeším problém s dobíjením nemusí být šťastné. Zásadní je, jestli jízdou (stylem a provozními podmínkami) dokáže alternátor do aku ony odebrané ampérhodiny domlátit. Pokud ano, nemá cenu kupovat větší aku. Pokud ne, ani 180Ah aku nic nevyřeší, jen se mrazivé ráno kdy budete shánět náhradní dopravu oddálí.
Jo a myslet si, že montáží aku gigantické kapacity vyřeším problém s dobíjením nemusí být šťastné. Zásadní je, jestli jízdou (stylem a provozními podmínkami) dokáže alternátor do aku ony odebrané ampérhodiny domlátit. Pokud ano, nemá cenu kupovat větší aku. Pokud ne, ani 180Ah aku nic nevyřeší, jen se mrazivé ráno kdy budete shánět náhradní dopravu oddálí.
Re: Dobýjanie batérie
Nynější majitel toho electronica tam tu obludu měl snad už v době koupě někdy v roce 2003.Protože s tím neměll žádný problém, zřejmě si myslel,že je to tak lepší. Já osobně si myslím,že 68 Ah je naprosto dostatečná. Byl jsem však svědkem,že i jeho tento 180 Ah gigant selhal.....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Mno, ten řád minut jsem studoval předloňskou zimu ve dvou T700 a vycházelo mi opakovaně mezi cca 8 až 20 minutami (ne že bych si to pamatoval, našel jsem tady v šuplíku ten blok, kam jsem si to psal) k dosažení použitelné teploty na výdechách, což plně koresponduje s potřebou ohřát to kvantum vody (neřeším dobu dosažení nějaké konkrétní teploty v prostoru kabiny). Baziliškova hodina je moc, to nepopírám. Řešil jsem tehdy pro sebe porovnání, jak moc se to s těmi B5W "nepovedlo" oproti horkovzdušné verzi, protože jsem měl v živé paměti "výstup" jednoho váženého pana doktora tehdy ve fungujícím aut.servise ve Slaném, který byl po obnově svého vozidla z M94 s 2xBN4/I za M96 s 2xB5W značně rozčarován velmi dlouhou dobu hovořil místy až neslušně na adresu pomalosti náběhu vodního systému, tak mi to nedalo abych si to nezkusil a musel jsem mu dát za pravdu, nástup horkovzdušných agregátů je opravdu rychlejší a použitelnější. Nicméně instalace kompatní topné/chladící jednotky Diavia, možnost jejího řízení a distribuce vzduchu z ní po těch 20ti letech produkce T613 přinesla toliko kladných vlastností, že ve výsledku je ten pomalejší zátop bezproblému tolerovatelný, problém je s ním hlavně tehdy, kdy se s autem spíše popojíždí a topení se vypíná. Používání systémem panských kočí "ráno odpíchnout v garáži, zapnout topení, projezdit/prostát celý den a večer ho vypnout" samozřejmě žádná negativa vůči uživateli nepřináší.....miloš bukáček napísal:Ne Radku. když všechno funguje jak má, je v 700 teplo v řádu minut. A pokud jde o klimatizaci i v největším pařáku na Mallorce mi šel ledový vzduch v řádu sekund a velmi silně.Můžu říct, nesrovnatelně studený s žádným jiným autem,které jsem předtím vlastnil.radek napísal:Bazilišek ještě zapomněl zmínit, že v okruhu té šílené zbastelniny dvou B5W, několika metrů hadic, jednoho výměníku v topném agregátu a jedné z hliníku svařené expanzní nádobky se špuntem ze škody 105/120 koluje 7,5 litru! náplně fridexu, který je nejprve třeba ohřát, než začne topit. Proto to "dopravní" zpoždění s nástupem otopu.
Protože takovéhle množství chladicí kapaliny používají běžná auta v celém okruhu chlazení motorů, a při práci kapalinou chlazených spalovacích motorů se odvádí podstatně více jak 2 x 5 kW tepla, je zřejmé, že postsoudruzi na moravě zase někde udělali chybu. Nu což, stalo se, rada v návodu k obsluze zní "sepnutím spínače uvedete do provozu topný přístroj". Z taktických důvodů se tam již nepíše, po jaké době od jeho stisknutí se v kabině zjeví teplo a tak je montáž dálkového startu topení, či alespoň spínacích hodin, nanejvýš doporučena .
Re: Dobýjanie batérie
To že vzduchové BN4 topí víc a rychleji než vodníci v T700 nepopírám,ani s tím nepolemizuji. Ve 4 mi stačí pouze přední topení,pokud nejedu rychle při třeskutém mrazu. Pak pouštím i vnitřní, neboť mi je zima na nohy.
V řádu minut se dá považovat i 8-19 minut,ale u mě to výrazně těch 10 nepřevyšuje.
V řádu minut se dá považovat i 8-19 minut,ale u mě to výrazně těch 10 nepřevyšuje.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Luciáne, vůbec ne. Alternátory jsou jenom "jablka" a ještě o něco málo větší "jablka". O dynamech a podobných zdrojích, které by nemusely v součaném provozu stačit, jsme se tu vůbec nabavili! Nikdo ti nezaručí, že silnější alternátor bude schopen do té stejné baterie narvat víc proudu a určitě to nevyřeší problém, kdy bazilišek vytříská baterie čtvrthodinovým během bufíku natolik, že nanastartuje...Lucián napísal:Jenže Luboši pleteš hrušky s jabkama. Jestli to dobře chápu, tak Miloš jezdí převážně s T700 a tam je silnější alternátor!!! A Mi Long a Speciál jakbysmet!
Používá někdo z vás, třeba i jen jako zálohu, nějaké pomocné přenosné startovací zdroje? Já jsem si před pár lety pořídil jeden s vestavěnou 17Ah baterkou a na tatru úplně stačí. Ani po deseti startech nebylo znát, že měl už dost. A to jsem měl v autě baterii, která byla už úplně za životností, nedržela kapacita a na prázdno dávala asi 5V. Je to mnohem praktičnější, než třeba přenášet klasické baterie, startovat přes kabely a dá se to využívat i jinde, třeba ke zkoušení a napájení různých spotřebičů, ke svícení a hlavně nejste závislí na přívodu proudu.
Re: Dobýjanie batérie
Vždyť jsem tady psal,že já ho mám a občas i použiji. ale pouze na kritické situace. S baterkou ve stavu jak jsi psal bych už nikam nejel. Nebavilo by mě a styděl bych se před každým startem před kdejakým obecenstvem se štrachat v kufru,nastartovat, odpojit , zavřít kufr a pak jet.Luboš napísal:
Používá někdo z vás, třeba i jen jako zálohu, nějaké pomocné přenosné startovací zdroje? Já jsem si před pár lety pořídil jeden s vestavěnou 17Ah baterkou a na tatru úplně stačí. Ani po deseti startech nebylo znát, že měl už dost. A to jsem měl v autě baterii, která byla už úplně za životností, nedržela kapacita a na prázdno dávala asi 5V. Je to mnohem praktičnější, než třeba přenášet klasické baterie, startovat přes kabely a dá se to využívat i jinde, třeba ke zkoušení a napájení různých spotřebičů, ke svícení a hlavně nejste závislí na přívodu proudu.
Parametry mojí startovačky zkusím přidat.Startoval jsem s ní i 12V Avie v mrazech a šlo to bez problémů.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
To bylo jenom u auta, se kterým jsem tady potřeboval popojíždět před garáží a bez baterky, jenom na kleště, jsem se bál, tak jsem tam raději hodil i tu špatnou.
Jenže, Miloši, tenhle zdroj stál desetinu toho tvého a kdybych pro něj neměl další využití, tak se mně ani pro těch 10 aut, co tady máme, nevyplatí. Slouží třetím rokem a náhradní značková baterie se do toho dá pořídit cca za 1500 Kč. Pokud se tady někteří z vás potýkají s problémy, že někde na pár minut pustí bufíka a už neodjednou, tak tohle by mohlo být rozumější řešení, než do auta instalovat baterku z těžkého náklaďáku...
Jenže, Miloši, tenhle zdroj stál desetinu toho tvého a kdybych pro něj neměl další využití, tak se mně ani pro těch 10 aut, co tady máme, nevyplatí. Slouží třetím rokem a náhradní značková baterie se do toho dá pořídit cca za 1500 Kč. Pokud se tady někteří z vás potýkají s problémy, že někde na pár minut pustí bufíka a už neodjednou, tak tohle by mohlo být rozumější řešení, než do auta instalovat baterku z těžkého náklaďáku...
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Roman: mne úplne stačí elektrická schéma, plošný spoj (keď tam je a to tam asi nejaký bude ) zo strany spojov a zo strany súčiastok, plus rozpis súčiastok aké sú tam
no a potom už to chce trochu financií(to už mi nemusíš dávať ), trpezlivosti, smradu zo spájkovania a nejakú tatru s pokazenou baterkou
a nemaj strach živnosť si na tom nezaložím lebo sa mi potom nechce odpovedať na isté blbé príspevky typu "odvodu daní" a farebnej "dokonalosti"
no a potom už to chce trochu financií(to už mi nemusíš dávať ), trpezlivosti, smradu zo spájkovania a nejakú tatru s pokazenou baterkou
a nemaj strach živnosť si na tom nezaložím lebo sa mi potom nechce odpovedať na isté blbé príspevky typu "odvodu daní" a farebnej "dokonalosti"
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
[quote="Luboš"]
Alternátory jsou jenom "jablka" a ještě o něco málo větší "jablka". O dynamech a podobných zdrojích, které by nemusely v součaném provozu stačit, jsme se tu vůbec nabavili! Nikdo ti nezaručí, že silnější alternátor bude schopen do té stejné baterie narvat víc proudu a určitě to nevyřeší problém, kdy bazilišek vytříská baterie čtvrthodinovým během bufíku natolik, že nanastartuje...
´
Ach boooože ...ale co,mně je pedagogický optimismus životní zásadou! Zkusím to tedy ještě jednou : primárním úkolem dynam a alternátorů v automobilech je zajistit dostatek energie pro nutné spotřebiče. Souhlas, ne?
Tedy trvale běžícího zapalování, světel, ventilátorů, čerpadel atd. Na součet těchto příkonů se zdroje (dynama, altecy) dimenzují + malá rezerva. Teprve potom, až zdroj v daném okamžiku vyrábí více energie než spotřebiče stačí "požírat", tak teprve potom se přebytek ukládá do akumulátoru! Pochopil a zapamatoval? Dobře. A protože jistě také chápeš a uznáš, že z většího jablka uděláš víc kompotu než z malého a tedy více nakrmíš krků hladových a něco kompotu pak tedy zbude i na tebe, tak se laskavě znovu zamysli nejen nad Lucianovým příspěvkem.
Alternátory jsou jenom "jablka" a ještě o něco málo větší "jablka". O dynamech a podobných zdrojích, které by nemusely v součaném provozu stačit, jsme se tu vůbec nabavili! Nikdo ti nezaručí, že silnější alternátor bude schopen do té stejné baterie narvat víc proudu a určitě to nevyřeší problém, kdy bazilišek vytříská baterie čtvrthodinovým během bufíku natolik, že nanastartuje...
´
Ach boooože ...ale co,mně je pedagogický optimismus životní zásadou! Zkusím to tedy ještě jednou : primárním úkolem dynam a alternátorů v automobilech je zajistit dostatek energie pro nutné spotřebiče. Souhlas, ne?
Tedy trvale běžícího zapalování, světel, ventilátorů, čerpadel atd. Na součet těchto příkonů se zdroje (dynama, altecy) dimenzují + malá rezerva. Teprve potom, až zdroj v daném okamžiku vyrábí více energie než spotřebiče stačí "požírat", tak teprve potom se přebytek ukládá do akumulátoru! Pochopil a zapamatoval? Dobře. A protože jistě také chápeš a uznáš, že z většího jablka uděláš víc kompotu než z malého a tedy více nakrmíš krků hladových a něco kompotu pak tedy zbude i na tebe, tak se laskavě znovu zamysli nejen nad Lucianovým příspěvkem.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Kromě pedagogického optimismu to ale možná chce mít i nějaké znalosti (můj názor). Ten běžný magneton 55A je schopen tu baterii vybitou díky činnosti startéru dobíjet proudem cca 20-30A i pokud se svítí, bufíkuje atd. K čemu ti bude silnější alternátor, který by byl schopen dodávat více proudu, když ta baterie stejně nebude schopna větší proud, než třeba těch 30A přijímat? Tady to tvoje přirovnání s rozdělovaným kompotem tvrdě naráží, to si uvědom.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Pochybujedm o odbere 30A akumulátorom aj pri neviem ako dlhom štartovaní. Môj odhad je tak do 10A.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných