Dobýjanie batérie
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
tiež by som bol za účinnejší altík, lebo pustené všetky svetlá a bufík,ventilátor, stierače, rýchlost s otáčkami motora do 2000ot/min len príležitostne, a na každodenne mestké jazdenie v zime je naprd, normálne je to cítit, ako sa baktéria dobije po dlhšej jazde po dialnici....
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Lubošu, při jakých otáčkách dá ten běžný magneton 55A? Čekám odpověď, že do zkratu s ním stačí motat klikou... A toho o charakteristice alternátoru sis všimnul nebo se musím opakovat?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Nemám u sebe příručku, ale při jakých otáčkách dodává maximální proud, je mi úplně fuk. K čemu by mě to bylo asi tak dobré? Důležité a podstatné je to, že při běžných otáčkách motoru za provozu je schopen dodávat proud všem běžně pouštěným spotřebičům a ještě zcela dostatečně dobíjet baterii. To mě jako uživatele zajímá.
Kolik si myslíš, že je taková olověná 75Ah baterie schopna přijímat proudu? Běžně se doporučuje jí dobíjet proudem odpovídajícím 1/10 její kapacity. Jistě zvládne pojmout více (2x-4x?; i promrzlá?), ale tam už někde bude ta hranice a tohle všechno ten standardní Magneton při běžných otáčkách motoru pořád zvládá. Na volnoběžné otáčky možná ne, ale v tomhle režimu se baterie dobíjí tak 1-10% času a jen tady by byl silnější alternátor možná nějakým přínosem. Dost ale pochybuju o tom, že běžný uživatel by vůbec takové zlepšení zaregistroval.
Kolik si myslíš, že je taková olověná 75Ah baterie schopna přijímat proudu? Běžně se doporučuje jí dobíjet proudem odpovídajícím 1/10 její kapacity. Jistě zvládne pojmout více (2x-4x?; i promrzlá?), ale tam už někde bude ta hranice a tohle všechno ten standardní Magneton při běžných otáčkách motoru pořád zvládá. Na volnoběžné otáčky možná ne, ale v tomhle režimu se baterie dobíjí tak 1-10% času a jen tady by byl silnější alternátor možná nějakým přínosem. Dost ale pochybuju o tom, že běžný uživatel by vůbec takové zlepšení zaregistroval.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
K tomu topení - těch 15 °C myslím , že to bylo v prostoru zadních sedadel , kde se teplo dostává těžce (málo výdechů proti předchozím typům 613) . Ano , klimatizace je výkonná , ale , u m96 dozadu nic nevede , takže řidiči je zima , a vzadu je ještě teplo.. Jinak dobíjení (alternátor ) celkem stačí.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Podívej, příteli, ty o voze a my ostatní tady nejspíš o koze? Já prostě mám tu znalost!!!, že v zimním období a od doby povinného svícení i v létě moje tatry vyžadují externí dobíjení akumulátoru. Mám v nich pár spotřebičů navíc, některé se standby modem, často používám i zapalovač, mlhovky, pomocná světla, stahuji okna a topím. Courám se městem nízkou rychlostí a chápej-nechápej, kvůli slabému altecu ani kvůli tvým postojům na pořádna dvojku jezdit nebudu. Tvoje tvrzení o 1-10% volnoběžného času... to jsi sebral kde? Nevšiml jsem si, že bys mně kdy dělal spolujezdce. A kdyby ano, jistě bys napsal jiná procenta. V jednom máš uršitě pravdu: je úplně fuk, jestli máš nebo nemáš v ruce příručku s grafem. Já ji mám před sebou, zírám na tu křivku, zatímco v garáži mě teče do baterky cca půl ampéru z "kondicionéru", realizovaného prostým laboratorním zdrojem s volitelným proudem i napětím. Jestli máš také takový zdroj, prosím zapoj ho na baterku, odečti na něm udaj napětí, které ti protlačí 65Ah baterkou těch tvých 30A při zapnutých světlech a sděl nám ho. Ju? Abysme měli ty znalosti o elektrochemických zdrojích stejné. Pak se tu nebudeme jen iracionálně hádat, ale racionálně diskutovat resp. vyučovat.Luboš napísal:Kromě pedagogického optimismu to ale možná chce mít i nějaké znalosti (můj názor). Ten běžný magneton 55A je schopen tu baterii vybitou díky činnosti startéru dobíjet proudem cca 20-30A i pokud se svítí, bufíkuje atd. K čemu ti bude silnější alternátor, který by byl schopen dodávat více proudu, když ta baterie stejně nebude schopna větší proud, než třeba těch 30A přijímat? Tady to tvoje přirovnání s rozdělovaným kompotem tvrdě naráží, to si uvědom.
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
To je jedno aku stenu postavite, Lubos sa proti kazdej rozbehne hlavou napred
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Off Top: Navrhuju ho nasměrovat proti Bunkru. Na to byla krátká všechna munice...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Hlavou?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
chudák bunker
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Já používám hlavu na přemýšlení a má auta spolehlivě fungují, tak u mně problém zřejmě nebude. Hlupáky, kteří si myslí, že bezpodmínečně musí mít v osobním autě baterku z náklaďáku nebo dvakrát silnější alternátor, já přesvědčovat nebudu. Na to je můj čas příliš drahý.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Nechapem preco Vas to tak prekvapuje? Pokial sa pametam tak podobny problem trapil vsetky auta s byvaleho Ceskoslovenska pocinaju S105/120, Tatrou az po Favorit, nakoniec to bolo uspokojivo vyriesene az vo Felicii.
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Ja som to vedel fsetko su tu hlupaci
Sa zobud chalan
Sa zobud chalan
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Lubošu, ty snad překonáš i samotného Reného. Taktéž obdivuhodná schopnost vymyslet tvrzení protistrany a následně mu oponovat.
Hlupáci si nemyslí, že je třeba mít v autě bezpodmínečně silnější alternátor nebo akumulátor s vyšší kapacitou. Jsou zde pouze hlupáci, kteří by, vzhledem k režimu provozu vozidla, uvítali alternátor schopný dobíjet už při volnoběhu a/nebo (logická spojka - jedno, druhé nebo obé) akumulátor, který by dokázal déle ukrmit spotřebiče při stojícím vozidle a potom ještě spustit motor.
Hlupáci si nemyslí, že je třeba mít v autě bezpodmínečně silnější alternátor nebo akumulátor s vyšší kapacitou. Jsou zde pouze hlupáci, kteří by, vzhledem k režimu provozu vozidla, uvítali alternátor schopný dobíjet už při volnoběhu a/nebo (logická spojka - jedno, druhé nebo obé) akumulátor, který by dokázal déle ukrmit spotřebiče při stojícím vozidle a potom ještě spustit motor.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Ladis, no neviem či toto nie je privela na pochopenie, je to skôr pre jednoduchý "selský" rozum a tomu je už predsa adresát na hony vzdialený, otázka je , ktorým smerom.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Ergo_sum napísal:Nechapem preco Vas to tak prekvapuje? Pokial sa pametam tak podobny problem trapil vsetky auta s byvaleho Ceskoslovenska pocinaju S105/120, Tatrou az po Favorit, nakoniec to bolo uspokojivo vyriesene az vo Felicii.
Jen z Československa? A jen auta? Mnooo... IMHO jde o obecný problém, který se projeví vždy, když zdroje nestačí krýt potřebu. A je jedno, zda jde o rozpočet domácnosti či státu, o argumentaci v diskusi, nebo o energetickou bilanci či výsledky "myšlení". Rád slyším, ze se u aut (počínaje Feldou) již řešení našlo. Věřím tedy, že i v ostatních případech jest jakási naděje lepčích zítřků .... a zůstávám tedy optimistou.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Možno je to tým , že pôvodne bol automobil koncipovaný ako povoz, umožňujúci relatívne plynule premiestniť seba + náklad, z bodu A do bodu B. K tomu bol v záujme bezpečnosti opatrený nutným osvetlením, zriedkavo aj "vykurovaním kabíny- väčšinou náporovým.Neskôr pribudli stierače, smerovky.... a dalšie a dalšie elektrospotrebiče, dokonca aj externé. Nedivme sa , že to tá mašinka nezvláda. pôvodne skutočne nebola konštruovaná , ako elektráreň. Dnes nezriedka trávime v aute polovicu dňa a mnoho z tohoto času zaberie státie v zápche, na semaforoch, alebo sa len presúvame niekolko 100, či 1000 metrov a neustále vypíname motor a štartujeme. Dnešné využitie automobilu je na hony vzdialené tomu pôvodnému. Doba od vzniku našich vehiklov nezriedka presiahla štvrťstoročie. Skúste si len porovnať, čo sa za posledných 5 rokov zmenilo napr. vo výpočtovej, technike, či elektronike ako takej.Nie je nič divné na tom, že ak chceme Tatru používať spôsobom , ako nové autá, bude treba budzvýšiť starostlivosť a údržbu, alebo prispôsobiť parametre napr elektrovýzbroje zmeneným požiadavkám.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Blbost! Lubošovi to stačí, jak to je. Musí to stačit všem.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
bacha by Vám niekto nevybyl okná alebo zuby.....
Tak ešte zopakujem otázku: dá sa použit napr. altík z felície? pomože to? mne už to nemyslí , naprášilo sa mi na spojku nedobýja mi altík v dostatočnom množstve altík....
Tak ešte zopakujem otázku: dá sa použit napr. altík z felície? pomože to? mne už to nemyslí , naprášilo sa mi na spojku nedobýja mi altík v dostatočnom množstve altík....
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Tak si aspň vypime, neveril by si akú fasa pálenku mi hen niekto doniesolMarekK napísal:bacha by Vám niekto nevybyl okná alebo zuby.....
Tak ešte zopakujem otázku: dá sa použit napr. altík z felície? pomože to? mne už to nemyslí , naprášilo sa mi na spojku nedobýja mi altík v dostatočnom množstve altík....
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
ale píšeTak si aspň vypime, neveril by si akú fasa pálenku mi hen niekto doniesol
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných