Dobýjanie batérie

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa MarekK » 10 Jan 2008, 19:58

toš luboši, niektorí popierajú holokaust alebo globálne oteplovanie....

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa miloš » 10 Jan 2008, 20:04

MarekK napísal:toš luboši, niektorí popierajú holokaust alebo globálne oteplovanie....
Vliv člověka na globální oteplování..........

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 10 Jan 2008, 20:59

miloš bukáček napísal:
MarekK napísal:toš luboši, niektorí popierajú holokaust alebo globálne oteplovanie....
Vliv člověka na globální oteplování..........
Na ja, pak má v Náchodě vydržet na silnicích sníh......

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa miloš » 10 Jan 2008, 21:03

Já byl v Náchodě předloni a jel jsem odtamtud do Adršpachu a Trutnova. Všude byla souvislá vrstva uježděného sněhu.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Jan 2008, 21:24

Miloši, to si už dávno nepamatuješ... Všechny průmyslový podniky a instituce jsou tady soustředěny podél hlavních tahů a vypouštějí kvanta horké vody do kanálů, které vedou přímo pod vozovkou, takže na tom prohřátém asfaltu se sníh neudrží. A tak to máš ve spoustě městech. Jest-li Klaus něco popírá nebo nepopírá, to nic nemění na faktu, že ve městech bývá teplota vyšší než mimo.

Každopádně, na dobíjení baterie to má kladný vliv, to ano. :lol:

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa miloš » 10 Jan 2008, 21:26

Doplním, abych nemátnul. Od Náchoda až téměř do Trutnova byla souvislá vrstva uježděného sněhu.Předloni.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Jan 2008, 21:29

To je klidně možné, ale přes město Náchod určitě ne.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa miloš » 10 Jan 2008, 21:31

Moc jsem tomu nevěnoval pozornost. Přespal jsem v Náchodě v hotýlku naproti Rubeně, ráno bylo cca 20 cm nového sněhu, na silnici byla minimálně břečka ve stejné výšce. Jediné co vím, že za Náchodem byl celou dobu uježděný sníh.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Štěpán » 10 Jan 2008, 21:32

tomas napísal:Na starych karach sa to da lahko poznat.
Ak po pridani plynu stupne jas ziaroviek, tak to na volnobehu moc nedobija.
Tento jav som prestal pozorovat az pri altiku z feldy.
Pokial som mal 55ku altik a externy regler, tak to na volnobeh skoro nedobijalo, ani pri vypnutych spotrebicoch. Teda, ked som meral napatie na altiku, davalo daco malo cez 13V. Pri vyssich otackach to davalo nejakych 13.8V, co je dobre tak na udrziavanie nabiteho aku :-)
Ked som namontoval altik z feldy, tak ten daval stabilne 14,4V v kazdom rezime.

Minule som meral nase Subaru, kedze nam odisla BAT, dava pri kazdych ot. aj volnobehu 14.7V a to myslim je akurat na cyklicke nabijanie.

altik z feldy ve feldě při volnoběhu moc nenabíjí. Meřením ověřený stav - při zapnutých světlech potkávacích, předních a zadních mlhovkách a větráku topení začne být napětí takové aby něco šlo do baterky tak při 2000ot/min !
To zvýšení jasu světel je při zvýšení otáček velmi patrné. Nejvíce je to poznat když se pustí ventilátor naplno.

Když se strčí do tatry tak tam asi bude jiný převod a bude mít věčí otáčky.
Psát tu že by to do tatry na stání v koloně chctělo lépe dimenzovat alternátor je asi zbytečné že?

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa bazilisak » 10 Jan 2008, 23:33

Štěpán napísal:
tomas napísal:Na starych karach sa to da lahko poznat.
Ak po pridani plynu stupne jas ziaroviek, tak to na volnobehu moc nedobija.
Tento jav som prestal pozorovat az pri altiku z feldy.
Pokial som mal 55ku altik a externy regler, tak to na volnobeh skoro nedobijalo, ani pri vypnutych spotrebicoch. Teda, ked som meral napatie na altiku, davalo daco malo cez 13V. Pri vyssich otackach to davalo nejakych 13.8V, co je dobre tak na udrziavanie nabiteho aku :-)
Ked som namontoval altik z feldy, tak ten daval stabilne 14,4V v kazdom rezime.

Minule som meral nase Subaru, kedze nam odisla BAT, dava pri kazdych ot. aj volnobehu 14.7V a to myslim je akurat na cyklicke nabijanie.

altik z feldy ve feldě při volnoběhu moc nenabíjí. Meřením ověřený stav - při zapnutých světlech potkávacích, předních a zadních mlhovkách a větráku topení začne být napětí takové aby něco šlo do baterky tak při 2000ot/min !
To zvýšení jasu světel je při zvýšení otáček velmi patrné. Nejvíce je to poznat když se pustí ventilátor naplno.

Když se strčí do tatry tak tam asi bude jiný převod a bude mít věčí otáčky.
Psát tu že by to do tatry na stání v koloně chctělo lépe dimenzovat alternátor je asi zbytečné že?
A jaký alternátor jsi měřil ? Bosch ? Kolik A má?

martin h

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa martin h » 11 Jan 2008, 10:06

Ohledně zvýšení svitu žárovek při přidání plynu - nedělá to jenom felda, ale i jiná auta. I náš nynější pažout z roku 2000. Pokud v zimě hodně popojíždím po městě a jezdím krátké trasy (10km) tak má aku po pár dnech pěkné problémy se startem. Může to být tím, že s nafťákem lze po městě jezdit v otáčkovém pásmu lehce nad volnoběhem kdy alternátor toho moc nedobije. V případě benzínových motorů kde je dostatečný točivý moment dostupný až ve vyšších otáčkách tento efekt nemusí být patrný.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 11 Jan 2008, 10:32

Ano, u koncernové 1,2 HTP bývala ručička otáčkoměru po většinu času v nějakých absurdních sférách, tak mezi 3000 a 6000 rpm, to u ní světla neblikala....

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 11 Jan 2008, 10:51

Skusali ste turovat HTPcko len tak na volnobeh? Ten motor nema skoro ziadnu zotrvacnu hmotu a tak ide do otacok ako ferrari, ale bohu zial len bez zataze :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 11 Jan 2008, 11:19

Ergo_sum napísal:Skusali ste turovat HTPcko len tak na volnobeh? Ten motor nema skoro ziadnu zotrvacnu hmotu a tak ide do otacok ako ferrari, ale bohu zial len bez zataze :mrgreen:
Možno je tam namontovaný len ako zdroj hluku :-)

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa etienne » 07 Feb 2008, 20:23

Mojžo napísal:Lubošove debilné keci mi dvíhajú tlak.
Demagóg si ty, ty hovado, vyhadzuješ na oči iným to, čo vôbec nenapísali a následne z nich robíš hlupákov.
Mojzo, skusme trochu kludnejsie. Viem, ze Lubos nieje Tvoj najoblubenejsi diskutujuci, ale ...

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Štěpán » 06 Mar 2008, 11:07

Víte někdo jaký je převod otáček mezi motorem a alternátorem u T613?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 06 Mar 2008, 13:10

Úloha řešitelná prostou matematikou, v čase cca 2 minut.... :wink:

Klikový hřídel : 1 otáčka odpovídá 1,5 otáčky řemenice chladícího ventilátoru
Klikový hřídel : 1 otáčka odpovídá 2,0 otáčkám řemenice alternátoru

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Mar 2008, 13:18

Radku, tohle ale platí jen pro T613-3 a -4, chromky mají řemenici alternátoru o něco větší.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 06 Mar 2008, 13:32

No však Štěpán nespecifikoval, k jakému alternátoru to chce, uvádím tedy "střední", pro běžné úpravy použitelné údaje v celém spektru modelů 613, kromě motoru Ecorry..... Luboši máš krásný dar, kterak za každou cenu přispět, a to klidně i naprosto nekonstruktivně, očekával jsem že když jsi pocítil potřebu přispět, tak sem snad rovnou ty další převodové poměry napíšeš, ne? :roll:

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Štěpán » 06 Mar 2008, 14:07

Děkuji za odpověď.
Vyřešení této mat. úlohy ale nutně znamená znalost, nebo možnost změřit průměry řemenic.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných