Dobýjanie batérie
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
toš luboši, niektorí popierajú holokaust alebo globálne oteplovanie....
Re: Dobýjanie batérie
Vliv člověka na globální oteplování..........MarekK napísal:toš luboši, niektorí popierajú holokaust alebo globálne oteplovanie....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Na ja, pak má v Náchodě vydržet na silnicích sníh......miloš bukáček napísal:Vliv člověka na globální oteplování..........MarekK napísal:toš luboši, niektorí popierajú holokaust alebo globálne oteplovanie....
Re: Dobýjanie batérie
Já byl v Náchodě předloni a jel jsem odtamtud do Adršpachu a Trutnova. Všude byla souvislá vrstva uježděného sněhu.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Miloši, to si už dávno nepamatuješ... Všechny průmyslový podniky a instituce jsou tady soustředěny podél hlavních tahů a vypouštějí kvanta horké vody do kanálů, které vedou přímo pod vozovkou, takže na tom prohřátém asfaltu se sníh neudrží. A tak to máš ve spoustě městech. Jest-li Klaus něco popírá nebo nepopírá, to nic nemění na faktu, že ve městech bývá teplota vyšší než mimo.
Každopádně, na dobíjení baterie to má kladný vliv, to ano.
Každopádně, na dobíjení baterie to má kladný vliv, to ano.
Re: Dobýjanie batérie
Doplním, abych nemátnul. Od Náchoda až téměř do Trutnova byla souvislá vrstva uježděného sněhu.Předloni.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
To je klidně možné, ale přes město Náchod určitě ne.
Re: Dobýjanie batérie
Moc jsem tomu nevěnoval pozornost. Přespal jsem v Náchodě v hotýlku naproti Rubeně, ráno bylo cca 20 cm nového sněhu, na silnici byla minimálně břečka ve stejné výšce. Jediné co vím, že za Náchodem byl celou dobu uježděný sníh.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
tomas napísal:Na starych karach sa to da lahko poznat.
Ak po pridani plynu stupne jas ziaroviek, tak to na volnobehu moc nedobija.
Tento jav som prestal pozorovat az pri altiku z feldy.
Pokial som mal 55ku altik a externy regler, tak to na volnobeh skoro nedobijalo, ani pri vypnutych spotrebicoch. Teda, ked som meral napatie na altiku, davalo daco malo cez 13V. Pri vyssich otackach to davalo nejakych 13.8V, co je dobre tak na udrziavanie nabiteho aku
Ked som namontoval altik z feldy, tak ten daval stabilne 14,4V v kazdom rezime.
Minule som meral nase Subaru, kedze nam odisla BAT, dava pri kazdych ot. aj volnobehu 14.7V a to myslim je akurat na cyklicke nabijanie.
altik z feldy ve feldě při volnoběhu moc nenabíjí. Meřením ověřený stav - při zapnutých světlech potkávacích, předních a zadních mlhovkách a větráku topení začne být napětí takové aby něco šlo do baterky tak při 2000ot/min !
To zvýšení jasu světel je při zvýšení otáček velmi patrné. Nejvíce je to poznat když se pustí ventilátor naplno.
Když se strčí do tatry tak tam asi bude jiný převod a bude mít věčí otáčky.
Psát tu že by to do tatry na stání v koloně chctělo lépe dimenzovat alternátor je asi zbytečné že?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
A jaký alternátor jsi měřil ? Bosch ? Kolik A má?Štěpán napísal:tomas napísal:Na starych karach sa to da lahko poznat.
Ak po pridani plynu stupne jas ziaroviek, tak to na volnobehu moc nedobija.
Tento jav som prestal pozorovat az pri altiku z feldy.
Pokial som mal 55ku altik a externy regler, tak to na volnobeh skoro nedobijalo, ani pri vypnutych spotrebicoch. Teda, ked som meral napatie na altiku, davalo daco malo cez 13V. Pri vyssich otackach to davalo nejakych 13.8V, co je dobre tak na udrziavanie nabiteho aku
Ked som namontoval altik z feldy, tak ten daval stabilne 14,4V v kazdom rezime.
Minule som meral nase Subaru, kedze nam odisla BAT, dava pri kazdych ot. aj volnobehu 14.7V a to myslim je akurat na cyklicke nabijanie.
altik z feldy ve feldě při volnoběhu moc nenabíjí. Meřením ověřený stav - při zapnutých světlech potkávacích, předních a zadních mlhovkách a větráku topení začne být napětí takové aby něco šlo do baterky tak při 2000ot/min !
To zvýšení jasu světel je při zvýšení otáček velmi patrné. Nejvíce je to poznat když se pustí ventilátor naplno.
Když se strčí do tatry tak tam asi bude jiný převod a bude mít věčí otáčky.
Psát tu že by to do tatry na stání v koloně chctělo lépe dimenzovat alternátor je asi zbytečné že?
Re: Dobýjanie batérie
Ohledně zvýšení svitu žárovek při přidání plynu - nedělá to jenom felda, ale i jiná auta. I náš nynější pažout z roku 2000. Pokud v zimě hodně popojíždím po městě a jezdím krátké trasy (10km) tak má aku po pár dnech pěkné problémy se startem. Může to být tím, že s nafťákem lze po městě jezdit v otáčkovém pásmu lehce nad volnoběhem kdy alternátor toho moc nedobije. V případě benzínových motorů kde je dostatečný točivý moment dostupný až ve vyšších otáčkách tento efekt nemusí být patrný.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Ano, u koncernové 1,2 HTP bývala ručička otáčkoměru po většinu času v nějakých absurdních sférách, tak mezi 3000 a 6000 rpm, to u ní světla neblikala....
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Skusali ste turovat HTPcko len tak na volnobeh? Ten motor nema skoro ziadnu zotrvacnu hmotu a tak ide do otacok ako ferrari, ale bohu zial len bez zataze
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Možno je tam namontovaný len ako zdroj hlukuErgo_sum napísal:Skusali ste turovat HTPcko len tak na volnobeh? Ten motor nema skoro ziadnu zotrvacnu hmotu a tak ide do otacok ako ferrari, ale bohu zial len bez zataze
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Mojzo, skusme trochu kludnejsie. Viem, ze Lubos nieje Tvoj najoblubenejsi diskutujuci, ale ...Mojžo napísal:Lubošove debilné keci mi dvíhajú tlak.
Demagóg si ty, ty hovado, vyhadzuješ na oči iným to, čo vôbec nenapísali a následne z nich robíš hlupákov.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Víte někdo jaký je převod otáček mezi motorem a alternátorem u T613?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Úloha řešitelná prostou matematikou, v čase cca 2 minut....
Klikový hřídel : 1 otáčka odpovídá 1,5 otáčky řemenice chladícího ventilátoru
Klikový hřídel : 1 otáčka odpovídá 2,0 otáčkám řemenice alternátoru
Klikový hřídel : 1 otáčka odpovídá 1,5 otáčky řemenice chladícího ventilátoru
Klikový hřídel : 1 otáčka odpovídá 2,0 otáčkám řemenice alternátoru
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Radku, tohle ale platí jen pro T613-3 a -4, chromky mají řemenici alternátoru o něco větší.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
No však Štěpán nespecifikoval, k jakému alternátoru to chce, uvádím tedy "střední", pro běžné úpravy použitelné údaje v celém spektru modelů 613, kromě motoru Ecorry..... Luboši máš krásný dar, kterak za každou cenu přispět, a to klidně i naprosto nekonstruktivně, očekával jsem že když jsi pocítil potřebu přispět, tak sem snad rovnou ty další převodové poměry napíšeš, ne?
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dobýjanie batérie
Děkuji za odpověď.
Vyřešení této mat. úlohy ale nutně znamená znalost, nebo možnost změřit průměry řemenic.
Vyřešení této mat. úlohy ale nutně znamená znalost, nebo možnost změřit průměry řemenic.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných