Dobýjanie batérie

Technické problémy s našimi tatrovkami

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Dec 2007, 00:45

Když odhlédnu od obráceného smyslu otáčení, mám za ty peníze > 120A alternátor...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Dec 2007, 00:58

A k čemu by bylo těch >120A v tatře dobrých? Mně osobně ve všech autech stačily původní generátory, ale tohle už je nějak moc, ne?

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Dec 2007, 01:06

Těch 120A je samo o sobě k ničemu. Ovšem dobíjení akumulátorů už při volnoběhu je poměrně užitečné a to bys teď ocenil i ty, kdyby ses v zimě coural v kolonách v Náchodu. A to je něco, co alternátor z felicie nedává...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Dec 2007, 01:18

Po stání v koloně v Náchodě to auto vždycky proženu 10 km domů do kopců, tak o dobíjení strach nemám a většinou to i jistí solidní baterie. :)

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 31 Dec 2007, 19:46

diky za postrehy.

mam na mysli mam zapnute svetla, kurenie, radio, vyhrievanie zadneho skla a nestaci dobyjat. Uhliky su nedavno menene myslim ze je alternator OK.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Jan 2008, 16:46

To na volnoběh opravdu nemusí stíhat dobíjet, ale to je normální s tím se počítá, za jízdy to už bude OK a všechno se dožene. Ta auta jsou primárně určena k ježdění (a šestsettřináctky hlavně pro dlouhé trasy), né ke stání.

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa peter » 01 Jan 2008, 19:39

Lukáš_613 máš peknú fotku v (avatar) :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 03 Jan 2008, 12:52

petrovi: paci sa mi. nemyslel som len na 613 ze malo dobyja ale napr. na Š 105L,

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Jan 2008, 13:16

A jezdil jsi někdy autem, co má třeba dynamo? Opravdu máš takové problémy, že po delší jízdě ani nenastartuješ i přes nové baterky nebo si jenom myslíš, že to málo dobíjí?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa tomas » 03 Jan 2008, 14:56

Ak je altik vporiadku, tak to moze byt aj regler. Uz som mal taky roblem. Ten bazmek to riadil len na 13,4V, pri zatazi tusim na 13V, co sa mi vidi dost malo. Regler som vymenil, dobijalo jak slak potom.
Ale moze to byt aj ukostrenie motora ... Pomeraj ubytky v kabelazi.

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 03 Jan 2008, 17:44

Luboš napísal:A jezdil jsi někdy autem, co má třeba dynamo? Opravdu máš takové problémy, že po delší jízdě ani nenastartuješ i přes nové baterky nebo si jenom myslíš, že to málo dobíjí?
myslim ze malo dobyja najma v zime, :roll: auto je v garazi a za 1.5 dna som nemohol nastartovat vybilo ju. je pravda ze baterka neni najnovsia :o.

martin h

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa martin h » 03 Jan 2008, 18:21

světla asi 12,5A
topení 2,7A - v chodu, při zapalování +10A
ohřev zadního okna 10A
rádio 2-3A tipuju

Tak mě napadá, jaký je poměr otáček klikovka-alternátor? Mám před sebou otevřenou dílenskou příručku a koukám na graf "Výkonová charakteristika alternátoru 55A" a podle něj by měl dávat třeba proud 30A při otáčkách zhruba 1700ot/min.

Lukáš 613 - v autě vypni všechno co se dá a zkus změřit klidový odběr. Nejpohodlnější bude ho změřit přes vypnutý odpojovač u aku. Problém nemusí být jenom v aku nebo altíku. I vyhovující startovací aku můžeš snadno vybít stálým proudem relativně malých hodnot.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 03 Jan 2008, 20:57

Martine, zaokrouhleně řečeno, otáčky řemenice alternátoru jsou zhruba dvojnásobné oproti otáčkám kliky, otáčky chladícího ventilátoru jsou pak cca 1,5 násobkem otáček kliky (ať to nemusíš počítat). Problém původních alternátorů T613 je hlavně ten, že se charakteristikou hodí k "točívaným" motorům, neb s originálním stálým převodem 3,909 se otáčky motorů 613 pohybovaly i při běžné jízdě v mnohem lepších sférách, než po drastické EKO úpravě nasazením převodu 3,159. Paradoxně pak s tou EKO úpravou ještě postupem času povýšila náročnost spotřeby přidanými prvky výbavy, ale na charakteristice alternátorů se to příliš neprojevilo.....

martin h

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa martin h » 04 Jan 2008, 01:11

Já věděl že to chce silnější alternátor. Jakpak nabíjí takový Mojžo, když jezdí na 4° 1000ot/min. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa D.A. » 04 Jan 2008, 07:53

Mojžo nabíjet nemusí, jenom může!

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Jan 2008, 11:13

Mojžo udržuje batérie v dobrom stave nabíjačkou. Mojžo zasa tak často na 4-ke 1000 za minútu nejazdí.
MojžoTatra von z mesta jazdí 160-200, Mojžovic Tatra tam má dostatočné otáčky na dobíjanie. Je to kvalitný cestovný expres.

Mojžovi vydržali batérie 7 rokov, skapali pred 3 mesiacmi

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 07 Jan 2008, 11:50

Co takto vyrobit mensiu remenicu na alternator, tym by sa dosiahol vyhodnejsi prevodovy pomer a alternator by mohol naplno nabijat aj pri nizsich otackach motora?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Jan 2008, 11:56

A čo by na to povedal alternátor pri 5600 otáčkach za minútu?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 07 Jan 2008, 12:00

Mojžo napísal:A čo by na to povedal alternátor pri 5600 otáčkach za minútu?
Chviku by to mozno vydrzal ale nezarucujem teba treba skusit :-) Nakoniec take otacky sa pouzivaju len niekolko sekund.

martin h

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa martin h » 07 Jan 2008, 12:13

Maximální otáčky alternátoru 10.000 ot/min. Vyrobit menší řemenici - do jakých mezí je možné zmenšit průměr aby netrpěly řemeny?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných