Strana 1 z 3

tlak zimných pneumatík

Napísané: 23 Nov 2007, 20:38
od užívateľa Lukáš_613
asi kus od veci, maju byt na rovnaky tlak nahustene zimne a letne pneumatiky ????

Napísané: 23 Nov 2007, 23:42
od užívateľa Luboš
Pokud jsou stejné konstrukce, tak ano.

Napísané: 24 Nov 2007, 20:27
od užívateľa Lukáš_613
ako myslite stejnej konstrukcie ??? Co mam zimne su bezdusove. Letne kolesa su s dusami.

Napísané: 24 Nov 2007, 21:11
od užívateľa Luboš
Diagonální/radiální, duše na tlak nemají vliv.

Napísané: 25 Nov 2007, 20:47
od užívateľa Lukáš_613
lubos dakujem

ake su diagonalne a radialne ??

Napísané: 25 Nov 2007, 22:45
od užívateľa Luboš
Radiální mají na bočnici nápis RADIAL.

Napísané: 25 Nov 2007, 22:47
od užívateľa ondrej
a diagonalne ?

Napísané: 26 Nov 2007, 02:59
od užívateľa Luboš
Co diagonální? Vzhledem k tomu, že přišly na trh dříve a jiné konstrukce mimo těchto dvou se nevyskytují, tak se nijak extra neznačí. Bývalo pravidlem, že u diagonálních pneu se šířka běhounu udávala v palcích a u radiálních v mm, ale to dnes mnoho výrobců nedodržuje, tak bych se jen podle toho neřídil.

Napísané: 26 Nov 2007, 11:18
od užívateľa Mirek
Luboš napísal:Radiální mají na bočnici nápis RADIAL.
By němej neřek kdyby mu hubu roztrh.

Napísané: 26 Nov 2007, 15:18
od užívateľa Luboš
:?: :?: :?:

Napísané: 28 Nov 2007, 12:23
od užívateľa Mojžo
To mi je odpoveď jak u blbého Jana čo sa všetkému čuduje, asistenta Horsta Fuchsa.

Diagonálna pneumatika je rozdielnej konštrukcie ako radiálna.

Diagonálna má však inak poprekladané nosné kordy - to sú, nazvime to nosníky pneumatiky, natiahnuté od okraja po okraj. Ich uhol je cca 30 stupňov a na ne sú ešte v opačnom smere natiahnuté znova také kordy nech sa to prekrýva.
Je ich menej ako v radiálnej pnematike - výhoda je, že lepšie filtrujú nerovnosti vozovky - dnes stále bežne vidíš na Prage V3S, či iných vozov vhodných do terénu.
Nevýhoda je tá, že vzhľadom na to že majú menej nosných častí, sú mäkšie, nedržia tak tvar a tak zmenšujú ovládateľnosť vozu - proste tak nedržia, lebo sa akoby krútia.

Radiálna pneumatika má tie nosné časti poprekladané nie cez seba ako to je u diagonálnej, ale vedľa seba a priečne cez celú pneumatiku.
Je tým tvrdšia a lepšie drží tvar, čiže auto je ovládateľnejšie - to je jej výhoda.
Nevýhoda: Menšia odolnosť voči prerazeniu (tvrdšia konštrukcia), menšia schopnosť filtrovať nerovnosti.

To je to, čo ja viem o rozdieloch. Opravte ma ak to nie je pravda, ja sa len rád priučím.

Napísané: 28 Nov 2007, 16:33
od užívateľa Mirek
Proč to pitváš, Mojžo? Radiální maj nápis radial a diagonální nic. To je přece jasný. :lol:

Napísané: 28 Nov 2007, 23:08
od užívateľa Stevo
Na co sa v tom rypete preboha? Robili sa zimne diagonalky na T613? Alebo sa vyrabaju dnes?

husti to rovnako ako letne

Napísané: 28 Nov 2007, 23:23
od užívateľa Luboš
Na nákladní tatry se dělají dodnes...

Napísané: 29 Nov 2007, 18:20
od užívateľa jack
Tsss..diagonály mají nápis Chemlon..žabaři.. :lol:

Napísané: 29 Nov 2007, 20:05
od užívateľa Luboš
To sice ano, ale jen ty, co mají kordy z chemlonových vláken a takové se možná dneska už ani nedělají...

Re: tlak zimných pneumatík

Napísané: 28 Jan 2008, 22:45
od užívateľa Matus
na zimu fukaj viac. ale nie o vela, tak o 0,2.
Nema to nijaky suvis s gumou ale cisto s roztaznostou vzduchu.

Re: tlak zimných pneumatík

Napísané: 28 Jan 2008, 22:49
od užívateľa ziza
:shock: :shock:

:?:

Re: tlak zimných pneumatík

Napísané: 28 Jan 2008, 22:53
od užívateľa Stevo
preco, 2.5atm v zime je nizsi tlak ako 2.5atm v lete? alebo naopak?

Re: tlak zimných pneumatík

Napísané: 28 Jan 2008, 23:47
od užívateľa bazilisak
Možná proto, že v létě se pneu zahřeje a vzrůstá tlak ...