co s motorom?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Aha úplne som zabudol. Prvé piesty ktoré mi dodali mali ovalitu 0,5mm oproti 0,3mm u orig. Plášť piesta mal navrchu pod stieracim krúžkom, kolmo na piest. čap vôlu 0,16mm a úmerne sa zmenšovala až v najspodnejšej časti (tie "nožičky") mal vôlu okolo 0,05mm. U originálu to bolo pod kružkom 0,11m, potom asi 2-3cm nad spodkom tých nožičiek 0,05mm a táto vôla bola potom rovnaká až na spodok nožičiek. Takže orig piest mal tvar plášťa podobný ako projektil z dela, kdežto ceba piesty ako ihlan. Tento tvar spôsobuje že vôla na vrchu plášťa (0,16mm) ostáva aj po zohriatí velká a piest sa klopí. Klopením sa nožička druhejn strany piesta dostáva pod velkým uhlom voči válcu a hranou zalešťujú honovanie. Motor je dosť hlučný. Vyosenie piestneho čapu u týchto piestov malo najväčší rozdiel až 0,3mm.
Dal som si vyrobiť dalšie piesty u ktorých som zadal presné rozmery aké chcem. Rozmery hlavy piesta si teraz presne nepamätám ale tie nie su podstatné. Hlava piestu (oblasť krúžkov) by sa vlastne válca ani nemala dotýkať. Rozmery boli 0,10mm pod stieracím až 0,04mm - asi 3cm nad spodkom piesta. (stále hovoríme o rozmeroch kolmo na čap) Myslel som si že vôlu 0,04mm dodržia od tých 3cm až na spodok piesta ale oni urobili plášť opäť v tvare ihlana takže pod 3cm sa plášť dalej rozširoval až na samom spodku vôlu premostil a vôla bola asi -0,02mm.To by až taký problém nebol lebo kolmo na čap je plášť velmi prispôsobivý a jemnýn zovretím prstami ide stlačiť a vôla sa tak zmenší. U týchto druhých piestoch som bol najväčšou chybou ja saám lebo som zadal ovalitu celého piesta ako 0,1mm správne by malo byť 0,1mm pre hlavu a 0,3mm pre plášť. Po namontovaní bol motor síce tichuťčký ale pri záťaži sa začali pridierať niektoré piesty. Pri rozobraní som zistil že problém bol v malej ovalite plášťa piestu. Na dvoch alebo troch piestoch bolo pridieranie (velmi jemné) na nábojoch čapu, čo spôsobila práve malá oválnosť plášťa (moja chyba) http://www.ceba.sk/z-praxe/6.htm.Tak som potom použil pôvodné piesty ktoré mi ceba dodala prvý krát.
Pri tomto rozoberaní a skladaní motora som postrehol celkom zaujímavé veci ale o tom až nabudúce dnes som tomu pravopisu dal na držku už dosť.
doplnok: u dodávky druhej sady piestov bol problém s jedným piestom ktorý mal vyosenie len 0,3mm namiesto 0,09 alebo 1mm (píšem z hlavy) podla orig. Ten mi ochotne vymenili. V sade bol aj piest ktorý evidentne padol hranou na zem a tak jedna nožička piestu bola ohnutá smerom dovnútra piestu ale ten som sa už nepokúsil reklamovať. Názov "nožičky" som si vymyslel lebo odborný nepoznám
Dal som si vyrobiť dalšie piesty u ktorých som zadal presné rozmery aké chcem. Rozmery hlavy piesta si teraz presne nepamätám ale tie nie su podstatné. Hlava piestu (oblasť krúžkov) by sa vlastne válca ani nemala dotýkať. Rozmery boli 0,10mm pod stieracím až 0,04mm - asi 3cm nad spodkom piesta. (stále hovoríme o rozmeroch kolmo na čap) Myslel som si že vôlu 0,04mm dodržia od tých 3cm až na spodok piesta ale oni urobili plášť opäť v tvare ihlana takže pod 3cm sa plášť dalej rozširoval až na samom spodku vôlu premostil a vôla bola asi -0,02mm.To by až taký problém nebol lebo kolmo na čap je plášť velmi prispôsobivý a jemnýn zovretím prstami ide stlačiť a vôla sa tak zmenší. U týchto druhých piestoch som bol najväčšou chybou ja saám lebo som zadal ovalitu celého piesta ako 0,1mm správne by malo byť 0,1mm pre hlavu a 0,3mm pre plášť. Po namontovaní bol motor síce tichuťčký ale pri záťaži sa začali pridierať niektoré piesty. Pri rozobraní som zistil že problém bol v malej ovalite plášťa piestu. Na dvoch alebo troch piestoch bolo pridieranie (velmi jemné) na nábojoch čapu, čo spôsobila práve malá oválnosť plášťa (moja chyba) http://www.ceba.sk/z-praxe/6.htm.Tak som potom použil pôvodné piesty ktoré mi ceba dodala prvý krát.
Pri tomto rozoberaní a skladaní motora som postrehol celkom zaujímavé veci ale o tom až nabudúce dnes som tomu pravopisu dal na držku už dosť.
doplnok: u dodávky druhej sady piestov bol problém s jedným piestom ktorý mal vyosenie len 0,3mm namiesto 0,09 alebo 1mm (píšem z hlavy) podla orig. Ten mi ochotne vymenili. V sade bol aj piest ktorý evidentne padol hranou na zem a tak jedna nožička piestu bola ohnutá smerom dovnútra piestu ale ten som sa už nepokúsil reklamovať. Názov "nožičky" som si vymyslel lebo odborný nepoznám
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Bohužel Marku, díky jistým "zkušenostem" a následným "reklamacím" od lidí, kteří si mysleli že přestavba motoru je úkon jednoduchý podobně jako upečení bábovky a podobně se k tomuto stavěli, se o bližším technickém řešení dále nešířím, zodpovídám si pouze za motory vzniklé mnou v mé vlastní režiji...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
ja viem, ja som to tušil, ak by si chcel tak by si o tom napísal sám..... máš recht.
http://www.ksms.cz/index.php?kat=katalo ... kat=2&id=1
http://www.autobenex.cz/katalog/ks_pist ... index.html
http://www.autobenex.cz/katalog/ks_pist ... m/250.html
http://www.ksms.cz/index.php?kat=katalo ... kat=2&id=1
http://www.autobenex.cz/katalog/ks_pist ... index.html
http://www.autobenex.cz/katalog/ks_pist ... m/250.html
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Luboši, mě je wurst co se Ti zdá či nezdá, důležitý je výsledek a ten to má.
Opět, už po několikáté se zde opakuji, kromě renovací řeším i různé věci zvyšující užitnou hodnotu, napravující konstrukční chyby, směřující k lepším parametrům či k efektivnímu potlačení dílčích nedostatků, tedy zcela vědomě konám PROTI jakékoli zapšklé originalitě či původnosti a VŮBEC mi to nevadí. Potřebuješ-li originální, pro Tebe nejlépe ještě historicky korektní náhradu, věnuj se jejímu hledání, přeji Ti hodně úspěchů, každý máme holt jiné požadavky, to je ten dar jménam individualita.....
Opět, už po několikáté se zde opakuji, kromě renovací řeším i různé věci zvyšující užitnou hodnotu, napravující konstrukční chyby, směřující k lepším parametrům či k efektivnímu potlačení dílčích nedostatků, tedy zcela vědomě konám PROTI jakékoli zapšklé originalitě či původnosti a VŮBEC mi to nevadí. Potřebuješ-li originální, pro Tebe nejlépe ještě historicky korektní náhradu, věnuj se jejímu hledání, přeji Ti hodně úspěchů, každý máme holt jiné požadavky, to je ten dar jménam individualita.....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných