co s motorom?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 01 Nov 2007, 09:53

Aha úplne som zabudol. Prvé piesty ktoré mi dodali mali ovalitu 0,5mm oproti 0,3mm u orig. Plášť piesta mal navrchu pod stieracim krúžkom, kolmo na piest. čap vôlu 0,16mm a úmerne sa zmenšovala až v najspodnejšej časti (tie "nožičky") mal vôlu okolo 0,05mm. U originálu to bolo pod kružkom 0,11m, potom asi 2-3cm nad spodkom tých nožičiek 0,05mm a táto vôla bola potom rovnaká až na spodok nožičiek. Takže orig piest mal tvar plášťa podobný ako projektil z dela, kdežto ceba piesty ako ihlan. Tento tvar spôsobuje že vôla na vrchu plášťa (0,16mm) ostáva aj po zohriatí velká a piest sa klopí. Klopením sa nožička druhejn strany piesta dostáva pod velkým uhlom voči válcu a hranou zalešťujú honovanie. Motor je dosť hlučný. Vyosenie piestneho čapu u týchto piestov malo najväčší rozdiel až 0,3mm.
Dal som si vyrobiť dalšie piesty u ktorých som zadal presné rozmery aké chcem. Rozmery hlavy piesta si teraz presne nepamätám ale tie nie su podstatné. Hlava piestu (oblasť krúžkov) by sa vlastne válca ani nemala dotýkať. Rozmery boli 0,10mm pod stieracím až 0,04mm - asi 3cm nad spodkom piesta. (stále hovoríme o rozmeroch kolmo na čap) Myslel som si že vôlu 0,04mm dodržia od tých 3cm až na spodok piesta ale oni urobili plášť opäť v tvare ihlana takže pod 3cm sa plášť dalej rozširoval až na samom spodku vôlu premostil a vôla bola asi -0,02mm.To by až taký problém nebol lebo kolmo na čap je plášť velmi prispôsobivý a jemnýn zovretím prstami ide stlačiť a vôla sa tak zmenší. U týchto druhých piestoch som bol najväčšou chybou ja saám lebo som zadal ovalitu celého piesta ako 0,1mm správne by malo byť 0,1mm pre hlavu a 0,3mm pre plášť. Po namontovaní bol motor síce tichuťčký ale pri záťaži sa začali pridierať niektoré piesty. Pri rozobraní som zistil že problém bol v malej ovalite plášťa piestu. Na dvoch alebo troch piestoch bolo pridieranie (velmi jemné) na nábojoch čapu, čo spôsobila práve malá oválnosť plášťa (moja chyba) http://www.ceba.sk/z-praxe/6.htm.Tak som potom použil pôvodné piesty ktoré mi ceba dodala prvý krát.
Pri tomto rozoberaní a skladaní motora som postrehol celkom zaujímavé veci ale o tom až nabudúce dnes som tomu pravopisu dal na držku už dosť.

doplnok: u dodávky druhej sady piestov bol problém s jedným piestom ktorý mal vyosenie len 0,3mm namiesto 0,09 alebo 1mm (píšem z hlavy) podla orig. Ten mi ochotne vymenili. V sade bol aj piest ktorý evidentne padol hranou na zem a tak jedna nožička piestu bola ohnutá smerom dovnútra piestu ale ten som sa už nepokúsil reklamovať. Názov "nožičky" som si vymyslel lebo odborný nepoznám :?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Nov 2007, 09:58

Hm, docela krutá zkušenost... nadále budu dávat přednost přesným obrobkům firmy KS či GM...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Nov 2007, 11:19

Palo - ďakujem za zaujímavé postrehy. Tá kužeľovitosť piestov z Ce-Ba je zrejme daná ich výrobnou technológiou a tvar "projektilu z dela" nevedia. S tým sa dá rátať, horšia je však nerovnomerná kvalita (rôzne rozmery) v rámci jednej dodávky - to by sa pri takejto výrobe stávať nemalo!

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 01 Nov 2007, 12:32

Palo, děkuji za zajímavé čtení. Nemám co namontovat do motoru a takové postřehy se hodí.

Radek: Kde se ty přesné obrobky kupují a co zhuruba stojí? Chtěl bych 8ks A pístů.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Nov 2007, 13:59

Ty přesné obrobky "bohužel" nemají jmenovitý průměr 85.00. Jsou trošku větší a je tedy nutná úprava souvisejících dílů motoru. Do tolerančního pole "A" standatdního půístu 85 mm se rozhodně nevejdou, byť o pár mm...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 01 Nov 2007, 16:18

Moje piesty su tiez ihlanove ale to ja osobne nevidim ako problem. Ostatne rozmery ktore som zadaval sedia na +- 3 stotiny na kazdom pieste ... hm

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 01 Nov 2007, 16:19

a sakra, ja som myslel , že ceba to istí.... ale jeden myslel... .... ešte ak by sa tu tak krásane rozpísal aj radek o tých spomínaných úpravách, by bolo fajn....

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Nov 2007, 16:24

Bohužel Marku, díky jistým "zkušenostem" a následným "reklamacím" od lidí, kteří si mysleli že přestavba motoru je úkon jednoduchý podobně jako upečení bábovky a podobně se k tomuto stavěli, se o bližším technickém řešení dále nešířím, zodpovídám si pouze za motory vzniklé mnou v mé vlastní režiji...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 01 Nov 2007, 16:49


Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 01 Nov 2007, 17:59

radek napísal:Hm, docela krutá zkušenost... nadále budu dávat přednost přesným obrobkům firmy KS či GM...
Radek mohol by si prosím napísať presnejší kontakt na tzie firmy? S tých odkazov od MarekaK som sa len trošku priblížil.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 01 Nov 2007, 18:03


Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 01 Nov 2007, 18:12

Diki moc, máte aj nejaké skúsenosti? Majú ich na sklade alebo ich vyrobia? Výbrus pre ne robia tiež, dodajú aj krúžky? Ja viem stačí zavolať ale nebudem ich otravovať ked ešte ani neviem či budem od nich niečo chcieť. Radšej budem otravovať tu vás :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 01 Nov 2007, 18:38

Mne v jednom aute KS vydrzali 500tkm bez znamok opotrebenia.
Ak si ale myslis ze vyrabaju piesty na tatru v 4 triedach, tak sa mylis. Stiahni si katalog a hladaj nahradu ;)

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 01 Nov 2007, 18:56

aha. Tak keby niekto vedel akú náhradu tak by som bol vďačný.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 01 Nov 2007, 18:58

....čo piesty, ale válce... hledej šmudlo....
ja som len cca pred rokom prehladával net, ja skúsenosti nemám... nech poradia tí čo dotoho robia......

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Nov 2007, 19:27

Chyba! Bol detekovany pokus automatickeho pridania prispevku.

Radku, pečení bábovky je taky věda a na poprvé to kolikrát ani netrefíš... :lol:

Přebušovat válce rovnou o několik mm se mi tedy moc rozumné nezdá, vhodnější náhradu nikdo nědělá?

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 01 Nov 2007, 21:47

Lubos: Problem s tou chybou by mal by uz vyrieseny.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Nov 2007, 21:48

Luboši, mě je wurst co se Ti zdá či nezdá, důležitý je výsledek a ten to má.

Opět, už po několikáté se zde opakuji, kromě renovací řeším i různé věci zvyšující užitnou hodnotu, napravující konstrukční chyby, směřující k lepším parametrům či k efektivnímu potlačení dílčích nedostatků, tedy zcela vědomě konám PROTI jakékoli zapšklé originalitě či původnosti a VŮBEC mi to nevadí. Potřebuješ-li originální, pro Tebe nejlépe ještě historicky korektní náhradu, věnuj se jejímu hledání, přeji Ti hodně úspěchů, každý máme holt jiné požadavky, to je ten dar jménam individualita.....

Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa arcibalt » 01 Nov 2007, 22:20

Neviete nahodou kde sa vyrábali piesty počas produkcie T-613? Resp. odkiaľ ich brala výroba? Možno by to stálo zato ich osloviť..

Tomek

Príspevok od užívateľa Tomek » 01 Nov 2007, 22:32

no ja nevim, nevyrabeli si to sami? kdyz meli kovarnu, slevarnu atd?
Prílohy
HPIM3044.JPG

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných