edsr

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

edsr

Príspevok od užívateľa Luboš » 21 Sep 2007, 00:48

Tatrováci, našel by se mezi vámi nějaký majitel dílenské príručky ke dvojce ochotný mi oskenovat těch pár stránek o karburátorech EDSR? Pořád se mi nedaří ani základní nastavení těch karburátorů a nemohu přijít na to, kde je problém.

Předem díky za ochotu! :)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Sep 2007, 07:11

čo považuješ za základné nastavenie? Treba tam dať predpísané otryskovanie a nie za každú cenu ochudobňovať. Hlavný rozdiel voči SEDR je vo voľnobehu, v inom plaváku (plný), preto sa hladina nastavuje na medzeru 10 mm namiesto 12 u dutých, a v umiestnení el. odpojovača vpravo hore.
Systém voľnobehu využíva medzikus pod karburátorom na vedenie zmesi. V tesnení pod karburátotom musí byť preto otvor o priemere asi 4-5 mm a zmes voľnobehu vyúsťuje takým nátrubkom nad sacie potubie. Reakcia na otočenie nastavovacej skrutky zmsi voľnobehu je preto trocha pomalšia.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 21 Sep 2007, 17:57

Karburátory jsou po repasi, ale mám podezření, že je tam asi špatně nastavená hladina. Stále se mi nedaří úplně vyladit přechod z volnoběžných do zvýšených otáček. Základní nastavení skrutek podle příručky ke Škodě 120 se mi také nějak neosvědčuje a hodnoty pro tatru neznám. Osazovací prvky jsou doufám správné, ale tabulku taky nemám. Hlavní tryska je tam 115, ale ta se tam myslím dávala.

Na úpravu škodováckého těsnění jsem samozřejmě nezapomněl. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Sep 2007, 18:17

U EDSR pre T613 sa používalo (hl.tryska, hl. vzušník, voľnobežná tryska):
1. stupeň:
118, 180, 50
2. stupeň:
140, 150, 55, neskôr 145, 130, 50

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 22 Sep 2007, 10:39

Snad ti to Luboši pomůže.

Zdroj:Automobilové karburátory,Alfa Bratislava 1989.
Prílohy
data karburátoru EDSR.pdf
(9.91 KiB) 238 stiahnutí
karburátor EDSR.pdf
(149.93 KiB) 377 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Sep 2007, 22:33

Tak jsem se v tom zase dneska vrtal a už to začíná vypadat k světu. Opravdu tam byla nízká hladina, ale pořád se mi nelíbí, že šroubky bohatosti směsi je potřeba vytočit o nějakých 7-8 půlotáček, aby vůbec trochu vyběhli otáčky a šel nastavit rozumný volnoběh.

Je zajímavé, že trysky 115 mám i na dalším páru těchto karburátorů, ostatní prvky sedí podle tabulky. Má cenu shánět ty 118ky nebo už v tom po tolika letech rozdíl nebude?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Sep 2007, 07:41

- so 118-kou to bude mať o niečo lepšie prechody, na spotrebe by sa to nemalo citeľne prejaviť,
- treba skontrolovať a vyčistiť aj voľnobežné trysky/kanály pre obidva stupne
- treba skontrolovať nastavenie obidvoch klapiek
- asi by si mal o niečo viacej povoliť skrutku zmesi voľnobehu

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných