edsr
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
edsr
Tatrováci, našel by se mezi vámi nějaký majitel dílenské príručky ke dvojce ochotný mi oskenovat těch pár stránek o karburátorech EDSR? Pořád se mi nedaří ani základní nastavení těch karburátorů a nemohu přijít na to, kde je problém.
Předem díky za ochotu!
Předem díky za ochotu!
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
čo považuješ za základné nastavenie? Treba tam dať predpísané otryskovanie a nie za každú cenu ochudobňovať. Hlavný rozdiel voči SEDR je vo voľnobehu, v inom plaváku (plný), preto sa hladina nastavuje na medzeru 10 mm namiesto 12 u dutých, a v umiestnení el. odpojovača vpravo hore.
Systém voľnobehu využíva medzikus pod karburátorom na vedenie zmesi. V tesnení pod karburátotom musí byť preto otvor o priemere asi 4-5 mm a zmes voľnobehu vyúsťuje takým nátrubkom nad sacie potubie. Reakcia na otočenie nastavovacej skrutky zmsi voľnobehu je preto trocha pomalšia.
Systém voľnobehu využíva medzikus pod karburátorom na vedenie zmesi. V tesnení pod karburátotom musí byť preto otvor o priemere asi 4-5 mm a zmes voľnobehu vyúsťuje takým nátrubkom nad sacie potubie. Reakcia na otočenie nastavovacej skrutky zmsi voľnobehu je preto trocha pomalšia.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Karburátory jsou po repasi, ale mám podezření, že je tam asi špatně nastavená hladina. Stále se mi nedaří úplně vyladit přechod z volnoběžných do zvýšených otáček. Základní nastavení skrutek podle příručky ke Škodě 120 se mi také nějak neosvědčuje a hodnoty pro tatru neznám. Osazovací prvky jsou doufám správné, ale tabulku taky nemám. Hlavní tryska je tam 115, ale ta se tam myslím dávala.
Na úpravu škodováckého těsnění jsem samozřejmě nezapomněl.
Na úpravu škodováckého těsnění jsem samozřejmě nezapomněl.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
Snad ti to Luboši pomůže.
Zdroj:Automobilové karburátory,Alfa Bratislava 1989.
Zdroj:Automobilové karburátory,Alfa Bratislava 1989.
- Prílohy
-
- data karburátoru EDSR.pdf
- (9.91 KiB) 238 stiahnutí
-
- karburátor EDSR.pdf
- (149.93 KiB) 377 stiahnutí
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak jsem se v tom zase dneska vrtal a už to začíná vypadat k světu. Opravdu tam byla nízká hladina, ale pořád se mi nelíbí, že šroubky bohatosti směsi je potřeba vytočit o nějakých 7-8 půlotáček, aby vůbec trochu vyběhli otáčky a šel nastavit rozumný volnoběh.
Je zajímavé, že trysky 115 mám i na dalším páru těchto karburátorů, ostatní prvky sedí podle tabulky. Má cenu shánět ty 118ky nebo už v tom po tolika letech rozdíl nebude?
Je zajímavé, že trysky 115 mám i na dalším páru těchto karburátorů, ostatní prvky sedí podle tabulky. Má cenu shánět ty 118ky nebo už v tom po tolika letech rozdíl nebude?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných