Strana 1 z 2

Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Napísané: 28 Máj 2007, 22:53
od užívateľa 08.Oposum
Zdar. Dnes mi jeden známý přivezl na prodej hliníkové kola,které jsem v životě neviděl a to už jsem toho viděl docela dost. Jsou to prý origo kola z Mitsubishi GT3000 (což potvrzuje nálitek "made in Japan") a prý se tyto kola dávali,na T 613 určené na vývoz do Anglie. Rozteč mají 5x 112, 16" vzor pavučina. To by ale nebylo nic tak zvláštního. Zvláštní jsou v tom,že nejsou na jednu pneumatiku např. 205x16,ale každé kolo má pneumatiky dvě vedle sebe! Jejich rozměr je 125x90x16. Takže je to v podstatě "dvojmontážka" jako u náklaďáku,ale nejsou do dva disky sešroubované k sobě,je to jeden disk,který má kromě bočních opěr pro gumu(nevím jak to přesně nazvat) i dvě opěry uprostřed.Mezi oběma gumama je mezera asi 1cm,nedotýkají se.Z čela vypadá jako úplně běžné kolo,zvrchu vypadá jako dvě dojezdová kola vedle sebe. Jsou téměř nové,střed zlatá barva,límec asi 4cm-leštěný.Pokud někdo něco víto o takových kolech,ozvěte se.Můžu je případně vyfotit. Oposum

Napísané: 28 Máj 2007, 22:55
od užívateľa ladis
... and so urban legend begins... ;-)

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Napísané: 28 Máj 2007, 22:59
od užívateľa 08.Oposum
08.Oposum napísal:Zdar. Dnes mi jeden známý přivezl na prodej hliníkové kola,které jsem v životě neviděl a to už jsem toho viděl docela dost. Jsou to prý origo kola z Mitsubishi GT3000 (což potvrzuje nálitek "made in Japan") a prý se tyto kola dávali,na T 613 určené na vývoz do Anglie. Rozteč mají 5x 112, 16" vzor pavučina. To by ale nebylo nic tak zvláštního. Zvláštní jsou v tom,že nejsou na jednu pneumatiku např. 205x16,ale každé kolo má pneumatiky dvě vedle sebe! Jejich rozměr je 125x90x16. Takže je to v podstatě "dvojmontážka" jako u náklaďáku,ale nejsou do dva disky sešroubované k sobě,je to jeden disk,který má kromě bočních opěr pro gumu(nevím jak to přesně nazvat) i dvě opěry uprostřed.Mezi oběma gumama je mezera asi 1cm,nedotýkají se.Z čela vypadá jako úplně běžné kolo,zvrchu vypadá jako dvě dojezdová kola vedle sebe. Jsou téměř nové,střed zlatá barva,límec asi 4cm-leštěný.Pokud někdo něco víto o takových kolech,ozvěte se.Můžu je případně vyfotit. Oposum
Ještě bych jen doplnil,že prý ty Tatry byli určené pro Bishop (ale nevím,co to znamená,znám je maziva Bishop original),a rok výroby těch kol je 87 viz nálitek a taky jsem je na GT 3000 na netu nikde neviděl,ale z něčeho být přece musí.

Napísané: 29 Máj 2007, 00:24
od užívateľa Eda
vsak vyfot ne?! Na 613-4 mi se davali v dobach tapani (1992-93) litaky a gumy dodavane firmou Bazala Automotive, vetsinou prime wheels, CA. usa, gumy toyo nebo semperit, nebo "sportaky" made in taiwan. Od 1994-1995 nastala spoluprace s firmou borbet - potazmo michelin

Napísané: 29 Máj 2007, 05:45
od užívateľa D.A.
Když ten vlastní vývoj 6x14" skončil...

foto

Napísané: 29 Máj 2007, 18:17
od užívateľa Oposum
Eda napísal:vsak vyfot ne?! Na 613-4 mi se davali v dobach tapani (1992-93) litaky a gumy dodavane firmou Bazala Automotive, vetsinou prime wheels, CA. usa, gumy toyo nebo semperit, nebo "sportaky" made in taiwan. Od 1994-1995 nastala spoluprace s firmou borbet - potazmo michelin
Dnes jsem to nafotil,pneu ja Avon Turbospeed,na krytce kola je nápis "JJD Whells concept" a "presented by Crimson" Oposum

Napísané: 29 Máj 2007, 20:08
od užívateľa Radinko

Napísané: 29 Máj 2007, 20:38
od užívateľa dzordzi
Tak také som ešte nerobil. -Díky za to- "Velebnosti du blejt!!!"

Napísané: 29 Máj 2007, 22:29
od užívateľa Maxono
Je to celkom zaujímavé. Ale nebudú sa jednotlivé pneu rôzne opotrebovávať?

Napísané: 30 Máj 2007, 11:22
od užívateľa Erik
Myslel som si ze Tento prispevok rozputa vacsiu diskusiu, hlavne som cakal nejake postrehy od tych ktory sa tu do vsetkeho vzdy tak vyznaju :wink:

Napísané: 30 Máj 2007, 11:41
od užívateľa Stevo
Erik napísal:Myslel som si ze Tento prispevok rozputa vacsiu diskusiu, hlavne som cakal nejake postrehy od tych ktory sa tu do vsetkeho vzdy tak vyznaju :wink:
... ved zacni

Napísané: 30 Máj 2007, 11:42
od užívateľa Luboš
To se divím, že by nikdo neměl dvojmontáž na šestsettřináctce... :o

Napísané: 31 Máj 2007, 00:40
od užívateľa Erik
Erik napísal:Myslel som si ze Tento prispevok rozputa vacsiu diskusiu, hlavne som cakal nejake postrehy od tych ktory sa tu do vsetkeho vzdy tak vyznaju :wink:


Ved preco nie, ked tu nikto nevie reagovat...
Len tak na okraj tuto koncepciu vyvinuli v U.S.A. , Tento typ konstrukcie ma niekolko vyhod. Jedna z najvacsich vyhod je ta, ze pri defekte sa prederavi vo vacsine pripadov iba jedna pneumatika, takze auto ostava aj nadalej plne ovládatelné a jazdne vlastnosti sa tiez v zasade nezmenia, takze auto moze bez problemov urazit vela km. Dalsou vyhodou je zmensenie brzdnej drahy- pri testoch sa ukazalo ze pri brzdeni z rychlosti 110 km/h sa brzdna draha zmensila zo 46m u normalnych pneumatik na 36,5m! Dalsou vyhodou je zlepsenie jazdnych vlastnosti za mokra, kde na suchej vozovke ostavaju nezmenene, za mokra je medzerou medzi pneumatikami odvadzane vacsie mnozstvo vody ako beznou pneumatikou, cim sa znizuje hlavne riziko vzniku aquaplaningu.
Bezne vyrábané rozmery 125/85-R16 alebo 125/90-R16 (Yokohama, Avon)
A na 613 vyvazane do anglie sa pravdepodobne tieto kola nemontovali- do GB bolo vyvezenych len par kusov a ak by niektory z nich mal taketo atypicke pneumatiky, urcite by o tom vedel niektory z nasich odbornikov navstevujucich TP

Stevo napísal: ...ved zacni


... mozes pokracovat :wink:

Napísané: 31 Máj 2007, 08:43
od užívateľa Stevo
Erik napísal:... mozes pokracovat :wink:
Naco, kludne pokracuj. Ocividne ta to s googlom bavi, casu mas dost ...
:twisted:

Napísané: 31 Máj 2007, 19:42
od užívateľa tomas
Len preco potom je po velmi dlhej dobe u nakladnych aut presne opacny trend a vyrobcovia sa zamerali na jednomontaz, namiesto dvojmontaze :)

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Napísané: 31 Júl 2008, 13:04
od užívateľa D.A.
Plácnu sem něco, co zcela nesouvisí s dvojmontáží, ale s alternativním obutím 7J15H2 5x112 ano. Vhodnější thread s disky z Passatu je bohužel uzamčen.

Tak dlouho jsem sháněl "ještě jednu" sadu plecháčů 15" ("Meďour"), až jsem právě místo toho zakoupil zachovalé liťáky v tomto rozměru a s ET33, světe div se - z Omegy II.
Jediný snadno překonatelný zádrhel - musel jsem v řádu desetin mm uvolnit průměr středního otvoru. Ale totéž bylo potřeba dělat u před lety zakoupených Exipů, které předtím jezdily na Mercedesu. Čili taky žádný hendikep.

Hrrr na Omegy! ;-)

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Napísané: 31 Júl 2008, 14:54
od užívateľa Mojžo
Ano ano. Ale Omega by mala mať 5x110 :)

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Napísané: 31 Júl 2008, 19:46
od užívateľa miloš
Ja se tedy vratim k prehistorickemu prispevku oposuma. Je to nesmysl vsech nesmyslu!!!! Na Mitsubishi 3000 se NIKDY nemonovaly vyse zminene predpotopni pavuciny a zminena dvojmontaz je totalni nesmysl.Chtel bych detailne videt, jak byly reseny kordy pneumatik.

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Napísané: 01 Aug 2008, 06:29
od užívateľa D.A.
Nemala, sedí mi tam... :-O

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Napísané: 01 Aug 2008, 18:03
od užívateľa Mirek
Jsou to opravdu originály z Omegy B ? Měl bys foto? Tam by totiž vážně měla být ta rozteč co píše Mojžo. A nebo se oba pletem (což bych byl jenom rád, mám v tom případě dostatek kol na Tatru)