Barum 205/70R14 OR38
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Nevím tězko se to posuzuje bylo to hodně rychlé ale hned na začátku sem snad nebrzdil nevím jediné co vím určitě že kola sem zaflekoval až když sem se smykem otočil možná že dobrý řidič by zas pustil brzdu a potočil volantem čímž by možná zůstal na silnici.
To stím ohříváním mi připomělo že kamarád co jel za mnou mi říkal že se mi z toho kola prý kouřilo.
A on jen tak koukal až sem se vymázl.
Nenapadlo mě že by to bylo vzduchem z motoru.
Byla docela zima
To stím ohříváním mi připomělo že kamarád co jel za mnou mi říkal že se mi z toho kola prý kouřilo.
A on jen tak koukal až sem se vymázl.
Nenapadlo mě že by to bylo vzduchem z motoru.
Byla docela zima
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Zdicho, odpovědnost výrobce za škody způsobené vadným výrobkem je promlčena po uplynutí deseti let od uvedení na trh. Zkrátit tu lhůtu nelze, ani kdyby s tím zákazník souhlasil, takové jednání by bylo vždy neplatné. Jestli se správně pamatuju (nechce se mi to teď hledat...), tak tři roky od vzniku škody by měl Robert na uplatnění náhrady na výrobci.
Že by se ty zadní gumy nějak nadměrně zahřívaly od motoru, to se mi nezdá. Stejný defekt mám zažitý i na oktávce, kde se určitě zadní gumy od ničeho neohřívají a naopak na tatře mi odešla vždy přední. Sice nikdy úplně nebouchla, ale jedna MP7čka náhle změnila tvar z celkem pravidelného toroidu na docela brutální šišoid.
Že by se ty zadní gumy nějak nadměrně zahřívaly od motoru, to se mi nezdá. Stejný defekt mám zažitý i na oktávce, kde se určitě zadní gumy od ničeho neohřívají a naopak na tatře mi odešla vždy přední. Sice nikdy úplně nebouchla, ale jedna MP7čka náhle změnila tvar z celkem pravidelného toroidu na docela brutální šišoid.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Roberte, pro mne zbývá příliš nezodpovězených otázek. Doufal jsem, že když se pochválím se svou loňskou příhodou, budeš aspoň trochu sdílný. O konkrétní výši postihu mi nejde, spíš se zajímám, jestli Ti vůbec dali vinu. Kdyby to byla čistě technická závada a řidič se ničeho nedopustil, nebyl by důvod k pokutování.
Dál mi není jasné, proč jsi je vůbec volal a jaký měli důvod zásahu, když jsi viditelně nic cizího nepoškodil, škoda na vozidle asi nepřesáhla 50 tisíc a nedošlo ani ke zranění osob. S odklizením nehody Ti pomohl nějaký šofér náklaďáku. Tak proboha proč?
A na posledním místě jsem se ptal, kde to bylo.
Jestli můžeš, napiš mi třeba SS.
>Zdicho: Na tom by něco mohlo být - s "nebržděním". Když jsem řídil první zimu, bouchla mi na staré dvojkotrojce LZ guma (OR38), bylo to ještě dávno před zlomem letopočtu . Na uježděném sněhu, ve stoupání a táhlé pravotočivé zatáčce, právě při předjíždění nějaké boleslavské prdlavky (Rožnov -> Frenštát, stoupání do Pindule), rychlost cca 90 km/h. Velká rána a potom mlácení, vzduch hned pryč. Nic zvláštního jsem nedělal, dokončil předjížděcí manévr a auto nechal dojet do zastavení ke krajnici. Bylo obsazeno 4 lidmi. Chovalo se to v rámci možností i přes klouzavý povrch "normálně", bez stahování do stran.
Dál mi není jasné, proč jsi je vůbec volal a jaký měli důvod zásahu, když jsi viditelně nic cizího nepoškodil, škoda na vozidle asi nepřesáhla 50 tisíc a nedošlo ani ke zranění osob. S odklizením nehody Ti pomohl nějaký šofér náklaďáku. Tak proboha proč?
A na posledním místě jsem se ptal, kde to bylo.
Jestli můžeš, napiš mi třeba SS.
>Zdicho: Na tom by něco mohlo být - s "nebržděním". Když jsem řídil první zimu, bouchla mi na staré dvojkotrojce LZ guma (OR38), bylo to ještě dávno před zlomem letopočtu . Na uježděném sněhu, ve stoupání a táhlé pravotočivé zatáčce, právě při předjíždění nějaké boleslavské prdlavky (Rožnov -> Frenštát, stoupání do Pindule), rychlost cca 90 km/h. Velká rána a potom mlácení, vzduch hned pryč. Nic zvláštního jsem nedělal, dokončil předjížděcí manévr a auto nechal dojet do zastavení ke krajnici. Bylo obsazeno 4 lidmi. Chovalo se to v rámci možností i přes klouzavý povrch "normálně", bez stahování do stran.
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
A když už sme u toho a budem doufat že se seženu další Tatru dočeho jí mám obout ? a jak stím mám jezdit totiž dost nerad bych to ještě někdy opakoval. můj dotaz se týká jak gum tak disků protože schánět origo
14-ky sem sice zkoušel ale nesehnal sem nic slušného akorát jednou sem měl za stěračem inzerát s číslem na origo Barumky 1500kč / ks
14-ky sem sice zkoušel ale nesehnal sem nic slušného akorát jednou sem měl za stěračem inzerát s číslem na origo Barumky 1500kč / ks
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Je dobré vědět, jestli otázka leží tak, na čem jezdit slušně, nebo na čem jezdit na plné kulky?
Kdybych měl programově létat 200+, tak jdu minimálně do 16"-17" a nějakých ZR s pořádnou výkonovou rezervou, u kterých se s častým "pálením" počítá už při výrobě. Nedávno mi nabízel jeden podnikatel u Skopčáků po podrobném vyzvědění, na co to chci (ptal jsem se po nějakých pěkných discích 7J15) sadu kol pro meďoura E obutou ve fungl nových gumách, moc pěkné 5paprskáče, 4 kusy, vše za 400,-. Do smlouvání jsem nešel, protože 16" mě nezajímají. Ale cena to byla zajímavá a na 350 bych ho určitě dostal. Brali jsme tam potom podobnou sadu na takový trakař pro kolegu.
Kdybych měl programově létat 200+, tak jdu minimálně do 16"-17" a nějakých ZR s pořádnou výkonovou rezervou, u kterých se s častým "pálením" počítá už při výrobě. Nedávno mi nabízel jeden podnikatel u Skopčáků po podrobném vyzvědění, na co to chci (ptal jsem se po nějakých pěkných discích 7J15) sadu kol pro meďoura E obutou ve fungl nových gumách, moc pěkné 5paprskáče, 4 kusy, vše za 400,-. Do smlouvání jsem nešel, protože 16" mě nezajímají. Ale cena to byla zajímavá a na 350 bych ho určitě dostal. Brali jsme tam potom podobnou sadu na takový trakař pro kolegu.
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Já jsem měl dneska taky brutální sen agente;)D.A. napísal:... sadu kol pro meďoura E obutou ve fungl nových gumách, moc pěkné 5paprskáče, 4 kusy, vše za 400,-. Do smlouvání jsem nešel, protože 16" mě nezajímají. Ale cena to byla zajímavá a na 350 bych ho určitě dostal. Brali jsme tam potom podobnou sadu na takový trakař pro kolegu.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Dovolím si tipovat: pražský okruh ve stoupání od Řeporyjí ke Slivenci, povolená 130..., dovolí-li náhodou hustota provozu (=nestojí-li v pravém pruhu kamiony), jezdí se zde snadno o něco rychleji..., dle fotografií byl (velikonoční?) víkend a provoz na zdejší poměry "minimální"...D.A. napísal:...A na posledním místě jsem se ptal, kde to bylo.
Ale i odpovědi na předchozí otázky D.A. by mě zajímali.
Jen tu humornou příhodu nějak nemohu najít. Asi ten šok z přežití...Robert napísal:Ahoj rád bych tento příspěvek pojal jako varování, zajímavoas a humornou příhodu v jednom .
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Můžu já? Můžu?
Když jsem měl vloni v létě podezření na přibrzďující destičky na zadní nápravě, válel jsem se po opuštění dálnice několikrát v prachu, abych zjistil, jestli se tam něco příliš nehřeje. Při té příležitosti jsem osahal i pneumatiky a to i z vnitřní strany. Rozhodně nemůžu tvrdit, že by byly výrazně teplejší než moje dlaň. Závěr z toho nevyvozuji žádný, nechám to těm, co nepodepsali Na D1 se chystám v pátek. Mám přibalit teploměr?
Pneu OR 38 se mi rozpadlo několik kusů, ovšem žádná tak drastickým způsobem. Poslední kapkou bylo vytvoření boule na PZ kole při rychlosti něco přes 160 tachometrových. Bylo to v mírné zatáčce a měl jsem toho plné ruce. Dokážu si představit, že pokud by byl oblouk ostřejší, mohlo to špatně dopadnout. Na palubě dvě ženské a dvě děti
Když jsem měl vloni v létě podezření na přibrzďující destičky na zadní nápravě, válel jsem se po opuštění dálnice několikrát v prachu, abych zjistil, jestli se tam něco příliš nehřeje. Při té příležitosti jsem osahal i pneumatiky a to i z vnitřní strany. Rozhodně nemůžu tvrdit, že by byly výrazně teplejší než moje dlaň. Závěr z toho nevyvozuji žádný, nechám to těm, co nepodepsali Na D1 se chystám v pátek. Mám přibalit teploměr?
Pneu OR 38 se mi rozpadlo několik kusů, ovšem žádná tak drastickým způsobem. Poslední kapkou bylo vytvoření boule na PZ kole při rychlosti něco přes 160 tachometrových. Bylo to v mírné zatáčce a měl jsem toho plné ruce. Dokážu si představit, že pokud by byl oblouk ostřejší, mohlo to špatně dopadnout. Na palubě dvě ženské a dvě děti
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
No dobrá.
Já si myslím, že při tak vysoké rychlosti dochází k ohřevu pneumatiky hlavně z důvodů jejího rychlého průběhu deformace a z tření ve styku s vozovkou a na tento jev je normálně pneumatika konstruovaná. Ohřev od motoru bych zanedbal, protože množství proudícího chladného vzduchu od jízdy danou rychlostí je tak velké, že proud teplého vzduchu od motoru je strháván mimo. Jiná situace je pochopitelně při pomalejší jízdě nebo dokonce při popojíždění v koloně, kdy lze zaznamenat i nárust teploty oleje motoru, který pod sebe valí teplý vzduch a neujíždí mu. V takovém případě ale zase nejsou pneumatiky zatěžované. Pozornosti by však nemělo ujít vyjádření Roberta, že za ním jedoucí kamarád viděl, že před havárií se mu kouřilo od kola. Nedošlo náhodou k přehřátí kola od trvale lehce přibržděného kola. Lehce přibržděné kolo se nemusí poznat na snížení tahu auta a přesto při velké rychlosti dokáže vyrobit dostatek tepla. K tomu všemu staré gumy a ....
Já si myslím, že při tak vysoké rychlosti dochází k ohřevu pneumatiky hlavně z důvodů jejího rychlého průběhu deformace a z tření ve styku s vozovkou a na tento jev je normálně pneumatika konstruovaná. Ohřev od motoru bych zanedbal, protože množství proudícího chladného vzduchu od jízdy danou rychlostí je tak velké, že proud teplého vzduchu od motoru je strháván mimo. Jiná situace je pochopitelně při pomalejší jízdě nebo dokonce při popojíždění v koloně, kdy lze zaznamenat i nárust teploty oleje motoru, který pod sebe valí teplý vzduch a neujíždí mu. V takovém případě ale zase nejsou pneumatiky zatěžované. Pozornosti by však nemělo ujít vyjádření Roberta, že za ním jedoucí kamarád viděl, že před havárií se mu kouřilo od kola. Nedošlo náhodou k přehřátí kola od trvale lehce přibržděného kola. Lehce přibržděné kolo se nemusí poznat na snížení tahu auta a přesto při velké rychlosti dokáže vyrobit dostatek tepla. K tomu všemu staré gumy a ....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných