Karburátory

Technické problémy s našimi tatrovkami

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 27 Feb 2007, 12:17

tomas napísal:Sedo, to si asi fakt davno nesiel do TT po dialnici :-)
Chodim kazdu sobotu do TT, niekedy aj cez tyzden, ale nejaka ludoprazdna dialnica uz davno nebola. Samy tirak, zenuci sa do Kie, ci kam a v lavom rychlo iduce auta. Takze bud ide clovek aspon 140 v lavom, alebo pomaly medzi tirakmi v pravom. Ale je pravda, ze take zatacky a stupania u nas niesu. Aj ked pred Povazskou na tych mostoch je to trosku adrenalin pri vyssej rychlosti, no obmedzili to tam na 100 tusim.
Ale prosim ta :))) jasne, ze som isiel, narazal som na M. Hekyho. Ked ides v Tatre, tak mas predsa vyhradeny uplne pravy pruh, tam nikto nejazdi, obcas tam niekto stoji, ked je pokazeny, ale inak je skoro vzdy volny :D

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 27 Feb 2007, 12:19

ja to odhadujem , že premávka (mimo BA) je na slovensku cca 1/3nová oproti ČR... napr. niekdy z Nového mesta n. Váhom do Trnavy v piatok v podvečer stretneme tak cca 10 aut! (mimo mesto) to dovoluje z normálnej cesty si urobyt dialnicu a frčat to 140 :oops: Pričom snaha udržt tú istú rýchlost medzi Olomoucom a Uherským hradištom viedie k závodníckému štýlu jazdy (tatra to zvládá :wink: )...
Sedo: napr doprava v Trnave poobede je totálne KO , z toho by si radost určite nemal.....

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 27 Feb 2007, 12:23

takze ste spravili zraz. to je fajn :-)
tiez som videl par expertov, co jazdili v odstavnom a potom bol asfalt roztopeny este dva dni

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 27 Feb 2007, 14:19

Pri kile? Na bomby by som dal dvojku a točil do 5600. Jaký zvúúúk

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Feb 2007, 09:40

Luboš napísal: Co to zase plácáš, Jacku? Jako odborník na Tatru 11 a další auta té doby jsem se nikdy nikde nevyjadřoval a jestli znám T613 lépe než ty (to asi ano), tak to tě snad nemusí dovádět k takovým hysterickým reakcím...?

Tenhle článek ze Světa motorů jsem tu zveřejňoval už před skoro dvěma lety, kdo měl zájem, tak se s ním mohl za tu dobu už seznámit. Ano, je to jeden zdroj informací, ale chce to vidět trochu v souvislostech.

Jen pro zajímavost. Šestsettrojka s H motorem má spotřebu podle ČSN 30 0510 na rovině při rychlosti 105 km/h krásných 12,5 l/100 km.
asi by bolo treba vniesť trocha svetla do metodík vyhodnocovania spotreby paliva, inak sa dá veľmi ľahko dôjsť k diametrálnym výsledkom a pri pive sa hádať až do krvi za svoju pravdu.

Práve preto boli na vyhodnocovanie spotreby paliva prijaté presne stanovené kritériá - žiaľ, aj tých je viac. Je to však pochopiteľné vzhľadom na rozdielny čas a okolnosti, kedy boli prijaté. Je preto rozdiel určovať spotrebu paliva pri jazde ustálenou rýchlosťou, podľa ČSN 30 0510, podľa EHK atď...

Je to už dávno, čo som mal naposledy v rukách zastaralú ČSN 30 0510, spotreba sa však podľa nej vyhodnocovala tuším pri zaťažení vozidla 2 osobami z ustálenej spotreby pri 2/3 max. rýchlosti navýšením o nejaké definované percento - metodika taktiež musí rátať s určitým rozptylom medzi jednotlivými vozidlami. Taktiež atmosférické podmienky tu majú svoj vplyv.
Údav v TP preto neznamená, že ak ide T603 rýchlosťou 105 km/h, má vtedy spotrebu tých 12,5 l/100 km.

Pre tých, ktorých to zaujíma, prikladám výsledky merania hodnôt spotreby zo záverečného protokolu o povinnom hodnotení vozidla T2-603 model ´69, ktoré vykonal ÚVMV v druhom polroku 1970.
Prílohy
spotreba4.jpg
spotreba3.jpg
spotreba2.jpg
spotreba1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 28 Feb 2007, 10:36

Ondrej: Krásne auto na tom obrázku. Povedz ty.

Inak všetkým ďakujem za kvalitné čítanie, tieto dobové materiály to je jedna cenná studňa informácii a je radosť to čítať. Ono mi to pri renovácii T603 všetko príjde vhod.

I keď ja za 9 litrov asi jazdiť nebudem... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 28 Feb 2007, 12:54

Hezké materiály, furt samá závada, nevyhovuje tomu a tomu, tohle nejde sehnat, poškozsení motoru, zajímavé. Jestli i mě tohle čeká při 18281 km, tak teda dík.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Feb 2007, 13:17

Je dobře, že sem Kim dal plné znění té normy, tam si každý může přečíst, jak se k té výsledné hodnotě došlo. Ale i z toho Ondrejova porovnání je vidět, že se pod těch 10 prostě běžně nedostáváme.

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 28 Feb 2007, 13:41

Spotřeba 10-12l ? Já si myslím,že to svezení s Tatrou 603 za to stojí.

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 28 Feb 2007, 13:44

Dan napísal:Spotřeba 10-12l ? Já si myslím,že to svezení s Tatrou 603 za to stojí.
To vies, ze to za to stoji. Aj mne to za to stalo - 14 litrov jak nic :)

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 28 Feb 2007, 14:02

Já mám Tatry 603 dvě,ale ani s jednů sem sa nedostal pod 12,5l . Asi nejezdím na čtverku 50.
Prílohy
Moje Tatra 603.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Feb 2007, 14:54

Zdicho napísal:Hezké materiály, furt samá závada, nevyhovuje tomu a tomu, tohle nejde sehnat, poškozsení motoru, zajímavé. Jestli i mě tohle čeká při 18281 km, tak teda dík.
Zdicho, ty s tvojou T603 sotva budeš jazdiť v takých režimoch, ako pri testoch v UVMV, no a aj mazadlá sú dnes na úplne inej úrovni - takže tá tvoja by mala vydržať viacej....

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 28 Feb 2007, 18:44

Na čtverku 50 km/h..?? :lol: Dobrý návod jak pokroutit ojnice.. :lol:
Pak začnou klepat pístní čepy...najednou rup a kus ojnice prolítne kartrem.. :lol:
Jinak Ondro zajímavý protokol :wink:
Ale stále si stojím za tím, že celková spotřeba 603ky na dovolené v Bulharsku, a dalších zemích se nepřehoupla přes dest litrů.. :)

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 28 Feb 2007, 18:49

Dane na Tvé 603ce máš lak ještě nitrocelulózový, nebo je to už akryl..?? Vypadá pěkně :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 28 Feb 2007, 21:44

Ten lak je ještě původní originál,ale lemy už by chtěly udělat a pod zadní sedačků už je to také prorezlé.To na té fotce z roku 2005 není vidět. Chystám sa na to za 2 roky. Letos dělám 613-ku.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Mar 2007, 08:39

pokiaľ sa ten pôvodný lak dá zachrániť, alebo aspoň ešte pár rokov udržať, stojí to myslím za to!

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 01 Mar 2007, 18:29

100x lepší původní lak s lokální opravou, než celý nový.....
Dan.... fakt pěkná t603. Máš dvě různé provedení T603, nebo obě "stejné"?

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 01 Mar 2007, 20:20

Kontráš napísal:100x lepší původní lak s lokální opravou, než celý nový.....
Dan.... fakt pěkná t603. Máš dvě různé provedení T603, nebo obě "stejné"?
Pravda..
A hlavně jestli je to origo nitrocelulózový(acetónový) lak, můžeš nastříkat vyspravená místa tím samým lakem, zabrousíš ho a zaleštíš tempo pastou.. :wink:
Sice neseženeš původní odstín, kterým se stříkali 603ky a to "0999", ale je stále k dostání podobný odstín jakým se stříkali 613ky a to "1999" :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 01 Mar 2007, 20:32

Ta moje druhá T 603 je z roku 1959,ale je tam měněná kastla takže je to vlastně klasická čtyřsvětlovka s techničákem T 603-1
Prílohy
Tatra 603 na Babí hoře 2005 2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 01 Mar 2007, 23:49

Jack - nepleteš se? Původní odstín je 1999 (lesklá černá), která se dá koupit i dnes, ale už není tak černá, jako kdysi. 0999 je podle mě černá matná.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných