Strana 1 z 5

Karburátory

Napísané: 08 Feb 2007, 20:02
od užívateľa :-)
Můžete mi prosím poradit, jak seřídit hladinu plovákové komory na karburátorech Jikov 30? Jsou z Tatry 603. Předem děkuji za vaše rady.

Napísané: 10 Feb 2007, 20:47
od užívateľa :-)
Opravdu nikdo neví..?? :(

Napísané: 11 Feb 2007, 01:23
od užívateľa Luboš
Já bych to dělal přesně podle schváleného a léty prověřeného postupu výrobce. Pokud něco takového nenajdeš na http://sestsettrojka.euweb.cz, tak to tam přidám.

Napísané: 11 Feb 2007, 11:42
od užívateľa :-)
No já bych se postupu výrobce držel, ale ani v dílenské příručce o tom není ani zmínky..

Napísané: 11 Feb 2007, 12:38
od užívateľa ladis
Teď jsem pochopil ten smajlík. On si z nás dělá prdel. Jinak si nedokážu vysvětlit přehlédnutí celé kapitoly o seřizování karburátorů... http://sestsettrojka.euweb.cz/serizovani.htm

Napísané: 11 Feb 2007, 12:58
od užívateľa :-)
Jestli v kapitole o seřizování karburátorů najdeš zmínku o seřízení hladiny v plovákové komoře..seš kouzelník..

Napísané: 11 Feb 2007, 17:20
od užívateľa ladis
A pardón... :-) Na Obr. 19 je poměrně dobře vidět, jak seřídit hladinu: http://sestsettrojka.euweb.cz/ssop.htm (pokud to tedy někdo nekreslil od oka, ale to tehdy nebylo zvykem)

VH(SSOP)

Napísané: 18 Feb 2007, 09:59
od užívateľa Honzík
Výška hladiny u karburátoru JIKOV 30SSOP je 29,5mm od hlavní trysky a je na to přípravek v knížce o karburátorech made inCzechoslovakia nebo v knížce oprav škoda :shock:

Napísané: 19 Feb 2007, 09:03
od užívateľa jack
Nějak jsem si tohoto tématu nevšiml. Opravdu je třeba při seřízení hladiny karburátorů na 603ce, mít přípravek který se našroubuje místo hlavní trysky, na tělese příruby má být přilepena trubička, na které je vyznačena výška hladiny, těch 29,5 mm. Trubičku doporučuji vyrobit z plastové injekční stříkačky. Podle naměřené výšky hladiny se plíšek, který je zvedaný plovákem, buďto přihne nahoru, nebo dolů.

Napísané: 19 Feb 2007, 13:34
od užívateľa ladis
Stejný postup se doporučuje při seřizování výšky hladiny paliva u karburátoru ve voze Trabant. V praxi se mi zdá jednodušší nacpat do otvoru po hlavní trysce korkový špunt (docela dobrý je plast, kterým se zátkují vinné lahve) s dírou pro infuzní hadičku. Výška hladiny se pak měří od příruby víka plovákové komory. Tohle zvládne vyrobit na koleně každý - žádné závity, jednoduchá montáž...

Mimochodem, odpovídá výška hladiny zakraslená na Obr. 19 těm 29,5mm?

Napísané: 22 Feb 2007, 17:09
od užívateľa Honzík
Ano odpovídá výška hladiny nákresu.A při seřizování doporučuji stále dočerpávat palivo ac pumpou.Po dobu 5 minut nesmí hladina samovolně stoupnout.Na srazech mě docela udivuje jak mnoho majitelů 603 má hodně bohatou směs jen tím že má špatně nastavenou výšku hladiny a stěžují si na spotřebu.Při správném seřízení se dá jezdit s 603 kolem 10,3l.(dle stilu citlivě) :wink:

Napísané: 22 Feb 2007, 20:52
od užívateľa jack
Na dálkovou jízdu nesmí 603ka vzít více jak 10 litrů. A to není fráze, ale zkušenost, kterou děda s T603 nabyl na dovolených po zemích východního bloku. A to s 603kou obsazenou 4 lidmi + zavazadly. Jediný problém byl v NDR, kde prodávali benzín 84 oktanový, na který 603ka sice jezdila, ale bez výkonu a s větší spotřebou. Adolf Věřmiřovský vždycky říkal, že u správně seřízené 603ky při vysokých otáčkách nesmí být slyšet motor, ale pouze a jenom hvizd exhaustorů. Jinak vřele doporučuji pod AC pumpu vložit podložku (těsnící) o síle 2 mm. :wink:

Napísané: 22 Feb 2007, 22:13
od užívateľa Luboš
Hčkový motor je ale dělaný na nějakých 84 oktanů a starší motory ještě na mnohem méně! Na tohle palivo by měla mít šestsettrojka nejvyšší výkon a nejnižší spotřebu... :roll:

Napísané: 23 Feb 2007, 07:30
od užívateľa jack
Ano Luboši přesně jak si napsal, by měla jet, ale zeptám se Tě. Ty osobně jel si na 84 oktanový benzín..?? Myslím si, že ne..Jo a poslední typy motorů mají předepsaný benzín 90ti oktanový. Podívej se do příručky pro řidiče.... :wink:
Jo a taková dobrá rada závěrem, nesnaž se neustále předvádět, žes sežral všechnu moudrost světa...je to trapný... :roll:

Napísané: 23 Feb 2007, 09:43
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Jenom abychom díky těm, co nemají ani co předvádět (a jen dělají závěry tunerskou logikou na základě vyprávění) nesklouzli zase do debaty "jaký asi vliv má oktanové číslo na výkon motoru."

Napísané: 23 Feb 2007, 12:46
od užívateľa ondrej
to je dobrý námet na debatu - tak teda aký?..
podľa Luboša by na 84 oktánový benzín "...
měla mít šestsettrojka nejvyšší výkon a nejnižší spotřebu...." Prečo!?

Napísané: 23 Feb 2007, 13:43
od užívateľa Luboš
A proč ne? Měl bych spíš věřit Shellu, že to jediné správné, co mi vždy u všeho sníží spotřebu, zvedne výkon, vyčistí motor a seřídí ventily je to jejich 99+...? :D

Až někdy počátkem 70. let se zavedl Speciál BA90 a Normal BA80, tak tatře nezbylo nic jiného, než to do té příručky napsat, ale ukaž mi, kde je na tom motoru nějaká úprava? Ani kompresní poměr nezvýšili...

Já do šestsettrojky leju Speciál 91, ale do několika let (až dojezdí většina Š120) se i tenhle benzín přestane vyrábět a bude asi nutné přejít na Natural 95. Já nad tím teda nejásám...

Napísané: 24 Feb 2007, 00:42
od užívateľa Roman Maďar
jack napísal:Ano Luboši přesně jak si napsal, by měla jet, ale zeptám se Tě. Ty osobně jel si na 84 oktanový benzín..?? Myslím si, že ne..Jo a poslední typy motorů mají předepsaný benzín 90ti oktanový. Podívej se do příručky pro řidiče.... :wink:
Jo a taková dobrá rada závěrem, nesnaž se neustále předvádět, žes sežral všechnu moudrost světa...je to trapný... :roll:
Auvajs, žeby dalšia náhoda? :lol:

Napísané: 24 Feb 2007, 01:13
od užívateľa Luboš
Kdo z vás zkusil někdy jezdit plně naloženou šestsettrojkou pod deset litrů? Když budeme i v 21. století slepě přejímat vše, jak to říkal kdysi Jackův děda, tak nevím, kam to dopracujeme...

Oprava: Speciál se z BA84 na BA90 přerodil už v roce 1968

Napísané: 24 Feb 2007, 01:15
od užívateľa Roman Maďar
Tentoraz ti výnimočne dávam za pravdu v kombinovanej prevádzke sa s 603 nedá jazdiť pod 10l/100km, ale mimo mesto ano.