Karburátory

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Feb 2007, 00:17

michal heky napísal:Jak vy to děláte... Teď jsem měl 15/100, předtím 17. V létě je to lepší, ale pod 10 jsem nejel nikdy. Jaký to musí být asi pocit, táhnout se po dálnici stovkou a nechat se předjíždět kamiony...
Pocit je to perfektný, väčšinou sa nikam neponáhlam, radšej idem o čosi skôr.Mám čas si vychutnať jazdu kochať sa krajinou, roky , keď som mal pocit, že niečo zmeškám ak nepôjdem aspoň 140, mám už za sebou :lol: Ak ma niekto predbieha, vôbec mi to nevadí.Tých ktorí majú pocit, že pred nimi nesmie byť žiadne auto, aby boli chlapi, spravidla dobehnem na najbližšom žel. priecestí, či inej prirodzenej prekážke :D Okrem toho si myslím, že je lepšie stratiť minútu v živote, ako živit v minúte. J e pravda , že som si zopárkrát vyskúšal jazdu aj rýchlosťou dobre cez 200km/h, ale pomalšie mi to vyhovuje viac

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 26 Feb 2007, 00:44

Roman Maďar: :idea: :!: Bravo majstro bravo :!:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Feb 2007, 02:04

Podle měření, co se kdysi provádělo podle metodiky EHK mají mít novější šestsettřináctky spotřebu někde mezi 10-13 litry/100 km při rychlostech 90-120 km/h, což se mně u správně seřízených aut také vždy tak nějak potvrdilo. Romanovi ten jeho zázrak jezdí při rovné stovce za 8,45 l, to je tedy zajímavé. Že by to bylo tou zlepšenou aerodynamikou...? :lol:

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 26 Feb 2007, 06:50

MarekK napísal:Docela je zaujmavé ako stúpne potreba navštívit benzinovú pumpu niekde v horách v serpentínach alebo v meste s množstvom kruhových objazdov, to mi "hladové oko" preblikáva už po 300km :wink: ... ale to už nieje o karbecoch....

Neviem či to má niečo spoločné s karbecmi, ale opakovanë si všímam, že po cca 150km jazdy v jednoim zátahu, alebo cca 2 hodinách jazdy, sa motor docela zmení, je pružnejší a taký "TDIčkovejší" . Mám to odskúšené na dvoch motoroch, a pozorujem to pravidelne. Stretli ste sa s tým?
Ano na motore ktorý mám asi 7000km po GO.Po niekolkýžch krátkych jazdách sa to zase "rozhodí".Pripisoval som to zábehu ale ty máš skúsenosti asi so staršími motormi.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Feb 2007, 09:59

Palo: ja mám už po zábehu, ešte tie motory nedýmia na modro.... :wink:
Najlepší motor sa dá zažit pri cca 5°C a motorových 90°C,
A ostatní také skúsenosti nemajú?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Feb 2007, 12:39

No samozřejmě, aby motor podával optimální výkony, tak se také musí zahřát na provozní teplotu. U T613 to hold trvá trochu déle... :D

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 26 Feb 2007, 14:12

Zajímavý Luboši, nejdřív mě tady obviníš z toho, že vás tady krmím bludy..a když jsme se shodli na tom, že to bludy nejsou, tak si natolik drzý, že ani nepřiznáš svůj omyl.. Vrchol arogance..

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Feb 2007, 17:13

Že by měla mít za všech okolností každá plně zatížená šestsettrojka spotřebu na delších trasách pod deset litrů, na tom jsme se tedy neshodli! Měl by ses trochu zamyslet sám na sebou, než tu začneš někoho obviňovat...

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 26 Feb 2007, 20:15

A to zase pozor..!! Ty by ses měl nad sebou zamyslet..!! Z Tvých příspěvků mám pocit, že se snažíš všechny zesměšnit..

Je zajímavé, že se vyjadřuješ úplně ke všem problémům, takový univerzální odborník na Tatru 11 až po Tatru 613.. to musíš být buď to všudebyl, co všechná zná všechno viděl, nebo je v Tobě duch Hanse Ledvinky.. :roll:

Kim
Diskutujúci
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 19 Sep 2006, 10:04
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kim » 26 Feb 2007, 20:54

Tak ještě jednou
Prílohy
img005.jpg

Kim
Diskutujúci
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 19 Sep 2006, 10:04
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kim » 26 Feb 2007, 21:23

A když už je řeč o té spotřebě, měříte jí správně. :lol:
Prílohy
img008.jpg
img007.jpg
img006.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Feb 2007, 21:46

jack napísal:A to zase pozor..!! Ty by ses měl nad sebou zamyslet..!! Z Tvých příspěvků mám pocit, že se snažíš všechny zesměšnit..

Je zajímavé, že se vyjadřuješ úplně ke všem problémům, takový univerzální odborník na Tatru 11 až po Tatru 613.. to musíš být buď to všudebyl, co všechná zná všechno viděl, nebo je v Tobě duch Hanse Ledvinky.. :roll:
Luboš, ešte stále si myslíš, že je to náhoda?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Feb 2007, 21:55

Co to zase plácáš, Jacku? Jako odborník na Tatru 11 a další auta té doby jsem se nikdy nikde nevyjadřoval a jestli znám T613 lépe než ty (to asi ano), tak to tě snad nemusí dovádět k takovým hysterickým reakcím...?

Tenhle článek ze Světa motorů jsem tu zveřejňoval už před skoro dvěma lety, kdo měl zájem, tak se s ním mohl za tu dobu už seznámit. Ano, je to jeden zdroj informací, ale chce to vidět trochu v souvislostech.

Jen pro zajímavost. Šestsettrojka s H motorem má spotřebu podle ČSN 30 0510 na rovině při rychlosti 105 km/h krásných 12,5 l/100 km.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 26 Feb 2007, 22:18

No, ty nízké spotřeby jsou asi dány rostoucí kvalitou našich silnic:D

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 27 Feb 2007, 00:06

Roman Maďar napísal:Pocit je to perfektný, väčšinou sa nikam neponáhlam, radšej idem o čosi skôr.Mám čas si vychutnať jazdu kochať sa krajinou, roky , keď som mal pocit, že niečo zmeškám ak nepôjdem aspoň 140, mám už za sebou :lol: Ak ma niekto predbieha, vôbec mi to nevadí.
Romane, Michal jezdí docela rozvážně a rozhodně není z těch, kteří by nesnesli být druzí až po všech těch TDi a spol... Tady jde ale o něco jiného. Jmenuje se to D1 a je to skutečný fenomén. Máš pocit, že jízda v pravém pruhu 2m přede mnou náklaďák, 2m za mnou náklaďák je v souladu s tvým pojetím bezpečnosti? A když ten za tebou začne předjíždět a zablokuje na několik kilometrů levý pruh, zdalipak použiješ světelnou houkačku, abys mu naznačil, že už se může zařadit? Jen nějak nechápu jak to děláš, že máš při tom všem ještě čas kochat se krajinou. Tak po téhle dálnici jezdí Heky někam k Jihlavě...
Zdicho napísal:No, ty nízké spotřeby jsou asi dány rostoucí kvalitou našich silnic
Spíš rostoucím optimismem majitelů...

Doufám, že smajlík už má karburátory seřízené, zbytek se dobrý tak na zaměstnání huby u piva.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 27 Feb 2007, 00:39

Ladis: jasne je to tak, eštedoplnim, že na českej D1 sú stúpania a to na slovenskej niesú skoro žiadne, naviac sa stále brzdí a pridáva. ... ano na slovesku sú merače rýchlosi snád každých 5km(na novej "vrchnej" časti), to je fajn aby sa človek zbadal že ide po rovinke 180siatkou...
Roman: skús sa previest do Prahy tak rýchlostou cca 160. To je docela horská dráha...... neviem si tam prestavit íst stofkou....aj tak by si musel zrýclovat ak by si chcel predbehnú t kamion tahajúci sa 80siatkou dokopca, a musel by si podradit, aby si sa dostal bezpečne do lavého pruhu, mojžo by dal dvojku....
Ladis: ináč docela tomu romanovému meraniu verím, bez zrýchlení to asi tak zatolko pojde. Podla mna roman tam má 4ku tak od 55 ak nie od 50...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 27 Feb 2007, 11:25

No 4 tam mám cca od 60.Je pravda . že českú D1 som už nešiel dávno, okrem toho je tam naozaj ovela viac stúpaní, najmä na vysočine.Jazda medzi dvoma kamionmi asi fakt nie je to, po čom túžim, mimochodom, hlavne kvôli tomuto fenoménu sa podla možnosti dialniciam vyhýbam.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 27 Feb 2007, 11:29

No jo, když se řekne dálnice, vybavím si tu horskou dráhu D1 s kamiony v pravém a spěchači v levém pruhu. Když jsme jeli z Bojnic do Bratislavy, bylo to, pravda, jiné kafe. Po dálnici tam nejel nikdo a v autě jsme rozvíjeli teorie, kde vlastně ti Slováci jsou:-)

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 27 Feb 2007, 12:03

michal heky napísal:No jo, když se řekne dálnice, vybavím si tu horskou dráhu D1 s kamiony v pravém a spěchači v levém pruhu. Když jsme jeli z Bojnic do Bratislavy, bylo to, pravda, jiné kafe. Po dálnici tam nejel nikdo a v autě jsme rozvíjeli teorie, kde vlastně ti Slováci jsou:-)
Ja som tak šťastný, že to je u nás takto :)

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 27 Feb 2007, 12:15

Sedo, to si asi fakt davno nesiel do TT po dialnici :-)
Chodim kazdu sobotu do TT, niekedy aj cez tyzden, ale nejaka ludoprazdna dialnica uz davno nebola. Samy tirak, zenuci sa do Kie, ci kam a v lavom rychlo iduce auta. Takze bud ide clovek aspon 140 v lavom, alebo pomaly medzi tirakmi v pravom. Ale je pravda, ze take zatacky a stupania u nas niesu. Aj ked pred Povazskou na tych mostoch je to trosku adrenalin pri vyssej rychlosti, no obmedzili to tam na 100 tusim.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný