Strana 5 z 7

Napísané: 19 Apr 2005, 17:33
od užívateľa michal heky
René napísal:...no vidíš. Tak sa zase potvrdilo čo hovorím. Akonáhle je tam moje meno tak to nikto nečíta poriadne!
Klid, ja ctu nepozorne skoro vsechny prispevky. Pokud tedy srotem nejezdis, tak se omlouvam.

Napísané: 19 Apr 2005, 20:09
od užívateľa Luboš
Mojzo napísal:Mne je jedno koľko stojí provoz na Tatre, je to pôžitok môjho života, stojí mi to za to.

...i keď dnešným rokom začínam obmedzovať jej ničenie v everyday provoze. Uvažujem o dobrej kúpe

Obrázok

Je to veľmi úsporné a spoľahlivé auto, navyše vnútorný priestor ponúka možnosť, že mi to auto vyrobí nejaké peniaze.
Mne je jedno čím sa prevážam. Lebo skutočne sa vozím iba v Tatre 613 (to platí aj pre T603, T87 a podobne, keby som ich mal, všakže)
No jo Matěji, to mně je do jisté výše také úplně jedno, na kolik vyjde provoz flotily tatrovek, pokud je provozuju jenom příležitostně... :)

Vidíš, jsme na tom stejně, akorát já celkem vážně uvažuju o Fabii TDI, 74kW a 250 Nm je při té hmotnosti celkem sympatických, jistě to pojede lépe jak Tatra a za 5 litrů... :wink:

Napísané: 19 Apr 2005, 20:25
od užívateľa Sedo
Kazdy ma okrem Tatry este aj ine auto. (bodka)

Napísané: 19 Apr 2005, 20:34
od užívateľa Luboš
Je to už dneska asi rozumný. Já mám kromě tatry zatím jenom dalších pět tater, ale na škodofce už se intenzivně pracuje... :D

Napísané: 19 Apr 2005, 20:45
od užívateľa Mojžo
Čo si mi tým vlastne chcel povedať Luboš?

Napísané: 19 Apr 2005, 20:58
od užívateľa Luboš
...že ta letošní zima s tatrou už asi byla opravdu ta poslední...

Napísané: 19 Apr 2005, 20:59
od užívateľa Mojžo
No ja som v zime nechodil Tatrou, ale na Opli Omega taže neviem

Napísané: 19 Apr 2005, 21:02
od užívateľa Luboš
No tak to jsi everyday provoz s tatrou ani nezažil..

Napísané: 19 Apr 2005, 21:09
od užívateľa Mojžo
iba 6 mesiacov v roku, keď sú čisté cesty. Nebudem ju katovať v tej všetkej soli blee.

A kým sa pri -20 dostane ten motor na pracovnú teplotu to radšej ani nechcem zažiť

Napísané: 19 Apr 2005, 21:11
od užívateľa Luboš
Po jistých opatřeních (dečka atd.) i po pouhých 30 kilometrech... :D

Napísané: 19 Apr 2005, 21:22
od užívateľa Mojžo
Noo... vybooorne. Jazda v zime na 10 kilometrovú vzdialenosť - najrýchlejší spôsob jak zkatovať motor

Napísané: 19 Apr 2005, 21:31
od užívateľa Luboš
V parném létě se ten motor ohřeje tak po 20-25 km, však to znáš sám, takže při takových desetikilometrových přískocích jsi na tom úplně stejně... Holt to není škodofka, aby se to ohřálo po 5 km... :?

Napísané: 19 Apr 2005, 22:00
od užívateľa Mojžo
no ohreje sa to na 60 stupňov dosť rýchlo v tom neni problém, vtedy to už ide dobre

Napísané: 19 Apr 2005, 22:05
od užívateľa Luboš
No tak ono to ide dobre i když je to studený, ale nemá to provozní teplotu... Ten odpojený větrák u čtverek je velký plus, zato jednička s bohatou směsí je neřešitelný problém...

Napísané: 19 Apr 2005, 22:11
od užívateľa Mojžo
Určite pri 60 stupňoch to ide lepšie jak 20 sekúnd po naštartovaní :))

Napísané: 20 Apr 2005, 07:35
od užívateľa radek
Já nevím Mojžo, mě to jede naprosto stejně, ať je to ohřáté na -5 či +105 stupňů. Ale když to tady čtu, někde bude zřejmě chyba...... :D Jak to mám udělat, aby mi to auto kultivovaně jelo až když se ohřeje alespoň na 60, či ujede minimálně 10 km? :wink:

Napísané: 20 Apr 2005, 07:59
od užívateľa Neregistrovaný
Neviem no, nešoféroval som len jednu Tatru, ale proste zastudena nie ej ono a určite to nejde rovnako

Napísané: 21 Apr 2005, 08:06
od užívateľa René
... možno som to už niekde písal ale aj tak to zopakujem že teplota na budíku je teplota oleja ako všetci iste viete a teda podotýkam že to nieje adekvátna odozva na teplotu motora aspon nie pri studenom motore lebo teplota motora sa dvíha o dosť rýchlejšie ako teplota oleja u tohoto riešenia! Takže sa toho až tak netreba báť a na druhej strane je to aj čiastočná výhoda že motor už je teplejší a olej studenší lebo je viskóznejší a teda aj lepšie utesní ešte to neutesnené vplyvom nezohriateho motora.
Toto ale naopak platí potom aj pri úplne zohriatom motore. A to tak že olej sa už dostatočne chladí v chladiči ale teplota hláv s tým zase nekorešponduje lebo ich teplota sa ďalej pri vysokom tepelnom zaťažení dvíha a teplota oleja stojí na prijateľnej hodnote. Alebo sa dvihne ale až po určitom čase keď som to zaťaženie prekonal a teraz už pôjdej aj normálne (tepelná zotrvačnosť). Toto sa deje v kopcoch v teple pri jazde na nevhodných otáčkach, čiže pod 3000 ale ja sa radšej držím kolo 3500.

Napísané: 21 Apr 2005, 08:21
od užívateľa Neregistrovaný
Ja jazdim vyhradne nad 5000 a este som motor neprehrial, takze rene ma pravdu.

Napísané: 21 Apr 2005, 09:27
od užívateľa Som zaregistrovany
Konecne IPckyyyyyyyy :D :D :D